Zawartość strony
Metaverse, czasem pisany jako metavers, lub metaświat to nowy projekt Marka Zuckerberga i firmy Meta (dawny facebook).
Jaka jest więc wizja Marka Zuckerberga dotycząca metaświata (metaverse) i jak nabierze ona kształtu?
Zuckerberg ogłosił Metaverse na konferencji Facebook Connect w październiku 2021.
Przy całej dyskusji o łączeniu cyfrowego świata i kolejnej fazie teoretycznego cyfrowego życia w sieci wszystko jest możliwe w każdej chwili. Niestety prawda jest taka, że nie jesteśmy nawet blisko prawdziwej rzeczywistości i żadna firma nie powie inaczej ani nie przedstawi się jako „Gotowy do wejścia do wirtualnego świata czyli metaverse”.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Ponieważ jest to niemożliwe, nie można przygotować świata cyfrowego metaverse. Ale zaczynamy dostrzegać, jak kolejna faza struktury działań online pasuje do siebie, przynajmniej z perspektywy meta, i jak wpasowuje się w szerszą płaszczyznę cyfrową, gdzie wiele osób może spotykać się w zupełnie nowych kontekstach.
Główne koncepcje, które do tej pory musieliśmy realizować, są następujące – Zuck ogłosił Metaverse, którym podzielił się na konferencji Facebook Connect w październiku zeszłego roku.
Jak widać główny nacisk jest kładziony na VR, z platformami Meta Horizon (Home i Worlds) ułatwiającymi w pełni połączenie digitalowe. Meta od jakiegoś czasu rozwija swoją technologię VR i jest prawdopodobnie liderem branży.
Oto co Zuckerberg sam powiedział w rozmowie o wynikach Meta w czwartym kwartale:
“Horizon is core to our metaverse vision. This is our social VR world-building experience that we recently opened to people in the US and Canadam and we’ve seen a number of talented creators build worlds like a recording studio where producers collaborate or a relaxing space to meditate. And this year, we plan to launch a version of Horizon on mobile too, that will bring early metaverse experiences to more surfaces beyond VR. So while the deepest and most immersive experiences are going to be in virtual reality, you’re also going to be able to access the worlds from your Facebook or Instagram apps as well, and probably more over time.”
Tak wyglądał ten dokument, możesz go znaleźć online:
Zwróć uwagę na ostatni punkt. Poza VR, które zyskują na popularności, Meta chce również umożliwić ludziom korzystanie z bogatych doświadczeń Horizon na nowe sposoby, m.in. telefon działa wtedy jako „komputer” do środowiska onlinowego. Dziać się może to np za pośrednictwem awatarów 3D, z których użytkownicy mogą korzystać pobierając swoje „postacie” z Facebooka, Instagrama i Messengera na różne sposoby.
Możesz więc zobaczyć, jak wizja Meta która dotyczy interakcji w przestrzeni będzie nadal wykraczać poza samo VR – chociaż VR pozostanie kluczową przestrzenią i centralnym celem doświadczeń użytkowników, które Meta będzie starać się promować za pomocą tych innych narzędzi łączących.
Dlatego cyfrowe awatary będą również stawać się coraz ważniejsze, ponieważ wszyscy użytkownicy łączący się z przestrzenią online i to z różnych platform. Będą więc musieli przyjąć tożsamość, a cyfrowe awatary będą profilem i rozpoznawalną postacią.
Skoro czytasz wpis pt. Co to jest i jak działa metaverse to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
Im więcej dyskusji toczy się wokół „metaverse”, tym lepiej dla Meta, ponieważ obecnie i w coraz większym stopniu obsługuje ona wszystkie punkty dostępu do świata online w VR, co oznacza, że wszystkie inne zainteresowane strony będą musiały z nimi współpracować, aby dotrzeć do jak najszerszej publiczności z ich wciągającymi doświadczeniami. Pomyśl co będzie jeśli uruchomi się reklamy w świecie metawerse.
Inne firmy mogą opracowywać podobne narzędzia, ale będą musiały korzystać ze schematów i interfejsów API Meta, aby udostępnić je jak największej liczbie użytkowników, a ponieważ Meta buduje te dodatkowe punkty dostępu, staje się to popularne i pomoże rozwijać im swoją szerszą wizję.
W sieci Google pojawia się już coraz więcej pytań typu:
Jak widzimy zainteresowanie rośnie, ale czy się przyjmie?
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |