Pozycjonowanie google ads (dawniej adwords) co wybrać i czym się różni ta usługa

Ekspert seo
Ekspert seo specjalista i konsultacje widoczności Twojej strony
23 grudnia, 2021
Promocja strony internetowej
Promocja strony internetowej (pozycjonowanie stron internetowych, seo i darmowe sposoby na marketing)
23 grudnia, 2021
Pozycjonowanie google ads
Pozycjonowanie google ads

Pozycjonowanie google ads (dawniej adwords). Co wybrać i czym się różni ta usługa. SEO czy ruch płatny PPC?

Jest to pytanie które trapi niejednego przedsiębiorcę. Jasna odpowiedź to pozycjonowanie, czyli SEO jak i Google Ads!

Niestety wiem że wielu ludzi na początku biznesu nie może sobie na to pozwolić więc postaram się przytoczyć plusy i minus jako pozycjonowanie czy google ads.

Szybkie definicje:

Co to jest reklama google ads

Reklama google ads to forma reklamy internetowej, która polega na wyświetlaniu treści reklamowych wynikających z zapytania jakie użytkownik wpisuje jak i z przeglądanych przez użytkownika stron. Wpływa to na zwiększenie ruchu za pomocą wydawania za kliknięcie.

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych SEO

Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem optymalizacji strony internetowej w celu uzyskania wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Odbywa się to poprzez upewnienie się, że strona jest łatwa do znalezienia w Internecie i że posiada odpowiednią treść dla wyszukiwanych słów kluczowych.

Czy powinienem używać Google Ads czy SEO?

Porównywanie SEO lub Google Ads, wcześniej znanego jako Google Adwords, jest jak porównywanie jabłek z pomarańczami – oba pomagają wprowadzić Twoją markę w SERP przed potencjalnymi klientami. Pozycjonowanie działa, aby Twoja witryna była wyżej w rankingach organicznych, dzięki czemu możesz pozycjonować się pod kątem klientów wpisujących zapytania dotyczące Twojej treści. Reklamy umożliwiają kierowanie na określone frazy kluczowe, a następnie utworzenie reklamy promującej Twoją witrynę i treść dla osób używających tych słów kluczowych.
Oba te kanały mogą pomóc w poprawie ogólnej widoczności w wyszukiwarce, ale należy pamiętać, że próba określenia, który z nich jest najlepszy, przypomina porównywanie chleba i bułek. Silna i trwała obecność cyfrowa wymaga, aby marki korzystały z obu kanałów i tworzyły strategię, która może połączyć oba te kanały, aby zmaksymalizować internetowy potencjał marki.

Kampania google ads czy pozycjonowanie stron

SEO i reklamy pełnią unikalne, ale uzupełniające się role. Dyscyplina SEO polega na tym, aby Twoja witryna była atrakcyjna dla klientów, a także na tworzeniu treści, które odpowiadają ich potrzebom i angażują ich. Dotyczy to nie tylko materiałów, które piszesz lub filmów i infografik, które tworzysz, ale także optymalizacji układu i projektu witryny, aby zapewnić, że jest ona przyjazna dla użytkownika i łatwa w nawigacji, poruszając użytkowników w witrynie w logiczny sposób.
Z kolei Google Ads to forma reklamy tekstowej i displayowej online. Pozwala płacić za każdym razem, gdy dana osoba kliknie utworzoną przez Ciebie reklamę. Ta reklama jest wyświetlana użytkownikom, którzy wpisują określone słowa kluczowe w wyszukiwarkach, co pozwala dotrzeć do użytkowników zainteresowanych określonymi tematami. Dlatego Google Ads może pomóc Ci uzyskać pożądaną widoczność dla ważnych słów kluczowych, nawet zanim uzyskasz reputację witryny i rankingi SEO potrzebne, aby zobaczyć wyniki swoich organicznych wysiłków. Połącz SEO i SEM, aby zmaksymalizować widoczność w SERP.

Czy Google Ads pomaga w SEO?

Przy odpowiednim użyciu SEO i Google Ads mogą dobrze ze sobą współpracować. Marki, które dokładnie śledzą swoje rankingi i ruch organiczny, mogą strategicznie wykorzystywać reklamy, aby zwiększyć widoczność ważnych słów kluczowych, generując płatny ruch tam, gdzie nie mają organicznego rankingu, aby dostać się na stronę 1.

Google Ads może być również używany do testowania reakcji konsumentów na określone słowa kluczowe . Na przykład marki mogą tworzyć reklamy dla słów kluczowych, których optymalizację rozważają. Następnie mogą śledzić klientów, którzy kliknęli reklamę, i sprawdzać, jak dobrze reagują na stronę docelową i resztę witryny. Słowa kluczowe, które przyciągają użytkowników z wyższymi współczynnikami konwersji i większym zaangażowaniem, będą miały wtedy wyższy priorytet niż te, które nie osiągnęły tak dużego sukcesu.
Podobnie dane słów kluczowych z działań SEO mogą być również wykorzystywane do znajdowania odpowiednich możliwości dla reklam. Odkrycie słów kluczowych, które mają wysokie współczynniki wyszukiwania, ale również mają dużą konkurencję – co oznacza, że ​​​​witrynie trudno będzie zdobyć miejsce na pierwszej stronie SERP – prawdopodobnie będą dobrymi kandydatami do kampanii reklamowych. Ten proces udoskonalania można przeprowadzić zarówno w głównych wyszukiwarkach, jak i w nowszych metodach SEO, takich jak wyszukiwarki pionowe i natywne.
Google Ads umożliwia wypożyczanie ruchu. SEO pomaga Ci to zdobyć.

Pozycjonowanie i google ads

Głównym wyzwaniem polegającym na poleganiu wyłącznie na kampaniach w płatnych wynikach wyszukiwania w celu osiągnięcia wzrostu są nie tylko niuanse dotyczące stawek za reklamy i wyników jakości, ale także model płatności za kliknięcie ppc pay per click.

W przypadku płatnego marketingu w wyszukiwarkach zasadniczo dzierżawisz kliknięcia od Google. Możesz kupić te kliknięcia za pomocą karty kredytowej, ale gdy tylko Twój budżet się wyczerpie lub przestaniesz robić marketing, te kliknięcia znikną.
Wszyscy wiemy, że lepiej jest posiadać niż wynajmować. Kiedy strona internetowa zajmuje pierwsze miejsce w SERPach, cały ten ruch otrzymuje za darmo i bezterminowo. Chociaż istnieje wiele możliwości rozwoju, ranking organiczny nadal jest królem, ponieważ żadna inna strategia marketingowa nie może zapewnić Twojej witrynie tak dużego ruchu przy tak niskich kosztach.

Gdy marka buduje strategię cyfrową, zrozumienie różnych ról Google Ads i SEO w budowaniu obecności w sieci ma kluczowe znaczenie dla sukcesu. Im lepiej firmy mogą wspólnie korzystać z tych dwóch różnych funkcji, tym lepsze są ich potencjalne wyniki w wyszukiwarce.

A co z naszym pytanie odnośnie e-commerce?

Pozycjonowanie google ads? Widzisz ma się to tak samo jeśli posiadasz sklep internetowy. Aby zyskać ruch z seo musisz pozyskiwać jak najwięcej linków dobrej jakości i tworzyć zoptymalizowany content, natomiast do fraz na które jeszcze nie masz wysokiej pozycji organicznej używasz reklam w google aby wyświetlić swoją ofertę i zdobyć więcej wejść na stronę. Zastosowanie mają tu również linki sponsorowane ale to temat na kolejny artykuł bo prowadzenie kampanii i marketing internetowy to coś wspaniałego jeśli wiesz jak to robić.

Więc odpowiadając na pytanie, co wybrać?

Bierz oba, pozycjonowanie i google ads!

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)