Zawartość strony
Marketing wirusowy (z ang. viral marketig), to technika, która ma na celu budowanie świadomości marki, usługi, lub produktu poprzez duże zasięgi organiczne, zaciekawienie, czy rozbawienie użytkowników. Im więcej osób polubi nasz content tym więcej przekaże dalej tą naszą treść, rozprzestrzeniając ją jak wirus (i właśnie od tego pochodzi nazwa viral).
Według ekspertów do spraw marketingu stosowanie marketingu wirusowego jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów, jeśli chodzi o wzrost sprzedaży i zwiększenie zainteresowania potencjalnych klientów. Marketing wirusowy, czyli inaczej viral marketing, musi być dokładnie przemyślany I dopasowany do oczekiwań odbiorców.
Marketing wirusowy jest techniką, którą w dzisiejszych czasach stosuje się coraz częściej. Ma ona na celu zwiększenie świadomości produktu bądź też marki poprzez wzbudzenie zaciekawienia lub rozbawienia użytkowników. Potencjalni klienci sami z siebie przekazują dalej treść, która rozprzestrzenia się jak wirus. Biorąc pod uwagę zasięgi, marketing wirusowy jest o wiele bardziej skuteczny od tradycyjnej kampanii reklamowej.
Pojęcie marketingu wirusowego po raz pierwszy pojawiło się w roku 1997, kiedy przeprowadzona przez firmę Hotmail kampania reklamowa sprawiła, że kilkanaście milionów użytkowników założyło nowe konta mailowe. Wszystko dlatego, że kampania jak na ówczesne czasy była bardzo oryginalna, przez co wzbudziła ogromne zainteresowanie potencjalnych klientów.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Nazwa tego rodzaju marketingu bierze się stąd, że rozchodzi się on równie szybko, co wirus internetowy. Mogłoby się wydawać, że jest to zjawisko, nad którym ciężko zaplanować i nie ma się na nie wpływu. Oczywiście, nastroje panujące w internecie mogą wpływać na nie w pewnym stopniu, niemniej jednak zazwyczaj proces rozprzestrzeniania się reklamy jest zaplanowany ściśle już na etapie jej tworzenia.
Warto także zastanowić się, jaką formę najczęściej przybiera marketing wirusowy. Z racji tego, że treści wizualne w internecie najłatwiej przyciągają uwagę użytkowników, to zazwyczaj to głównie grafiki oraz materiały wideo są podstawowymi narzędziami, z których korzysta marketing wirusowy.
Głównym celem marketingu wirusowego jest to, by użytkownicy sami zajęli się przekazywaniem dalej danej informacji. Dlatego też bardzo często marketing wirusowy wykorzystuje poczucie humoru. W przypadku humorystycznej kampanii reklamowej internauci przekazując treści dalej, kierują się przede wszystkim ich walorami humorystycznymi, nie myśląc o usłudze i produkcie.
Stąd też ciekawa treść rozprzestrzeniania się pomiędzy użytkownikami w błyskawicznym tempie, a cel kampanii zostaje osiągnięty. Informacja trafia do mnóstwa potencjalnych klientów w wyjątkowo krótkim czasie.
Biorąc pod uwagę powyższe, z pewnością można stwierdzić, że marketing wirusowy doskonale sprawdza się w przypadku marek, które dopiero wchodzą na rynek. Dzięki niemu można promować produkt, który dopiero się pojawił na rynku, a także stwarzać na niego zapotrzebowanie. Marketing wirusowy może sprawić, że potencjalni klienci dowiedzą się o marce.
Aby kampania marketingu wirusowego była skuteczna, przede wszystkim powinna być zapadająca w pamięć, błyskotliwa i oryginalna. Oczywiście, powinna ona wzbudzać w szerokim gronie odbiorców pozytywne uczucia, które będą chcieli przekazać dalej. Zazwyczaj marketing wirusowy opiera się na przekazie, który jest zabawny bądź też dwuznaczny.
Internauci, którzy dalej będą chcieli przekazać interesujące ich treści, zazwyczaj wykorzystają do tego celu komunikatory i media społecznościowe. Dlatego też pożądaną formą marketingu wirusowego są filmy, a także zdjęcia i materiały graficzne.
Oczywiście, nie jest to reguła co do tego, jak powinien wyglądać marketing wirusowy. Bardzo często zdarza się, że wśród użytkowników w błyskawicznym tempie rozchodzą się treści nie tyle zabawne, co kontrowersyjne bądź też wzruszające. Ważne jest jedynie, by treści te były dopasowane do osób, które powinny zająć się ich przekazaniem dalej.
Jeśli chodzi o marketing wirusowy przykłady, to z pewnością warto wspomnieć kampanie reklamowe Allegro, które w okresie świątecznym podbiły serca tysięcy internatów. Pokazywały one starszego człowieka, który pilnie uczył się języka angielskiego, by móc porozumieć się z wnuczkiem w trakcie świątecznego wyjazdu.
Znajomością zasad marketingu wirusowego wykazała się także swojego czasu firma Orange, która zajęła się tworzeniem krótkich dialogów pomiędzy sercem i rozumem. Cytaty z krótkich scenek bardzo szybko zyskały miano kultowych, rozprzestrzeniając się pomiędzy internautami w ekspresowym tempie.
Warto także wspomnieć również działania firmy Samsung, która w czasie trwania gali oscarowej wykorzystała jeden ze swoich telefonów do zrobienia słynnego selfie, na którym pojawiły się największe gwiazdy Hollywood. Zdjęcie w wyjątkowo krótkim czasie rozprzestrzeniło się w internecie i wkrótce mówił o nim cały świat.
A reklama piwa Żywiec?
Żona bez „ż”, to tylko ona.
Jeśli coś się rozprzestrzenia viralowo, to znaczy, że posiada interesującą (np. poruszającą emocjonalnie, zabawną, poważną itp.) treść (np. slogan, filmik, obraz), która z tego powodu bardzo szybko rozprzestrzenia się organicznie w Internecie.
Czyli osoby same udostępniają te materiały.
Podsumowując, marketing wirusowy jest bardzo skuteczny, jeśli wykorzystuje się go w odpowiedni sposób. Umożliwia on dotarcie do ogromnej liczby odbiorców, a to z pewnością jest jego największą zaletą. Dodatkowo dodać należy, że dystrybucja materiału nic firmy nie kosztuje, ponieważ zajmują się nią z własnej woli internauci.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing wirusowy przykłady ?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |