Marketing w przedsiębiorstwie

Strategia konkurencji
Strategia konkurencji
30 września, 2021
JAK POPRAWIĆ WYNIK SPRZEDAŻY
OTO JAK POPRAWIĆ WYNIK SPRZEDAŻY I LICZBĘ NOWYCH LEADÓW Z TĄ PROSTĄ STRATEGIĄ (BEZ WYDAWANIA WIĘCEJ NA REKLAMĘ)
5 października, 2021
marketing w przedsiębiorstwie
marketing w przedsiębiorstwie

Marketing w przedsiębiorstwie:

Co to jest marketing?

Marketing odnosi się do działań, które firma podejmuje w celu promowania kupna lub sprzedaży produktu lub usługi. Marketing obejmuje reklamę, sprzedaż i dostarczanie produktów konsumentom lub innym firmom. Niektóre działania marketingowe są prowadzone przez podmioty stowarzyszone w imieniu firmy.

Specjaliści pracujący w działach marketingu i promocji korporacji starają się przyciągnąć uwagę kluczowych potencjalnych odbiorców poprzez reklamę. Promocje są skierowane do określonych odbiorców i mogą obejmować rekomendacje celebrytów, chwytliwe zwroty lub slogany, zapadające w pamięć opakowania lub projekty graficzne oraz ogólną ekspozycję w mediach.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Zadania współczesnego marketingu

  •   Marketing odnosi się do wszystkich działań podejmowanych przez firmę w celu promowania i sprzedaży produktów lub usług konsumentom.
  •   Marketing wykorzystuje „marketing mix”, znany również jako cztery P — produkt, cena, miejsce i promocja.
  •   U podstaw marketingu znajduje się próba wybrania produktu lub usługi, zidentyfikowania idealnych klientów i zwrócenia uwagi klientów na dostępny produkt lub usługę.

Zrozumienie marketingu

Marketing jako dyscyplina obejmuje wszystkie działania, które firma podejmuje w celu przyciągnięcia klientów i utrzymania z nimi relacji. Nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi lub byłymi klientami jest również częścią pracy i może obejmować pisanie e-maili z podziękowaniami, grę w golfa z potencjalnymi klientami, szybkie oddzwanianie i e-maile oraz spotkania z klientami przy kawie lub posiłku.

Na najbardziej podstawowym poziomie marketing ma na celu dopasowanie produktów i usług firmy do klientów, którzy chcą mieć do nich dostęp. Dopasowanie produktów do klientów ostatecznie zapewnia rentowność.

Produkt, cena, miejsce i promocja to Cztery P marketingu. Cztery P wspólnie tworzą niezbędną mieszankę, której firma potrzebuje, aby wprowadzić na rynek produkt lub usługę. Neil Borden spopularyzował ideę marketingu mix i koncepcję Cztery P w latach 50. XX wieku.

Produkt

Produkt odnosi się do przedmiotu lub przedmiotów, które firma planuje zaoferować klientom. Produkt powinien dążyć do zaspokojenia nieobecności na rynku lub zaspokojenia zapotrzebowania konsumentów na większą ilość już dostępnego produktu. Zanim będą mogli przygotować odpowiednią kampanię, marketerzy muszą zrozumieć, jaki produkt jest sprzedawany, w jaki sposób wyróżnia się na tle konkurencji, czy produkt można również połączyć z produktem drugorzędnym lub linią produktów oraz czy na rynku są produkty zastępcze.

Cena

Cena odnosi się do tego, za ile firma będzie sprzedawać produkt. Ustalając cenę, firmy muszą wziąć pod uwagę koszt jednostkowy, koszty marketingu i koszty dystrybucji. Firmy muszą również wziąć pod uwagę cenę konkurencyjnych produktów na rynku oraz to, czy proponowana przez nich cena jest wystarczająca, aby stanowić rozsądną alternatywę dla konsumentów.

Miejsce

Miejsce dotyczy dystrybucji produktu. Kluczowe kwestie do rozważenia dotyczą tego, czy firma będzie sprzedawać produkt za pośrednictwem fizycznej witryny sklepowej, online, czy za pośrednictwem obu kanałów dystrybucji. Kiedy jest sprzedawany w sklepie, jakiego rodzaju fizyczne lokowanie produktu otrzymuje? Kiedy jest sprzedawany online, jakiego rodzaju lokowanie produktu cyfrowego otrzymuje?

Promocja

Promocja, czwarte P, to zintegrowana kampania komunikacji marketingowej. Promocja obejmuje różnorodne działania, takie jak reklama, sprzedaż, promocje sprzedaży, public relations, marketing bezpośredni, sponsoring i marketing partyzancki.
Promocje różnią się w zależności od etapu cyklu życia produktu. Marketerzy rozumieją, że konsumenci kojarzą cenę i dystrybucję produktu z jego jakością i biorą to pod uwagę przy opracowywaniu ogólnej strategii marketingowej.

Definicja sprzedaży i marketingu

Ustawmy tło: siedzisz na kanapie, odpoczywasz i oglądasz telewizję. Twoja mama też tam jest i ogląda reklamę, która jest zabawna i oboje się śmiejecie. Twoja matka mówi wtedy: „To był dobry marketing”.

Teraz pojawia się wiele pytań: czy rozrywkowa reklama naprawdę jest „marketingowa”? Czy chodzi o coś więcej niż tylko zabawny pomysł? To wygląda na sprzedaż, jaka jest różnica między sprzedażą a marketingiem? Jaka jest definicja sprzedaży i marketingu? Czym jest marketing przychodzący? Czym są badania marketingowe? Czy w marketingu istnieją różne kanały dystrybucji? Odpowiedzi na te pytania udzielimy, gdy omówimy rolę marketingu i wyjaśnimy, jak wszystko działa w tym złożonym świecie. Czyli marketing w przedsiębiorstwie.

Definiowanie sprzedaży jest dość łatwe, ponieważ mówi że to dowolne z wielu działań mających na celu promowanie zakupu produktu lub usługi przez klienta. Sprzedaż można prowadzić osobiście lub telefonicznie, za pośrednictwem poczty e-mail lub innych środków komunikacji. Proces zazwyczaj obejmuje etapy, takie jak ocena potrzeb klienta, prezentacja cech produktu i korzyści w celu zaspokojenia tych potrzeb oraz negocjacje dotyczące ceny, dostawy i innych elementów.

Jednak termin „marketing” może przynieść wiele różnych wyników, a wiele osób może nie wiedzieć, co tak naprawdę oznacza. Więc co oznacza marketing? Marketing definiuje się jako działalność, zestaw instytucji i procesów tworzenia, komunikowania się, dostarczania i wymiany ofert, które mają wartość dla klientów, partnerów i ogółu społeczeństwa.

Ta definicja wydaje się trochę zbyt prosta, prawda?

Teraz popracujmy nad bardziej rozszerzoną definicją marketingu i pomóżmy zrozumieć, że istnieje znacznie więcej niż tylko tworzenie „ofert, które mają wartość dla klientów”.

Jaki jest cel marketingu?

Marketing ma wiele różnych obszarów – jednym z nich jest marketing przychodzący, ale zajmiemy się tym później. Następnie przeanalizujemy różnicę między sprzedażą a marketingiem; następnie odpowiedz na pytanie „co to jest inbound marketing”, które będzie zawierało kilka przykładów inbound marketingu.

Na koniec omówimy znaczenie marketingu w biznesie i podsumujemy to, czego się nauczyliśmy. Najpierw wymienimy funkcje marketingu. W świecie marketingu istnieje siedem funkcji marketingu i są to: dystrybucja, finansowanie, badanie rynku, ustalanie cen, zarządzanie produktami i usługami, promocja i sprzedaż.

8 kroków do marketingu Twojej firmy

Przeprowadzaj badania rynku
Badania rynku to kluczowa część opracowywania strategii rynkowej. Chodzi o zbieranie informacji, które zapewniają wgląd w sposób myślenia klientów, wzorce zakupowe i lokalizację. Ponadto badania rynku mogą również pomóc w przygotowaniu wstępnej prognozy sprzedaży, monitorowaniu trendów rynkowych i obserwowaniu, co robi konkurencja.

Profiluj swoje rynki docelowe
Próba wypromowania Twojego produktu lub usługi wśród wszystkich może być kosztowna i nieskuteczna. Grupowanie lub segmentowanie potencjalnych klientów na podstawie określonych cech pomoże skoncentrować działania marketingowe.
Generalnie segmentacja opiera się na takich czynnikach jak:

  •   geografia – lokalizacja
  •   demografia – wiek, płeć, wykształcenie, dochód, zawód
  •   zachowanie – lojalność, postawa, gotowość do zakupu, wskaźniki użytkowania
  •   styl życia – klasa społeczna, osobowość, wartości osobiste.

Twój rynek docelowy powinien mieć zapotrzebowanie na Twój produkt lub usługę i być gotów zapłacić za Twoją ofertę.

Zidentyfikuj swoją unikalną propozycję sprzedaży (USP)
USP to wyjątkowy powód, dla którego Twoi klienci kupują od Ciebie, a nie od konkurencji – to ona wyróżnia Twoją firmę z tłumu. Ważne jest, aby zdefiniować, co robisz inaczej i być w stanie przekazać to potencjalnym klientom. Zwykle odzwierciedla to twoją specjalną wiedzę lub umiejętności.
Twój USP może mieć nową lub unikalną ofertę lub zapewniać wyjątkową obsługę. Rozpocznij rozwój swojego USP, odpowiadając na następujące pytania:

  •   Co najbardziej lubisz w swoich produktach i usługach?
  •   Jakie masz specjalne umiejętności lub wiedzę?
  •   Co sprawia, że ​​Twoi klienci przychodzą do Ciebie zamiast konkurencji?
  •   Jakie korzyści odnoszą Twoi klienci kupując Twoje produkty lub usługi?
  •   Jakie aspekty zazwyczaj podkreślasz, opisując swoją firmę nieznajomym?

Rozwiń swoją markę biznesową
Każda firma, niezależnie od wielkości, prawdopodobnie potrzebuje marki. Marka to coś więcej niż logo, kolor czy slogan. Dobrze wyartykułowana marka emocjonalnie łączy się z klientami docelowymi i przekazuje, kim jesteś, co reprezentujesz i co możesz dostarczyć.

Wybierz swoje drogi marketingowe
Chociaż dostępnych jest wiele, rozważ swoją grupę docelową, gdy decydujesz, której użyć.
Opcje obejmują witrynę biznesową, media społecznościowe, blogi, broszury i ulotki, wydarzenia sieciowe, reklamy prasowe, pocztę pantoflową, rozmowy telefoniczne i e-mail marketing, newsletter.

Ustal swoje cele i budżet
Cele marketingowe pomogą Ci określić, co chcesz osiągnąć poprzez swoje działania marketingowe. Twoje cele powinny być SMART: konkretne, mierzalne, osiągalne, odpowiednie i oparte na czasie.
Będziesz także musiał przeznaczyć budżet na swoje działania marketingowe. Twój budżet marketingowy będzie musiał zawierać takie elementy, jak:

  •   rozwój i utrzymanie strony internetowej
  •   strategia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek
  •   projekt brandingu
  •   druk materiałów promocyjnych (wizytówki, broszury, oznakowanie itp.)
  •   reklama
  •   darowizny i sponsoring
  •   zatrudnianie pracowników do prowadzenia działań marketingowych.

WSKAZÓWKA: Zgodnie z ogólną zasadą powinieneś wydawać na marketing od trzech do pięciu procent rzeczywistych lub przewidywanych rocznych obrotów. Jeśli Twoja firma jest nowa, być może będziesz musiał początkowo przeznaczyć więcej środków na zbudowanie profilu swojej firmy.

Pielęgnuj swoich lojalnych klientów
Twoi klienci są kluczem do Twojego sukcesu, dlatego ważne jest, aby o nich dbać i zachęcać do lojalności. Zapewnienie wyjątkowej obsługi klienta może sprawić, że ludzie będą wracać i odróżniać Cię od konkurencji.
Strategie budowania lojalności klientów obejmują:

  •   regularne komunikowanie się z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych, blogów czy e-news
  •   zapewnienie działań posprzedażowych
  •   dotrzymywanie obietnic
  •   pójście „dodatkowy kilometr dalej” i zapewnienie korzyści, które przekraczają początkowe oczekiwania
  •   wykorzystywanie informacji zwrotnych i reklamacji jako szansy na poprawę usług
  •   słuchanie klientów
  •   szkolenie personelu w zakresie obsługi klienta i podstawowych procesów sprzedażowych.

Monitoruj i przeglądaj
Ważne jest, aby regularnie monitorować i przeglądać swoje działania marketingowe, aby określić, czy osiągają one pożądane rezultaty, takie jak zwiększona sprzedaż. Początkowo powinieneś przeglądać swój plan marketingowy co trzy miesiące, aby upewnić się, że twoje działania wspierają twoją strategię. Gdy Twoja firma stanie się bardziej ugruntowana, przejrzyj swój plan, gdy wprowadzasz nowy produkt lub usługę, jeśli nowy konkurent wejdzie na rynek lub jeśli pojawi się problem, który ma wpływ na Twoją branżę.
Działania monitorujące mogą obejmować regularne przeglądanie wyników sprzedaży (co miesiąc) lub monitorowanie aktywności klientów podczas kampanii reklamowej. Możesz również uzyskać dostęp i przeglądać bezpłatne narzędzia analityczne, aby określić skuteczność swoich kampanii w mediach społecznościowych lub witrynach internetowych.

Podsumowanie wpisu „marketing w przedsiębiorstwie”

Jak widzisz, dobry marketing w przedsiębiorstwie to pewna struktura. Celem jest zadowolony nabywca, a każdy instrument ma zakres strategiczny. Aby zabłysnąć w świecie sprzedażowym towarów i usług, rodzaje marketingu musza posiadać doraźny charakter. Punkt wyjścia to analiza poszczególnych instrumentów marketingowych aby zindywidualizować cele promocji i mieć pewien rynek odniesienia.

Oczywiście, nie chcemy umniejszać znaczenia marki w działalności marketingowej, czy pr. Ważne żebyś trwał mocno w swojej pozycji rynkowej i był gotowy do zaspokojenia potrzeb swoich konsumentów.

Więc… gotowy abyśmy przeprowadzili dla Ciebie marketing w przedsiębiorstwie?

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)