Recommerce -co to? [przykłady, definicja greenwashing]

Sprzedaż – wszystko co musisz wiedzieć
3 grudnia, 2022
Marketing w branży meblarskiej – Home & Garden + aranżacja wnętrz
9 grudnia, 2022

Recommerce -co to? [przykłady, definicja greenwashing]

UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Recommerce -co to? [przykłady, definicja greenwashing]
Recommerce -co to? [przykłady, definicja greenwashing] 1
/

Marta Michałowska pełni rolę Head of Marketing w Linker Cloud. Doświadczenie zdobywała m.in w branży ubezpieczeniowej i technologicznej. Obecnie jest także doktorantką, wykładowcą akademicki na Uniwersytecie Warszawskim, a także prelegentką na licznych konferencjach.

recommerce

Pytania

  • 00:00 Wstęp
  • 0:57 Jak ecommerce wpływa na środowisko?
  • 4:10 Jak możemy zadbać o ekologię w sprzedaży?
  • 19:19 Co to jest greenwashing?
  • 24:54 Co to jest recommerce?
  • 30:00 Jakie jest Twoje podejście do ekologii w sprzedaży?
  • 33:00 Jakie istnieją rodzaje recommerce?
  • 34:54 Jak działania z zakresu recommerce mogą wpłynąć na markę?
  • 36:53 Jakie są światowe przykłady takich działań i kampanii?
  • 38:00 Jakie rodzaje produktów najlepiej sprzedawać poprzez recommerce?

Zapraszamy na:

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Jak ecommerce wpływa na środowisko?

Duże wolumeny sprzedaży mają obecnie negatywny wpływ na środowisko, co jest spowodowane nadprodukcją i zbyt dużym konsumpcjonizmem.

Zwiększa się zapotrzebowanie na:

  • transport
  • materiały potrzebne do wytworzenia opakowań

25% gazów cieplarnianych produkowanych w UE jest wytwarzana przez transport. Dochodzi problem plastików w oceanach.

Jak możemy zadbać o ekologię w sprzedaży?

Musimy mieć na uwadze trzy rzeczy.

Transport, opakowania i tzw. last day delivery, inaczej logistyka ostatniej mili (czyli odcinek od magazynu do rąk klienta).

Dobrym przykładem jest branża fast fashion, w której nie sprzedaje się do końca nigdy kolekcji. Mamy do czynienia z nadprodukcją. Część firm idzie wtedy w kierunku recommerce. Inne firmy, które nie stawiają na takie rozwiązania muszą ponosić koszty na magazynowanie i następnie takie ubrania trafiają do spalarni.

Kolejną kwestią jest temat logistyki zwrotów, tzw. reverse logistic.

Ciekawą kwestią są również refilomaty. Refilomat to opakowania które można ponownie uzupełniać.

Co to jest greenwashing?

Greenwashing to zjawisko polegające na wykbb brzystywaniu wizerunku ekologiczności w celu poprawienia wizerunku firmy lub produktu, choć w praktyce działania te są niewystarczające, by odpowiednio chronić środowisko. Przykładem może być firma, która reklamuje się jako „ekologiczna”, ale jej produkty lub działania są szkodliwe dla środowiska.

Marki które inwestują w środowisko mają większy zwrot z inwestycji.

Co to jest recommerce? Definicja.

Recommerce (ponowny handel lub handel odwrotny) jest znany również jako Reverse Commerce lub Re-ecommerce lub Reverse Marketplace.

Jest to odmiana handlu elektronicznego, która skupia się na sprzedaży używanych produktów. Recommerce może obejmować sprzedaż zarówno produktów nowych, jak i używanych. Zaletą tego rodzaju handlu jest to, że daje on możliwość zakupu produktów, których nie można już znaleźć w zwykłych sklepach. Ponadto używane produkty są często tańsze niż nowe, co pozwala kupującym zaoszczędzić pieniądze.

Co jest ważne w ekologii w sprzedaży?

Ważne jest, aby sprzedawcy pamiętali o ekologicznych praktykach w swojej działalności. Oznacza to, że powinni oni unikać wszelkiego rodzaju niepotrzebnych opakowań,używać materiałów ekologicznych i odnawialnych do produkcji i sprzedaży swoich produktów. Ważne jest także, aby starać się minimalizować swój ślad węglowy, korzystając z odnawialnych źródeł energii.

Jakie istnieją rodzaje recommerce?

1. Recommerce zwrotów: proces zwrotu zakupionych produktów, który może być wykorzystany do sprzedaży tych produktów ponownie.

2. Recommerce pośrednictwa: Proces sprzedaży produktów poprzez pośredników, którzy sprzedają te produkty ponownie.

3. Recommerce marketplace: Proces sprzedaży używanych produktów poprzez serwisy internetowe, które umożliwiają kupującym i sprzedającym wymianę produktów.

4. Recommerce poprzez konsultacje: Proces sprzedaży używanych produktów poprzez sprzedawców, którzy oferują konsultacje klientom w celu ułatwienia wyboru odpowiedniego produktu.

5. Recommerce poprzez wynajem: Proces wynajmowania produktu zamiast jego zakupu, aby móc go używać tymczasowo.

Jak działania z zakresu recommerce mogą wpłynąć na markę?

Recommere dostarcza marce realne korzyści finansowe, ponieważ nie musi pozbywać się/utylizować swoich produktów.

Po drugie pozwala budować świadomość, tzw. brand awareness.

Jakie rodzaje produktów najlepiej sprzedawać poprzez recommerce?

Recommerce jest idealnym miejscem do sprzedaży produktów, które są wciąż w dobrym stanie, ale nie są już używane przez ich właścicieli. Najlepsze przedmioty do sprzedaży poprzez recommerce to:

  • Ubrania i akcesoria (torebki, buty, biżuteria itp.).
  • Elektronika (komputery, telefony, gry wideo itp.).
  • Meble (łóżka, stoły, krzesła itp.).
  • Rzeczy dla dzieci (zabawki, ubrania, meble itp.).
  • Artykuły sportowe (piłki, sprzęt do gry w golfa itp.).
  • Akcesoria domowe (kuchenne, łazienkowe, ogrodowe itp.).
  • Przedmioty sztuki i dekoracje (obrazy, rzeźby, ozdoby itp.).

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)