Marketing stomatologiczny (reklama dla gabinetu i dentysty)-co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

Linkedin
Jak rozbudowywać sieć kontaktów na LinkedIn?
23 maja, 2022
Jak prowadzić stronę internetową
Marketing religijny, czyli jak pozyskać wiernych i dbać o dobre imię kościoła (strategia reklamowa)
23 maja, 2022

Marketing stomatologiczny (reklama dla gabinetu i dentysty)-co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

Marketing prawniczy
Marketing stomatologiczny -reklama dla gabinetu stomatologicznego, marketing dentysty

Marketing stomatologiczny -reklama dla gabinetu i dentystów

Współczesna stomatologia korzysta z innowacyjnych technik i najnowocześniejszych sprzętów. Nie są to już czasy, gdy większość ludzi miała duże opory, by usiąść wygodnie w fotelu dentystycznym. Obecnie wizyty u lekarza tej specjalności są praktycznie bezbolesne i lubią je nawet najmłodsi.

Gabinety stomatologiczne już nie przypominają wnętrz rodem z horrorów, lecz stały się miejscami przyjaznymi dla dzieci i dorosłych.

Nowoczesna stomatologia ma także spory potencjał i nieustannie się rozwija, tworząc rozwiązania optymalne dla pacjentów. To, co jeszcze do niedawna wydawało się niemożliwe, teraz jest osiągalne.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Świetlana przyszłość rysuje się np. dla takich działów stomatologii jak ortodoncja oraz protetyka. Choć usługi dentystyczne do najtańszych nie należą a zakres świadczeń refundowanych jest niewielki, to jednak wiele osób w dzisiejszych czasach może sobie pozwolić na zdrowy i piękny uśmiech.

Marketing gabinetu stomatologicznego

Jak w każdej branży również i tu panuje spora konkurencja. Gabinetów stomatologicznych jest sporo, więc prowadzący je lekarze muszą nieustannie myśleć nad sposobami przyciągnięcia klientów.

Dobra reklama i promocja zakładu stają się wręcz koniecznością. Marketing stomatologiczny to cały szereg zróżnicowanych działań podejmowanych w celu pozyskania jak największej liczby odbiorców.

Działania te mogą polegać na próbie zatrzymania u siebie dotychczasowych pacjentów, by nie odchodzili do konkurencji. W głównej mierze jednak działania marketingowe są ukierunkowane na otwarty rynek i pozyskiwanie zupełnie nowych odbiorców usług dentystycznych.

Skuteczna reklama gabinetu stomatologicznego

Każdy dentysta prowadzący własną praktykę jest uważany za mikroprzedsiębiorcę. Jego działalność podlega zatem twardym regułom rynkowym.

Już na starcie stomatolodzy mają ograniczone pole manewru, ponieważ profesja, którą wybrali wpisuje się w szeroką kategorię z etykietą służba zdrowia, a ta ostatnia jak wiadomo podlega pewnym odgórnym zasadom, do których również dentyści muszą się stosować (np. przepisy z zakresu refundacji).

Dlatego też wypromowanie danej marki nie jest łatwe i w wielu przypadkach wskazane jest korzystanie z pomocy speców od marketingu firmowego.

Marketing dla Gabinetów Stomatologicznych / Dentystycznych

Na profesjonalną reklamę gabinetów składają się takie elementy jak broszury informacyjne dla pacjentów, rozpoznawalne logo firmy, materiały informacyjne, rzetelnie prowadzone strony internetowe placówki, etc.

Istnieją pewne techniki, które stomatolodzy mogą wdrożyć niewielkim kosztem we własnym zakresie. Są to działania dotyczące budowania długofalowych i pozytywnych relacji na linii lekarz – pacjent.

Osoby przychodzące do doktora zazwyczaj lubią być traktowane indywidualnie i z należytą empatią. Uśmiechnięty lekarz, który nawiązuje z pacjentem komunikację to najlepsze, co może spotkać zestresowanego pacjenta.

Dzięki temu pacjenci odczuwają w gabinecie spokój i przyjazną atmosferę, co z kolei sprawia, że mają ochotę tam wracać. Narzędziem marketingowym, które może wykorzystać stomatolog jest np. ankieta.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Zbieranie opinii klientów pozwoli usprawnić pracę gabinetu stomatologicznego i jeszcze bardziej dostosować go do potrzeb osób w nim przebywających.

Ciekawy marketing w gabinecie stomatologicznym

Można także wykorzystać tzw. marketing szeptany. Często ludzie sugerują się opinią przyjaciół i znajomych. Dlatego też poproszenie pacjentów o zarekomendowanie gabinetu w swoim najbliższym otoczeniu, może przynieść oczekiwane rezultaty w postaci nowych klientów.

Ważny jest szacunek do każdego pacjenta, który może się wyrażać w tym, iż poświęca mu się odpowiednią ilość czasu oraz respektuje się godziny wyznaczonych wizyt, nie doprowadzając do znacznych opóźnień.

Wielu pacjentów docenia też metodę nawiązywania więzi pomiędzy nimi a lekarzem, którą jest tzw. storytelling, czyli opowiadanie historii z własnej praktyki, które pasują do danego kontekstu. W ten sposób można np. rozładować napięcie i pomóc osobie, która odczuwa dyskomfort z powodu wizyty u dentysty, lub cierpi na dentofobię.

Strona internetowa gabinetu stomatologicznego

Strona internetowa to wizytówka Twojego gabinetu. To na niej lądują osoby wchodzące z reklamy w google, SEO, czy facebook ads.

Fachowy marketing stomatologiczny służący pozyskiwaniu nowych klientów opiera się już na dużo bardziej skomplikowanych działaniach.

Dlatego też warto sprawy oddać w ręce osób lub agencji, które mają w tym obszarze imponujące doświadczenie. Koncepcje marketingowe dla placówek stomatologicznych zakładają dostosowywanie funkcjonowania tych placówek do zróżnicowanych preferencji pacjentów oraz kreowanie nowych potrzeb wśród osób korzystających z usług dentystycznych.

Zaawansowany marketing dla dentysty

Przydatna jest tutaj strategia STP, czyli segmentacja, wybór targetu oraz pozycjonowanie.

Pacjentów dzieli się na grupy docelowe jak np. emeryci i renciści, osoby prowadzące sportowy ryb życia czy studenci. Dla każdej grupy określa się jej specyficzne cechy i potrzeby, które muszą uwzględniać spersonalizowane reklamy przeznaczone dla tych konkretnych grup.

Rzecz jasna w dzisiejszych czasach reklamy o największym zasięgu to takie, które trafiają do Internetu, dlatego gabinet stomatologiczny powinien przede wszystkim posiadać swoją własną stronę www, aktualizowaną na bieżąco i wyposażoną we wszystkie istotne informacje o firmie.

Marketing dla stomatologii i reklama dentystów

Aby strona była widoczna w przeglądarce internetowej na jednej z czołowych pozycji, co ma znaczenie, jeśli chodzi o zwiększenie jej oglądalności, stosuje się rozmaite sposoby pozycjonowania strony oraz techniki SEO.

Najbardziej efektywnie zajmują się tym profesjonalni webmasterzy, z którymi warto nawiązać współpracę. Inwestycja w reklamę i promocję gabinetu pozwala na zwiększenie jego obrotów.

Jak pozyskać pacjentów do gabinetu stomatologicznego

Abu dobrze reklamować gabinet stomatologiczny proponujemy strategię składającą się z 3 głównych filarów rozwijania firmy w internecie:

  • seo, czyli pozycjonowanie w wyszukiwarce
  • reklamy PPC, w tym google ads i youtube (ciekawe film który pokazuje jak można mile spędzić czas)
  • reklamy w social mediach
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

UniqueSEO – tworzymy wysokiej jakości rozwiązania marketingowe dla branży stomatologicznej, w tym marketing dentystów.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Marketing stomatologiczny -reklama dla gabinetu i dentysty?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)