Zawartość strony
Współczesna stomatologia korzysta z innowacyjnych technik i najnowocześniejszych sprzętów. Nie są to już czasy, gdy większość ludzi miała duże opory, by usiąść wygodnie w fotelu dentystycznym. Obecnie wizyty u lekarza tej specjalności są praktycznie bezbolesne i lubią je nawet najmłodsi.
Gabinety stomatologiczne już nie przypominają wnętrz rodem z horrorów, lecz stały się miejscami przyjaznymi dla dzieci i dorosłych.
Nowoczesna stomatologia ma także spory potencjał i nieustannie się rozwija, tworząc rozwiązania optymalne dla pacjentów. To, co jeszcze do niedawna wydawało się niemożliwe, teraz jest osiągalne.
Świetlana przyszłość rysuje się np. dla takich działów stomatologii jak ortodoncja oraz protetyka. Choć usługi dentystyczne do najtańszych nie należą a zakres świadczeń refundowanych jest niewielki, to jednak wiele osób w dzisiejszych czasach może sobie pozwolić na zdrowy i piękny uśmiech.
Jak w każdej branży również i tu panuje spora konkurencja. Gabinetów stomatologicznych jest sporo, więc prowadzący je lekarze muszą nieustannie myśleć nad sposobami przyciągnięcia klientów.
Dobra reklama i promocja zakładu stają się wręcz koniecznością. Marketing stomatologiczny to cały szereg zróżnicowanych działań podejmowanych w celu pozyskania jak największej liczby odbiorców.
Działania te mogą polegać na próbie zatrzymania u siebie dotychczasowych pacjentów, by nie odchodzili do konkurencji. W głównej mierze jednak działania marketingowe są ukierunkowane na otwarty rynek i pozyskiwanie zupełnie nowych odbiorców usług dentystycznych.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Każdy dentysta prowadzący własną praktykę jest uważany za mikroprzedsiębiorcę. Jego działalność podlega zatem twardym regułom rynkowym.
Już na starcie stomatolodzy mają ograniczone pole manewru, ponieważ profesja, którą wybrali wpisuje się w szeroką kategorię z etykietą służba zdrowia, a ta ostatnia jak wiadomo podlega pewnym odgórnym zasadom, do których również dentyści muszą się stosować (np. przepisy z zakresu refundacji).
Dlatego też wypromowanie danej marki nie jest łatwe i w wielu przypadkach wskazane jest korzystanie z pomocy speców od marketingu firmowego.
Na profesjonalną reklamę gabinetów składają się takie elementy jak broszury informacyjne dla pacjentów, rozpoznawalne logo firmy, materiały informacyjne, rzetelnie prowadzone strony internetowe placówki, etc.
Istnieją pewne techniki, które stomatolodzy mogą wdrożyć niewielkim kosztem we własnym zakresie. Są to działania dotyczące budowania długofalowych i pozytywnych relacji na linii lekarz – pacjent.
Osoby przychodzące do doktora zazwyczaj lubią być traktowane indywidualnie i z należytą empatią. Uśmiechnięty lekarz, który nawiązuje z pacjentem komunikację to najlepsze, co może spotkać zestresowanego pacjenta.
Dzięki temu pacjenci odczuwają w gabinecie spokój i przyjazną atmosferę, co z kolei sprawia, że mają ochotę tam wracać. Narzędziem marketingowym, które może wykorzystać stomatolog jest np. ankieta.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Zbieranie opinii klientów pozwoli usprawnić pracę gabinetu stomatologicznego i jeszcze bardziej dostosować go do potrzeb osób w nim przebywających.
Można także wykorzystać tzw. marketing szeptany. Często ludzie sugerują się opinią przyjaciół i znajomych. Dlatego też poproszenie pacjentów o zarekomendowanie gabinetu w swoim najbliższym otoczeniu, może przynieść oczekiwane rezultaty w postaci nowych klientów.
Ważny jest szacunek do każdego pacjenta, który może się wyrażać w tym, iż poświęca mu się odpowiednią ilość czasu oraz respektuje się godziny wyznaczonych wizyt, nie doprowadzając do znacznych opóźnień.
Wielu pacjentów docenia też metodę nawiązywania więzi pomiędzy nimi a lekarzem, którą jest tzw. storytelling, czyli opowiadanie historii z własnej praktyki, które pasują do danego kontekstu. W ten sposób można np. rozładować napięcie i pomóc osobie, która odczuwa dyskomfort z powodu wizyty u dentysty, lub cierpi na dentofobię.
Strona internetowa to wizytówka Twojego gabinetu. To na niej lądują osoby wchodzące z reklamy w google, SEO, czy facebook ads.
Fachowy marketing stomatologiczny służący pozyskiwaniu nowych klientów opiera się już na dużo bardziej skomplikowanych działaniach.
Dlatego też warto sprawy oddać w ręce osób lub agencji, które mają w tym obszarze imponujące doświadczenie. Koncepcje marketingowe dla placówek stomatologicznych zakładają dostosowywanie funkcjonowania tych placówek do zróżnicowanych preferencji pacjentów oraz kreowanie nowych potrzeb wśród osób korzystających z usług dentystycznych.
Przydatna jest tutaj strategia STP, czyli segmentacja, wybór targetu oraz pozycjonowanie.
Pacjentów dzieli się na grupy docelowe jak np. emeryci i renciści, osoby prowadzące sportowy ryb życia czy studenci. Dla każdej grupy określa się jej specyficzne cechy i potrzeby, które muszą uwzględniać spersonalizowane reklamy przeznaczone dla tych konkretnych grup.
Rzecz jasna w dzisiejszych czasach reklamy o największym zasięgu to takie, które trafiają do Internetu, dlatego gabinet stomatologiczny powinien przede wszystkim posiadać swoją własną stronę www, aktualizowaną na bieżąco i wyposażoną we wszystkie istotne informacje o firmie.
Aby strona była widoczna w przeglądarce internetowej na jednej z czołowych pozycji, co ma znaczenie, jeśli chodzi o zwiększenie jej oglądalności, stosuje się rozmaite sposoby pozycjonowania strony oraz techniki SEO.
Najbardziej efektywnie zajmują się tym profesjonalni webmasterzy, z którymi warto nawiązać współpracę. Inwestycja w reklamę i promocję gabinetu pozwala na zwiększenie jego obrotów.
Abu dobrze reklamować gabinet stomatologiczny proponujemy strategię składającą się z 3 głównych filarów rozwijania firmy w internecie:
Marketing dla dentystów i reklama gabinetu stomatologicznego może być skutecznym sposobem na zwiększenie liczby pacjentów oraz zwiększenie świadomości marki. Oto kilka sugestii, jak promować swoją praktykę dentystyczną:
Pamiętaj, że reklama dla gabinetu stomatologicznego powinna być odpowiednio dostosowana do potrzeb i preferencji Twoich pacjentów. Ważne jest również, aby działać zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi reklamy w branży medycznej.
Aby przyciągnąć pacjentów do gabinetu stomatologicznego, warto skorzystać z różnorodnych strategii marketingowych. Oto kilka sugestii, jak zwiększyć zainteresowanie pacjentów Twoją praktyką dentystyczną:
Pamiętaj, że marketing dla gabinetu stomatologicznego musi być dostosowany do potrzeb i preferencji.
UniqueSEO – tworzymy wysokiej jakości rozwiązania marketingowe dla branży stomatologicznej, w tym marketing dentystów.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing stomatologiczny -reklama dla gabinetu i dentysty?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)