Marketing 4.0 – Kotler Philip, Kartajaya Hermawan, Setiawan Iwan (opis i recenzja)

Funkcje marketingowe
Funkcje marketingowe (marketing według Kotlera, definicja)
5 stycznia, 2022
Marketing 5.0 – Kotler Philip, Kartajaya Hermawan, Setiawan Iwan (opis i recenzja)
Marketing 5.0 – Kotler Philip, Kartajaya Hermawan, Setiawan Iwan (opis i recenzja)
5 stycznia, 2022
Marketing 4.0
Marketing 4.0 - Kotler Philip, Kartajaya Hermawan, Setiawan Iwan

Książka Marketing 4.0 – autorstwa: Kotler Philip, Kartajaya Hermawan, Setiawan Iwan

Przejście od Marketingu 3.0 do Marketingu 4.0

Ponieważ Internet pozwala biznesowi stać się bardziej globalnym i integracyjnym, technologia jednocześnie sprawia, że ​​produkty konsumenckie są bardziej przystępne cenowo dla ludzi na rynkach wschodzących. Prawdą jest również coś przeciwnego: produkty stworzone na rynki rozwijające się później podchwytują te o ugruntowanej pozycji. Firmy zmieniają ścieżkę swojego produktu z pionowej (kontrolujesz każdy aspekt rozwoju, produkcji i dystrybucji) na poziomą (współpraca z innymi firmami).

Marketing 4.0

Młodzi ludzie, którzy dorastali z technologią cyfrową, mają wpływ na sposób robienia zakupów. Robią zakupy według własnego harmonogramu i cenią sobie kontakt z innymi ludźmi. Ludzie ufają swoim sieciom społecznościowym bardziej niż wiadomościom marketingowym.

Branże działające od dawna są zakłócane przez obniżone bariery wejścia i kilka rodzajów technologii. Najbardziej podstawowym rodzajem jest łączność mobilna, która polega na korzystaniu z sieci w celu poprawy doświadczeń klientów. Najwyższym poziomem jest łączność społecznościowa (media społecznościowe, social media), która buduje społeczności między konsumentami a markami.

Trzy paradoksy opisane w Marketing 4.0

W erze łączności marketerzy muszą zmierzyć się z trzema paradoksami. Po pierwsze, mogą uzyskać większą sprzedaż w swoich firmach internetowych niż w przypadku prowadzenia działalności offline. Nie powinno to jednak sprawiać, że biznes offline jest przestarzały, ponieważ niektórzy ludzie nadal wolą robić zakupy w sklepach fizycznych i korzystać z aplikacji mobilnych i technologii opartej na lokalizacji. Marketerzy powinni tworzyć doświadczenia dla klientów, które łączą interakcje online i offline.

„Poinformowany klient kontra rozproszony klient” — marketerzy muszą dołączyć do rozmów w ramach społeczności marek. Ludzie chętniej kupują w oparciu o rekomendacje i osobiste doświadczenia niż wiadomości marketingowe, opinie innych lub wiedzę osobistą. Kiedy mają pod ręką dużo informacji, konsumenci mają tendencję do dokonywania wyborów, które są zgodne z wyborem produktów większości. Dlatego marketerzy muszą przyciągnąć uwagę ludzi, aby mogli skupić się na tym, co chcą powiedzieć o swoich produktach.

PR negatywny jest skuteczniejszy niż wizerunek pozytywny. Ludzie zwykle zwracają uwagę na negatywne komentarze na temat marki, a nie na pozytywne, a także częściej dzielą się negatywnymi opiniami ze znajomymi. Dlatego marki powinny zachęcać osoby, które mają z nimi problemy lub ze swoimi produktami/usługami do zabierania głosu, aby wywołać dobry szum na temat marki.

Zwolennicy nowej marki


Młodzież, kobiety i internauci są najcenniejszymi rzecznikami marki. Młodzi ludzie mają tendencję do wczesnych adaptacji, eksperymentują z muzyką, modą i innymi trendami kulturowymi. Szybciej rozpoznają globalne zmiany niż starsi konsumenci. Jako zarządcy gospodarstw domowych, kobiety podejmują większość decyzji zakupowych w większości domów.

Przed zakupem czegokolwiek, zbierają informacje online, przeprowadzając badania i pytając znajomych o ich doświadczenia z różnymi produktami lub usługami, zanim podejmą decyzję, co kupić. Kobiety są „holistycznymi kupującymi”, którzy rozważają każdy aspekt produktu lub usługi, zanim zdecydują, czy jest dla nich odpowiedni.

Internauci wierzą w Internet; obejmuje to otwartą komunikację, która jest otwarcie udostępniana wszystkim zaangażowanym, ponieważ pomaga stworzyć przejrzystość między firmami a klientami, a także między ludźmi w ogóle podczas komunikowania się online, ponieważ wszystko jest widoczne jak na dłoni, gdzie każdy może to zobaczyć, a nie rzeczy ukryte za zamkniętymi drzwiami na przykład sposób, w jaki biznes był tradycyjnie prowadzony za pośrednictwem kanałów offline, takich jak reklamy prasowe lub reklamy telewizyjne, które były dostępne tylko dla tych, którzy mieli dostęp do mediów w tym czasie (w większości byli to tylko dorośli).

Jakie są Twoje ulubione książki marketingowe? Czytałeś marketing 4.0 Kotlera?

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)