Marketing produktowy, a marketing produktu (sprzedaż i działania)

Działania marketingowe wspierające sprzedaż
Działania marketingowe wspierające sprzedaż (rodzaje i 3 skuteczne przykłady)
6 stycznia, 2022
Pojęcia marketingu
Pojęcia marketingu (podstawowe definicje marketingowe, słownik)
7 stycznia, 2022
Marketing produktowy
Marketing produktowy

Marketing produktowy, a marketing produktu (sprzedaż i działania)

Istnieje wiele rodzajów marketingu jednak wszystkie mają z definicji prowadzić do stworzenia produktu który będzie dopasowany do kupujących i stworzenia wizerunku marki zgodnie z koncepcją top of mind.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest marketing produktu, marketing produktowy definicja

Marketing produktu, lub inaczej marketing produktowy to proces wprowadzania produktu na rynek. Obejmuje to decydowanie o pozycjonowaniu i przekazywaniu produktu, wprowadzaniu produktu na rynek oraz upewnianiu się, że sprzedawcy i klienci go rozumieją. Marketing produktu ma na celu zwiększenie popytu i wykorzystania produktu.Ewolucja marketingu produktów to jeden z najnowszych i najważniejszych trendów w dzisiejszym marketingu social media, dlatego ważne jest, aby go zrozumieć i wiedzieć, jak zastosować go w swojej karierze lub firmie.


Szybko rozwijające się firmy zatrudniają menedżerów ds. marketingu produktów (PMM) i istnieje duże zapotrzebowanie na specjalistyczną wiedzę w tej dziedzinie. Więc czytaj dalej, aby uzyskać najważniejsze informacje o tym czym jest marketing produktu.
Wiemy już że jest to proces wprowadzania produktu na rynek, a także dwa kolejne tapy „przed” i „po” wprowadzeniu produktu na rynek.
Uważam, że ta definicje jest bardzo dobrym podstawowym wyjaśnieniem, ale koncentruje się tylko na produktach wprowadzanych na rynek. Zamiast tego marketing produktu powinien również wpływać na tworzenie produktu, przenosząc spostrzeżenia z rynku z powrotem do zespołu produktowego.

Prawdziwa definicja marketingu produktów:

Marketing produktu jest tym, co łączy kropki między produktem a rynkiem i działa to w obu kierunkach. Oznacza to, że rola Marketingu Produktu jest odpowiedzialna za konkretne etapy: zrozumienie rynku (popyt/potrzeba), kształtowanie produktu oraz komunikowanie produktu (rozwiązania) na rynku.W kształtowaniu produktu product marketerzy będą podejmować takie działania jak:

  • Badania klientów i konkurencji (w celu zidentyfikowania niezaspokojonych potrzeb)
  • Rozwój i segmentacja person (w celu lepszego zdefiniowania grupy docelowej)
  • Aktualizacje cen (w celu lepszego dopasowania wartości między produktem a rynkiem)

W ramach komunikacji produktu podejmiesz działania takie jak:

  • Tworzenie treści i zabezpieczeń (aby umożliwić sprzedaż, sukces, zespoły wsparcia)
  • Promowanie produktu/funkcji (w celu edukacji rynku)
  • Zarządzanie uruchomieniem (koordynacja całego zespołu w procesie dostawy)

Jakie są główne zadania menedżera marketingu produktów?

Zamieszanie związane z marketingiem produktów wynika z tego, że często trudno odróżnić, czym się zajmuje lub czym różni się od pracy innych działów. Ale prawdą jest, że marketing produktów robi wszystko po trochu.

Podobnie jak dział sprzedaży, marketer produktów musi odpowiadać za napędzanie rozwoju firmy. Muszą także być zsynchronizowani z inżynierami i programistami, decydując, co zbudować, jak to zbudować i co najważniejsze: DLACZEGO to budować. Wreszcie, jak mówi sama nazwa, osoba odpowiedzialna za marketing produktowy musi zadbać o to, aby produkt końcowy dotarł do klienta finalnego.
Obowiązki ludzi odpowiedzialnych za marketing produktowy różnią się w zależności od typu firmy. W jednych są oni bardziej inżynierem, w innych sprzedawcą, a w innych członkiem działu marketingu. Ale tak nie powinno być.

Marketing produktowy to dyscyplina sama w sobie, która z każdym dniem ma coraz większe znaczenie w firmach, dlatego musimy ją wyróżnić. W większości przypadków marketing produktowy ma trzy główne zadania:

  • Komunikuje pozycjonowanie produktu, wpływa na mapę drogową produktu i jego strategię wejścia na rynek oraz identyfikuje problemy klientów
  • Nawiguje po wprowadzeniu na rynek i opowiada się za produktem i jego wykorzystaniem wśród klientów i dostawców B2B
  • Zwiększa zapotrzebowanie na produkt i jego zastosowanie po wprowadzeniu na rynek

Wizualna reprezentacja marketingu produktów

Marketing produktowy najczęściej dzieli się na dwa oddzielne typy: przychodzący i wychodzący. Odzwierciedla to tradycyjne nastawienie firm, ale uważamy, że współczesny PMM musi ponosić odpowiedzialność i znać się na obu.

Marketing produktu jest w dużej mierze spoiwem, które łączy zespoły w całej organizacji, aby umożliwić idealne dopasowanie produktu do rynku, a tym samym stworzyć sukces organizacji.

Znaczenie produktu w marketingu produktowym

Zbudowanie odpowiedniego produktu na rynek jest jednym z pierwszych i najważniejszych etapów sukcesu startupu, więc powinno być wystarczająco jasne, jak kluczowy jest marketing produktu w tworzeniu dopasowania produktu do rynku. Dlatego zalecamy, aby pracownik odpowiedzialny za marketing produktowy był jednym z pierwszych pracowników marketingu/wzrostu dla zespołów na wczesnym etapie.

Pierwszy test dopasowania produktu do rynku ma miejsce wtedy, gdy nowi użytkownicy mają kontakt z produktem po raz pierwszy. Jeśli jesteś w stanie szybko połączyć nowego użytkownika z wartością, tak aby przeszedł dalej w ścieżce zakupowej, to jest to najsilniejsza wskazówka, że Twój produkt odnosi sukces. Dlatego pomaganie w skoncentrowaniu się na wdrażaniu użytkowników w celu lepszego przyjęcia produktów powinno być prawdopodobnie jednym z pierwszych kluczowych zadań.

Marketing produktu a marketing

Marketing to szersza funkcja odpowiedzialna za komunikowanie wartości potencjalnym klientom. Obejmuje to marketing treści, marketing efektywnościowy, marketing marki itp.

Marketing produktowy specjalizuje się w pomaganiu, aby Twój produkt został przyjęty przez rynek i oczywiście w kształtowaniu produktu. Marketingowcy produktów powinni być kluczowym elementem procesu rozwoju produktu i powinni ściśle współpracować z zespołami ds. rozwoju produktów w organizacji.

Marketing produktu a zarządzanie produktem

Menedżerowie ds. marketingu produktów mogą wydajniej wykonywać niektóre z zadań, które obecnie menedżerowie produktów wykonują na boku. Po pierwsze, powinni przekazać głos klienta zespołowi produktowemu, który następnie powinien być odpowiedzialny za przełożenie go na użytkowników i funkcje.

Po drugie, powinni być odpowiedzialni za wrażenia z przyjęcia produktów. Chociaż powinno to być wspólne przedsięwzięcie z kierownikami projektu (i powinno obejmować ulepszenia UX – oto dlaczego wkład marketerów produktowych w decyzje produktowe jest tak ważny), marketing produktu powinien ostatecznie być odpowiedzialny za dobranie kanałów do komunikowania funkcji.
W organizacjach, które stworzyły zespoły wzrostu opartego na produktach, często istnieje połączenie umiejętności zarządzania produktem, marketingu produktu i projektowania, aby pomóc w tworzeniu i przeprowadzaniu eksperymentów wewnątrz produktu w celu napędzania ich przyjęcia na rynku.

Działania marketingowe i feed produktowy

Kampania skierowana na nowy produkt będzie zależeć od tego jaka branża jest Twoją główną domeną i jakie panują w niej zwyczaje zakupowe. W niektórych wystarczy dobry lejek sprzedażowy a w innych wysoka rozpoznawalność marki i pr aby odnotować wzrost sprzedaży. Zachęcamy do przeczytania naszego innego wpisu na temat trade marketing, bo może on dać dodatkowe cenne wskazówki odnośnie sprzedaży produktów i usług.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)