Marketing w przedsi臋biorstwie (strategia marketingowa i reklama)

Strategia konkurencji
Strategia konkurencji (metody analizy sektor贸w i konkurent贸w, zdobycie trwa艂ej przewagi)
30 wrze艣nia, 2021
JAK POPRAWI膯 WYNIK SPRZEDA呕Y
OTO JAK POPRAWI膯 WYNIK SPRZEDA呕Y I LICZB臉 NOWYCH LEAD脫W Z T膭 PROST膭 STRATEGI膭 (BEZ WYDAWANIA WI臉CEJ NA REKLAM臉)
5 pa藕dziernika, 2021
marketing w przedsi臋biorstwie
marketing w przedsi臋biorstwie

Marketing w przedsi臋biorstwie:

Co to jest marketing przedsi臋biorstwa?

Marketing przedsi臋biorstw odnosi si臋 do dzia艂a艅, kt贸re firma podejmuje w celu promowania kupna lub sprzeda偶y produktu lub us艂ugi. Marketing obejmuje reklam臋, sprzeda偶 i dostarczanie produkt贸w konsumentom lub innym firmom. Niekt贸re dzia艂ania marketingowe s膮 prowadzone przez podmioty stowarzyszone w imieniu firmy.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Specjali艣ci pracuj膮cy w dzia艂ach marketingu i promocji korporacji staraj膮 si臋 przyci膮gn膮膰 uwag臋 kluczowych potencjalnych odbiorc贸w poprzez reklam臋. Promocje s膮 skierowane do okre艣lonych odbiorc贸w i mog膮 obejmowa膰 rekomendacje celebryt贸w, chwytliwe zwroty lub slogany, zapadaj膮ce w pami臋膰 opakowania lub projekty graficzne oraz og贸ln膮 ekspozycj臋 w mediach.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Zadania wsp贸艂czesnego marketingu przedsi臋biorstw

  •   Marketing odnosi si臋 do wszystkich dzia艂a艅 podejmowanych przez firm臋 w celu promowania i sprzeda偶y produkt贸w lub us艂ug konsumentom.
  •   Marketing wykorzystuje 鈥瀖arketing mix鈥, znany r贸wnie偶 jako cztery P 鈥 produkt, cena, miejsce i promocja.
  •   U podstaw marketingu znajduje si臋 pr贸ba wybrania produktu lub us艂ugi, zidentyfikowania idealnych klient贸w i zwr贸cenia uwagi klient贸w na dost臋pny produkt lub us艂ug臋.

Zrozumienie marketingu

Marketing jako dyscyplina obejmuje wszystkie dzia艂ania, kt贸re firma podejmuje w celu przyci膮gni臋cia klient贸w i utrzymania z nimi relacji. Nawi膮zywanie kontakt贸w z potencjalnymi lub by艂ymi klientami jest r贸wnie偶 cz臋艣ci膮 pracy i mo偶e obejmowa膰 pisanie e-maili z podzi臋kowaniami, gr臋 w golfa z potencjalnymi klientami, szybkie oddzwanianie i e-maile oraz spotkania z klientami przy kawie lub posi艂ku.

Na najbardziej podstawowym poziomie marketing ma na celu dopasowanie produkt贸w i us艂ug firmy do klient贸w, kt贸rzy chc膮 mie膰 do nich dost臋p. Dopasowanie produkt贸w do klient贸w ostatecznie zapewnia rentowno艣膰.

Produkt, cena, miejsce i promocja to Cztery P marketingu. Cztery P wsp贸lnie tworz膮 niezb臋dn膮 mieszank臋, kt贸rej firma potrzebuje, aby wprowadzi膰 na rynek produkt lub us艂ug臋. Neil Borden spopularyzowa艂 ide臋 marketingu mix i koncepcj臋 Cztery P w latach 50. XX wieku.

Produkt

Produkt odnosi si臋 do przedmiotu lub przedmiot贸w, kt贸re firma planuje zaoferowa膰 klientom. Produkt powinien d膮偶y膰 do zaspokojenia nieobecno艣ci na rynku lub zaspokojenia zapotrzebowania konsument贸w na wi臋ksz膮 ilo艣膰 ju偶 dost臋pnego produktu. Zanim b臋d膮 mogli przygotowa膰 odpowiedni膮 kampani臋, marketerzy musz膮 zrozumie膰, jaki produkt jest sprzedawany, w jaki spos贸b wyr贸偶nia si臋 na tle konkurencji, czy produkt mo偶na r贸wnie偶 po艂膮czy膰 z produktem drugorz臋dnym lub lini膮 produkt贸w oraz czy na rynku s膮 produkty zast臋pcze.

Cena

Cena odnosi si臋 do tego, za ile firma b臋dzie sprzedawa膰 produkt. Ustalaj膮c cen臋, firmy musz膮 wzi膮膰 pod uwag臋 koszt jednostkowy, koszty marketingu i koszty dystrybucji. Firmy musz膮 r贸wnie偶 wzi膮膰 pod uwag臋 cen臋 konkurencyjnych produkt贸w na rynku oraz to, czy proponowana przez nich cena jest wystarczaj膮ca, aby stanowi膰 rozs膮dn膮 alternatyw臋 dla konsument贸w.

Miejsce

Miejsce dotyczy dystrybucji produktu. Kluczowe kwestie do rozwa偶enia dotycz膮 tego, czy firma b臋dzie sprzedawa膰 produkt za po艣rednictwem fizycznej witryny sklepowej, online, czy za po艣rednictwem obu kana艂贸w dystrybucji. Kiedy jest sprzedawany w sklepie, jakiego rodzaju fizyczne lokowanie produktu otrzymuje? Kiedy jest sprzedawany online, jakiego rodzaju lokowanie produktu cyfrowego otrzymuje?

Promocja

Promocja, czwarte P, to zintegrowana kampania komunikacji marketingowej. Promocja obejmuje r贸偶norodne dzia艂ania, takie jak reklama, sprzeda偶, promocje sprzeda偶y, public relations, marketing bezpo艣redni, sponsoring i marketing partyzancki.
Promocje r贸偶ni膮 si臋 w zale偶no艣ci od etapu cyklu 偶ycia produktu. Marketerzy rozumiej膮, 偶e konsumenci kojarz膮 cen臋 i dystrybucj臋 produktu z jego jako艣ci膮 i bior膮 to pod uwag臋 przy opracowywaniu og贸lnej strategii marketingowej.

Definicja sprzeda偶y i marketingu w przedsi臋biorstwie

Ustawmy t艂o: siedzisz na kanapie, odpoczywasz i ogl膮dasz telewizj臋. Twoja mama te偶 tam jest i ogl膮da reklam臋, kt贸ra jest zabawna i oboje si臋 艣miejecie. Twoja matka m贸wi wtedy: 鈥濼o by艂 dobry marketing鈥.

Teraz pojawia si臋 wiele pyta艅: czy rozrywkowa reklama naprawd臋 jest 鈥瀖arketingowa鈥? Czy chodzi o co艣 wi臋cej ni偶 tylko zabawny pomys艂? To wygl膮da na sprzeda偶, jaka jest r贸偶nica mi臋dzy sprzeda偶膮 a marketingiem? Jaka jest definicja sprzeda偶y i marketingu? Czym jest marketing przychodz膮cy? Czym s膮 badania marketingowe? Czy w marketingu istniej膮 r贸偶ne kana艂y dystrybucji? Odpowiedzi na te pytania udzielimy, gdy om贸wimy rol臋 marketingu i wyja艣nimy, jak wszystko dzia艂a w tym z艂o偶onym 艣wiecie. Czyli marketing w przedsi臋biorstwie.

Definiowanie sprzeda偶y jest do艣膰 艂atwe, poniewa偶 m贸wi 偶e to dowolne z wielu dzia艂a艅 maj膮cych na celu promowanie zakupu produktu lub us艂ugi przez klienta. Sprzeda偶 mo偶na prowadzi膰 osobi艣cie lub telefonicznie, za po艣rednictwem poczty e-mail lub innych 艣rodk贸w komunikacji. Proces zazwyczaj obejmuje etapy, takie jak ocena potrzeb klienta, prezentacja cech produktu i korzy艣ci w celu zaspokojenia tych potrzeb oraz negocjacje dotycz膮ce ceny, dostawy i innych element贸w.

Jednak termin 鈥瀖arketing鈥 mo偶e przynie艣膰 wiele r贸偶nych wynik贸w, a wiele os贸b mo偶e nie wiedzie膰, co tak naprawd臋 oznacza. Wi臋c co oznacza marketing? Marketing definiuje si臋 jako dzia艂alno艣膰, zestaw instytucji i proces贸w tworzenia, komunikowania si臋, dostarczania i wymiany ofert, kt贸re maj膮 warto艣膰 dla klient贸w, partner贸w i og贸艂u spo艂ecze艅stwa.

Ta definicja wydaje si臋 troch臋 zbyt prosta, prawda?

Teraz popracujmy nad bardziej rozszerzon膮 definicj膮 marketingu i pom贸偶my zrozumie膰, 偶e istnieje znacznie wi臋cej ni偶 tylko tworzenie 鈥瀘fert, kt贸re maj膮 warto艣膰 dla klient贸w鈥.

Jaki jest cel marketingu?

Marketing ma wiele r贸偶nych obszar贸w 鈥 jednym z nich jest marketing przychodz膮cy, ale zajmiemy si臋 tym p贸藕niej. Nast臋pnie przeanalizujemy r贸偶nic臋 mi臋dzy sprzeda偶膮 a marketingiem; nast臋pnie odpowiedz na pytanie 鈥瀋o to jest inbound marketing鈥, kt贸re b臋dzie zawiera艂o kilka przyk艂ad贸w inbound marketingu.

Na koniec om贸wimy znaczenie marketingu w biznesie i podsumujemy to, czego si臋 nauczyli艣my. Najpierw wymienimy funkcje marketingu. W 艣wiecie marketingu istnieje siedem funkcji marketingu i s膮 to: dystrybucja, finansowanie, badanie rynku, ustalanie cen, zarz膮dzanie produktami i us艂ugami, promocja i sprzeda偶.

8 krok贸w do marketingu Twojej firmy

Przeprowadzaj badania rynku
Badania rynku to kluczowa cz臋艣膰 opracowywania strategii rynkowej. Chodzi o zbieranie informacji, kt贸re zapewniaj膮 wgl膮d w spos贸b my艣lenia klient贸w, wzorce zakupowe i lokalizacj臋. Ponadto badania rynku mog膮 r贸wnie偶 pom贸c w przygotowaniu wst臋pnej prognozy sprzeda偶y, monitorowaniu trend贸w rynkowych i obserwowaniu, co robi konkurencja.

Profiluj swoje rynki docelowe
Pr贸ba wypromowania Twojego produktu lub us艂ugi w艣r贸d wszystkich mo偶e by膰 kosztowna i nieskuteczna. Grupowanie lub segmentowanie potencjalnych klient贸w na podstawie okre艣lonych cech pomo偶e skoncentrowa膰 dzia艂ania marketingowe.
Generalnie segmentacja opiera si臋 na takich czynnikach jak:

  •   geografia 鈥 lokalizacja
  •   demografia 鈥 wiek, p艂e膰, wykszta艂cenie, doch贸d, zaw贸d
  •   zachowanie – lojalno艣膰, postawa, gotowo艣膰 do zakupu, wska藕niki u偶ytkowania
  •   styl 偶ycia 鈥 klasa spo艂eczna, osobowo艣膰, warto艣ci osobiste.

Tw贸j rynek docelowy powinien mie膰 zapotrzebowanie na Tw贸j produkt lub us艂ug臋 i by膰 got贸w zap艂aci膰 za Twoj膮 ofert臋.

Zidentyfikuj swoj膮 unikaln膮 propozycj臋 sprzeda偶y (USP)
USP to wyj膮tkowy pow贸d, dla kt贸rego Twoi klienci kupuj膮 od Ciebie, a nie od konkurencji 鈥 to ona wyr贸偶nia Twoj膮 firm臋 z t艂umu. Wa偶ne jest, aby zdefiniowa膰, co robisz inaczej i by膰 w stanie przekaza膰 to potencjalnym klientom. Zwykle odzwierciedla to twoj膮 specjaln膮 wiedz臋 lub umiej臋tno艣ci.
Tw贸j USP mo偶e mie膰 now膮 lub unikaln膮 ofert臋 lub zapewnia膰 wyj膮tkow膮 obs艂ug臋. Rozpocznij rozw贸j swojego USP, odpowiadaj膮c na nast臋puj膮ce pytania:

  •   Co najbardziej lubisz w swoich produktach i us艂ugach?
  •   Jakie masz specjalne umiej臋tno艣ci lub wiedz臋?
  •   Co sprawia, 偶e 鈥嬧婽woi klienci przychodz膮 do Ciebie zamiast konkurencji?
  •   Jakie korzy艣ci odnosz膮 Twoi klienci kupuj膮c Twoje produkty lub us艂ugi?
  •   Jakie aspekty zazwyczaj podkre艣lasz, opisuj膮c swoj膮 firm臋 nieznajomym?

Rozwi艅 swoj膮 mark臋 biznesow膮
Ka偶da firma, niezale偶nie od wielko艣ci, prawdopodobnie potrzebuje marki. Marka to co艣 wi臋cej ni偶 logo, kolor czy slogan. Dobrze wyartyku艂owana marka emocjonalnie 艂膮czy si臋 z klientami docelowymi i przekazuje, kim jeste艣, co reprezentujesz i co mo偶esz dostarczy膰.

Wybierz swoje drogi marketingowe
Chocia偶 dost臋pnych jest wiele, rozwa偶 swoj膮 grup臋 docelow膮, gdy decydujesz, kt贸rej u偶y膰.
Opcje obejmuj膮 witryn臋 biznesow膮, media spo艂eczno艣ciowe, blogi, broszury i ulotki, wydarzenia sieciowe, reklamy prasowe, poczt臋 pantoflow膮, rozmowy telefoniczne i e-mail marketing, newsletter.

Ustal swoje cele i bud偶et
Cele marketingowe pomog膮 Ci okre艣li膰, co chcesz osi膮gn膮膰 poprzez swoje dzia艂ania marketingowe. Twoje cele powinny by膰 SMART: konkretne, mierzalne, osi膮galne, odpowiednie i oparte na czasie.
B臋dziesz tak偶e musia艂 przeznaczy膰 bud偶et na swoje dzia艂ania marketingowe. Tw贸j bud偶et marketingowy b臋dzie musia艂 zawiera膰 takie elementy, jak:

  •   rozw贸j i utrzymanie strony internetowej
  •   strategia optymalizacji pod k膮tem wyszukiwarek
  •   projekt brandingu
  •   druk materia艂贸w promocyjnych (wizyt贸wki, broszury, oznakowanie itp.)
  •   reklama
  •   darowizny i sponsoring
  •   zatrudnianie pracownik贸w do prowadzenia dzia艂a艅 marketingowych.

WSKAZ脫WKA: Zgodnie z og贸ln膮 zasad膮 powiniene艣 wydawa膰 na marketing od trzech do pi臋ciu procent rzeczywistych lub przewidywanych rocznych obrot贸w. Je艣li Twoja firma jest nowa, by膰 mo偶e b臋dziesz musia艂 pocz膮tkowo przeznaczy膰 wi臋cej 艣rodk贸w na zbudowanie profilu swojej firmy.

Piel臋gnuj swoich lojalnych klient贸w
Twoi klienci s膮 kluczem do Twojego sukcesu, dlatego wa偶ne jest, aby o nich dba膰 i zach臋ca膰 do lojalno艣ci. Zapewnienie wyj膮tkowej obs艂ugi klienta mo偶e sprawi膰, 偶e ludzie b臋d膮 wraca膰 i odr贸偶nia膰 Ci臋 od konkurencji.
Strategie budowania lojalno艣ci klient贸w obejmuj膮:

  •   regularne komunikowanie si臋 z klientami za po艣rednictwem medi贸w spo艂eczno艣ciowych, blog贸w czy e-news
  •   zapewnienie dzia艂a艅 posprzeda偶owych
  •   dotrzymywanie obietnic
  •   p贸j艣cie 鈥瀌odatkowy kilometr dalej鈥 i zapewnienie korzy艣ci, kt贸re przekraczaj膮 pocz膮tkowe oczekiwania
  •   wykorzystywanie informacji zwrotnych i reklamacji jako szansy na popraw臋 us艂ug
  •   s艂uchanie klient贸w
  •   szkolenie personelu w zakresie obs艂ugi klienta i podstawowych proces贸w sprzeda偶owych.

Monitoruj i przegl膮daj
Wa偶ne jest, aby regularnie monitorowa膰 i przegl膮da膰 swoje dzia艂ania marketingowe, aby okre艣li膰, czy osi膮gaj膮 one po偶膮dane rezultaty, takie jak zwi臋kszona sprzeda偶. Pocz膮tkowo powiniene艣 przegl膮da膰 sw贸j plan marketingowy co trzy miesi膮ce, aby upewni膰 si臋, 偶e twoje dzia艂ania wspieraj膮 twoj膮 strategi臋. Gdy Twoja firma stanie si臋 bardziej ugruntowana, przejrzyj sw贸j plan, gdy wprowadzasz nowy produkt lub us艂ug臋, je艣li nowy konkurent wejdzie na rynek lub je艣li pojawi si臋 problem, kt贸ry ma wp艂yw na Twoj膮 bran偶臋.
Dzia艂ania monitoruj膮ce mog膮 obejmowa膰 regularne przegl膮danie wynik贸w sprzeda偶y (co miesi膮c) lub monitorowanie aktywno艣ci klient贸w podczas kampanii reklamowej. Mo偶esz r贸wnie偶 uzyska膰 dost臋p i przegl膮da膰 bezp艂atne narz臋dzia analityczne, aby okre艣li膰 skuteczno艣膰 swoich kampanii w mediach spo艂eczno艣ciowych lub witrynach internetowych.

Podsumowanie wpisu „marketing w przedsi臋biorstwie”

Jak widzisz, dobry marketing w przedsi臋biorstwie to pewna struktura. Celem jest zadowolony nabywca, a ka偶dy instrument ma zakres strategiczny. Aby zab艂ysn膮膰 w 艣wiecie sprzeda偶owym towar贸w i us艂ug, rodzaje marketingu musza posiada膰 dora藕ny charakter. Punkt wyj艣cia to analiza poszczeg贸lnych instrument贸w marketingowych aby zindywidualizowa膰 cele promocji i mie膰 pewien rynek odniesienia.

Oczywi艣cie, nie chcemy umniejsza膰 znaczenia marki w dzia艂alno艣ci marketingowej, czy pr. Wa偶ne 偶eby艣 trwa艂 mocno w swojej pozycji rynkowej i by艂 gotowy do zaspokojenia potrzeb swoich konsument贸w.

Czy marketing w przedsi臋biorstwie kt贸ry obecnie masz u siebie pozwala zaspokaja膰 potrzeby docelowych odbiorc贸w w efekcie pozwala generowa膰 zysk?

Wi臋c… gotowy aby艣my przeprowadzili dla Ciebie marketing w przedsi臋biorstwie?

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)