Outbound marketing a inbound-co to jest, ustawienia krok po kroku +[przykłady, definicja]

Outbound marketing

Outbound marketing – co warto wiedzieć?

Sporo przedsiębiorców nie przykłada większej uwagi do bliższych i bardziej długofalowych relacji z klientami, lecz liczy przede wszystkim na szybki zysk.

Rzecz jasna jest to ogromny błąd, ponieważ nieco bardziej zażyłe stosunki z klientami mogą w dłuższej perspektywie przynieść znacznie większe korzyści finansowe.

Jeśli ktoś zdaje sobie z tego sprawę, z całą pewnością zainteresuje go to, co ma do zaoferowania outbound marketing. Czym on jest, jakie są jego założenia, a przede wszystkim, jakie korzyści można dzięki niemu uzyskać?

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Czym jest outbound marketing?

Od czego powinno się więc zacząć zdobywanie informacji na temat outbound marketingu? Przede wszystkim na samym początku dowiedzieć się trzeba, czym on tak właściwie jest.

Czym zatem jest outbound marketing?

Jest to taka forma marketingu, w której strona reklamująca zajmuje się inicjowaniem kontaktu z klientem (ang. outbound – „wychodzący”). Jest to więc przeciwieństwo stosowanego przez wielu przedsiębiorców inbound marketingu, czyli uławiania znalezienia danej firmy i kontaktu z nią. W outbound marketingu głównym założeniem jest dotarcie do klienta i nie czekanie, aż sam znajdzie on daną firmę.

W jaki sposób można szukać kontaktu z klientem? Jak się okazuje, rewelacyjnie w tym wypadku sprawdza się reklama telewizyjna, radiowa, umieszczana na dużych billboardach czy też puszczana telefonicznie lub wysyłana na maila.

Co łączy wszystkie te formy reklamy?

Rzecz jasna nadrzędnym celem jest zakomunikowanie klientom, że istnieje tak firma, jak nasza i prowadzi sprzedaż określonego rodzaju produktów lub usług. Chodzi o to, aby dowiedzieli się o danej firmie, zwrócili na nią uwagą i weszli z nią w relacje biznesowe.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Najpopularniejsze narzędzia do outbound marketingu

Skoro już wiadomo, czym dokładnie jest outbound marketing i jakie są jego założenia, warto się teraz dowiedzieć, jakie konkretnie narzędzia i metody można wykorzystywać do realizacji najważniejszych celów.

Zdecydowanie najbardziej znaną i rozpowszechnioną formą kontaktu z klientami jest tzw. reklama offline, czyli realizowana bez wykorzystania internetu.

Mowa tu jest więc o doskonale znanym wszystkim reklamom telewizyjnym radiowym czy też tym zamieszczanym w prasie.

Do tej grupy zaliczają się również wszelkie umieszczane na billboardach i standach reklamowych plakaty. Co jest najważniejsze w tego rodzaju reklamie?

Wiedzieć trzeba, że na rynku jest ich ogromny przesyt, a przez to potencjalni klienci nie przywiązują zbyt dużej uwagi do otaczających ich reklam.

Z tego też powodu, jeśli chce się zastosować taką formę outbound marketingu, przede wszystkim trzeba przygotować ciekawe i zajmujące historię, które zostaną danymi reklamami odpowiedziane. Dzięki temu uda się przykuć uwagę potencjalnego klienta.

Kolejną często stosowaną formą outbound marketingu są różnego rodzaju ulotki.

Są to często spotykane na ulicy małego formatu kolorowe ulotki, które rozdawane są przy wejściu do metra, tramwaju czy też przed galeriami handlowymi. Jak jednak każdy doskonale zauważy, takiego rodzaju ulotki dość szybko trafiają po prostu do kosza. Nie musi tak jednak być, ponieważ taka reklama może przynieść świetne rezultaty, o ile ulotki zostaną dobrze zaprojektowane.

Inną formą outbound marketingu jest tzw. cold calling, czyli reklama telefoniczna.

Nikt nie lubi odbierać tego rodzaju połączeń i z tego powodu wielu przedsiębiorców uważa, że nie cieszą się one dużą popularnością. Jak się okazuje, można osiągnąć całkiem ciekawe efekty, lecz trzeba odpowiednio dobrze wybrać grupę docelową i nie dzwonić na oślep.

Na sam koniec pozostaje ostatnimi czasy najpopularniejsza forma reklamy, czyli ta online. W tym wypadku ma się do czynienia z różnego rodzaju newsletterami wysyłanymi na maila czy też reklamy w sieci realizowane poprzez Google Ads lub Facebook Ads.

OUTBOUND MARKETING – METODY DZIAŁANIA

Outbound marketing to jeden z rodzajów marketingu, który polega na bezpośredniej interakcji z potencjalnymi klientami poprzez różne kanały i narzędzia marketingowe. Metody działania w ramach outbound marketingu to między innymi:

  1. Telemarketing: Polega na bezpośrednim kontakcie z potencjalnymi klientami przez telefon, w celu pozyskania nowych klientów lub utrzymania stałych relacji.
  2. Reklama w tradycyjnych mediach: W tym przypadku reklama jest emitowana w tradycyjnych mediach, takich jak telewizja, radio, gazety lub czasopisma.
  3. Reklama zewnętrzna: W tym przypadku reklama jest emitowana na zewnętrznych nośnikach, takich jak billboardy, plakaty, banery itp.
  4. Direct mail: Polega na wysyłaniu bezpośrednich mailingów do potencjalnych klientów w celu pozyskania nowych klientów lub utrzymania stałych relacji.
  5. Event marketing: Polega na organizacji wydarzeń, takich jak konferencje, pokazy, prezentacje itp., aby promować produkt lub usługę i nawiązać bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami.
  6. Reklama w Internecie: W tym przypadku reklama jest emitowana na stronach internetowych, w wyszukiwarkach, w mediach społecznościowych itp.

Metody te są często używane w połączeniu ze sobą, aby uzyskać jak najlepsze rezultaty. Ważne jest, aby odpowiednio dobrać i dostosować te metody do potrzeb i celów biznesowych oraz do grupy docelowej.

CO MOŻNA OSIĄGNĄĆ DZIĘKI MARKETINGOWI WYCHODZĄCEMU?

Marketing wychodzący, także znany jako outbound marketing, może przynieść wiele korzyści dla Twojego biznesu. Oto kilka z nich:

  1. Pozyskanie nowych klientów: Poprzez bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami, marketing wychodzący może pomóc w pozyskaniu nowych klientów i rozszerzeniu bazy klientów.
  2. Utrzymanie stałych relacji: Poprzez regularne kontakty z klientami, marketing wychodzący może pomóc w utrzymaniu stałych relacji i budowaniu lojalności wobec marki.
  3. Zwiększenie świadomości marki: Marketing wychodzący może pomóc w zwiększeniu świadomości marki i budowaniu jej pozytywnego wizerunku wśród potencjalnych klientów.
  4. Poprawa sprzedaży: Poprzez bezpośrednie nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami i prezentację produktów lub usług, marketing wychodzący może przyczynić się do poprawy sprzedaży i wzrostu przychodów.
  5. Analiza danych: Marketing wychodzący pozwala na gromadzenie i analizę danych dotyczących skuteczności poszczególnych kampanii i narzędzi, co umożliwia dostosowywanie strategii i poprawę efektywności.

Jednak, aby osiągnąć te korzyści, ważne jest, aby dobrze przemyśleć i zaplanować strategię marketingową, wybrać odpowiednie narzędzia i kanały komunikacji, a także regularnie monitorować i oceniać efekty.

Najważniejsze zalety i wady outbound marketing

Jak więc widać outbound marketing to naprawdę ogromne możliwości, które można wykorzystać w niezwykle zróżnicowany sposób.

Zanim jednak zacznie się realizować poszczególne strategie, warto się na samym początku dowiedzieć jeszcze, jakie są tego rozwiązania najważniejsze zalety i jakie wady.

Tego rodzaju strategia marketingowa nie wymaga czekania na rezultaty. Pierwsze pozytywne efekty pojawiają się niezwykle szybko, czyli pojawiają się klienci gotowi do zakupów. Co więcej, outbound marketing wykorzystuje niezwykle szeroki zakres narzędzi, dzięki czemu możliwe jest dotarcie do właściwie każdej grupy odbiorów. Bez względu na wiek czy też umiejętności obsługi urządzeń elektronicznych, każdy powinien mieć styczność z taką formą reklamy.

Jak więc widać, zalety takiej formy reklamy są naprawdę obiecujące.

Jak natomiast prezentują się wady?

Najważniejszym minusem jest rzecz jasna cena takiej reklamy. Powoduje to, że nie każde, szczególnie to małe przedsiębiorstwo będzie stać na outbound marketing.

Koszt reklamy telewizyjnej, lecz również skuteczna kampania internetowa potrafią pochłonąć ogromne środki. Co więcej, przekaz kierowany do klientów często nie jest skuteczny, ponieważ nie dociera się do precyzyjnie określonej grupy zainteresowanych odbiorców, lecz praktycznie do wszystkich. Jeśli więc posiada się wyspecjalizowany produkt, który nie będzie przeznaczony dla każdego, taka forma reklamy może nie przynosić pożądanych rezultatów.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Outbound marketing a inbound- co to jest?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!