Marketing i komunikacja rynkowa, czyli komunikacja marketingowa (czy warto jako kierunek studi贸w?)

Koncepcja marketingowa
Koncepcja marketingowa i filozofia, encyklopedia czy definicja Kotlera? (1 cytat)
6 stycznia, 2022
Dzia艂ania marketingowe wspieraj膮ce sprzeda偶
Dzia艂ania marketingowe wspieraj膮ce sprzeda偶 (rodzaje i 3 skuteczne przyk艂ady)
6 stycznia, 2022
Marketing i komunikacja rynkowa
Marketing i komunikacja rynkowa

Kompletny poradnik dla przedsi臋biorcy: marketing i komunikacja rynkowa, czyli komunikacja marketingowa (czy warto jako kierunek studi贸w?)

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie czyli UEK oferuje kierunek marketing i komunikacja rynkowa, natomiast my w tym wpisie postaramy si臋 odpowiedzie膰 na pytania jak zintegrowa膰 marketing i komunikacj臋 rynkow膮 aby osi膮gn膮膰 sukces w biznesie.

Marketing zaczyna si臋 od zrozumienia konsumenta i od poszukiwania sposob贸w zaspokojenia jego potrzeb. Reklama kt贸r膮 wi臋kszo艣膰 os贸b uto偶samia z brandigiem to spos贸b na komunikowanie rynkowi odpowiedzi na to czego pragnie grupa docelowa.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Marketing + komunikacja rynkowa = komunikacja marketingowa, ale czy na pewno?

Wi臋c co to znaczy? Ot贸偶 definicja m贸wi, 偶e komunikacja marketingowa odnosi si臋 do 艣rodk贸w przyj臋tych przez firmy w celu przekazywania klientom bezpo艣rednio lub po艣rednio informacji o produktach i markach, kt贸re sprzedaj膮, z zamiarem przekonania ich do zakupu. Na rynku angielskoj臋zycznym cz臋sto u偶ywa si臋 skr贸tu MarCom, czyli po艂膮czenia s艂贸w marketing and communication.

M贸wi膮c inaczej marcom to medium, kt贸re firma stosuje do wymiany informacji o swoich towarach i us艂ugach z klientami, okre艣lane jest mianem komunikacji marketingowej.

Marketer wykorzystuje narz臋dzia komunikacji marketingowej do kreowania 艣wiadomo艣ci marki w艣r贸d potencjalnych klient贸w, co oznacza, 偶e 鈥嬧媤 ich g艂owach powstaje obraz marki, kt贸ry pomaga im w podj臋ciu decyzji zakupowej.
Komunikacja marketingowa oferuje rozwi膮zania na nast臋puj膮ce pytania:

  • Jak mo偶na u偶ywa膰 produktu?
  • Dlaczego produkt powinien by膰 u偶ywany?
  • Kto mo偶e korzysta膰 z produktu?
  • Kiedy mo偶na u偶ywa膰 produktu?
  • Gdzie mo偶na zastosowa膰 produkt?

Komunikacja marketingowa obejmuje reklam臋, promocj臋 sprzeda偶y, wydarzenia i do艣wiadczenia (sponsoring), public relations i reklam臋, marketing bezpo艣redni, marketing interaktywny, marketing szeptany, sprzeda偶 osobist膮. Te narz臋dzia komunikacji s膮 zbiorczo nazywane Marketing Communication Mix (po polsku elementy miksu komunikacji marketingowej)

Mieszanka marketingu i komunikacji rynkowej jako specjalno艣膰

Om贸wmy teraz po kr贸tce najwa偶niejsze elementy jakie zawiera marketing i komunikacja rynkowa, tak aby p艂ynnie wspiera膰 zarzadzanie, a tak偶e oferowa膰 wiedz臋 i umiej臋tno艣ci w zakresie promocyjnym naszych produkt贸w i us艂ug.

Reklama w marketingu jako no艣nik komunikacji rynkowej

Reklama: Jest to po艣rednia, p艂atna metoda wykorzystywana przez firmy do informowania klient贸w o swoich towarach i us艂ugach za po艣rednictwem telewizji, radia, medi贸w drukowanych, stron internetowych itp. Reklama jest jedn膮 z najcz臋艣ciej stosowanych metod komunikacji, w kt贸rej pe艂na informacja o produktach i us艂ugach firmy mo偶e by膰 艂atwo komunikowana z ogromn膮 grup膮 docelow膮.

Promowanie sprzeda偶y w komunikacji marketingowej

Promocja sprzeda偶y: Promocja sprzeda偶y obejmuje kilka kr贸tkoterminowych zach臋t, aby przekona膰 klient贸w do rozpocz臋cia zakupu towar贸w i us艂ug. Ta technika promocji nie tylko pomaga w utrzymaniu dotychczasowych klient贸w, ale tak偶e przyci膮gnie nowych z dodatkowymi korzy艣ciami. Rabaty, bezp艂atne zwroty, program kup jeden drugi otrzymasz za darmo, kupony itp. to tylko niekt贸re z narz臋dzi promocji sprzeda偶y.

Wydarzenia w komunikacji rynkowej

Wydarzenia i do艣wiadczenia: firmy sponsoruj膮 wydarzenia, takie jak sport, rozrywka, wydarzenia non-profit lub wydarzenia spo艂eczno艣ciowe, z zamiarem wzmocnienia ich marki w 艣wiadomo艣ci klient贸w i stworzenia z nimi d艂ugoterminowego zwi膮zku. Nazw臋 firmy sponsoruj膮cej imprez臋 mo偶na zobaczy膰 na banerach, koszulkach, trofeach, nagrodach w programach rozrywkowych, tablicach na scenie itp.

PR czyli public relations

Public Relations: Firmy prowadz膮 szereg dzia艂a艅 spo艂ecznych maj膮cych na celu kreowanie pozytywnego wizerunku marki na rynku. Dzia艂ania podejmowane przez firmy, takie jak budowa udogodnie艅 publicznych, przekazywanie cz臋艣ci swojego zakupu na edukacj臋 dzieci, sadzenie drzewek itp. to tylko niekt贸re z powszechnych dzia艂a艅 na rzecz wzmocnienia Public Relations.

Marketing bezpo艣redni ma ogromny wp艂yw na komunikacj臋 z rynkiem

Marketing bezpo艣redni: Z my艣l膮 o technologii firmy wykorzystuje si臋 e-maile, powiadomienia push, czy sms na telefony kom贸rkowe, aby komunikowa膰 si臋 bezpo艣rednio z potencjalnymi klientami bez anga偶owania stron trzecich.

Marketing interaktywny

Marketing interaktywny: Marketing interaktywny zyska艂 ostatnio popularno艣膰 jako narz臋dzie komunikacji marketingowej, w kt贸rym klienci mog膮 wchodzi膰 w interakcje z firmami online i uzyskiwa膰 odpowiedzi na swoje zapytania online.

Du偶e marketplace’y jak allegro, ebay, amazon to jeden z najlepszych przyk艂ad贸w marketingu interaktywnego, w kt贸rym klienci dokonuj膮 wyboru i mog膮 zobaczy膰, co wybrali lub zam贸wili w niedalekiej przesz艂o艣ci.

Word of mouth czyli „szeptanka”

Marketing szeptany: Jest to jedna z najcz臋艣ciej stosowanych metod komunikacji, w ramach kt贸rej klienci dziel膮 si臋 z kolegami i znajomymi swoimi do艣wiadczeniami na temat ostatnio kupowanych towar贸w i us艂ug. Ta metoda jest bardzo istotna dla firm, poniewa偶 wizerunek marki zale偶y od tego, co klient my艣li o marce i jaki komunikat przekazuje innym.

A mo偶e twarz膮 w twarz?

Sprzeda偶 osobista: jest to tradycyjna metoda komunikacji marketingowej, w kt贸rej sprzedawcy zwracaj膮 si臋 bezpo艣rednio do potencjalnych klient贸w i informuj膮 ich o towarach i us艂ugach, kt贸rymi maj膮 do czynienia. Jest uwa偶ana za jeden z najbardziej niezawodnych sposob贸w komunikacji, poniewa偶 odbywa si臋 bezpo艣rednio ustnie, tj. twarz膮 w twarz lub pisemnie za po艣rednictwem e-maili lub wiadomo艣ci tekstowych.

Tak wi臋c komunikacja rynkowa odnosi si臋 do r贸偶nych narz臋dzi, kt贸re firma mo偶e zastosowa膰, aby informowa膰, przekonywa膰 i przypomina膰 klientowi o sprzedawanych produktach i us艂ugach.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)