Opisy kategorii seo w sklepie internetowym (definicja i przykładowy opis produktu)

Opisy kategorii seo w sklepie internetowym (definicja i przykładowy opis produktu)

Opisy kategorii seo
Opisy kategorii seo

Opisy kategorii seo w sklepie internetowym (przykładowy opis produktu)

Opis kategorii SEO to bardzo dobra czynność w pozycjonowaniu, które pomaga zarówno skutecznie wyświetlić wyżej w Google podstronę z produktem, jak i dostarczyć konsumentom, na etapie lejka sprzedaży, mnóstwo przydatnych informacji.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Zalety dobrego opisu kategorii

Jakie zalety posiadają opisy kategorii SEO? Przede wszystkim perfekcyjnie pozycjonują, stanowią jedną z form komunikacji marki z konsumentami.

Jeśli osoba zainteresowana poszukuje istotnych informacji dotyczących oferty produktowej, opis kategorii będzie idealnym rozwiązaniem. W swoim zadaniu ma także poprawić konwersję oraz wskazać klientom kolejne kroki w drodze zakupowej.

Porównując opis kategorii do opisu produktu jest on jedynym sprzedawcą w e-commerce, promującym ofertę danego sklepu internetowego.

Wyraźną zaletą dobrego opisu, według danych, jest ponad 400% większy ruch w sklepie internetowym. Oczywiście jest on jednym z elementów składającym się na ten wynik. Jednak potencjał SEO strony jest wynikiem dobrze skonstruowanego opisu kategorii.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Czy opis kategorii powinien być długi?

Podstawową zasadą podczas planowania opisu jest napisanie treści w taki sposób, aby wyczerpać temat i dostarczyć użytkownikowi niezbędnych informacji, jakich poszukuje. Jeszcze do niedawna powszechnym stwierdzeniem było, iż tekst pozycjonujący powinien zawierać 5000 zzs.

Prawdą jest, ze długa treść daje możliwość umieszczenia większej ilości fraz kluczowych, a także linków wewnętrznych oraz zbliżonych słów kluczowych.

Dzięki temu również ilość informacji będzie zdecydowanie liczniejsza. Długie teksty to większe możliwości i to jest fakt bezdyskusyjny, ale czy dłuższy opis kategorii pozwoli skuteczniej wypozycjonować podstronę?

Tu sprawa nie jest już taka oczywista. Jak wynika z jednego z raportów, różnica w pozycji wyszukiwania pomiędzy treścią długą a krótką jest minimalna, co nie czyni opisów długich lepszymi.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co warto umieścić w opisie kategorii i jak je pisać

Na początek należy uwzględnić jakie produkty będą oferowane w danej kategorii, następnie powinno się umiejętnie podzielić podkategorie, a na końcu ocenić najważniejsze kryteria podziału i doboru produktów z naciskiem na parametry i właściwości.

Ustalenie jakich informacji o produkcie poszukują potencjalni klienci jest kolejnym ważnym czynnikiem opisu kategorii. Nie należy zapomnieć także o wykonaniu analizy fraz kluczowych. W opisie kategorii należy także:

  • zachęcić do przejrzenia oferty sklepu internetowego
  • odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania ze strony klientów\
  • wskazać zakres oferty danego produktu sklepu
  • ułatwić kontakt ze sklepem odnośnie asortymentu
  • nakierowanie użytkownika w jakich podkategoriach odnajdzie interesujące go rodzaje produktów.

Aby na pisać dobre opisy kategorii potrzebna będzie duża ilość czasu oraz trzymanie się zasad i technik, których należy przestrzegać.

Najważniejszą zasadą podczas pisania opisu jest dowiedzieć się wszystkiego o docelowej grupie klientów, która jest zainteresowana danym asortymentem sklepu. Warto zapamiętać, że pisząc do wszystkich, piszesz praktycznie do nikogo.

Potrzebne informacje to: dane demograficzne, sytuacja ekonomiczna oraz społeczna i zawodowa. Rozpoznanie emocji u potencjalnych klientów takich jak pożądanie i obawy, to kluczowy czynnik podczas budowy opisu kategorii. Ważne jest określenie czego potrzebuje klient i jakie ma związane z tym obawy.

Wtedy będzie łatwiej wskazać mu rozwiązanie jego problemu, poprzez zarekomendowanie danego produktu. Błędne jest podejście do algorytmu Google, jako głównego odbiorcy opisu. To dla człowieka jest on przede wszystkim tworzony.

Optymalizacja SEO

Aby zadbać o odpowiednią optymalizację SEO, należy umieszczać frazy kluczowe sprawnie ułożone w całej treści. Przestrzegać, aby nigdy nie spamować frazami, a także zadbać, aby frazy kluczowe brzmiały naturalnie.

Bardzo ważne jest także, aby były pisane w liczbie pojedynczej, jak i mnogiej oraz były odmieniane przez przypadki. Używanie synonimów również będzie bardzo wskazane. W znaczniku H1 powinno znaleźć się główne słowo kluczowe w dopasowaniu ścisłym.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Opisy kategorii SEO – jak je pisać?

Opisy kategorii SEO to krótkie opisy, które opisują zawartość i tematykę danej kategorii na stronie internetowej. Aby napisać dobre opisy kategorii SEO, warto wziąć pod uwagę kilka wskazówek:

  1. Skupienie się na kluczowych słowach – Opis kategorii powinien zawierać ważne słowa kluczowe, które są związane z tematyką danej kategorii.
  2. Unikanie powtórzeń – Opis kategorii nie powinien zawierać tych samych słów kluczowych w każdym zdaniu. Lepiej skoncentrować się na wprowadzeniu wartościowych informacji i wyjaśnieniu, czego użytkownicy mogą się spodziewać w danym dziale.
  3. Jasność i zwięzłość – Opis kategorii powinien być krótki i zwięzły, jednocześnie zawierać jasne informacje na temat tematyki i zawartości danego działu.
  4. Oryginalność – Opis kategorii powinien być unikalny i oryginalny. Unikaj kopiowania opisów z innych stron internetowych, ponieważ może to wpłynąć negatywnie na pozycjonowanie Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
  5. Wartość dla użytkownika – Opis kategorii powinien być użyteczny i wartościowy dla użytkowników, aby przyciągnąć ich uwagę i zachęcić do wejścia na stronę.

Pamiętaj, że opisy kategorii SEO są ważnym elementem optymalizacji stron internetowych, ponieważ pomagają w wyświetlaniu odpowiednich wyników wyszukiwania dla użytkowników i poprawiają pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania.

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Opisy kategorii seo w sklepie internetowym (przykładowy opis produktu)?

Napisz w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!