Kompozycja marketingowa -czym jest marketing framework?

Kompozycja marketingowa -czym jest marketing framework?

seo sem reklama google ads pozycjonowanie
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Kompozycja marketingowa -czym jest marketing framework?
Loading
/

Każdy kto zajmuje się marketingiem, reklamą, czy prowadzi własną firmę wie, że świetna strategia marketingowa zaczyna się od planu. Nie chodzi przecież o to, aby robić coś dla samego robienia. Ciężka praca musi być również mądra i przemyślana.

Zapraszamy na:

Musisz dokładnie wiedzieć gdzie masz swoich docelowych odbiorców, gdzie oni spędzają czas, i to jak do nich dotrzeć najskuteczniej, najtańszym kosztem i pewnie komunikując, że to co sprzedajesz, czyli Twój produkt lub usługa są im potrzebne.

Ramy marketingowe (ang. marketing framework) pomagają usystematyzować to wszystko co do tej pory zbierałeś, wszystkie te dane i sprawiają, że wszystko jest bardo czytelne i można łatwo wprowadzać zmiany.

Możesz szybko dzielić się strategią i pomysłami z innymi osobami w zespole, co finalnie ułatwia wykonywanie działań i przyspiesza komunikację.

Co to są ramy marketingowe?

Trudno sobie wyobrazić, że ktoś zaczyna budować dom bez planu. Albo, że jedziesz w daleką podróż autem bez mapy.

Ramy rynkowe to plan strategii marketingowej. Więc, w ogóle zanim zaczniesz tworzyć strategię marketingową, zastanów się nad ramami marketingowymi.

Ramy marketingowe to prosta do zrozumienia wizualna reprezentacja działań marketingowych.

Szczegółowo opisują, w jaki sposób dostarczysz treści swoim odbiorcom i zrealizujesz swój plan marketingowy.

Reklama: Jeśli chcesz rozwijać swoją firmę w internecie to zapraszam do UniqueSEO. Jesteśmy agencją Performance Brandingową. Czyli łączymy marketing efektywnościowy (CPL, CPC, MQL, SQL etc.) z budowaniem rozpoznawalności. Dzięki temu możesz jak najtaniej pozyskiwać klientów w czasach kiedy ciężko jest mierzyć atrybucję. Sprawiamy, że klienci Ciebie zapamiętują i stajesz się firmą od której w pierwszej kolejności chcą kupować.

Korzyści z ram strategii marketingowej

Ramy marketingowe mają pomóc funkcjonować biznesowi na najwyższym poziomie. Istnieje kilka korzyści z tworzenia ram marketingowych, w tym:

  • Poprawa ogólnej strategii marketingowej,
  • Utrzymywanie skupienia na najważniejszych działaniach
  • Tworzenie miejsca dla wszystkich pomysłów, szablonów, narzędzi i zasobów,
  • Ustanawia spójną identyfikację wizualną, sposób komunikacji w mediach społecznościowy, rodzaj grafik, czcionek, zdjęć itp.
  • Pozwala prosto komunikować i wyznaczać role i kontrolować obowiązki dla różnych członków zespołu
  • Oszczędza czas dzięki jasnym oczekiwaniom i unikaniu błędów

Różne typy modeli ram marketingowych

Z biegiem czasu powstało wiele modeli ram marketingowych. Oto kilka najpopularniejszych i najpopularniejszych przykładów ram marketingowych:

Marketing mix 7p

7p marketing mix

Jest popularny, ponieważ pomaga analizować i optymalizować każdy aspekt Twojej firmy, niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy po prostu chcesz ocenić bieżący proces i zoptymalizować skuteczność kampanii.

7Ps obejmują:

  • Produkt: Co sprzedajesz.
  • Cena: ile kosztuje produkt.
  • Miejsce: Miejsce sprzedaży produktu.
  • Promocja: Jak dzielisz się swoim produktem za pomocą reklamy/marketingu z odbiorcami.
  • Ludzie: Kto zajmuje się produkcją, promocją i dystrybucją Twojego produktu.
  • Proces: Sposób dostarczenia produktu do klienta.
  • Dowód fizyczny: Jak udowodnić klientom, że Twoja firma istnieje.

Model marketingu STP

W STP:

  • S segmentację, dzieli odbiorców na różne sekcje;
  • T targetowanie, określanie, kto będzie najbardziej potrzebował Twojego produktu;
  • P pozycjonowanie, w jaki sposób sprawisz, że ten produkt będzie atrakcyjny dla Twojej grupy docelowej.

Model STP to podejście dostarczania wysoce spersonalizowanych i przydatnych informacji odnośnie docelowych odbiorców.

Jeśli Twój produkt jest dość specyficzny, może to być odpowiedni przykład marketingowego frameworku do wykorzystania.

Model pięć sił Portera

Wiele modeli marketingowych koncentruje się głównie na produkcie lub usłudze i/lub klientach docelowych, ale Pięć Sił Portera uwzględnia głównie czynniki zewnętrzne, które mogą wpłynąć na sukces Twojej firmy, w tym:

  • Siła dostawców: czy dostawcy mogą, lub nie mogą kontrolować Twój rynek
  • Siła nabywcza: zdolność klienta do wpływania na decyzje podejmowane przez firmę.
  • Zagrożenie substytucją: Porównuje Twój produkt z innymi na rynku.
  • Zagrożenie nowego wejścia: bariery wejścia, łatwo czy trudno zacząć tu działać?
  • Wpływ istniejącej konkurencji.

Wskaźniki AARRR

AARRR lejek marketingowy pirate metrics lejek sprzedażowy

Jest to jeden z bardziej nowoczesnych frameworków marketingowych, Działa bardzo dobrze w przypadku e-commerce.

Rozłóżmy AARRR:

  • Nabycie-akwizycje (Acquisition). Jak przyciągasz nowych klientów?

W jaki sposób nowi klienci uzyskują dostęp do Twoich produktów/usług po raz pierwszy?

Istnieje wiele kanałów, takich jak reklama online / offline, reklama, virale, e-mail, media społecznościowe i tak dalej.

Mierniki: CPA, CAC, liczba nowych odwiedzających i analiza ścieżki/kanałów napływu nowych odwiedzających.

  • Aktywacja (Activation)

W jaki sposób klienci po raz pierwszy korzystają z naszych produktów/usług?

Czy pierwsze doświadczenie klienta w korzystaniu z produktu/usługi jest pozytywne?

Każda firma ma inne standardy definiowania „aktywnych” (np. aktywne korzystanie z usług, częste przeglądanie szczegółowych stron produktów, czytanie treści na blogu, oglądanie wideo, czy słuchanie podcastów itp.)

Wskaźniki: ruch w witrynie, czas spędzony w sieci, wskaźnik rejestracji, wskaźnik uczestnictwa w wydarzeniu (liczba odsłon strony wydarzenia) itp.

  • Utrzymanie (Retention)

Jaki jest współczynnik powtarzających się zakupów?

W jakiej części klienci znajdują wartość i decydują się na ponowne zakupy?

Dane: współczynnik odrzuceń, strony odrzuceń

  • Przychody (Reveneue)

Czy klienci płacą od razu za nasze produkty/usługi, rozbijają na raty,a może bardzo często porzucają koszyki?

W jakich okolicznościach klienci znacząco przyczyniają się do sprzedaży?

Mierniki: współczynnik konwersji zakupu, sprzedaż, cena jednostkowa na zamówienie

  • Odesłanie- polecanie (Refferal)

Czy użytkownicy dobrowolnie dzielą się swoimi opiniami ze znajomymi, albo na social mediach?

Wskaźniki: liczba udostępnień, liczba komentarzy

Jak wybrać najlepszy model marketingowy dla swojej firmy?

Nie ma jednego „najlepszego” modelu marketingowego, który będzie pasował do każdego. Odpowiednie ramy marketingowe zależą od Ciebie, Twojej grupy docelowej, Twojego produktu oraz innych czynników.

Wiele zależy też od tego jaka jest rola marketingu w Twojej firmie. Jak definiujesz i mierzysz sukces swoich kampanii marketingowych.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!