Zawartość strony
Opis kategorii SEO to bardzo dobra czynność w pozycjonowaniu, które pomaga zarówno skutecznie wyświetlić wyżej w Google podstronę z produktem, jak i dostarczyć konsumentom, na etapie lejka sprzedaży, mnóstwo przydatnych informacji.
Jakie zalety posiadają opisy kategorii SEO? Przede wszystkim perfekcyjnie pozycjonują, stanowią jedną z form komunikacji marki z konsumentami.
Jeśli osoba zainteresowana poszukuje istotnych informacji dotyczących oferty produktowej, opis kategorii będzie idealnym rozwiązaniem. W swoim zadaniu ma także poprawić konwersję oraz wskazać klientom kolejne kroki w drodze zakupowej.
Porównując opis kategorii do opisu produktu jest on jedynym sprzedawcą w e-commerce, promującym ofertę danego sklepu internetowego.
Wyraźną zaletą dobrego opisu, według danych, jest ponad 400% większy ruch w sklepie internetowym. Oczywiście jest on jednym z elementów składającym się na ten wynik. Jednak potencjał SEO strony jest wynikiem dobrze skonstruowanego opisu kategorii.
Podstawową zasadą podczas planowania opisu jest napisanie treści w taki sposób, aby wyczerpać temat i dostarczyć użytkownikowi niezbędnych informacji, jakich poszukuje. Jeszcze do niedawna powszechnym stwierdzeniem było, iż tekst pozycjonujący powinien zawierać 5000 zzs.
Prawdą jest, ze długa treść daje możliwość umieszczenia większej ilości fraz kluczowych, a także linków wewnętrznych oraz zbliżonych słów kluczowych.
Dzięki temu również ilość informacji będzie zdecydowanie liczniejsza. Długie teksty to większe możliwości i to jest fakt bezdyskusyjny, ale czy dłuższy opis kategorii pozwoli skuteczniej wypozycjonować podstronę?
Tu sprawa nie jest już taka oczywista. Jak wynika z jednego z raportów, różnica w pozycji wyszukiwania pomiędzy treścią długą a krótką jest minimalna, co nie czyni opisów długich lepszymi.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Na początek należy uwzględnić jakie produkty będą oferowane w danej kategorii, następnie powinno się umiejętnie podzielić podkategorie, a na końcu ocenić najważniejsze kryteria podziału i doboru produktów z naciskiem na parametry i właściwości.
Ustalenie jakich informacji o produkcie poszukują potencjalni klienci jest kolejnym ważnym czynnikiem opisu kategorii. Nie należy zapomnieć także o wykonaniu analizy fraz kluczowych. W opisie kategorii należy także:
Aby na pisać dobre opisy kategorii potrzebna będzie duża ilość czasu oraz trzymanie się zasad i technik, których należy przestrzegać.
Najważniejszą zasadą podczas pisania opisu jest dowiedzieć się wszystkiego o docelowej grupie klientów, która jest zainteresowana danym asortymentem sklepu. Warto zapamiętać, że pisząc do wszystkich, piszesz praktycznie do nikogo.
Potrzebne informacje to: dane demograficzne, sytuacja ekonomiczna oraz społeczna i zawodowa. Rozpoznanie emocji u potencjalnych klientów takich jak pożądanie i obawy, to kluczowy czynnik podczas budowy opisu kategorii. Ważne jest określenie czego potrzebuje klient i jakie ma związane z tym obawy.
Wtedy będzie łatwiej wskazać mu rozwiązanie jego problemu, poprzez zarekomendowanie danego produktu. Błędne jest podejście do algorytmu Google, jako głównego odbiorcy opisu. To dla człowieka jest on przede wszystkim tworzony.
Aby zadbać o odpowiednią optymalizację SEO, należy umieszczać frazy kluczowe sprawnie ułożone w całej treści. Przestrzegać, aby nigdy nie spamować frazami, a także zadbać, aby frazy kluczowe brzmiały naturalnie.
Bardzo ważne jest także, aby były pisane w liczbie pojedynczej, jak i mnogiej oraz były odmieniane przez przypadki. Używanie synonimów również będzie bardzo wskazane. W znaczniku H1 powinno znaleźć się główne słowo kluczowe w dopasowaniu ścisłym.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Opisy kategorii seo w sklepie internetowym (przykładowy opis produktu)?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |