Pozycjonowanie regionalne SEO -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja, oferta, cennik]

Pozycjonowanie regionalne SEO -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja, oferta, cennik]

Pozycjonowanie regionalne
Pozycjonowanie regionalne

Pozycjonowanie regionalne SEO (nie dla wszystkich biznesów)

Więc jak działa pozycjonowanie regionalne?

Pozycjonowanie regionalne skierowane jest do przedsiębiorstw, które działają na terenie danego regionu. Pozycjonowanie takie pozwala na wybicie się wśród konkurencji mniejszym kosztem niż w czasie stosowania pozycjonowania globalnego. Przed rozpoczęciem prac związanych z pozycjonowaniem regionalnym trzeba sprawdzić rynek oraz konkurencję, a także jej widoczność w regionie.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Pozycjonowanie regionalne – jak działa?

Pozycjonowanie regionalne polega na tym, że jeśli użytkownik w danym regionie wpisze w wyszukiwarkę konkretne słowa kluczowe związane z lokalną działalnością, wówczas wynikami wyszukiwania będą strony miejsc znajdujących się w okolicy.

Do wyświetlania odpowiednich regionalnych wyników używana jest geolokalizacja, która działa dzięki sygnałowi GPS. Korzystając z wyszukiwarki w telefonie, wyniki dopasowane są pod kątem regionu na podstawie danych zawartych w aplikacjach, jakich używa użytkownik.

Pozycjonowanie regionalne obywa się na podstawie słów kluczowych, które są wzbogacone o nazwę miejscowości, w której dane przedsiębiorstwo działa.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Dla kogo jest pozycjonowanie regionalne?

Na tego rodzaju pozycjonowaniu skupić powinny się firmy, które działają głównie w internecie i chcą osiągnąć duże zasięgi i stać się rozpoznawalnymi. Pozycjonowanie w regionie jest świetnym rozwiązaniem dla przedsiębiorstw usługowych, ponieważ umożliwi ono pozyskanie nowych klientów z danej okolicy.

Pozycjonowanie to sprawdzi się także w firmach, które mają niewiele pieniędzy na działania marketingowe, ponieważ regionalne słowa kluczowe nie są drogie, tak jak bywa to z frazami kluczowymi, jakie używane są międzynarodowo. Pozycjonowanie to pozwoli na wypromowanie firmy niedużym kosztem.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Wskazówki dotyczące pozycjonowania

Podczas pozycjonowania ważna jest nie tylko wiedza teoretyczna, ale także praktyczna. Pozycjonowaniem zająć może się właściciel przedsiębiorstwa, ale musi mieć on pewność, że jego działania są słuszne i zadziałają na korzyść, a nie na niekorzyść firmy.

Jeśli przedsiębiorca chce zająć się samodzielnie pozycjonowaniem, wówczas musi oprzeć swoje działania na audycie, który wykonany będzie przez specjalistów.

Podejmując się samodzielnego pozycjonowania należy wziąć od uwagę następujące kwestie:

  • wizytówka Google – jest to element, który warto mieć i uzupełniać go o dane oraz aktualizować dotychczasowe informacje. Wyszukiwarka najczęściej wyświetla użytkownikom przedsiębiorstwa, które znajdują się w okolicy, a wizytówka daje większą pewność, że użytkownik zobaczy stronę firmy. Ważne jest, aby wizytówka zawierała link do strony firmy, ponieważ umożliwi to wygenerowanie ruchu na stronie,
  • odpowiednio dobrane słowa kluczowe – ten rodzaj pozycjonowania oparty jest na doborze konkretnych słów kluczowych, które są ściśle związane z daną lokalizacją. Frazy te muszą opisywać konkretny biznes i trzeba wybrać takie, które użytkownik będzie wpisywał w wyszukiwarkę. W doborze fraz kluczowych mogą pomóc specjalistyczne narzędzia,
  • stworzenie bloga i podlinkowanie strony – prowadząc lokalne przedsiębiorstwo, można pokusić się o prowadzenie bloga, na którym zamieszczać będziemy wpisy dotyczące branży, w jakiej działamy, a także umieścimy link do podstron serwisu. Takie działania wpływają korzystnie na generowanie ruchu oraz na miejsce w rankingu wyszukiwarki,
  • frazy long tail – w pozycjonowaniu ważne są frazy lokalne, ale można je tworzyć z większej ilości słów. Dzięki takiemu rozwiązaniu storna stanie się konkurencyjna wśród innych i będzie można ją łatwiej wyszukać w wyszukiwarce. Pozycjonowanie na długi ogon można także przeprowadzić przy użyciu odpowiednich narzędzi.

Zalety pozycjonowania regionalnego

Korzyściami, jakie płyną z pozycjonowania regionalnego, są:

  • utrzymywanie strony na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania,
  • większa szansa na zdobycie klientów,
  • koszty związane z pozycjonowaniem regionalnym są niższe od kosztów pozycjonowania na skalę krajową, a także globalną,
  • pozycjonowanie regionalne generuje większy ruch na stronie przedsiębiorstwa, a co za tym idzie, zwiększa się sprzedaż oferowanych produktów i usług,
  • dzięki regionalnemu pozycjonowaniu marka staje się rozpoznawalna,
  • stworzona wizytówka przedsiębiorstwa pozwala na szybkie znalezienie przez użytkownika danych kontaktowych oraz adresu,
  • działania związane z pozycjonowaniem regionalnym wpływają na większą aktywność na stronie, a użytkownicy, którzy na nią trafią, nie znajdą się tam przez przypadek,
  • pozycjonowanie podniesie widoczność strony w internecie, dzięki czemu osoby szukające konkretnych informacji zostaną przekierowane na daną stronę,
  • poprzez pozyskiwanie klientów w regionie z czasem przedsiębiorstwo może rozrosnąć się na skalę krajową i międzynarodową. Wszystko zależne jest od tego, co przedsiębiorca chce osiągnąć i czy pozycjonowanie jest wykonane w prawidłowy sposób,
  • wizytówka przedsiębiorstwa umożliwia użytkownikom pozostawianie opinii i oceny o przedsiębiorstwie, towarach oraz usługach,
  • dobrze przeprowadzane działania marketingowe na skalę regionalną pozwolą na skuteczne wypromowanie przedsiębiorstwa wśród konkurencji.
System identyfikacji wizualnej
Pozycjonowanie regionalne SEO (pozycjonowanie stron regionalnych)

Domeny regionalne a pozycjonowanie

Sporo osób zadaje pytanie czy wybór domeny funkcjonalnej TLD ma jakikolwiek wpływ na SEO. Otóż nie. Z perspektywy algorytmu google nie ma to znaczenia. Na przykład w Polsce możesz mieć zwykłą .pl, com.pl, .eu, lub inne jak .io .co.uk itp.

Pozycjonowanie lokalne, SEO regionalne dla Twojej firmy

Pozycjonowanie lokalne, czasem nazywane SEO regionalnym, jest strategią pozycjonowania skierowaną do firm, które chcą dotrzeć do klientów w określonym obszarze geograficznym, takim jak dany miasto czy region. Celem jest uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania dla fraz związanych z działalnością firmy i jej lokalizacją.

Aby wdrożyć skuteczną strategię pozycjonowania lokalnego, należy wykonać następujące kroki:

  1. Stworzenie profilu Google Moja Firma – jest to bezpłatne narzędzie umożliwiające wyświetlanie informacji o firmie, takich jak adres, godziny otwarcia i recenzje, w wynikach wyszukiwania Google.
  2. Optymalizacja witryny – witryna powinna zawierać odpowiednie metatagi i treść odpowiadającą na potrzeby lokalnej społeczności.
  3. Link building – pozyskiwanie linków z witryn związanych z działalnością firmy i lokalizacją, takich jak strony branżowe i lokalne.
  4. Współpraca z witrynami związanymi z lokalizacją – np. serwisami informującymi o wydarzeniach w danym mieście.
  5. Monitorowanie i analiza – regularne sprawdzanie pozycji i efektów działań pozycjonujących oraz wprowadzanie korekt, jeśli to konieczne.

Pozycjonowanie lokalne jest szczególnie ważne dla małych i średnich firm, ponieważ pozwala im dotrzeć do klientów w ich bezpośrednim otoczeniu i zwiększyć swoją widoczność w lokalnym ekosystemie wyszukiwania.

Pozycjonowanie regionalne firmy podsumowanie

psychologia udostępniania dlaczego udostępniamy w social mediach

Daj znać w komentarzu co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. pozycjonowanie firmy regionalnej (regionalne seo w google)? Do następnego razu!

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!