Live shopping – co to? (przykłady i definicja w live selling e-commerce)

Live shopping – co to? (przykłady i definicja w live selling e-commerce)

seo sem reklama google ads pozycjonowanie
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Live shopping - co to? (przykłady i definicja w live selling e-commerce)
Loading
/
Live shopping

Live shopping – co to? (przykłady i definicja w e-commerce)

Live Shopping to forma zakupów, które odbywają się w czasie rzeczywistym z udziałem realnego sprzedawcy. Sprzedawca prowadzi transmisje na żywo w sposób interaktywny i prezentuje klientom produkty, informacje i ceny. Klienci mają również możliwość komunikowania się ze sprzedawcą w czasie rzeczywistym, a także od czasu do czasu składania zamówień. Live Shopping pozwala również sklepom na dostarczanie produktów prosto do klientów oraz generowanie sprzedaży i wzrostu zaangażowania.

Jak będzie się rozwijał ecommerce?

Ecommerce będzie się rozwijać wraz z rozwojem technologii. Przewiduje się, że handel internetowy będzie coraz bardziej powszechny, oparty na technologiach, takich jak sztuczna inteligencja, roboty, blockchain itp. Klienci będą mieli dostęp do coraz bardziej zaawansowanych narzędzi ecommerce, takich jak inteligentne wyszukiwanie produktów, personalizacja oferty i fotorealistyczne doświadczenia zakupowe. Przewiduje się także, że sposób, w jaki firmy obsługują klientów, będzie coraz bardziej wyspecjalizowany i nowatorski, wykorzystując sztuczną inteligencję do personalizowania interakcji i marketingu.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

W wywiadzie poruszono jeszcze kwestie recommerce, omnichannel i video content (głównie zapoczątkowany w okresie po pandemii).

Poprzez recommerce wiele konsumentów może zaoszczędzić, ponieważ nie muszą kupować wielu nowych produktów, a producenci mają mniejszy negatywny wpływ na środowisko.

Live selling przyszło do nas z Chin. Z reguły wszystkie nowe trendy przychodzą do nas z USA, ale nie tym razem. W Chinach istnieje nawet oficjalny zawód dla osoby która prowadzi live – KOL – key opinion leader.

Na czym polega funkcja live shopping nad którą pracujecie?

Live stream shopping działa podobnie do znanego z lat 90tych modelu TV mango.

Działa pod wieloma nazwami, m.in. live commerce, live ecommerce, live shopping, live stream, stream sprzedażowy, sprzedaż na żywo itp.

Bardzo pomaga w budowaniu relacji i interakcji z docelowym klientem.

Co to social commerce?

Handel społecznościowy (ang. social commerce) to korzystanie z platform mediów społecznościowych w celu ułatwienia lub umożliwienia transakcji handlowych online. Obejmuje takie działania, jak recenzje i oceny, wyprzedaże i promocje, płatności, obsługa klienta i inne. Media społecznościowe stały się ważną częścią zakupów online, a kupujący coraz częściej korzystają z platform mediów społecznościowych, aby badać i kupować produkty. W rezultacie firmy wykorzystują różne rodzaje narzędzi i integracji mediów społecznościowych, aby tworzyć doświadczenia związane z handlem społecznościowym i oferować kupującym bezproblemowe, spersonalizowane i odpowiednie doświadczenia zakupowe.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Dla jakich marek live shopping?

Live shopping działa świetnie dla większość marek.

Bardzo dobrze sprawdza się w branży odzieżowej, fashion.

W tej branży bardzo ważny jest aspekt wizualny co naturalnie przekłada się na sprzedaż przez live.

Kolejną branżą jest branża beauty, jak robić makijaż, jak dobierać cienie, jak dbać o siebie itp.

Następną jest cooking, czyli gotowanie.

Świetnie sprawdza się też home decor i RTV AGD. Ciekawe live podczas pandemii robił komputronik.

Dlaczego live shopping jest skuteczny? (I jakie największe korzyści daje?)

Live shopping jest skuteczny, ponieważ umożliwia sklepom i twórcom treści szybkie dotarcie do nowych potencjalnych klientów i pomaga im w budowaniu widoczności w sieci.

Wzbudza także zainteresowanie kupujących dzięki interaktywnemu charakterowi – widzowie mogą otrzymywać bezpośrednie informacje dotyczące produktów i ich zalet od prezentera. To sprawia, że mogą lepiej zrozumieć produkty i wziąć pod uwagę ich zakup. Live shopping umożliwia także zachęcanie klientów do natychmiastowego zakupu produktu dzięki specjalnym ofertom, które są wyświetlane w trakcie trwania transmisji live.

Jednocześnie szybko wzrasta także lojalność konsumentów wobec marek, ponieważ klienci uczestniczący w transmisjach live czują się bardziej przywiązani do marek, które oferują zdrowe i zabawne doświadczenia kupującym.

Jakich efektów można się spodziewać po sprzedaży przez live?

Na wielu przykładach sprzedaż poprzez live daje doskonałe wyniki. Z roku na rok zdobywa coraz większą popularność, ale nie będzie to jedyne źródło sprzedaży.

Poprzez sprzedaż na live osiąga się aż o 40% mniejszą liczbę zwrotów. Osoba może lepiej poznać i zobaczyć produkt. Jak wspomniano na nagraniu YT, z live można osiągnąć nawet 30% konwersji.

Dlaczego w Polsce live selling nie jest jeszcze tak popularny? Czego marki się obawiają?

Live selling to nowy trend, który dopiero zaczyna rozpowszechniać się na świecie. W Polsce jeszcze nie jest tak popularny, ponieważ nadal jest mało znany i stosunkowo młody.

Co więcej, wymaga szybkiego połączenia internetowego i zaawansowanego oprogramowania do obsługi sprzedaży, którego wiele firm w naszym kraju jeszcze nie ma. Ponadto wiele osób, szczególnie mniej zaawansowanych technologicznie, może nadal nie być dobrze zaznajomionych z nowymi technologiami i technikami, które wspomagają live selling.

Oznacza to, że nadal potrzeba czasu by live selling przyjęty był w większym stopniu niż obecnie.

Właściciele biznesów często się obawiają, że to dodatkowe koszty bo ktoś musi je prowadzić. Dodatkowym kosztem są mikro influencerzy i sprzęt do nagrywania, ale tak na prawdę do dobrego live wystarczy nawet telefon komórkowy.

Widziałem na waszym blogu wpis o tym jak angażować bardziej osoby w sprzedaż, co byś poleciła słuchaczom?

Obowiązkowo trzeba postawić na regularność. Jeśli odbiorcy przyzwyczają się, że robisz live np regularnie w każdy czwartek o godz 20 to będziesz budować coraz większe grono, które coraz więcej będzie kupował.

Konkursy i quizzy też bardzo pomagają w budowaniu zaangażowania. Można prosić osoby oglądające live o to aby go udostępniły w danym momencie w social mediach.

Marki modowe mogą pokazać dwie stylizacje tylko, że w innych kolorach i zapytać który się bardziej podoba. Chodzi o budowanie zaangażowania poprzez budowanie pytań. A pytania można zadawać praktycznie odnośnie wszystkiego.

Sporo sklepów, głównie mniejszych stosuje live streaming z zakupami. Jak mogą robić to lepiej?

Na początku trzeba się przygotować technicznie i organizacyjnie, a także zadbać o dobry dźwięk i kamerę.

Trzeba pamiętać aby światło świeciło na nas, czyli na przykład stajemy frontem do okna a nie żeby mieć je za swoimi plecami bo obraz będzie za ciemny.

Warto również zastosować storytelling, żeby nie było to mocno sprzedażowe dla klienta, ale tak aby opowiedzieć więcej o marce, historii i filozofii.

Trzeba także opanować skrypt i logiczny ciąg produktów, aby podczas live się nie zastanawiać i nie jąkać.

Jak najlepiej promować live’y? Jak mieć więcej osób na Live?

  • Wykorzystaj witryny do udostępniania wideo, takie jak YouTube, Facebook Live i Twitch, aby skutecznie promować swoje live’y.
  • Użyj tagów i kategorii, aby ułatwić ludziom odnalezienie Twojego live’a.
  • Dodawaj materiały promocyjne na innych kanałach społecznościowych, takich jak Twitter, Instagram lub Tumblr, aby zachęcić ludzi do udostępniania informacji o Twoim live’ie innym osobom.
  • Promuj swoje live’y w kanałach audiowizualnych, takich jak podcasty lub audio-video blogi, np. przez umieszczanie krótkich nagrywanych informacji promocyjnych.
  • Utwórz listę mailingową i regularne powiadamiaj o transmisjach.
  • Przypinaj posty z live na social mediach, aby wyświetlały się na samej górze.
  • Pamiętaj, żeby przypominać emailowo w dniu live i na godzinę przed bo wiele osób może mieć problemy ze znalezieniem linku.

Jakie jest Twoje spojrzenie ogólnie na marketing i na trendy?

Główne trendy to ekologia w sprzedaży, recommerce, omnichannel i rozwój wideo cotentu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Live streaming – co to?

Live streaming to nic innego jak przesyłanie strumieniowego przekazu wideo w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że można oglądać aktualne wydarzenia na żywo, takie jak koncerty, filmy i imprezy sportowe. Strumieniowy przekaz wideo jest transmitowany za pośrednictwem Internetu i, w zależności od technologii, może być dostępny na wielu urządzeniach, takich jak komputery, smartfony, tablety i telewizory.

Gdzie można zrobić live?

Live można zrobić na takich platformach jak Facebook, YouTube, Twitch, Instagram, Twitter itp. Można również wykorzystać aplikacje do streamowania (przesyłania strumieniowego), takie jak Zoom, OBS, Discord, Skype itp.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!