Live shopping – co to? (przyk艂ady i definicja w live selling e-commerce)

jak zrobi膰 reklam臋
Jak zrobi膰 reklam臋? Tak aby dzia艂a艂a jak PRO! (dobra reklama i kampania)
25 stycznia, 2023
mlm multi level marketing
MLM -co to jest marketing wielopoziomowyczy? [czy warto dzia艂a膰 w biznesie MLM] inaczej multi level marketing sieciowy
25 stycznia, 2023

Live shopping – co to? (przyk艂ady i definicja w live selling e-commerce)

UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Live shopping - co to? (przyk艂ady i definicja w live selling e-commerce)
Live shopping - co to? (przyk艂ady i definicja w live selling e-commerce) 1
/
Live shopping

Live shopping – co to? (przyk艂ady i definicja w e-commerce)

Live Shopping to forma zakup贸w, kt贸re odbywaj膮 si臋 w czasie rzeczywistym z udzia艂em realnego sprzedawcy. Sprzedawca prowadzi transmisje na 偶ywo w spos贸b interaktywny i prezentuje klientom produkty, informacje i ceny. Klienci maj膮 r贸wnie偶 mo偶liwo艣膰 komunikowania si臋 ze sprzedawc膮 w czasie rzeczywistym, a tak偶e od czasu do czasu sk艂adania zam贸wie艅. Live Shopping pozwala r贸wnie偶 sklepom na dostarczanie produkt贸w prosto do klient贸w oraz generowanie sprzeda偶y i wzrostu zaanga偶owania.

Jak b臋dzie si臋 rozwija艂 ecommerce?

Ecommerce b臋dzie si臋 rozwija膰 wraz z rozwojem technologii. Przewiduje si臋, 偶e handel internetowy b臋dzie coraz bardziej powszechny, oparty na technologiach, takich jak sztuczna inteligencja, roboty, blockchain itp. Klienci b臋d膮 mieli dost臋p do coraz bardziej zaawansowanych narz臋dzi ecommerce, takich jak inteligentne wyszukiwanie produkt贸w, personalizacja oferty i fotorealistyczne do艣wiadczenia zakupowe. Przewiduje si臋 tak偶e, 偶e spos贸b, w jaki firmy obs艂uguj膮 klient贸w, b臋dzie coraz bardziej wyspecjalizowany i nowatorski, wykorzystuj膮c sztuczn膮 inteligencj臋 do personalizowania interakcji i marketingu.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

W wywiadzie poruszono jeszcze kwestie recommerce, omnichannel i video content (g艂贸wnie zapocz膮tkowany w okresie po pandemii).

Poprzez recommerce wiele konsument贸w mo偶e zaoszcz臋dzi膰, poniewa偶 nie musz膮 kupowa膰 wielu nowych produkt贸w, a producenci maj膮 mniejszy negatywny wp艂yw na 艣rodowisko.

Live selling przysz艂o do nas z Chin. Z regu艂y wszystkie nowe trendy przychodz膮 do nas z USA, ale nie tym razem. W Chinach istnieje nawet oficjalny zaw贸d dla osoby kt贸ra prowadzi live – KOL – key opinion leader.

Na czym polega funkcja live shopping nad kt贸r膮 pracujecie?

Live stream shopping dzia艂a podobnie do znanego z lat 90tych modelu TV mango.

Dzia艂a pod wieloma nazwami, m.in. live commerce, live ecommerce, live shopping, live stream, stream sprzeda偶owy, sprzeda偶 na 偶ywo itp.

Bardzo pomaga w budowaniu relacji i interakcji z docelowym klientem.

Co to social commerce?

Handel spo艂eczno艣ciowy (ang. social commerce) to korzystanie z platform medi贸w spo艂eczno艣ciowych w celu u艂atwienia lub umo偶liwienia transakcji handlowych online. Obejmuje takie dzia艂ania, jak recenzje i oceny, wyprzeda偶e i promocje, p艂atno艣ci, obs艂uga klienta i inne. Media spo艂eczno艣ciowe sta艂y si臋 wa偶n膮 cz臋艣ci膮 zakup贸w online, a kupuj膮cy coraz cz臋艣ciej korzystaj膮 z platform medi贸w spo艂eczno艣ciowych, aby bada膰 i kupowa膰 produkty. W rezultacie firmy wykorzystuj膮 r贸偶ne rodzaje narz臋dzi i integracji medi贸w spo艂eczno艣ciowych, aby tworzy膰 do艣wiadczenia zwi膮zane z handlem spo艂eczno艣ciowym i oferowa膰 kupuj膮cym bezproblemowe, spersonalizowane i odpowiednie do艣wiadczenia zakupowe.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Dla jakich marek live shopping?

Live shopping dzia艂a 艣wietnie dla wi臋kszo艣膰 marek.

Bardzo dobrze sprawdza si臋 w bran偶y odzie偶owej, fashion.

W tej bran偶y bardzo wa偶ny jest aspekt wizualny co naturalnie przek艂ada si臋 na sprzeda偶 przez live.

Kolejn膮 bran偶膮 jest bran偶a beauty, jak robi膰 makija偶, jak dobiera膰 cienie, jak dba膰 o siebie itp.

Nast臋pn膮 jest cooking, czyli gotowanie.

艢wietnie sprawdza si臋 te偶 home decor i RTV AGD. Ciekawe live podczas pandemii robi艂 komputronik.

Dlaczego live shopping jest skuteczny? (I jakie najwi臋ksze korzy艣ci daje?)

Live shopping jest skuteczny, poniewa偶 umo偶liwia sklepom i tw贸rcom tre艣ci szybkie dotarcie do nowych potencjalnych klient贸w i pomaga im w budowaniu widoczno艣ci w sieci.

Wzbudza tak偶e zainteresowanie kupuj膮cych dzi臋ki interaktywnemu charakterowi – widzowie mog膮 otrzymywa膰 bezpo艣rednie informacje dotycz膮ce produkt贸w i ich zalet od prezentera. To sprawia, 偶e mog膮 lepiej zrozumie膰 produkty i wzi膮膰 pod uwag臋 ich zakup. Live shopping umo偶liwia tak偶e zach臋canie klient贸w do natychmiastowego zakupu produktu dzi臋ki specjalnym ofertom, kt贸re s膮 wy艣wietlane w trakcie trwania transmisji live.

Jednocze艣nie szybko wzrasta tak偶e lojalno艣膰 konsument贸w wobec marek, poniewa偶 klienci uczestnicz膮cy w transmisjach live czuj膮 si臋 bardziej przywi膮zani do marek, kt贸re oferuj膮 zdrowe i zabawne do艣wiadczenia kupuj膮cym.

Jakich efekt贸w mo偶na si臋 spodziewa膰 po sprzeda偶y przez live?

Na wielu przyk艂adach sprzeda偶 poprzez live daje doskona艂e wyniki. Z roku na rok zdobywa coraz wi臋ksz膮 popularno艣膰, ale nie b臋dzie to jedyne 藕r贸d艂o sprzeda偶y.

Poprzez sprzeda偶 na live osi膮ga si臋 a偶 o 40% mniejsz膮 liczb臋 zwrot贸w. Osoba mo偶e lepiej pozna膰 i zobaczy膰 produkt. Jak wspomniano na nagraniu YT, z live mo偶na osi膮gn膮膰 nawet 30% konwersji.

Dlaczego w Polsce live selling nie jest jeszcze tak popularny? Czego marki si臋 obawiaj膮?

Live selling to nowy trend, kt贸ry dopiero zaczyna rozpowszechnia膰 si臋 na 艣wiecie. W Polsce jeszcze nie jest tak popularny, poniewa偶 nadal jest ma艂o znany i stosunkowo m艂ody.

Co wi臋cej, wymaga szybkiego po艂膮czenia internetowego i zaawansowanego oprogramowania do obs艂ugi sprzeda偶y, kt贸rego wiele firm w naszym kraju jeszcze nie ma. Ponadto wiele os贸b, szczeg贸lnie mniej zaawansowanych technologicznie, mo偶e nadal nie by膰 dobrze zaznajomionych z nowymi technologiami i technikami, kt贸re wspomagaj膮 live selling.

Oznacza to, 偶e nadal potrzeba czasu by live selling przyj臋ty by艂 w wi臋kszym stopniu ni偶 obecnie.

W艂a艣ciciele biznes贸w cz臋sto si臋 obawiaj膮, 偶e to dodatkowe koszty bo kto艣 musi je prowadzi膰. Dodatkowym kosztem s膮 mikro influencerzy i sprz臋t do nagrywania, ale tak na prawd臋 do dobrego live wystarczy nawet telefon kom贸rkowy.

Widzia艂em na waszym blogu wpis o tym jak anga偶owa膰 bardziej osoby w sprzeda偶, co by艣 poleci艂a s艂uchaczom?

Obowi膮zkowo trzeba postawi膰 na regularno艣膰. Je艣li odbiorcy przyzwyczaj膮 si臋, 偶e robisz live np regularnie w ka偶dy czwartek o godz 20 to b臋dziesz budowa膰 coraz wi臋ksze grono, kt贸re coraz wi臋cej b臋dzie kupowa艂.

Konkursy i quizzy te偶 bardzo pomagaj膮 w budowaniu zaanga偶owania. Mo偶na prosi膰 osoby ogl膮daj膮ce live o to aby go udost臋pni艂y w danym momencie w social mediach.

Marki modowe mog膮 pokaza膰 dwie stylizacje tylko, 偶e w innych kolorach i zapyta膰 kt贸ry si臋 bardziej podoba. Chodzi o budowanie zaanga偶owania poprzez budowanie pyta艅. A pytania mo偶na zadawa膰 praktycznie odno艣nie wszystkiego.

Sporo sklep贸w, g艂贸wnie mniejszych stosuje live streaming z zakupami. Jak mog膮 robi膰 to lepiej?

Na pocz膮tku trzeba si臋 przygotowa膰 technicznie i organizacyjnie, a tak偶e zadba膰 o dobry d藕wi臋k i kamer臋.

Trzeba pami臋ta膰 aby 艣wiat艂o 艣wieci艂o na nas, czyli na przyk艂ad stajemy frontem do okna a nie 偶eby mie膰 je za swoimi plecami bo obraz b臋dzie za ciemny.

Warto r贸wnie偶 zastosowa膰 storytelling, 偶eby nie by艂o to mocno sprzeda偶owe dla klienta, ale tak aby opowiedzie膰 wi臋cej o marce, historii i filozofii.

Trzeba tak偶e opanowa膰 skrypt i logiczny ci膮g produkt贸w, aby podczas live si臋 nie zastanawia膰 i nie j膮ka膰.

Jak najlepiej promowa膰 live鈥檡? Jak mie膰 wi臋cej os贸b na Live?

  • Wykorzystaj witryny do udost臋pniania wideo, takie jak YouTube, Facebook Live i Twitch, aby skutecznie promowa膰 swoje live’y.
  • U偶yj tag贸w i kategorii, aby u艂atwi膰 ludziom odnalezienie Twojego live’a.
  • Dodawaj materia艂y promocyjne na innych kana艂ach spo艂eczno艣ciowych, takich jak Twitter, Instagram lub Tumblr, aby zach臋ci膰 ludzi do udost臋pniania informacji o Twoim live’ie innym osobom.
  • Promuj swoje live’y w kana艂ach audiowizualnych, takich jak podcasty lub audio-video blogi, np. przez umieszczanie kr贸tkich nagrywanych informacji promocyjnych.
  • Utw贸rz list臋 mailingow膮 i regularne powiadamiaj o transmisjach.
  • Przypinaj posty z live na social mediach, aby wy艣wietla艂y si臋 na samej g贸rze.
  • Pami臋taj, 偶eby przypomina膰 emailowo w dniu live i na godzin臋 przed bo wiele os贸b mo偶e mie膰 problemy ze znalezieniem linku.

Jakie jest Twoje spojrzenie og贸lnie na marketing i na trendy?

G艂贸wne trendy to ekologia w sprzeda偶y, recommerce, omnichannel i rozw贸j wideo cotentu.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Live streaming – co to?

Live streaming to nic innego jak przesy艂anie strumieniowego przekazu wideo w czasie rzeczywistym. Oznacza to, 偶e mo偶na ogl膮da膰 aktualne wydarzenia na 偶ywo, takie jak koncerty, filmy i imprezy sportowe. Strumieniowy przekaz wideo jest transmitowany za po艣rednictwem Internetu i, w zale偶no艣ci od technologii, mo偶e by膰 dost臋pny na wielu urz膮dzeniach, takich jak komputery, smartfony, tablety i telewizory.

Gdzie mo偶na zrobi膰 live?

Live mo偶na zrobi膰 na takich platformach jak Facebook, YouTube, Twitch, Instagram, Twitter itp. Mo偶na r贸wnie偶 wykorzysta膰 aplikacje do streamowania (przesy艂ania strumieniowego), takie jak Zoom, OBS, Discord, Skype itp.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 1

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Do艂膮cz do nas NA 呕YWO

Nie przegap wydarze艅 live, podczas kt贸rych omawiamy r贸偶ne tematy i odpowiadamy na pytania, kt贸re pomog膮 Ci wyprzedzi膰 konkurencj臋. Zarejestruj si臋 na spotkania, kt贸rych gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafa艂 Szrajnert.

Live odbywa si臋 1 w miesi膮cu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybent贸w email.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)