Marketing SaaS to termin używany do opisania strategii i technik stosowanych w celu promowania produktu lub usługi oprogramowania jako usługi (SaaS). Marketing SaaS może obejmować połączenie cyfrowych i tradycyjnych taktyk marketingowych, takich jak optymalizacja strony internetowej, kampanie e-mailowe, reklamy w mediach społecznościowych, marketing treści i inne, aby pomóc dostawcom oprogramowania zwiększyć świadomość ich produktu i generować potencjalnych klientów.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
SaaS marketing: sprzedaż i marketing są zbyt skomplikowane z powodu natury produktu. Moim zdaniem, żeby skutecznie rozwijać swój SaaS, musisz dobrze znać branżę, którą obsługuje twój produkt, wiedzieć, kto jest twoim użytkownikiem i jakie ma bóle. Jedna z cech którą obserwują stale właściciele albo product owners to wskaźnik Churn rate, czyli odsetek użytkowników rzucających korzystanie i opłatę serwisu. Innymi słowami, w SaaS zależy na przyciągnięciu użytkowników, którzy pozwolą właścicielom zarobić na nich w trakcie LTV co najmniej 2x przychód (to może się różnić). W innych przypadkach platforma po prostu nie potrafi przeżyć, zarabiać i dostać wystarczające inwestycje na rozwój.
Pytanie brzmi kontrowersyjnie. I tam i tu są swoje trudności. Ale porównując B2B z maratonem, B2C ze sprintem, to można zrozumieć różnicę. Aczkolwiek, różnica między B2B a B2C polegająca na technikach i porozumieniu customer journey maleje z każdym rokiem. Mogę powiedzieć, że coraz łatwiej można przełączać się między nimi.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Powiem szczerzę, że od początku swojej kariery polubiłem analityczne podejście do pracy. Lubię dużo analizować i zadawać różne pytania, zanim zrobię wnioski. Z tego wynika, że mam holistyczne podejście, które nie ogranicza się tylko specjalizacją i wiedzą konkretnych narzędzi. Zwykle odrzucam się od konkretnego problemu firmy, która do mnie przychodzi po pomoc. Rozwiązania często potrzebują nietypowych podejść i wezwania rzadko się powtarzają. Jedyne, co powtarza się od klienta do klienta – to moja próba zbudowania i wdrażanie każdemu systematycznego zbióru danych o kliencie, sprzedażach i marketingu, żeby nauczyć robić wnioski na podstawie danych ale nie na intuicji.
1. Doskonale wybadać docelową grupę swojego produktu: czyli znać ból klienta, jego język, jego oczekiwania
2. Zbudować wykształcenie pracowników o produkcie wewnątrz firmy. To jest bardzo istotne, bo każdy w zespole musi rozumieć po co klientowi jest potrzebny produkt. Ponieważ proces sprzedaży z większości jest długi i skomplikowany, ale konkurencja jest duża, więc stracić klienta na każdym poziomie lejka marketingowego jest bardzo łatwo. Zespół firmy musi działać jak jeden organizm.
3. Jeśli firma jeszcze nie ma poważnych obowiązków przed inwestorami o stałym wzroście, polecam rozwój organiczny. Budujcie community wokół produktu i tam sprzedawajcie najbardziej lojalnym klientom, wzmacniajcie swoją ekspertyzę i wiedzę o kliencie, budujcie procesy sprzedaży, onboarding serwisu.
4. Budujcie solidny analityczny fundament zanim zacznie się agresywny wzrost produktu i firmy. Inwestycje dostać łatwo, ale zawsze jest problem ze skalowaniem. Kiedy wszystko przetestowałeś i znasz dokładnie skuteczne kanały przyciągnięcia klientów, zmniejsza się ryzyko nieudanych wydatków.
Analityka zawsze będzie ważna i każdy kolejny rok robi się bardziej skomplikowana niż kolejny Tab w spreadsheets. Ale póki rządzi obrona danych użytkownika, nie będziemy w stanie wszystkiego dokładnie zmierzyć. Zawsze będzie brand generation, performance, influence i kupa różnych marektingowych działalności. Powiem tak i dam znaną poradę: w swojej istocie marketing niewiele zmienił się od dawnych czasów, więc bądź tam gdzie jest twój klient, rozmawiaj z nim i szczerze kieruj się do rozwiązania jego problemów. Dodam, że w ciągu ostatnich lat nabiera popularności ABM podejście do marketingu, gdzie przyciągnięcie klienta jest zbyt drogie i długie, oraz intent focused targeting (które jest bardzo podobne do Google Ads). W display ads przyzwyczailiśmy się do wyświetlenia reklamy wszystkim, którzy pasują do naszych filtrów. Intent based narzędzia pozwalają nam za pomocą ubocznych działań użytkowników w internecie i dodatkowych algorytmów tych narzędzi prawie precyzyjnie dowiedzieć się, że firma (nie konkretna osoba) interesuje się specyficznym problemem, produktem, serwisem. To jest duży temat i chyba na kolejny odcinek.
Żeby naprawdę było 360 – powinniśmy mieć lustra wszędzie – czyli doskonały system analityczny na każdym rogu. Spróbuj najpierw zbudować prosty i zrozumiały tracking aktywności. A później krok po kroku można wdrażać marketing 360. Z mojego doświadczenia mniej więcej podobny model do Marketing 360 w firmie można zbudować w ciągu kilku lat, a później go udoskonalać. Taki okres powstaje z mojego własnego doświadczenia oraz prostej logiki, że są potrzebne czas i pieniądze, żeby zrobić wszelkie testy, zebrać i opracować dane, zrobić doskonałe wnioski, a głównie – zatrudnić i wykształcić odpowiednich pracowników.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
SaaS marketing opiera się na skupieniu się na strategiach, które mogą pomóc firmom w promowaniu ich usług w modelu SaaS (software as a service). Zwykle obejmuje to tworzenie treści edukacyjnych, kampanie w mediach społecznościowych, marketingu e-mail, stron internetowych i optymalizacji SEO pozwalających zwiększyć zasięg i świadomość marki. Poza tymi podstawowymi strategiami SaaS marketing różni się od innego rodzaju marketingu, gdyż skupia się głównie na przedstawieniu cech konkretnego produktu lub usługi. Skuteczny SaaS marketing skupia się na uświadomieniu potencjalnym klientom, jak może ich rozwiązanie zmienić ich biznes na lepsze.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)