Marketing 4.0 – Kotler Philip, Kartajaya Hermawan, Setiawan Iwan (opis i recenzja)

Funkcje marketingowe
Funkcje marketingowe (marketing według Kotlera, definicja)
5 stycznia, 2022
Marketing 5.0 ÔÇô Kotler Philip, Kartajaya Hermawan, Setiawan Iwan (opis i recenzja)
Marketing 5.0 ÔÇô Kotler Philip, Kartajaya Hermawan, Setiawan Iwan (opis i recenzja)
5 stycznia, 2022
Marketing 4.0
Marketing 4.0 - Kotler Philip, Kartajaya Hermawan, Setiawan Iwan

Ksi─ů┼╝ka Marketing 4.0 – autorstwa: Kotler Philip, Kartajaya Hermawan, Setiawan Iwan

Przej┼Ťcie od Marketingu 3.0 do Marketingu 4.0

Poniewa┼╝ Internet pozwala biznesowi sta─ç si─Ö bardziej globalnym i integracyjnym, technologia jednocze┼Ťnie sprawia, ┼╝e ÔÇőÔÇőprodukty konsumenckie s─ů bardziej przyst─Öpne cenowo dla ludzi na rynkach wschodz─ůcych. Prawd─ů jest r├│wnie┼╝ co┼Ť przeciwnego: produkty stworzone na rynki rozwijaj─ůce si─Ö p├│┼║niej podchwytuj─ů te o ugruntowanej pozycji. Firmy zmieniaj─ů ┼Ťcie┼╝k─Ö swojego produktu z pionowej (kontrolujesz ka┼╝dy aspekt rozwoju, produkcji i dystrybucji) na poziom─ů (wsp├│┼épraca z innymi firmami).

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt├│re spowoduj─ů znaczny wzrost Twoich zarobk├│w i sprzeda┼╝y z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Marketing 4.0

M┼éodzi ludzie, kt├│rzy dorastali z technologi─ů cyfrow─ů, maj─ů wp┼éyw na spos├│b robienia zakup├│w. Robi─ů zakupy wed┼éug w┼éasnego harmonogramu i ceni─ů sobie kontakt z innymi lud┼║mi. Ludzie ufaj─ů swoim sieciom spo┼éeczno┼Ťciowym bardziej ni┼╝ wiadomo┼Ťciom marketingowym.

Bran┼╝e dzia┼éaj─ůce od dawna s─ů zak┼é├│cane przez obni┼╝one bariery wej┼Ťcia i kilka rodzaj├│w technologii. Najbardziej podstawowym rodzajem jest ┼é─ůczno┼Ť─ç mobilna, kt├│ra polega na korzystaniu z sieci w celu poprawy do┼Ťwiadcze┼ä klient├│w. Najwy┼╝szym poziomem jest ┼é─ůczno┼Ť─ç spo┼éeczno┼Ťciowa (media spo┼éeczno┼Ťciowe, social media), kt├│ra buduje spo┼éeczno┼Ťci mi─Ödzy konsumentami a markami.

Trzy paradoksy opisane w Marketing 4.0

W erze ┼é─ůczno┼Ťci marketerzy musz─ů zmierzy─ç si─Ö z trzema paradoksami. Po pierwsze, mog─ů uzyska─ç wi─Öksz─ů sprzeda┼╝ w swoich firmach internetowych ni┼╝ w przypadku prowadzenia dzia┼éalno┼Ťci offline. Nie powinno to jednak sprawia─ç, ┼╝e biznes offline jest przestarza┼éy, poniewa┼╝ niekt├│rzy ludzie nadal wol─ů robi─ç zakupy w sklepach fizycznych i korzysta─ç z aplikacji mobilnych i technologii opartej na lokalizacji. Marketerzy powinni tworzy─ç do┼Ťwiadczenia dla klient├│w, kt├│re ┼é─ůcz─ů interakcje online i offline.

ÔÇ×Poinformowany klient kontra rozproszony klientÔÇŁ ÔÇö marketerzy musz─ů do┼é─ůczy─ç do rozm├│w w ramach spo┼éeczno┼Ťci marek. Ludzie ch─Ötniej kupuj─ů w oparciu o rekomendacje i osobiste do┼Ťwiadczenia ni┼╝ wiadomo┼Ťci marketingowe, opinie innych lub wiedz─Ö osobist─ů. Kiedy maj─ů pod r─Ök─ů du┼╝o informacji, konsumenci maj─ů tendencj─Ö do dokonywania wybor├│w, kt├│re s─ů zgodne z wyborem produkt├│w wi─Ökszo┼Ťci. Dlatego marketerzy musz─ů przyci─ůgn─ů─ç uwag─Ö ludzi, aby mogli skupi─ç si─Ö na tym, co chc─ů powiedzie─ç o swoich produktach.

PR negatywny jest skuteczniejszy ni┼╝ wizerunek pozytywny. Ludzie zwykle zwracaj─ů uwag─Ö na negatywne komentarze na temat marki, a nie na pozytywne, a tak┼╝e cz─Ö┼Ťciej dziel─ů si─Ö negatywnymi opiniami ze znajomymi. Dlatego marki powinny zach─Öca─ç osoby, kt├│re maj─ů z nimi problemy lub ze swoimi produktami/us┼éugami do zabierania g┼éosu, aby wywo┼éa─ç dobry szum na temat marki.

Zwolennicy nowej marki


M┼éodzie┼╝, kobiety i internauci s─ů najcenniejszymi rzecznikami marki. M┼éodzi ludzie maj─ů tendencj─Ö do wczesnych adaptacji, eksperymentuj─ů z muzyk─ů, mod─ů i innymi trendami kulturowymi. Szybciej rozpoznaj─ů globalne zmiany ni┼╝ starsi konsumenci. Jako zarz─ůdcy gospodarstw domowych, kobiety podejmuj─ů wi─Ökszo┼Ť─ç decyzji zakupowych w wi─Ökszo┼Ťci dom├│w.

Przed zakupem czegokolwiek, zbieraj─ů informacje online, przeprowadzaj─ůc badania i pytaj─ůc znajomych o ich do┼Ťwiadczenia z r├│┼╝nymi produktami lub us┼éugami, zanim podejm─ů decyzj─Ö, co kupi─ç. Kobiety s─ů ÔÇ×holistycznymi kupuj─ůcymiÔÇŁ, kt├│rzy rozwa┼╝aj─ů ka┼╝dy aspekt produktu lub us┼éugi, zanim zdecyduj─ů, czy jest dla nich odpowiedni.

Internauci wierz─ů w Internet; obejmuje to otwart─ů komunikacj─Ö, kt├│ra jest otwarcie udost─Öpniana wszystkim zaanga┼╝owanym, poniewa┼╝ pomaga stworzy─ç przejrzysto┼Ť─ç mi─Ödzy firmami a klientami, a tak┼╝e mi─Ödzy lud┼║mi w og├│le podczas komunikowania si─Ö online, poniewa┼╝ wszystko jest widoczne jak na d┼éoni, gdzie ka┼╝dy mo┼╝e to zobaczy─ç, a nie rzeczy ukryte za zamkni─Ötymi drzwiami na przyk┼éad spos├│b, w jaki biznes by┼é tradycyjnie prowadzony za po┼Ťrednictwem kana┼é├│w offline, takich jak reklamy prasowe lub reklamy telewizyjne, kt├│re by┼éy dost─Öpne tylko dla tych, kt├│rzy mieli dost─Öp do medi├│w w tym czasie (w wi─Ökszo┼Ťci byli to tylko doro┼Ťli).

Jakie s─ů Twoje ulubione ksi─ů┼╝ki marketingowe? Czyta┼ée┼Ť marketing 4.0 Kotlera?

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca┼é─ů strategi─Ö ecommerce. Nie czekaj, do┼é─ůcz do nas!

Dodaj komentarz

Tw├│j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca┼ékowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot─Ö┼╝niejsze nowe sposoby ┼╝eby zredukowa─ç koszty pozyskania nowych klient├│w i wystrzeli─ç w kosmos sw├│j ROAS z reklamÔÇŽ i dodatkowo osi─ůgn─ů─ç tak─ů sprzeda┼╝ jak nigdy dot─ůd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety┬á kt├│re spowoduj─ů znaczny wzrost Twoich zarobk├│w i sprzeda┼╝y z reklam... (sekrety prosto ze ┼║r├│d┼éa)