Marketing zewn臋trzny, czy outsourcing marketingu Twojej firmy na dzia艂 zewn臋trzny to dobry pomys艂?

Trade marketing
Trade marketing, czyli marketing handlowy (jak wykorzysta膰 aby zwi臋kszy膰 sprzeda偶)
6 stycznia, 2022
Marketing i reklama
Marketing i reklama (podobie艅stwa, czym si臋 r贸偶ni i strategia)
6 stycznia, 2022
Marketing zewn臋trzny
Marketing zewn臋trzny

Marketing zewn臋trzny, czy outsourcing marketingu Twojej firmy na dzia艂 zewn臋trzny to dobry pomys艂?

Outsourcowa膰 czy nie outsourcowa膰? To pytanie, kt贸re wci膮偶 na nowo pojawia si臋 na spotkaniach kierownictwa. A temat ten pojawia si臋 w dzisiejszych czasach szczeg贸lnie cz臋sto. Czemu? Poniewa偶 marketing us艂ug profesjonalnych ewoluuje, a wiele firm stara si臋 nad膮偶y膰.Marketing zewn臋trzny to wyspecjalizowana us艂uga polegaj膮ca na zleceniu na zewn膮trz cz臋艣ci lub ca艂o艣ci dzia艂a艅.
Od lat profesjonalne us艂ugi s膮 oferowane poprzez relacje osobiste, rekomendacje oraz r贸偶norodne wydarzenia networkingowe i edukacyjne.

Ale wszystko to zaczyna si臋 zmienia膰. Na scenie pojawia si臋 nowe pokolenie kupuj膮cych, kt贸rzy dorastali z Internetem na wyci膮gni臋cie r臋ki. Oczekuj膮, 偶e b臋d膮 kszta艂ceni za darmo. Oczekuj膮 przejrzysto艣ci od swoich dostawc贸w us艂ug. Co wa偶ne, spodziewaj膮 si臋 znale藕膰 firm臋, kt贸ra dok艂adnie odpowiada ich potrzebom.

W rezultacie w dzisiejszym marketingu nie chodzi ju偶 o to, kogo znasz, ale o to, co wiesz. I jak dobrze mo偶esz rozpowszechnia膰 informacje.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest marketing zewn臋trzny definicja

Marketing zewn臋trzny czyli zlecony na zewn膮trz to praktyka delegowania funkcji marketingowych organizacji firmie zewn臋trznej. Zar贸wno funkcje strategiczne, jak i operacyjne mog膮 by膰 i cz臋sto s膮 delegowane na partnera marketingowego b臋d膮cego stron膮 trzeci膮, kt贸ry posiada specjalistyczn膮 wiedz臋, narz臋dzia i profesjonalny personel do 艣wiadczenia pe艂nego zestawu us艂ug marketingowych. A poniewa偶 to on jest odpowiedzialny za wykonanie programu, partner zewn臋trzny zazwyczaj regularnie raportuje o wynikach programu.
Oczywi艣cie firmy 艣wiadcz膮ce us艂ugi profesjonalne polegaj膮 na r贸偶nym stopniu outsourcingu marketingu, od obs艂ugi wszystkiego we w艂asnym zakresie do outsourcingu ka偶dej funkcji z osobna.

Na przyk艂ad jedn膮 z funkcji marketingowych cz臋sto zlecanych na zewn膮trz przez firmy 艣wiadcz膮ce us艂ugi profesjonalne jest projektowanie stron internetowych. Bardzo niewiele firm posiada w艂asne do艣wiadczenie w projektowaniu i rozwijaniu z艂o偶onej strony www. To zadanie najlepiej odpowiadaj膮ce firmie, kt贸ra na co dzie艅 projektuje i buduje strony internetowe.

Z drugiej strony niekt贸re firmy zlecaj膮 na zewn膮trz ka偶dy aspekt swojego marketingu. Dzi臋ki temu ich kierownictwo i specjali艣ci mog膮 intensywnie skoncentrowa膰 si臋 na swojej podstawowej dzia艂alno艣ci. Polegaj膮 na swoim partnerze marketingowym, aby zaproponowa膰 strategi臋, wdro偶y膰 j膮 i zda膰 raport z jej post臋p贸w. Ich firma marketingowa jest kluczowym partnerem w ich sukcesie.

Co to jest marketing wewn臋trzny definicja

Marketing wewn臋trzny s膮 to dzia艂ania strategiczne i taktyczne, kt贸rych celem jest tworzenie kultury organizacji zorientowanej na klienta a ca艂o艣膰 jest obs艂ugiwana inhouse, czyli w firmie.

Co to jest marketing interakcyjny definicja

Marketing interakcyjny dotyczy relacji z nabywcami. Jest metod膮 komunikacji i budowania relacji w oparciu o warto艣ci i interakcje.

Kto korzysta z outsourcingu marketingu i dlaczego?

Marketing zlecany na zewn膮trz jest powszechny w firmach 艣wiadcz膮cych us艂ugi profesjonalne ka偶dej wielko艣ci i we wszystkich bran偶ach. Nawet indywidualni eksperci w wi臋kszych firmach cz臋sto poszukuj膮 zewn臋trznych ekspertyz marketingowych.
Istnieje wiele powod贸w, dla kt贸rych firmy zlecaj膮 cz臋艣膰 lub ca艂o艣膰 swoich dzia艂a艅 marketingowych. Oto kilka najcz臋stszych sytuacji:

  • Firma mo偶e po艣wi臋ci膰 tylko ograniczon膮 liczb臋 godzin tygodniowo na marketing i chce poprawi膰 jako艣膰 i sp贸jno艣膰 swojego marketingu.
  • Ma艂a firma nie ma bud偶etu na pe艂noetatowego marketera. Outsourcing uwalnia cenny, cz臋sto p艂atny czas, kt贸ry mog膮 po艣wi臋ci膰 na obs艂ug臋 swoich klient贸w.
  • Du偶a firma rozumie, 偶e outsourcing niekt贸rych funkcji, takich jak marketing tre艣ci, mo偶e by膰 ta艅sze i lepszej jako艣ci ni偶 robienie tego samemu.
  • Dzia艂 marketingu korzysta z us艂ug zewn臋trznej firmy marketingowej, aby przej膮膰 rutynowe, powtarzalne lub 偶mudne zadania, takie jak projektowanie i konfigurowanie kampanii e-mailowych, aby mogli skupi膰 si臋 na bardziej strategicznych zadaniach.
  • Firma chce marketingu z najwy偶szej p贸艂ki. Outsourcing do renomowanego partnera zapewnia dost臋p do zespo艂u wysoko wykwalifikowanych ekspert贸w z szerokiego spektrum dyscyplin marketingowych.
  • Partnerzy firmy s膮 zm臋czeni inwestowaniem w marketing, ale nigdy nie wiedz膮, czy osi膮gaj膮 wyniki. Ich nowa zewn臋trzna firma marketingowa zapewnia pe艂n膮 odpowiedzialno艣膰, pomiary i raportowanie.
  • Liderzy uwa偶aj膮, 偶e ich dzia艂 marketingu nie ma 艣wie偶ych pomys艂贸w. Dlatego zatrudniaj膮 zewn臋trzn膮 firm臋, kt贸ra zapewnia strategi臋 marketingow膮, a tak偶e wsparcie wdro偶eniowe w obszarach, w kt贸rych wewn臋trzny zesp贸艂 jest s艂aby. Ca艂o艣膰 obs艂ugiwana jest przez profesjonalist贸w, kt贸rzy s膮 na bie偶膮co z najnowszymi trendami, technologiami i technikami.

Poziomy zleconych dzia艂a艅 marketingowych

Wiele firm zleca funkcje marketingowe w spos贸b przypadkowy. Cz臋sto decyzje outsourcingowe s膮 reaktywne 鈥 wype艂niaj膮 nieoczekiwane luki w zasobach. Firmy nie zawsze rozumiej膮, 偶e outsourcing mo偶e by膰 strategicznym zasobem, kt贸ry mo偶e znacznie poprawi膰 wydajno艣膰 i jako艣膰 ich marketingu. Jednak, aby jak najlepiej to wykorzysta膰, wymaga przynajmniej pewnego wcze艣niejszego planowania.

5 korzy艣ci z outsourcingu marketingu

Dlaczego outsourcing marketingu jest tak popularny w艣r贸d firm 艣wiadcz膮cych us艂ugi profesjonalne? Jak si臋 okazuje, przyczyny tkwi膮 w zmieniaj膮cym si臋 charakterze samego marketingu us艂ug profesjonalnych.
Oto pi臋膰 wa偶nych powod贸w, dla kt贸rych firmy inwestuj膮 w marketing zewn臋trzny:

  1. Marketing nie jest podstawow膮 funkcj膮 wi臋kszo艣ci profesjonalnych firm us艂ugowych. Firmy 艣wiadcz膮ce us艂ugi profesjonalne s膮 zwykle prowadzone przez ksi臋gowych, prawnik贸w, konsultant贸w ds. zarz膮dzania, in偶ynier贸w lub innych specjalist贸w w swoich dziedzinach, a nie marketer贸w (cho膰 z pewno艣ci膮 istniej膮 pewne wyj膮tki). Ci specjali艣ci cz臋sto nie s膮 zaznajomieni z najnowszymi trendami i technikami marketingowymi 鈥 i mog膮 nie by膰 sk艂onni do zostania ekspertami w jeszcze innej specjalizacji.
  2. Skuteczny marketing tre艣ci wymaga rosn膮cego, zr贸偶nicowanego zestawu umiej臋tno艣ci. Dawno, dawno temu firmy mog艂y radzi膰 sobie w艂asnymi zasobami. Planowanie wydarze艅 networkingowych i okazjonalne uczestnictwo w targach wymagaj膮 kilku specjalistycznych umiej臋tno艣ci. Dzisiejszy marketing wymaga jednak wysoce rozwini臋tej wiedzy technicznej, takiej jak optymalizacja pod k膮tem wyszukiwarek, projektowanie stron docelowych, tworzenie ofert, analityka witryny, przekonuj膮ce pisanie i automatyzacja marketingu itp.
  3. Marketing zlecony na zewn膮trz jest ta艅szy. Chocia偶 op艂aty za outsourcing mog膮 pocz膮tkowo wydawa膰 si臋 wysokie, w rzeczywisto艣ci mog膮 by膰 do艣膰 op艂acalne. Otrzymujesz dost臋p do bardzo zr贸偶nicowanego, wysokiej jako艣ci zestawu umiej臋tno艣ci bez konieczno艣ci zatrudniania, szkolenia i nadzorowania zespo艂u specjalist贸w. P艂acisz tylko za to, czego potrzebujesz, kiedy tego potrzebujesz. A poniewa偶 wykorzystujesz talenty do艣wiadczonych specjalist贸w, prawdopodobnie przynios膮 one r贸wnie偶 lepsze wyniki.
  4. Pomaga skoncentrowa膰 si臋 na najcenniejszych zasobach. Tradycyjnie firmy 艣wiadcz膮ce us艂ugi profesjonalne polega艂y na swoich najcenniejszych ludziach przy pisaniu tre艣ci opartych na przyw贸dztwie my艣lowym i nawi膮zywaniu kontakt贸w wymaganych do generowania nowych mo偶liwo艣ci biznesowych. Ale te wymagania eliminuj膮 p艂atny czas profesjonalisty 鈥 nieko艅cz膮ce si臋 藕r贸d艂o frustracji dla dyrektor贸w marketingu na ca艂ym 艣wiecie. Outsourcing marketingu zmienia t臋 r贸wnowag臋. Godzinny wywiad z ekspertem mo偶e dostarczy膰 informacji wystarczaj膮cych na ca艂膮 kampani臋 content marketingow膮. Mo偶e to zaoszcz臋dzi膰 wiele bolesnych godzin, kt贸re eksperci mogliby sp臋dzi膰 sami na pisaniu tre艣ci. Co wi臋cej, outsourcowany marketing zazwyczaj osi膮ga lepsze wyniki.
  5. Marketing zlecony na zewn膮trz zapewnia pojedynczy punkt odpowiedzialno艣ci. Wraz z rozwojem marketingu tre艣ci pojawia si臋 rozw贸j marketingu. Nowoczesne narz臋dzia do analityki i automatyzacji marketingu pozwalaj膮 na bardzo dok艂adne 艣ledzenie wynik贸w. Dok艂adny monitoring pozwala na wyra藕n膮 odpowiedzialno艣膰. Kr贸tko m贸wi膮c, za wyniki odpowiada Tw贸j zewn臋trzny partner marketingowy.

3 zagro偶enia zwi膮zane z outsourcingiem marketingu

Jak ka偶da inwestycja, marketing zlecony na zewn膮trz wi膮偶e si臋 z pewnym ryzykiem. Oto trzy mo偶liwe koszty zwi膮zane z outsourcingiem marketingu:

  • Morale wewn臋trzne i kwestie odpowiedzialno艣ci. W zale偶no艣ci od tego, jakie funkcje b臋dziesz zleca膰 na zewn膮trz, Tw贸j obecny personel marketingowy mo偶e poczu膰 si臋 zagro偶ony, gdy pozyskasz nowego partnera marketingowego. Ponadto Tw贸j zesp贸艂 nie mo偶e by膰 przyzwyczajony do tempa i presji programu marketingowego zorientowanego na wyniki. Aby poradzi膰 sobie z tymi problemami, musisz jasno zdefiniowa膰 role ludzi, poinformowa膰 pracownik贸w, 偶e s膮 teraz cz臋艣ci膮 wi臋kszego zespo艂u i wyja艣ni膰, 偶e sukces zale偶y od tego, czy wszyscy wykonuj膮 swoj膮 cz臋艣膰.
  • Mniejszy dost臋p na miejscu do zespo艂u marketingowego. W niekt贸rych, ale nie we wszystkich sytuacjach outsourcingu zesp贸艂 pe艂ni膮cy funkcj臋 marketingow膮 mo偶e znajdowa膰 si臋 poza siedzib膮 firmy. To rozwi膮zanie mo偶e, ale nie musi by膰 dla Ciebie nowe, w zale偶no艣ci od zasad pracy zdalnej Twojej firmy. Przyzwyczajanie si臋 do codziennej pracy z partnerami spoza firmy mo偶e by膰 frustruj膮ce i trudne do przystosowania.
  • Potencjalnie wy偶szy koszt. Wi臋kszo艣膰 zwolennik贸w outsourcingu twierdzi, 偶e outsourcing kosztuje mniej. W ko艅cu pozwala unikn膮膰 d艂ugoterminowych koszt贸w zwi膮zanych z zatrudnianiem i nadzorowaniem nowego personelu. P艂acisz tylko za te us艂ugi, kt贸rych potrzebujesz. Niekt贸re firmy uwa偶aj膮 jednak, 偶e outsourcing zwi臋ksza ich koszty marketingowe. Wierzymy, 偶e dzieje si臋 tak, gdy firmy nie finansuj膮 wystarczaj膮co marketingu, aby osi膮gn膮膰 sukces. Kiedy rozpocz臋li program outsourcingowy, ich koszty s膮 wy偶sze, poniewa偶 p艂ac膮 teraz za zasoby potrzebne do osi膮gni臋cia wynik贸w.

Wsp贸艂praca; typowe outsourcingowe us艂ugi marketingowe przyk艂ady

Przejdziemy teraz do podstawowych funkcji marketingowych outsorcingu dzia艂u marketingu 鈥 z kt贸rych wszystkie mo偶na zleci膰 na zewn膮trz. Pami臋taj, 偶e istnieje wiele r贸偶nych sposob贸w na opisanie szerokiego zakresu funkcji marketingowych.

  • Badania 鈥 obejmuje badanie rynku, konkurent贸w i klient贸w. Badania mog膮 ujawni膰 bogactwo informacji na temat mo偶liwo艣ci rynkowych, osobowo艣ci nabywc贸w, adekwatno艣ci us艂ug i cen. Mo偶e r贸wnie偶 pom贸c w zrozumieniu marki pracodawcy i strategii rekrutacyjnych.
  • Strategia 鈥 obejmuje szeroki zakres wytycznych wysokiego szczebla dla ka偶dego poziomu organizacji, takich jak og贸lne strategie rozwoju ca艂ej firmy, strategie wej艣cia na rynek dla okre艣lonych praktyk, strategie rozwoju osobistego dla poszczeg贸lnych specjalist贸w oraz planowanie sukcesji. Obejmuje r贸wnie偶 opracowywanie wyr贸偶nik贸w, pozycjonowania i przesy艂ania wiadomo艣ci do r贸偶nych odbiorc贸w.
  • Ca艂y pion „kreatywny” 鈥 w wi臋kszo艣ci funkcja ta obejmuje projektowanie graficzne i pisanie. Obejmuje logo i to偶samo艣膰 marki, materia艂y marketingowe, projektowanie i tworzenie stron internetowych, tekst marketingowy, elementy tre艣ci podpisu i wszystko inne, co wymaga kreatywnego podej艣cia.
  • Szkolenie 鈥 Budowanie umiej臋tno艣ci rozwoju biznesu jest nieustannym wyzwaniem w wielu firmach. Ta kategoria obejmuje szkolenie odpowiednich pracownik贸w w zakresie technik rozwoju biznesu, technologii CRM i automatyzacji marketingu, tworzenia sieci, medi贸w spo艂eczno艣ciowych i innych umiej臋tno艣ci zwi膮zanych z marketingiem i sprzeda偶膮.
  • Operacje 鈥 obejmuje prowadzenie codziennych dzia艂a艅 marketingowych. Przyk艂ady obejmuj膮 produkcj臋 i edycj臋 tre艣ci, public relations, wsparcie medi贸w spo艂eczno艣ciowych, wydarzenia, seminaria internetowe, kampanie e-mailowe i obs艂ug臋 baz danych.
  • Analiza 鈥 nie mo偶esz naprawi膰 tego, czego nie mo偶esz zmierzy膰. Skuteczny, nowoczesny zesp贸艂 marketingowy musi by膰 w stanie 艣ledzi膰, analizowa膰 i raportowa膰 ka偶dy aspekt swojego programu 鈥 taki jak analityka online, wydajno艣膰 poczty e-mail, generowanie potencjalnych klient贸w, mo偶liwo艣ci, propozycje oraz wygrane/straty. Uzbrojony w te informacje, Tw贸j zesp贸艂 mo偶e w razie potrzeby dostosowa膰 Tw贸j plan.

Czy powiniene艣 zleci膰 marketing na zewn膮trz?

Czy outsourcing marketingu jest dla Ciebie odpowiedni? To pytanie, kt贸re zadaje coraz wi臋cej profesjonalnych firm us艂ugowych. Wi臋kszo艣膰 firm zleca ju偶 przynajmniej kilka zada艅, takich jak projektowanie graficzne i content marketing.
W wielu bran偶ach presja konkurencyjna, taka jak automatyzacja, ustawodawstwo i zmiany na rynku, zmuszaj膮 ich do ponownego przyjrzenia si臋 ka偶demu aspektowi ich dzia艂alno艣ci, w tym marketingu. Inne firmy chc膮 odej艣膰 od obsadzania niepodstawowych funkcji, w kt贸rych niekoniecznie wyr贸偶niaj膮 si臋, i zamiast tego skupiaj膮 si臋 na tym, co robi膮 najlepiej. Istnieje r贸wnie偶 ugruntowana i rosn膮ca tendencja do przenoszenia kluczowych zada艅 do us艂ug opartych na subskrypcji.
Przegl膮daj膮c sw贸j program marketingowy, sp贸jrz na ka偶dy element i zadaj sobie nast臋puj膮ce pytania:

  • Czy ta aktywno艣膰 ma kluczowe znaczenie dla tego, co robimy?
  • Czy wiemy, jak robi膰 to samemu?
  • Czy sta膰 nas na zatrudnienie dodatkowej osoby tylko do tych zada艅?
  • Czy zarz膮dzanie t膮 funkcj膮 jest 艂atwe?
  • Czy sta膰 nas na sta艂e koszty og贸lne?

Wniosek z tego czy op艂aca si臋 mie膰 zewn臋trzny dzia艂 marketingu internetowego

Marketing zlecony na zewn膮trz jest wa偶nym sposobem, w jaki firmy 艣wiadcz膮ce us艂ugi profesjonalne nad膮偶aj膮 za tempem zmian na rynku. Podczas gdy niekt贸re firmy u偶ywaj膮 go do zaspokojenia odr臋bnych, kr贸tkoterminowych potrzeb, inne zwracaj膮 si臋 do zewn臋trznych firm marketingowych, aby zapewni膰 wyrafinowanie, moc i wydajno艣膰, kt贸rych nigdy nie uzyskaj膮 przy pomocy w艂asnych zasob贸w.

S膮 szanse, 偶e w najbli偶szej przysz艂o艣ci b臋dziesz korzysta膰 z zewn臋trznych zasob贸w marketingowych 鈥 je艣li jeszcze tego nie zrobi艂e艣. Wtedy polecamy siebie, UniqueSEO.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)