Opisy kategorii seo w sklepie internetowym (przyk艂adowy opis produktu)

Reklama negatywa
Negative keywords SEO i Google Ads [wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe]
29 kwietnia, 2022
Opisy kategorii seo
Fmcg -co to znaczy, kto pracuje [jak wygl膮da marketing/sprzeda偶]
29 kwietnia, 2022
Opisy kategorii seo
Opisy kategorii seo

Opisy kategorii seo w sklepie internetowym (przyk艂adowy opis produktu)

Opis kategorii SEO to bardzo dobra czynno艣膰 w pozycjonowaniu, kt贸re pomaga zar贸wno skutecznie wy艣wietli膰 wy偶ej w Google podstron臋 z produktem, jak i dostarczy膰 konsumentom, na etapie lejka sprzeda偶y, mn贸stwo przydatnych informacji.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Zalety dobrego opisu kategorii

Jakie zalety posiadaj膮 opisy kategorii SEO? Przede wszystkim perfekcyjnie pozycjonuj膮, stanowi膮 jedn膮 z form komunikacji marki z konsumentami.

Je艣li osoba zainteresowana poszukuje istotnych informacji dotycz膮cych oferty produktowej, opis kategorii b臋dzie idealnym rozwi膮zaniem. W swoim zadaniu ma tak偶e poprawi膰 konwersj臋 oraz wskaza膰 klientom kolejne kroki w drodze zakupowej.

Por贸wnuj膮c opis kategorii do opisu produktu jest on jedynym sprzedawc膮 w e-commerce, promuj膮cym ofert臋 danego sklepu internetowego.

Wyra藕n膮 zalet膮 dobrego opisu, wed艂ug danych, jest ponad 400% wi臋kszy ruch w sklepie internetowym. Oczywi艣cie jest on jednym z element贸w sk艂adaj膮cym si臋 na ten wynik. Jednak potencja艂 SEO strony jest wynikiem dobrze skonstruowanego opisu kategorii.

Czy opis kategorii powinien by膰 d艂ugi?

Podstawow膮 zasad膮 podczas planowania opisu jest napisanie tre艣ci w taki spos贸b, aby wyczerpa膰 temat i dostarczy膰 u偶ytkownikowi niezb臋dnych informacji, jakich poszukuje. Jeszcze do niedawna powszechnym stwierdzeniem by艂o, i偶 tekst pozycjonuj膮cy powinien zawiera膰 5000 zzs.

Prawd膮 jest, ze d艂uga tre艣膰 daje mo偶liwo艣膰 umieszczenia wi臋kszej ilo艣ci fraz kluczowych, a tak偶e link贸w wewn臋trznych oraz zbli偶onych s艂贸w kluczowych.

Dzi臋ki temu r贸wnie偶 ilo艣膰 informacji b臋dzie zdecydowanie liczniejsza. D艂ugie teksty to wi臋ksze mo偶liwo艣ci i to jest fakt bezdyskusyjny, ale czy d艂u偶szy opis kategorii pozwoli skuteczniej wypozycjonowa膰 podstron臋?

Tu sprawa nie jest ju偶 taka oczywista. Jak wynika z jednego z raport贸w, r贸偶nica w pozycji wyszukiwania pomi臋dzy tre艣ci膮 d艂ug膮 a kr贸tk膮 jest minimalna, co nie czyni opis贸w d艂ugich lepszymi.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Co warto umie艣ci膰 w opisie kategorii i jak je pisa膰

Na pocz膮tek nale偶y uwzgl臋dni膰 jakie produkty b臋d膮 oferowane w danej kategorii, nast臋pnie powinno si臋 umiej臋tnie podzieli膰 podkategorie, a na ko艅cu oceni膰 najwa偶niejsze kryteria podzia艂u i doboru produkt贸w z naciskiem na parametry i w艂a艣ciwo艣ci.

Ustalenie jakich informacji o produkcie poszukuj膮 potencjalni klienci jest kolejnym wa偶nym czynnikiem opisu kategorii. Nie nale偶y zapomnie膰 tak偶e o wykonaniu analizy fraz kluczowych. W opisie kategorii nale偶y tak偶e:

  • zach臋ci膰 do przejrzenia oferty sklepu internetowego
  • odpowiedzie膰 na najcz臋艣ciej zadawane pytania ze strony klient贸w\
  • wskaza膰 zakres oferty danego produktu sklepu
  • u艂atwi膰 kontakt ze sklepem odno艣nie asortymentu
  • nakierowanie u偶ytkownika w jakich podkategoriach odnajdzie interesuj膮ce go rodzaje produkt贸w.

Aby na pisa膰 dobre opisy kategorii potrzebna b臋dzie du偶a ilo艣膰 czasu oraz trzymanie si臋 zasad i technik, kt贸rych nale偶y przestrzega膰.

Najwa偶niejsz膮 zasad膮 podczas pisania opisu jest dowiedzie膰 si臋 wszystkiego o docelowej grupie klient贸w, kt贸ra jest zainteresowana danym asortymentem sklepu. Warto zapami臋ta膰, 偶e pisz膮c do wszystkich, piszesz praktycznie do nikogo.

Potrzebne informacje to: dane demograficzne, sytuacja ekonomiczna oraz spo艂eczna i zawodowa. Rozpoznanie emocji u potencjalnych klient贸w takich jak po偶膮danie i obawy, to kluczowy czynnik podczas budowy opisu kategorii. Wa偶ne jest okre艣lenie czego potrzebuje klient i jakie ma zwi膮zane z tym obawy.

Wtedy b臋dzie 艂atwiej wskaza膰 mu rozwi膮zanie jego problemu, poprzez zarekomendowanie danego produktu. B艂臋dne jest podej艣cie do algorytmu Google, jako g艂贸wnego odbiorcy opisu. To dla cz艂owieka jest on przede wszystkim tworzony.

Optymalizacja SEO

Aby zadba膰 o odpowiedni膮 optymalizacj臋 SEO, nale偶y umieszcza膰 frazy kluczowe sprawnie u艂o偶one w ca艂ej tre艣ci. Przestrzega膰, aby nigdy nie spamowa膰 frazami, a tak偶e zadba膰, aby frazy kluczowe brzmia艂y naturalnie.

Bardzo wa偶ne jest tak偶e, aby by艂y pisane w liczbie pojedynczej, jak i mnogiej oraz by艂y odmieniane przez przypadki. U偶ywanie synonim贸w r贸wnie偶 b臋dzie bardzo wskazane. W znaczniku H1 powinno znale藕膰 si臋 g艂贸wne s艂owo kluczowe w dopasowaniu 艣cis艂ym.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Opisy kategorii seo w sklepie internetowym (przyk艂adowy opis produktu)?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)