Marketing wartości (strategia marketingowa o wartości dodanej Value-based)

instrumenty marketingu
Podstawowe instrumenty marketingu (nie tylko marketing mix)
7 stycznia, 2022
Marketing pośredni
Marketing pośredni przykłady, reklama, wady i zalety
8 stycznia, 2022
Marketing wartości
Marketing wartości

Marketing wartości (strategia marketingowa o wartości dodanej Value-based)

Temat marketingu wartości pojawiał się w dyskusjach branżowych od lat, ale dopiero ostatnio stał się gorący. Ale dlaczego dopiero teraz?Globalna scena marketingowa nieustannie się zmienia. Firmy i organizacje muszą nadążać za stale ewoluującymi trendami, aby się rozwijać. Jednak dostosowanie firm do ich wyjątkowej, wewnętrznej wartości jest stałą potrzebą, jeśli chodzi o dotarcie do idealnego klienta. W tym momencie w grę wchodzi marketing wartości.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Marketing wartości jako ludzkie oblicze Twojego biznesu

Coraz częściej firmy opierają swoje strategie brandingowe i marketingowe na zestawie konkretnych przekonań, wyzwań lub wyników, które mają wyjątkową propozycję, aby pomóc swoim klientom. To połączenie, oparte na dostarczaniu wartości, jest strategią skierowaną na zewnątrz, która wykracza daleko poza to, co sprzedaje firma. Marketing wartości ma być napędzany autentycznością i generować jak największe korzyści zarówno dla kupującego, jak i dostawcy.

Firmy, które rozumieją potrzeby swoich klientów i potrafią powiązać unikalne korzyści i wartość ekonomiczną, które mogą zapewnić, aby pomóc, są skazane na sukces. Kupujący są zmęczeni agresywną sprzedażą za pośrednictwem reklam, sztuczek i natrętnych promocji. Tak zwana „ślepota na reklamy” to walka, którą marketerzy muszą przezwyciężyć, myśląc nieszablonowo i wykorzystując nowe podejścia do tradycyjnych taktyk marketingowych B2B.

Czym jest marketing wartości?

Marketing wkracza w zupełnie nową erę — taką, w której głównym filarem jest wartość dodana, a klienci są zawsze na pierwszym miejscu. Marketerzy muszą dążyć do tworzenia sensownych kampanii i przydatnych reklam, w których firma zamiast mówienia o sobie, skupia się na pragnieniach i potrzebach swoich klientów. Siła marketingu z wartością dodaną polega na stawianiu potrzeb konsumentów na pierwszym miejscu i łączeniu unikalnej zdolności rozwiązania do rozwiązywania ich problemów z wartością – jakościową lub ilościową – jaką osiągną dzięki współpracy z Tobą.

Definicja marketingu wartości

Marketing wartości — znany również jako marketing zorientowany na klienta — koncentruje się na strategiach, które wykraczają poza oczekiwania klienta i zwiększają lojalność konsumentów w celu osiągnięcia sukcesu klienta. Kampanie marketingu wartości mają na celu przekształcenie klientów w zachwyconych fanów, którzy dzięki pozytywnym opiniom pomagają promować produkty i usługi.
Taktyki marketingowe oparte na wartości pomagają firmom i organizacjom zdobyć zaufanie klientów.

Udowodniając, że rozumiesz ich wyjątkową sytuację, wyzwania lub strategie oraz dysponujesz zasobami lub umiejętnościami, aby im pomóc, Twoi klienci są bardziej skłonni do zaangażowania się w Twoją markę. Jeśli będziesz wierny obietnicom składanym przez twoją firmę, twoi klienci uwierzą, że faktycznie praktykujesz to, co głosisz, i zaczną cię wspierać. Umieszczanie swoich działań tam, gdzie są Twoje słowa, automatycznie sprawi, że będą bardziej szanować Twoją markę. Będą podekscytowani, mogąc polecić Twoje produkty lub usługi.

Value Marketing to wartość dodana

Obecnie wiele firm wykorzystuje dodawanie wartości do interakcji z odbiorcami na głębszym poziomie. Ale wyobraź sobie wpływ na proces sprzedaży, gdyby marketing wykorzystywał te same koncepcje, które sprawiają, że sprzedaż wartości jest tak atrakcyjna dla kupujących? Co by było, gdyby marketerzy mogli wykorzystać te same korzyści i wpłynąć na wskaźniki w swoich najważniejszych działaniach? Wyobraź sobie poprawę, która miałaby wpływ na jakość leadów, konwersję MQL i SQL, lead generation, a ostatecznie przychody?

4 rodzaje marketingu wartości

Nie wszyscy klienci mają takie same pomysły, jeśli chodzi o źródła wartości, a każda firma ma również wyróżniki – zarówno jakościowe, jak i ilościowe – które może dostarczyć klientowi. W zależności od swoich celów i priorytetów, Twoi klienci mogą przykładać większą wagę do niektórych rodzajów wartości niż do innych.

Aby strategia marketingowa oparta na wartości odniosła sukces, ważne jest, aby zawsze określać wartość z punktu widzenia konsumenta, w przeciwnym razie ryzykujesz wysokimi współczynnikami odrzuceń lub niskimi współczynnikami przywiązania, jeśli spróbujesz sformułować zbyt ogólne oświadczenie o wartości.Aby zbudować wizerunek wartości Twojej firmy, musisz wziąć pod uwagę następujące rodzaje wartości:

1. Wartość funkcjonalna

Odnosi się to do użyteczności Twojego rozwiązania w oparciu o rozwiązania, które dostarcza klientowi. Funkcjonalne strategie marketingu wartości można budować na użytkowej lub fizycznej wydajności Twoich produktów i usług.

2. Wartość ekonomiczna

Jest to kompromis między innymi rodzajami wartości a kosztami pieniężnymi produktów lub usług oferowanych przez Twoją firmę. Wartość pieniężna to miejsce przecięcia funkcji i ceny. Ta często ilościowa miara jest powiązana z finansową i ekonomiczną wartością, jaką produkt lub rozwiązanie może zapewnić firmie.

3. Wartość społeczna

Ten rodzaj wartości jest przypisywany temu, jak bardzo posiadanie określonego produktu lub płacenie za określoną usługę pozwala Twoim klientom na interakcję z innymi.

4. Wartość psychologiczna

Jest to czynnik dzięki któremu Twój produkt lub usługa może zapewnić dobre uczucia Twoim klientom, umożliwiając im wyrażanie siebie. Ten rodzaj wartości pozwala zachęcać do pożądanych zachowań, odwołując się do potrzeb odbiorców za pomocą subtelnych, ale skutecznych komunikatów, które ułatwiają proces podejmowania decyzji.

Dlaczego potrzebujesz marketingu wartości w swojej firmie

Odbiorcy coraz lepiej wychwytują puste twierdzenia i taktyki manipulacji w reklamach. W miarę jak kampanie marketingowe stają się coraz bardziej inwazyjne, kupujący szybciej zwracają uwagę na firmy, które są zbyt sprzedające lub rzadko dotrzymują obietnic.
Jednak firmy B2B często mają trudności z uchwyceniem, określeniem ilościowym i komunikowaniem wpływu, jaki wywarły na swoich klientów. Albo poziom odniesienia nigdy nie został ustalony, gdy dołączył nowy klient, albo brakuje im procesów, które pozwoliłyby określić ilościowo wartość, którą pomogli swoim klientom osiągnąć. Skutkuje to nijakimi treściami bez odpowiednich punktów i dowodów skuteczności, co skutkuje wysokimi współczynnikami odrzuceń, brakiem zaangażowania i niskimi współczynnikami konwersji.

Jeśli chcesz, aby Twoja firma przetrwała w tym wysoce konkurencyjnym świecie, musisz starać się utrzymać zaangażowanie odbiorców. Chcesz, aby chętnie kupowali Twoje produkty lub usługi i dzielili się tą ekscytacją z innymi. Strategia marketingu wartości pomoże Twoim klientom odnieść się do Ciebie w sposób, jakiego nigdy wcześniej nie mieli, postrzegając Ciebie i Twoje rozwiązanie jako odpowiedź na ich problemy lub kluczowy element osiągania ich celów.

Elementy skutecznej strategii marketingowej opartej na wartościach

Aby zbudować wśród klientów lojalność i zaufanie, będziesz musiał dopasować do nich każdy element swojej strategii.
Oto kilka przykładów dobrej wartości w marketingu:

  • Inspirujące wiadomości, które jasno i bezpośrednio przekazują Twoje wartości
  • Wizualne opowiadanie historii, które wspiera twoją narrację
  • Nacisk na udostępnianie społecznościowe
  • Wskazówki dotyczące treści generowanych przez odbiorców
  • Silne wezwanie do działania, które wzbudza ciekawość Twoich idealnych nabywców

Włączenie tych elementów do strategii marketingowej opartej na wartości jest koniecznością, jeśli chcesz, aby Twoi klienci aktywnie angażowali się w Twoją firmę. Skłoni ich to do rozpowszechniania Twojej wiadomości i ostatecznie przyciągnięcia większej liczby potencjalnych klientów.

Czego klienci szukają w marketingu opartym na wartościach?‌

Odbiorcy szukają różnych atrybutów, cech i rozwiązań w firmach, od których kupują, zwłaszcza gdy praktykują zarządzanie wartością klienta. Najczęstsze to:

  • Powiązane systemy wartości, które mogą dostosować do własnych doświadczeń
  • Godne zaufania i autentyczne stanowisko, które świadczy o tym, w co wierzy firma
  • Solidny zestaw wartości, które projektuje firma
  • Działania, które udowadniają, że firma dotrzymuje obietnic złożonych przed sprzedażą
  • Znaczące interakcje, z którymi można się angażować

Kupujący pozostają lojalni wobec firm, które zachowują autentyczność w całym swoim przekazie, misji i wartościach oraz oferują atrakcyjne rozwiązania, które pomagają im osiągnąć strategiczne cele, kluczowe wskaźniki efektywności i inicjatywy.

‌Dlaczego musisz zacząć marketing z wartością dodaną?

Marketing oparty na wartości staje się coraz ważniejszy dla klientów. Istnieje wiele powodów, dla których warto zastosować to podejście marketingowe, jeśli chcesz, aby Twoja firma nadal rosła.

Tradycyjna reklama nie jest tak skuteczna

Jeśli stawiasz swój biznes na zrównoważony rozwój, poleganie wyłącznie na tradycyjnym marketingu już nie jest najlepszym wyjściem. Konkurencja rośnie z dnia na dzień, a wraz ze wzrostem zapotrzebowania na powierzchnię reklamową promocja firmy w tradycyjnych kanałach marketingowych jest droższa niż kiedykolwiek. Co więcej, mniej klientów ufa tradycyjnej reklamie.

Twoi klienci nie będą już robić zakupów w oparciu o to, co im powiesz w wiadomościach reklamowych tylko dlatego, że nie lubią być traktowani jako naiwni.Dlatego nie jest dobrym pomysłem inwestowanie wyłącznie w tego typu działania marketingowe. Nie jest to marketing zrównoważony.

Marketing z wartością dodaną jest jednak znacznie bardziej przystępny cenowo na dłuższą metę, ponieważ wymaga podejścia marketingowego opartego na wartościach, a także pozwoli Ci przyciągnąć uwagę idealnego klienta i utrzymać ją w czasie. Marketing zorientowany na klienta to znacznie bardziej organiczna droga do stworzenia zdrowego krajobrazu marketingowego. Pozwoli Ci to ulepszyć ramy marketingu wartości bez większego polegania na marżach.

Marketing wartości buduje trwałe relacje z klientami

Lojalność konsumentów polega na budowaniu długotrwałych i zrównoważonych relacji z klientami. Jest to jednak możliwe tylko wtedy, gdy najpierw zdobędziesz ich zaufanie i wzbudzisz ich ciekawość na tyle, jeśli to, co oferujesz, sprawi, że będą podekscytowani zakupem Twoich produktów i usług.

Dodanie wartości do oferty Twojej firmy pomaga budować fundamenty połączenia, które próbujesz nawiązać ze swoimi klientami. Tego typu strategie pozwalają Twojej firmie generować doświadczenia, które doceni Twój klient.
Aby zbudować emocjonalny związek między Twoją firmą a jej klientami, możesz:

  • Podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem
  • Poprawić obsługę klienta
  • Upewnij się, że interakcje z klientami są skoncentrowane na rozmowach wokół wartości, którą pomogłeś im osiągnąć, podnosząc swoją percepcję do poziomu zaufanego doradcy, a nie tylko dostawcy
  • Marketing zorientowany na klienta pomaga utrzymać klientów

Kiedy klienci czują, że masz na uwadze ich najlepszy interes, są bardziej skłonni wybrać Cię zamiast konkurencji w początkowej sprzedaży. Budowanie emocjonalnej relacji z klientami za pomocą solidnego planu marketingu wartości odróżni Cię od wielu alternatyw. Dzięki temu Twoi klienci będą zaangażowani i poczują, że są częścią społeczności, co jest nieocenione w tworzeniu trwałych relacji.

Nie potrzebujesz kosmicznych budżetów, aby zbudować silną, empatyczną kampanię marketingową. Wbrew pozorom przejście od transakcyjnych do emocjonalnych relacji z odbiorcami pozwoli Ci zaoszczędzić sporo na wydatkach na reklamę i zwiększy zwrot z inwestycji (ROI).

Dużą zaletą marketingu wartości jest to, że umożliwia tworzenie więzi opartej na zaufaniu między Twoją firmą a klientami.
Daje ci to cenną okazję, aby stać się autorytetem w branży, dostarczając treść, która:

  • Podkreśla twoją wiedzę
  • Jest ekscytująca
  • Wpływa na Twoich klientów
  • Marketing wartości daje Twojej firmie wielką moc, ponieważ zachęca klientów do dzielenia się Twoją ofertą z najbliższym kręgiem znajomych. Wykorzystując swoje osobiste relacje do polecania innym Twoich produktów i usług, Twoi lojalni klienci mogą w naturalny sposób zwiększyć sukces Twoich działań marketingowych dzięki pozytywnemu przekazowi z ust do ust.

Przestawienie swojej firmy na marketing wartości

Istnieje wiele przykładów marketingu wartości dodanej, które dowodzą, że takie podejście marketingowe może przybierać różne formy w zależności od potrzeb Twojej firmy. Możesz idealnie dostosować swoją strategię odpowiednio do swojej firmy i odbiorców.
Jeśli chcesz zmienić swój plan marketingowy oparty na wartości najpierw:

  • Zdefiniuj unikalną wartość, jaką Twoja firma i produkty wnoszą do organizacji — może to być oparte na wynikach, które pomogłeś osiągnąć klientom, mogą być podzielone według produktu, branży itp.
  • Ustal swoją grupę docelową i kluczowe osoby, które mogą realizować wartość
  • Przestudiuj swoich konkurentów

Ustalenie odpowiedniego podejścia dla Twojej firmy to proces prób i błędów, a znalezienie najlepszego rozwiązania może zająć trochę czasu. Będziesz musiał przetestować różne odmiany swojej strategii, zawsze pamiętając o zaangażowaniu i metrykach.

Pamiętaj, że Twoi klienci ostatecznie określą, co działa, a co nie, dlatego zwracaj szczególną uwagę na strategie i taktyki kampanii, które najbardziej z nimi współgrają. Gdy już opracujesz swoją strategię, powtórz podejścia, które mają największy sens.

Oto kilka działań, które możesz podjąć, aby skierować swoją firmę na marketing wartości.

1. Naucz swoich klientów czegoś nowego

Jakie korzyści oferuje Twoja firma klientom?Staraj się sprawiać wrażenie, że im pomagasz, a nie sprzedajesz. To pokazuje Twoim klientom, że są Twoim głównym celem i chcesz zobaczyć, jakie korzyści możesz im przynieść, a nie co możesz od nich uzyskać. Stawiając się na ich miejscu, możesz lepiej zrozumieć, co mogą uważać za wartościowe w odniesieniu do Twojej marki. Następnie możesz nauczyć ich, jak najlepiej to wykorzystać.

Pamiętaj, że Twoje treści zawsze mogą potencjalnie dotrzeć do nowych klientów, więc działaj odpowiednio. Znasz swoją firmę, produkty i usługi lepiej niż ktokolwiek inny. Wykorzystaj tę wiedzę, aby generować materiały skupiające się na funkcjach, które mogą najbardziej zainteresować Twoich klientów.

Skoncentruj się na tym, co jest ważne dla Twoich odbiorców.

2. Włącz klientów do swojej historii firmy

Klienci uwielbiają być świadkami tego, co kryje się za kulisami ich ulubionej firmy. Sprawia, że ​​czują się zaangażowani i podekscytowani, widząc, co będzie dalej, a także pomaga nakreślić obraz tego, „co może być” dzięki partnerstwu z Twoją firmą. Świetnym sposobem na stworzenie więzi między Twoją firmą a klientami jest odwołanie się do ich strachu przed utratą korzyści.

Wykorzystaj ich zainteresowanie wewnętrznymi działaniami Twojej firmy i twórz treści, które pokazują migawkę dnia z życia Twojej firmy lub opowiadają historie o tym, w jaki sposób Twoja firma pomogła klientowi osiągnąć jego cele i strategiczne wskaźniki KPI.
Przyjęcie takiego podejścia pogłębi emocjonalną więź, jaką Twoi potencjalni klienci mają z Tobą. Zawsze możesz użyć swoich social media do udostępniania.

Wykaż się kreatywnością i generuj treści, które przeniosą Twoją historię poza biura i do życia Twoich klientów. W ten sposób dodasz wartość do doświadczenia swoich obserwatorów z Twoją firmą.

3. Oferuj obsługę klienta na najwyższym poziomie

Właściwe traktowanie klientów jest oczywiste. Pokaż im, że masz na uwadze ich najlepsze interesy i że chcesz wyjść poza ich potrzeby, aby zaspokoić ich potrzeby. Sprawienie, by poczuli się słyszani i aktywnie szukali rozwiązań swoich problemów, stworzy fundament pod twoją więź z nimi. Dlatego obsługa klienta jest kluczowym elementem strategii marketingowej z wartością dodaną.

Najlepszą obsługą klienta, jaką możesz zaoferować, jest komunikowanie wartości, którą pomogłeś klientowi osiągnąć. Im bardziej wyrafinowane są Twoje umiejętności mierzenia realizacji wartości i przekazywania wartości swojej bazie klientów, tym większy potencjał sprzedaży krzyżowej i dodatkowej.

Komunikacja z klientami zawsze będzie napędzać sukces, zwłaszcza gdy ta komunikacja koncentruje się na osiągnięciu wspólnej definicji wartości. Ta wspólna definicja umożliwi Twojej firmie stworzenie produktu, który spełnia (a nawet przewyższa) oczekiwania Twoich klientów i pozwala im rozpoznawać jego wartość podczas całej podróży klienta.

4. Przyciągnij więcej i wykwalifikowanych klientów

Niektóre produkty i usługi nie są dla wszystkich. To powiedziawszy, musisz zdefiniować, kto jest Twoim docelowym klientem. Podobnie jak segmentacja ułatwia proces podejmowania decyzji dla Twoich klientów, pomaga Ci jako dostawcy zrozumieć, z kim chcesz robić interesy, ponieważ wiesz, że możesz sprawić, by odnieśli sukces.

Marketing wartości polega na atrakcyjności i udowadnianiu, że Twoje produkty i rozwiązania mają wartość. Kiedy to zrobisz, powinieneś doskonalić swoją grupę docelową. Koncentrując się na określonej grupie odbiorców i udowadniając, że możesz dodać wartość do ich życia, nie tylko przyciągniesz więcej klientów, ale także pomożesz przyciągnąć właściwych.

5. Skoncentruj się na wynikach sprzedaży

Jeśli chcesz zwiększyć swoje marże, przestań martwić się sprzedażą produktów i zacznij koncentrować się na wynikach, jakie przynoszą. Doświadcz aspiracji rynkowych i skup się na korzyściach, a nie na funkcjach. Odwołaj się do psychologicznej wartości tego, czym handlujesz.

Przyjrzyj się bliżej najgłębszym potrzebom i ambicjom swoich klientów i buduj wokół nich wartość. Bądź kreatywny i oprzyj swoje działania marketingowe na tym, jak Twój produkt może im pomóc. To wynik sprawia, że ​​Twój produkt jest wyjątkowy.

Marketing wartości pozwala przenieść doświadczenia związane ze sprzedażą wyników w górę ścieżki zakupowej, pomagając zaangażować kupujących, gdy są jeszcze w fazie badania, zanim zaangażują się w sprzedaż.

Prowadząc z wartością na wcześniejszym etapie cyklu zakupowego, możesz nie tylko tworzyć więcej leadów o wyższej jakości, ale także wyróżnić się na tle konkurencji, dostarczając kupującym analizę namacalnej wartości, podczas gdy oni wciąż formułują zakres swojego projektu.

6. Zrozum, za co płaci Twój klient

Istnieje powszechne błędne przekonanie, że cena i jakość produktu są jedyne, aby zwiększyć sprzedaż. Jednak firmy muszą teraz zwracać większą niż kiedykolwiek uwagę na specyficzne wymagania klientów przed wprowadzeniem na rynek produktu lub usługi. Jeśli pamiętasz, że potrzeby Twoich klientów mogą się zmieniać w czasie, możesz zastosować najlepsze podejście marketingowe w miarę rozwoju sytuacji.

7. Odwołaj się do emocji klienta

Na zdecydowaną większość decyzji zakupowych duży wpływ mają emocje. W większości przypadków ludzie muszą wiedzieć, że marka, którą wybierają, może pomóc im polepszyć uczucia.

8. Popraw swoje umiejętności opowiadania historii, storytelling

Nie chodzi tylko o to, co sprzedajesz, ale o to, jak to sprzedajesz. Stworzenie silnej narracji wokół wartości Twojego produktu lub usługi jest kluczowe, gdy próbujesz przyciągnąć uwagę klientów.

Podsumowanie co może zaoferować marketing wartości

Wydaje mi się że jeśli dotarłeś aż tutaj to masz już dobre pojęcie o tym czym jest marketing wartości. Która z zasad najbardziej Ci się spodobała?

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)