Storytelling sprzedażowy w biznesie i HR (przykłady, definicja, metody)

Prawo w marketingu – jak powinna wyglądać reklama kancelarii adwokackiej?
4 stycznia, 2023
Jak rozwijać konto firmowe na Linkedin i budować zasięg na profilu osobistym? (biznes online + profil firmowy)
6 stycznia, 2023

Storytelling sprzedażowy w biznesie i HR (przykłady, definicja, metody)

UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Storytelling sprzedażowy w biznesie i HR (przykłady, definicja, metody)
Storytelling sprzedażowy w biznesie i HR (przykłady, definicja, metody) 1
/

Dzisiaj porozmawiamy o storytellingu w biznesie.

Pytania

Masz ciekawą nazwę firmy, piramida przemówień. Skąd taki pomysł?

To autorska metoda przemówień, która skupia się na ważnych etapach.

Czym jest storytelling?

Storytelling jest ot sztuka skutecznego i dostosowanej do każdej widowni opowiadania historii. Storytelling stosujemy w biznesie, edukacji, mowa inspiracyjnych itp.

Aby historia stała się skuteczna musi posiadać cztery składniki:

  • rdzeń naszego wystąpienia
  • konflikt, który najczęściej nawiązuje do naszej widowni i co ona chce rozwiązać
  • bohaterowie, na czele z naszym głównym bohaterem
  • zmiana emocji

To jest esencja storytellingu, aby cel pokazać za pomocą konkretnego bohatera i umieć pokazać trochę walki, dramaturgii i zmian emocji.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Jakie cechy powinna mieć historia, żeby działała?

Oprócz powyższych 4 elementów istnieją jeszcze dodatkowe, które muszą odpowiadać na pytanie, czy nasza historia będzie przekonywująca.

  • bohater
  • cel tego bohatera, coś o co on walczy
  • mamy konflikt
  • mamy mentora
  • wsparcie, które nawiązuje do celu naszej historii
  • krąg obdarowanych- wszyscy którzy są beneficjentami tego rozwiązania

Czy istnieje uniwersalna struktura przemówień i storytellingu? Struktura STAR.

Struktura STAR:

  • sytuacja – zwykłe życie bohatera, aż do momentu kiedy nie pojawi się coś o co on będzie musiał walczyć
  • ang. task, czyli konkretny cel, np otwarcie firmy, pomoc komuś, uratowanie kogoś. Aby to osiągnąć trzeba opuścić swoją strefę komfortu. Opuszcza świat który dobrze zna.
  • najpierw bohater upada, ale pojawia się mentor, który pomaga osiągnąć cel. Dochodzi do wewnętrznej transformacji bohatera. To czego się nauczył zabiera ze sobą jako mądrość.
darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Jaka jest różnica pomiędzy historią marki a produktu czy usługi?

Sam schemat jest taki sam, ale różnicą jest rdzeń.

Jak dobrze opowiadać? Istnieją jakieś dobre praktyki?

Jest wiele takich praktyk, ale trzeba się w pierwszej kolejności skupić na jednej z trzech:

  • połączenie historii z celem + jaki problem ma nasza widownia
  • zawsze analizować potrzeby, marzenia, lęki, hamulce. Co wie nasza widownia w tym temacie. Więc zawsze w storytellingu musimy analizować potrzeby.
  • zmiana emocji – np. moment kiedy bohater upada i przegrywa walkę. tutaj muszą być dobrze pokazane emocje, frustracja, lęk.

Jakie reakcje hormonalne wywołuje storytelling?

Storytelling wywołuje pewne reakcje hormonalne:

  • dopamina
  • oksytocyna, hormon bliskości, współczucia. Jeśli bohater przegrywa, a my mamy ten sam problem co bohater, to jemu współczujemy
  • serotonina – szczęście i ulga

Jak źle opowiadać? Jakie są najczęstsze błędy?

Pierwszy błąd to złe określenie celu, albo jego całkowity brak. Po drugie nie powinniśmy podchodzi o storytellingu od strony mówców, czyli to na czym mi zależy, bez analizy widowni. Często też dodaje się niepotrzebne szczegóły, które rozmazują nasza narrację.

A co z retoryką i prezencją? O ile mi wiadomo to była kiedyś nauczana w szkole. Teraz nie przywiązuje się już takiej uwagi do pracy głosem, mowy ciała i wiarygodności. Co o tym myślisz?

Retoryka to nauka o konstrukcji i używaniu języka w celu wywołania określonego wpływu. To starożytna sztuka mówienia i pisania kreatywnych, perswazyjnych i poetyckich tekstów, aby skutecznie przekonać innych lub wskazać konkretny punkt widzenia. Dobry retoryk ma szeroką wiedzę na temat używania języka, który najlepiej wyraża jego intencje.

Trójką autentyczności wyznacza trzy czynniki.

Jak wykorzystać storytelling w biznesie?

  • Można wykorzystać zarówno w rozmowach 1 na 1, jak i przy szerszej publiczności.
  • Pozyskiwanie klientów – opowiadanie historii pozwala przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Przy okazji pokazuje, jak dany produkt lub usługa może pomóc klientom i jakie korzyści przynosi.
  • Budowanie wizerunku marki – stworzenie wyrazistej historii i udostępnianie jej w mediach społecznościowych może pomóc w budowaniu wysokiej jakości wizerunku marki.
  • Utrzymywanie lojalności klientów – opowiedzenie historii, która angażuje klientów, zwiększa ich lojalność wobec marki, którą wybrali.
  • Generowanie sprzedaży – dobrze opowiedziana historia jest w stanie wywołać pozytywne emocje i skłonić ludzi do zakupu produktu lub usługi.
  • Budowanie zaangażowania pracowników – nić porozumienia społeczeństwa wokół wspólnej idei jest kluczowym elementem skutecznego motywowania pracowników. Warto wykorzystywać storytelling, aby wyjaśnić firmowe wartości i cele.

Czym się różni typowy storytelling biznesowy od sprzedażowego?

Storytelling sprzedażowy jest bardzo często wykorzystywany w biznesie. Storytelling sprzedażowy to proces tworzenia i prezentowania historii, które pomagają użytkownikom wyobrazić sobie Twoją produkt lub usługę w rzeczywistych sytuacjach.

Użycie storytellingu sprzedażowego może pomóc przekonać klientów, by dokonali zakupu, podczas gdy zwykły opis produktu może być średnio przekonujący. Narracje sprzedażowe mogą być wyrażane poprzez pisanie lub użycie wideo, aby wyrażać Twoją markę i produkt w sposób ekscytujący, interesujący i autentyczny. Używając storytellingu można pomóc ludziom lepiej zrozumieć, jak Twój produkt wpływa na ich życie i wejść w bliższy kontakt z nimi.

Na czym polecasz, aby skupiły się osoby które chcą skutecznie wykorzystywać storytelling?

Trzeba się skupić na gromadzeniu historii ze swojej pracy i życia. Zbyt wiele osób mówi, że nie wydarza się nic w ich życiu, ale to nie jest prawda.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)