Jak rozwijać agencję pracy? [marketing, headhunting, biznes i HR]

Jak rozwijać agencję pracy? [marketing, headhunting, biznes i HR]

seo sem reklama google ads pozycjonowanie
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Jak rozwijać agencję pracy? [marketing, headhunting, biznes i HR]
Loading
/
Jak rozwijać agencję pracy [marketing, headhuntig, biznes i HR

Natalia Bogdan jest założycielką doskonale znanej agencji pracy JOBHOUSE i headhunterem z 15-letnim doświadczeniem. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych osób w polskim HR.

Pytania

  • (0:40) Opowiedz nam w jaki sposób doszłaś do tego poziomu, że zajmujesz się rekrutacją dla największych światowych korporacji, które mają swoje oddziały w Polsce?
  • (4:15) Co robisz od strony wewnętrznego zarządzania firmą, że masz tak stabilną kadrę i rotuje u Ciebie mało pracowników?
  • Na czym polega praca headhuntera?
  • (15:20) Jak oceniasz czy ktoś będzie dobrym kandydatem do pracy?
  • (16:40) Co to jest quiet quitting?
  • (21:17) Kiedy firma powinna korzystać z usług headhuntera, a kiedy z agencji pracy?
  • (31:12) Jak oceniasz obecnie sytuację na Polskim rynku pracy?
  • (35:45) Okiem eksperta od HR i zatrudniania, który na co dzień pracuje z wieloma klientami i zarządza agencją, jakie najczęstsze błędy widzisz w przedsiębiorstwach?
  • (41:40) Hejt podczas rozwijania kariery
  • Jakie trendy dla pracowników i pracodawców przewidujesz na kolejne lata?
  • (42:20)W swojej strategii marketingowej rozwijania firmy czym się kierujesz? Są to reklamy płatne, a może działania brandingowo-wizerunkowe? Coś innego?
  • (38:37) Jakie jest twoje spojrzenie na employer branding?

Zapraszamy na:

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Jak rozwijać agencję pracy? Marketing i reklama.

Warto mierzyć siły na zamiary, aby wiedzieć co można osiągnąć przy pomocy dostępnych zasobów. Bardzo dobrze działają social media. W mediach społecznościowych warto pokazywać jak działa firma.

Ważna jest jakość i to aby umieć powiadomić świat o swoich sukcesach.

Na czym polega praca headhuntera?

Praca headhuntera polega na tym, że aktywnie wychodzi się do kandydatów. Nie czeka się biernie, aż ktoś się zgłosi z ogłoszenia o pracę. 90% osób pochodzi z aktywnej rekrutacji.

Na przykład wyszukuje się firmy o podobnym profilu do klienta.

Headhunting wymaga większej ilości kompetencji.

Jak oceniasz czy ktoś będzie dobrym kandydatem do pracy?

Istnieją pewne wspólne cechy na które zwraca uwagę każdy pracodawca, jak np. lojalność. Często jak ktoś wyłoży już niemałe pieniądze na rekrutację, to chce zatrzymać pracownika jak najdłużej.

Co to jest quiet quitting?

Quiet quitting to rezygnacja z przekonania, że praca jest najważniejszą wartością w życiu. Ludzie wykonują to co należy do ich obowiązków, ale nic poza to. Nie starają się także rozwijać dodatkowo, aby awansować.

Kiedy firma powinna korzystać z usług headhuntera, a kiedy z agencji pracy?

Usługa headhuntera nie jest tanią usługą, dlatego raczej nie korzystają z niej mniejsze firmy. Jeśli natomiast ktoś chce rekrutować samemu, to musi się tego uczyć, tak samo jak się uczymy wszystkich innych zawodów. Firmy często kopiują ogłoszenia od innych firm, przez co często zgłaszają się do nich nieodpowiedni pracownicy.

W 2019 Michael Page przeprowadził badanie ile kosztuje nieudana rekrutacja i jest to średnio strata na 90 tysięcy złotych.

Jak oceniasz obecnie sytuację na Polskim rynku pracy?Jakie trendy dla pracowników i pracodawców przewidujesz na kolejne lata na rynku pracy ?

Aktualnie nadal jesteśmy na rynku pracownika i to pracodawcy zależy na jego utrzymaniu. Dodatkowo pracownik może się doszkolić, czy wyciągnąć firmowe know how, a następnie odejść do konkurencji.

Natomiast pojawiają się echa kryzysu i to co nadchodzi do nas z rynku zachodniego i Stanów Zjednoczonych.

Obecnie rynek zmienia się dynamicznie. Na początku pandemii nikt nie rekrutował, nie zamieszczał nowych ogłoszeń. Później kiedy przyzwyczailiśmy się do tej sytuacji to pojawiła się na nowo masowa rekrutacja.

Także HR, posady i rynek pracy to sinusoida.

Okiem eksperta od HR i zatrudniania, który na co dzień pracuje z wieloma klientami i zarządza agencją, jakie najczęstsze błędy widzisz w przedsiębiorstwach?

Każdy szef popełnia jakieś błędy. To co jest widoczne to fakt, że bardzo dużo osób zamyka się na pracę zdalną. Wiele firm nie chce akceptować hybrydowego modelu pracy.

Kolejny minus to micromanagement.

Bardzo duża kontrola wpływa negatywnie na pracownika. Ważny powinien być efekt pracy, a nie godziny.

Stawianie na samodzielność zespołu jest bardzo dobrze postrzegana.

W swojej strategii marketingowej rozwijania agencji pracy czym się kierujesz? Są to reklamy płatne, a może działania brandingowo-wizerunkowe? Coś innego?

Ważne jest zaangażowanie w social media. Ważne jest aby zarządzać swoimi emocjami podczas rozwijania kariery. W mediach społecznościowych warto zacząć działać jak najszybciej i budować zasięgi.

Jakie jest twoje spojrzenie na employer branding?

Firmy które na to stać mają najczęściej już wdrożone podstawy. Zakładka kariera, czy pokazanie firmy w mediach społecznościowych jest coraz powszechniejsze.

Korporacje często wydzielają takie działy wewnętrzne.

Bardzo niedoceniany jest zakres rozwoju personal brandingu prezesów firm. Może dlatego, że w Polsce trochę wstydzimy się chwalić osiągnięciami.

Co robisz od strony wewnętrznego zarządzania firmą, że masz tak stabilną kadrę i jak zmniejszyć rotację pracowników.

Aby zmniejszyć rotację pracowników warto dbać o ludzi, aby było im dobrze w firmie. Warto poznać elementy, które sprawiają, że pracownik jest zadowolony. Ważne jest także, aby dostosować się do warunków, tj. jeśli aktualnie panuje trend na pracę zdalną, to warto to rozważyć.

Hejt podczas rozwijania kariery

Na linkedin z reguły jest trochę mniej, ponieważ każdy jest podpisany z imienia i nazwiska, a także podana jest firma w której pracuje. Mimo tego i tak się zdarza, ale jest to nieodłączny element prowadzenia biznesu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!