freelancer jak zacząć
Freelancer jak zacząć? Zarobki i ponad 30 pomysłów na pracę jako freelancer (freelancing i zarabiać)
31 października, 2022
influencer
Influencer marketing -co to jest? (przykłady + współpraca przy promocji marki)
31 października, 2022

Marketing treści w sieci -co to? (definicja i przykłady dobrego contentu)

Co to marketing treści? Definicja.

Marketing treści definicja: z angielskiego content marketing, obecnie jest najbardziej jakościowym sposobem reklamy w internecie.

Jakościowym oznacza nawiązanie do popularnego stwierdzenia „content is king”. Czyli słaba treść nie sprzeda i nie wzbudzi zainteresowania.

Marketing treści często jest łączony z inbound marketingiem, czyli reklamą przychodzącą, a także koncepcjami miksu marketingowego (np. 7p).

7p marketing mix

Choć nie jest on tak krzykliwy i atakujący jak inne sposoby marketingu internetowego również posiada wiele korzyści i co najważniejsze jest bardzo skuteczny. Promowanie się poprzez publikowanie oznaczonych treści jest też bardzo komfortowym i elastycznym sposobem, który daje wiele możliwości.

W tym tekście prezentujemy wszystkie najważniejsze informacje o content marketingu oraz podpowiadamy czym jest, na jakiej zasadzie działa, jakie korzyści daje i jakie formy reklamy mamy do wyboru.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Czym jest Marketing treści

Marketing treści to obecnie jeden z najbardziej jakościowych sposobów promocji internetowej, z którego możemy skorzystać. Polega on na publikowaniu w internecie przydatnych oraz jakościowych treści tematycznych, które będą chętnie i często odnajdywane przez potencjalnych odbiorców i które będą kierowały do naszej marki np. strony internetowej.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Marketing treści w praktyce będzie publikowaniem różnego rodzaju contentu w różnych miejscach oznaczonego odpowiednio logiem naszej marki lub nazwą czy adresem do naszej strony www. Działanie takie ma sprawić, że osoby szukające informacji na dany temat zaciekawione artykułem lub inną formą contentu będą przechodziły na naszą stronę internetową, a następnie zostawały się naszymi potencjalnymi klientami.

Marketing treści w sieci -co to? (definicja i przykłady dobrego contentu) 1

Marketing treści staje się coraz istotniejszy z kilku względów. Dzieje się tak z pewnością dzięki zwiększaniu jego istotności przez Google przy pozycjonowaniu witryn internetowych. Tworząc zatem jakościowe treści, z czasem będziemy mieli coraz większą szansę na znalezienie się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google z naszą witryną i eksponowanie naszych treści umieszczanych w innych miejscach w internecie.

Obecnie klienci oraz konsumenci poszukują też wielu informacji na różne tematy bardziej świadomie i chcą w bardziej świadomy sposób podejmować decyzje zakupowe. Oczekują oni zatem od marki nie tylko przedstawienia oferty, ale także wiedzy tematycznej. Z content marketingu korzysta coraz więcej osób, a sam sposób reklamowy sprawdzony jest przez największe globalne marki i nie niesie za sobą żadnego ryzyka.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Dlaczego warto stosować marketing treści

Pierwszym plusem marketingu treści jest jakość tego sposobu reklamowego. Promując się poprzez zamieszczanie treści w internecie, jesteśmy odbierani jako opiniotwórcza marka, lider branżowy i marka profesjonalna. Żaden inny sposób reklamy nie generuje takiego wizerunku, który sprzyja budowaniu zaufania i sprzedaży. Wizerunek ten możemy budować przy okazji pozyskiwania klientów, nie robiąc dodatkowo nic lub traktować jako główny cel promocji.

Marketing treści to również bardzo skuteczne rozwiązanie, aby pozyskiwać klientów. W sieci bardzo wiele osób szuka informacji na różnorodne tematy, produkty lub firmy. Dzięki temu przedstawiając jakościowe oraz przydatne treści bardzo prosto możemy pozyskiwać ruch dla naszej strony internetowej, a w konsekwencji wielu nowych klientów. Jest to duża wymierna korzyść, która będzie sporym plusem przeciwstawnym do kwestii wizerunkowych, ale jakże ważnym.

Raz opublikowany content pozostaje również w internecie na bardzo długi czas, a więc inwestując czas i pieniądze w jego tworzenie będziemy pozyskiwali profity jeszcze na długo po zakończeniu kampanii promocyjnej, czego nie możemy powiedzieć o większości systemów reklamowych, które kończą działanie wraz z zaprzestaniem przeznaczenia na nie pieniędzy.

Sam marketing treści nie jest również ryzykownym sposobem promocji i nie musimy przeznaczać na niego dużych sum. Możemy samodzielnie określać czy i w jakiej ilości kwoty będziemy przeznaczali na promowanie się w taki sposób. Dla wielu osób, które chcą promować się bezkosztowo, marketing treści będzie jednym z najlepszych sposobów, gdyż znając się na danej kategorii, będą mogły robić to samodzielnie.

Marketing treści oferuje również wiele agencji marketingowych. Jeśli zatem chcemy promować się na szeroką skalę i posiadamy na ten cel budżet, będziemy mogli robić to bardzo prosto.

Jakie formy reklamy mamy do wyboru

Chcąc wypromować się poprzez marketing treści , mamy bardzo wiele różnego rodzaju form treści do wyboru. Z pewnością są to różnego rodzaju treści pisane takie jak artykuły tematyczne, wpisy blogowe czy teksty specjalistyczne. Możemy również publikować e-booki, opracowania i poradniki czy tutoriale.

Najbardziej zaawansowaną formą treści pisanej będą case study czy tutoriale dokładnie opisujące dany przypadek lub ogólne zjawisko tematyczne.

Do dyspozycji mamy również wiele form graficznych takich jak infografiki, statystyki, zdjęcia czy grafiki tematyczne, które będą w doskonały sposób przyciągały uwagę odbiorców. Chcąc promować się bardziej wyrafinowany sposób, możemy skorzystać z nagrań wideo, webinariów, wirtualnych spacerów czy zdjęć i wideo 360 stopni.

Wyżej wymieniony content możemy publikować w wielu różnych miejscach. Może to być nasza własna strona internetowa, blog lub wszystkiego rodzaju witryny internetowe np. sklep internetowy z odpowiednią zakładką.

Bardzo dobrym pomysłem jest dodawanie treści w social mediach, który będzie odpowiednio otagowany np. na grupach tematycznych lub jako treści publiczne mogące być odnajdywane przez wszystkich użytkowników danego serwisu społecznościowego.

Możemy publikować treści również na forach internetowych czy we wszystkich miejscach, gdzie jest to, tylko możliwe np. na wizytówce Google w formie krótkich aktualności lub na YouTube.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać CIEKAWE teksty i reklamy, dzięki czemu zwiększysz zyski.

Jak napisać reklamę

Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.

Dobry Content Marketing czyli marketing treści w sieci (definicja)

Żeby tworzyć treści musisz mieć dopracowane działanie strategii content marketing. Z tym że to nie wszystko, bo liczy się jeszcze dystrybucja. Każdy chce aby wyszukiwarka jego promowała, ale tak nie działa algorytm. To że marketing treści jest wartościowy to nie wszystko. Usługa którą Tobie proponujemy to dystrybucja treści za pomocą google ads (dawniej google adwords), facebook ads i SEO.

Dobieramy kluczowy kanał firmowy i następuje optymalizacja. Możemy to robić pod wpis na blogu, Twoją ofertę, podcast, film youtube itp. Na pierwszym miejscu jest widoczność, a za nią idzie od razu konwersja. Ekspercki system który Tobie proponujemy to staranne dopracowanie tematu do Twojej grupy docelowej, wyselekcjonowane frazy i słowa kluczowe a także świadomość marki którą zyskujesz gdy dostajesz stargetowany ruch na stronie.

Interesuje więc Ciebie strategia content marketingowa, która promuje jakość treści Twojej firmy?Chcesz polepszyć wizerunek Twojej firmy?Jeśli tak to forma marketingu wysokiej jakości treści jest dla Ciebie.

Marketing treści przykłady

lejek content marketingowy sales funnel

Do najczęstszych przykładów marketingu treści należą:

  • galerie zdjęć,
  • filmy,
  • blogi firmowe pod SEO (publikowanie poradników, recenzji, rankingów, list),
  • vlogi,
  • webinary,
  • ebooki,
  • podcasty,
  • darmowe narzędzia,
  • informacje prasowe,
  • artykuły eksperckie,
  • fachowe wpisy w mediach społecznościowych.

FAQ – często zadawane pytania odnośnie marketingu treści

Co składa się na marketing treści?

Marketing treści to długotrwałe budowanie relacji z odbiorcami poprzez dzielenie się z nimi wartościowym contentem, który jest ciekawy i dobrze przygotowany. Podstawowymi działaniami, które wchodzą w zakres marketingu treści są: tworzenie, dystrybucja oraz promocja contentu.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing marketing treści w sieci (definicja dobrego contentu)?

Napisz w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)