Marketing w branży meblarskiej – Home & Garden + aranżacja wnętrz

Marketing w branży meblarskiej – Home & Garden + aranżacja wnętrz

seo sem reklama google ads pozycjonowanie
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Marketing w branży meblarskiej - Home & Garden + aranżacja wnętrz
Loading
/
Marketing w branży meblarskiej - Home & Garden + aranżacja wnętrz
Zdjęcie: Aga Gonczarek

Aldona Mioduszewska wykłada historię designu na Uniwersytecie Wrocławskim. Zajmuje się także marketingiem  w Galerii Wnętrz Domar i prowadzi swoją audycję w radiu RAM. Dzisiejszym tematem przewodnim będzie marketing home&garden.

Pytania

  • 00:00 Wstęp
  • 00:35 Niewiele firm prowadzi tak mocne działania inboundowe. Podcast, YouTube, ciekawy content… Co zadecydowało o przyjęciu tego podejścia?
  • 3:00 Czy marketing home&garden różni się od innych branż? Na co kładziecie nacisk?
  • 6:30 Jak wybierać tematy na treści i content?
  • 9:00 Jak tworzyć ciekawe treści w wąskiej niszy?
  • 11:00 Uważasz, że przysłowiowa „reklama mebli”, czy wyposażenia wnętrz może być ciekawa?
  • 13:00 Które z działań oceniasz jako najlepsze, co będzie najważniejsze w przyszłości, a jaki rodzaj marketingu jest reliktem przeszłości i totalnie się nie sprawdza w obecnych czasach?
  • 15:00 Targi, marketing internetowy, ekspozycje sklepowe, czy katalogi… Jak zmieniał się marketing w branży meblowej na przestrzeni ostatnich lat?
  • 18:00 Gdybyście mieli zrezygnować z contentu i postawić tylko na performance to wybrałabyś Google Ads, czy Sociale?
  • 20:00 W waszej branży liczy się brand i rozpoznawalność, czy klienci zbytnio nie przywiązują się do marek?
  • 22:30 Jak zacząć marketing od samego początku?

Zapraszamy na:

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Content marketing w branży meblarskiej

Content marketing w branży meblarskiej jest bardzo ważny ponieważ mebel jest artykułem wyższego ryzyka zakupowego. O ile łatwo jest kupić ubranie, czy suplementy w internecie, to ludzie mimo wszystko preferują oglądanie mebli na żywo.

Trzeba pokazać klientowi, że jesteśmy ekspertami i kochamy to co robimy. W ten sposób zachęcamy go do przyjścia do salonu meblowego.

Popularny praktyki jeśli chodzi o content i inbound marketing w branży meblarskiej i aranżacji wnętrz:

  • Przygotowywanie poradników i wytycznych dotyczących wyboru i aranżacji mebli.
  • Utworzenie wideo tutoriali dotyczących montażu i konserwacji mebli.
  • Wykorzystanie bloga jako platformy do prezentowania nowych produktów i trendów w branży meblarskiej.
  • Zapraszanie ekspertów do współpracy przy tworzeniu artykułów na temat wyboru mebli i ich funkcjonalności.
  • Tworzenie postów na temat dobrych praktyk w projektowaniu i produkcji mebli.
  • Utworzenie quizów i konkursów na temat mebli.
  • Przygotowywanie odcinków podcastu.
  • Nagrywanie ciekawych rozmów na YouTube.

Jak promować sklep meblowy? Czy marketing home&garden różni się od innych branż?

Tutaj bardzo ważny jest personal shopper experience, czyli jak użytkownik doświadcza produktu. Meble to nie produkt szybko zbywalny, w związku z tym decyzje zakupowe są bardziej wyważone. Zakupy są przemyślane.

Tak, marketing home&garden różni się od innych branż. Strategie marketingowe dla tej branży powinny koncentrować się na tworzeniu doświadczeń, a nie wyłącznie na sprzedaży produktów. Wykorzystując wizualne treści, takie jak zdjęcia, filmy i infografiki, można zaprezentować klientom, jak produkty mogą wpłynąć na ich domy i ogrody.

Ponadto, marki home&garden powinny koncentrować się na budowaniu zaufania, poprzez promowanie wysokiej jakości produktów, aby wyróżnić się na tle konkurencji.

Jak wybierać tematy na treści i content?

  • Ustal cel treści. Przed wyborem tematu, określ, czego oczekujesz i jakie zamierzasz osiągnąć rezultaty.
  • Zbierz informacje. Przeprowadź badania, aby znaleźć informacje, które mogą być przydatne do stworzenia contentu.
  • Sprawdź, co jest popularne. Prześledź aktualne trendy i tematy, które cieszą się dużą popularnością wśród Twojej grupy docelowej.
  • Wybierz tematy, które są istotne dla Twojej grupy docelowej. Bądź świadomy tego, co interesuje Twoich odbiorców.

W branży meblowej istnieją 3 szkoły. Pierwsza to aby iść tropem pomieszczeń, druga zależy od sezonowości. Np. nie robisz pewnych remontów w zimie (wymiana kaloryferów, czy robienie tarasu). Trzecia droga to opowiadanie ciekawych historii.

Jak tworzyć ciekawe treści w wąskiej niszy?

Trzeba szukać i pytać ludzi. Dlaczego pewne historie ich interesują, a inne nie. Jeśli chcesz tworzyć ciekawe treści w wąskiej niszy, musisz się upewnić, że wybierasz tematy, które Cię interesują. To zmotywuje Cię do tworzenia interesujących treści.

Reklama sklepu meblowego w Internecie. Czy przysłowiowa „reklama mebli”, lub wyposażenia wnętrz może być ciekawa?

Reklam mebli to najczęściej reklama aranżacyjna. Bardzo dobrze wykonuje real time marketing IKEA. Jeśli reklama będzie zbyt kreatywna to odbiorcy mogą jej nie zrozumieć.

Które z działań oceniasz jako najlepsze, co będzie najważniejsze w przyszłości, a jaki rodzaj marketingu jest reliktem przeszłości i totalnie się nie sprawdza w obecnych czasach?

Przeżytkiem są materiały drukowane. Dla przykładu w branż meblarskiej odbiorcy mają dostęp do materiałów interaktywnych, wycieczek 3D, wizualizacji itp. Funkcjonują one lepiej niż printy. Materiały drukowane mogą działać wciąż w PR. Najlepsze połączenie to marketing doświadczeń i marketing online.

Targi, marketing internetowy, ekspozycje sklepowe, czy katalogi… Jak zmieniał się marketing w branży meblowej na przestrzeni ostatnich lat?

Marketing meblarski ewoluował mocno wraz z klientem. Obecnie targi mają charakter eventu relacyjnego na poziomie kontrahentów, a nie klient-salon meblowy.

Produkt jest tylko pretekstem do pokazania troski o klienta.

Gdybyście mieli zrezygnować z contentu i postawić tylko na performance to wybrałabyś Google Ads, czy Sociale?

10-15 lat temu kiedy ludzie chcieli coś kupić to wpisywali to wpisywali frazę w Google. Obecnie jet tak, że kupuje się poprzez relacje w social mediach. Więc warto budować społeczność i postawić na social selling.

Czy w branży meblowej i aranżacji wnętrz liczy się brand i rozpoznawalność, czy klienci zbytnio nie przywiązują się do marek?

W ostatnich latach zmieniła się skala lojalności klientów. Im klient starszy tym bardzie lojalny. Osoby młode przeskakują z marki do marki.

Jak zacząć marketing od samego początku?

Na początku trzeba zastanowić się nad grupami docelowymi. Dodatkowo pod uwagę trzeba wziąć także shadow audience. W następnej kolejności warto skontaktować się z osobami opiniotwórczymi w niszy. Np. w branży meblarskie mogą to być architekci. Następnie trzeba zacząć tworzyć wydarzenia, które mają zacząć ściągać osoby do galerii/firmy/na stronę internetową. W dalszej kolejności dodajemy remarketing, SEO, strategię tworzenia treści.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!