Opisy kategorii seo w sklepie internetowym (przykładowy opis produktu)

Reklama negatywa
Negative keywords SEO i Google Ads [wykluczające słowa kluczowe]
29 kwietnia, 2022
Opisy kategorii seo
Fmcg -co to znaczy, kto pracuje i jak wygląda marketing/sprzedaż
29 kwietnia, 2022
Opisy kategorii seo
Opisy kategorii seo

Opisy kategorii seo w sklepie internetowym (przykładowy opis produktu)

Opis kategorii SEO to bardzo dobra czynność w pozycjonowaniu, które pomaga zarówno skutecznie wyświetlić wyżej w Google podstronę z produktem, jak i dostarczyć konsumentom, na etapie lejka sprzedaży, mnóstwo przydatnych informacji.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Zalety dobrego opisu kategorii

Jakie zalety posiadają opisy kategorii SEO? Przede wszystkim perfekcyjnie pozycjonują, stanowią jedną z form komunikacji marki z konsumentami.

Jeśli osoba zainteresowana poszukuje istotnych informacji dotyczących oferty produktowej, opis kategorii będzie idealnym rozwiązaniem. W swoim zadaniu ma także poprawić konwersję oraz wskazać klientom kolejne kroki w drodze zakupowej.

Porównując opis kategorii do opisu produktu jest on jedynym sprzedawcą w e-commerce, promującym ofertę danego sklepu internetowego.

Wyraźną zaletą dobrego opisu, według danych, jest ponad 400% większy ruch w sklepie internetowym. Oczywiście jest on jednym z elementów składającym się na ten wynik. Jednak potencjał SEO strony jest wynikiem dobrze skonstruowanego opisu kategorii.

Czy opis kategorii powinien być długi?

Podstawową zasadą podczas planowania opisu jest napisanie treści w taki sposób, aby wyczerpać temat i dostarczyć użytkownikowi niezbędnych informacji, jakich poszukuje. Jeszcze do niedawna powszechnym stwierdzeniem było, iż tekst pozycjonujący powinien zawierać 5000 zzs.

Prawdą jest, ze długa treść daje możliwość umieszczenia większej ilości fraz kluczowych, a także linków wewnętrznych oraz zbliżonych słów kluczowych.

Dzięki temu również ilość informacji będzie zdecydowanie liczniejsza. Długie teksty to większe możliwości i to jest fakt bezdyskusyjny, ale czy dłuższy opis kategorii pozwoli skuteczniej wypozycjonować podstronę?

Tu sprawa nie jest już taka oczywista. Jak wynika z jednego z raportów, różnica w pozycji wyszukiwania pomiędzy treścią długą a krótką jest minimalna, co nie czyni opisów długich lepszymi.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Co warto umieścić w opisie kategorii i jak je pisać

Na początek należy uwzględnić jakie produkty będą oferowane w danej kategorii, następnie powinno się umiejętnie podzielić podkategorie, a na końcu ocenić najważniejsze kryteria podziału i doboru produktów z naciskiem na parametry i właściwości.

Ustalenie jakich informacji o produkcie poszukują potencjalni klienci jest kolejnym ważnym czynnikiem opisu kategorii. Nie należy zapomnieć także o wykonaniu analizy fraz kluczowych. W opisie kategorii należy także:

  • zachęcić do przejrzenia oferty sklepu internetowego
  • odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania ze strony klientów\
  • wskazać zakres oferty danego produktu sklepu
  • ułatwić kontakt ze sklepem odnośnie asortymentu
  • nakierowanie użytkownika w jakich podkategoriach odnajdzie interesujące go rodzaje produktów.

Aby na pisać dobre opisy kategorii potrzebna będzie duża ilość czasu oraz trzymanie się zasad i technik, których należy przestrzegać.

Najważniejszą zasadą podczas pisania opisu jest dowiedzieć się wszystkiego o docelowej grupie klientów, która jest zainteresowana danym asortymentem sklepu. Warto zapamiętać, że pisząc do wszystkich, piszesz praktycznie do nikogo.

Potrzebne informacje to: dane demograficzne, sytuacja ekonomiczna oraz społeczna i zawodowa. Rozpoznanie emocji u potencjalnych klientów takich jak pożądanie i obawy, to kluczowy czynnik podczas budowy opisu kategorii. Ważne jest określenie czego potrzebuje klient i jakie ma związane z tym obawy.

Wtedy będzie łatwiej wskazać mu rozwiązanie jego problemu, poprzez zarekomendowanie danego produktu. Błędne jest podejście do algorytmu Google, jako głównego odbiorcy opisu. To dla człowieka jest on przede wszystkim tworzony.

Optymalizacja SEO

Aby zadbać o odpowiednią optymalizację SEO, należy umieszczać frazy kluczowe sprawnie ułożone w całej treści. Przestrzegać, aby nigdy nie spamować frazami, a także zadbać, aby frazy kluczowe brzmiały naturalnie.

Bardzo ważne jest także, aby były pisane w liczbie pojedynczej, jak i mnogiej oraz były odmieniane przez przypadki. Używanie synonimów również będzie bardzo wskazane. W znaczniku H1 powinno znaleźć się główne słowo kluczowe w dopasowaniu ścisłym.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Opisy kategorii seo w sklepie internetowym (przykładowy opis produktu)?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)