*Dla tego wpisu poruszymy marketing społeczny zamiennie używając nazwy społecznościowy
Definicja, co to jest? Marketing społecznościowy ma cel społeczny, a nie zysk, jak marketing komercyjny. Integruje koncepcje marketingowe w celu stymulowania zmiany zachowań dla długoterminowej korzyści i dobrobytu społeczeństwa. Taki cel różni się od marketingu komercyjnego. Próbuje zmienić zachowanie ludzi z korzyścią dla rynku i zysków biznesowych.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Zawartość strony
Rosnące problemy społeczne i środowiskowe zachęcają ludzi do większej dbałości o zrównoważony rozwój w przyszłości. Marketing komercyjny często bardziej dotyczy aspektów zysków biznesowych i satysfakcji klienta. I często ignoruje negatywne skutki środowiskowe lub społeczne.
Marketing komercyjny koncentruje się na zyskownym zadowoleniu konsumentów. Firmy sprzedają produkty, których ludzie chcą i potrzebują. Aby wspierać zyski, wszelkie działania marketingowe muszą działać sprawnie. Firmy muszą radzić sobie lepiej niż ich konkurenci. W ten sposób mają nie tylko lojalnych klientów, ale także niższą strukturę kosztów.
Marketing komercyjny nie skupia się na etyce marketingowej. Niektóre produkty mogą mieć w dłuższej perspektywie niekorzystny wpływ na zdrowie konsumentów. Weźmy na przykład fast food i słodkie jedzenie/napoje. Firmy oferują je tak samo jak inne produkty, zarówno pod względem jakości, ceny, jak i promocji. Ostatecznym celem jest generowanie większej sprzedaży zamiast najlepszego dobra konsumenta.
Tymczasem marketing społecznościowy proponuje zmianę zachowania, aby wygenerować długoterminowe dobro wspólne. Na przykład może zachęcać ludzi do ograniczania spożycia cukru lub słodkich napojów, zwiększania spożycia żywności ekologicznej i dodatkowo może zachęcać do zdrowego stylu życia.
Głównym celem marketingu społecznego jest wpływanie na nasze zachowanie i zmienianie go tak, aby było ono korzystne, zarówno pod względem społecznym, jak i środowiskowym. Marketing społecznościowy promuje długoterminowe wspólne korzyści dla społeczeństwa.
Zaraz omówimy kilka przykładów które dotyczą marketingu społecznościowego. Różnią się one w zależności od docelowych aspektów społecznych, związanych ze środowiskiem, świadomością społeczną lub zdrowiem ciała.
Te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
Kampanie zwykle pochodzą z inicjatywy od instytucji non-profit, takich jak:
Koncepcję tę przyjęły również spółki handlowe, choć jest ona bardziej ograniczona. Zwykle skupiają się bardziej na aspekcie funkcjonalnym. Na przykład zapewniają społeczeństwo, że ich produkty i działania produkcyjne są przyjazne dla środowiska. Dobrym przykładem są firmy które produkują samochody hybrydowe i elektryczne.
W ogólnym zarysie biznes rozwija trzy cele strategiczne: zysk, ludzie i dba o planetę. Cel ten pokazuje, jak ważne jest zrównoważenie zysku z odpowiedzialnością społeczną i środowiskową.
Marketing społecznościowy wykorzystuje komercyjne strategie marketingowe w celu osiągnięcia określonych zmian społecznych.
Ten długotrwały efekt jak już wiesz kontrastuje z marketingiem komercyjnym. Ten ostatni może zająć biznesowi zaledwie kilka dni, aby przyciągnąć konsumentów i zachęcić ich do zakupu. Konsumenci często ustawiają się w kolejce po najnowszą edycję promowanego produktu.
Marketing społecznościowy zapewnia przewagę konkurencyjną firmom. Konsumenci wolą kupować produkty od firm, które są etyczne i odpowiedzialne społecznie. Oczekuje się, że takie trendy będą zyskiwać na popularności wraz ze wzrostem kampanii i obaw związanych z kwestiami społecznymi i środowiskowymi.
Jest to podobne do strategii różnicowania. Firma wykorzystuje unikalną cechę lub jakość produktu jako wyjątkowy punkt sprzedaży.
Teoria marketingu społecznego to teoria komunikacji masowej, która promuje wartościowe społecznie informacje i społecznie akceptowane zachowania. Stara się integrować idee marketingowe, zasady, narzędzia, techniki i koncepcje korzystne dla ogółu, aby promować komunikację i przynosić korzyści społeczeństwu.
Teoria ta pojawiła się w latach 70., kiedy zaczęto coraz częściej stosować techniki marketingowe w celu sprzedaży pomysłów, postaw i zachowań, a nie produktów, i obejmuje koncepcję „Edutainment” (Edukacja i rozrywka). Teoria ta została zaproponowana przez Philipa Kotlera i Geralda Zaltmana, która jest obecnie wykorzystywana przez organizacje społeczne. Marketing społecznościowy to nie marketing w mediach społecznościowych.
Teoria marketingu społecznego to ramy pomocne w planowaniu, projektowaniu, wdrażaniu i ocenie kampanii społecznych, których głównym celem jest udostępnianie informacji.
Marketing społeczny stara się zrozumieć czynniki społeczne i psychologiczne, które stawiają opór zmianom w społeczeństwie. Zwiększa akceptację, reakcję i praktykę każdego pomysłu społecznego dla grupy docelowej. Techniki marketingu, takie jak segmentacja rynku, teoria wymiany i badania konsumenckie, są szeroko stosowane. Interwencja społeczna jest głównym celem marketingu społecznego.
Istnieją dwa rodzaje marketingu społecznego: operacyjny marketing społeczny i strategiczny marketing społeczny. Operacyjny marketing społeczny służy do zmiany zachowań, podczas gdy strategiczny marketing społeczny służy do tworzenia nowych polityk i strategii rozwoju.
Istnieją 4 główne elementy marketingu społecznego, które są również używane jako techniki znane jako 4 P marketingu społecznego. Są to:
Grupa docelowa jest zachęcana do kupowania lub używania społecznie potrzebnych produktów. Celem marketingu społecznego są zrównoważone produkty, które przynoszą korzyści społeczeństwu. Produkt musi mieć swoje miejsce w społeczeństwie. Produkt może być namacalny, jak rzeczy fizyczne, lub niematerialny, jak usługi i praktyki.
Cena w marketingu społecznościowym może być pieniężna lub niepieniężna. Cena pieniężna to cena zakupu produktu, który może pomóc. Cena niepieniężna to koszty psychologiczne i społeczne, takie jak zmiana nawyku, czasu lub wysiłku.
To miejsce, w którym można znaleźć populację docelową. To tam marketing społecznościowy będzie najbardziej produktywny. Jest to miejsce dystrybucji produktu, w którym nastąpią wprowadzone zmiany lub miejsce, w którym produkt jest dostępny. Kampania kończy się sukcesem, jeśli miejsce jest łatwo dostępne.
Marketing społecznościowy ma na celu promocję produktu lub nawyku. Jest to sposób przekazywania informacji. Istnieje wiele narzędzi i technik stosowanych do tego, aby promocja była skuteczna, w tym reklamy, korzystanie z wykresów, filmów reklamowych itp. Dodać do tego możemy z public relations, rzecznictwo w mediach, rozrywkę itp. Potrzeba kreatywności, aby promować w lepszy sposób.
Pozycjonowanie produktu nie jest czasami traktowane jako element marketingu społecznego, ale jest używane jako technika. To obraz wszystkiego, co tworzy kampania. Jest to społeczno-psychologiczny aspekt produktu, który jest promowany wraz z potrzebami konsumentów i dowodami empirycznymi.
Publiczność to grupa docelowa, a także inni interesariusze. Partnerstwo między różnymi podobnymi agencjami lub społecznością pomaga również w marketingu społecznościowym. Zmiana nie ma miejsca, chyba że nastąpią zmiany zasad i inne zmiany na poziomach administracyjnych. Kolejnym elementem są środki potrzebne do przeprowadzenia całego procesu marketingu społecznego.
Określona grupa populacji, która najbardziej potrzebuje określonego produktu lub świadomości, musi zostać najpierw przeanalizowana, aby nastąpiła zmiana społeczna. Publiczność jest analizowana zarówno w fazie przedprodukcyjnej, jak i produkcyjnej. Podobnie grupa ma również różne podgrupy, które również należy przeanalizować, dzieląc je, co jest znane jako segmentacja odbiorców. Należy wykorzystać istniejące agencje społeczne. Pierwszym krokiem do marketingu społecznościowego jest identyfikacja populacji docelowej.
Chociaż marketing społeczny czasami nie jest skuteczny w zmianie wzorców zachowań ludzi, przynajmniej zapewnia świadomość. Ludzie poznają alternatywy, które mogą przyjąć, aby odnieść korzyści w przyszłości. Kiedy różne kanały są wykorzystywane do tworzenia świadomości, ludzie dowiadują się o nowych rzeczach. Świadomość to pierwszy krok do zmiany.
Przekaz w marketingu społecznościowym musi być kreatywny i ciekawy. W ten sposób wiadomość nie zostaje łatwo zapomniana. Przekaz jest wielokrotnie wzmacniany i odbierany jako wiarygodny przez grupę docelową. Edukacja i rozrywka muszą działać razem. Ludzie zwracają uwagę i jednocześnie otrzymują informacje.
Informacje powinny być na tyle ciekawe i niezapomniane, aby ludzie nie traktowali marketingu społecznego jako procesu uczenia się, ale jako rozrywkę. Gdy tego rodzaju informacje dotrą do zamierzonej grupy docelowej, pożądany efekt osiągnie się, gdy przekaz zakorzeni się w głowach odbiorców.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |