Zawartość strony
KPI marketing: (ang. Key Performance Indicators, pol. kluczowe wskaźniki wydajności w marketingu) to wymierne miary używane do oceny skuteczności kampanii marketingowych. Stanowią cenne zasoby do podejmowania decyzji i sprawdzania zwrotów z wydatków marketingowo-reklamowych. Dlatego po zaplanowaniu i wdrożeniu strategii marketingowej, ostatnim krokiem jest pomiar jej wyników.
Ponadto mierzenie marketingowych wskaźników KPI ma fundamentalne znaczenie w dostosowywaniu strategii. Mierzenie odpowiednich wskaźników KPI w marketingu pozwala ocenić skuteczność działań promocyjnych przy jednoczesnym audytowaniu skuteczności strategii w dłuższej perspektywie.
Niezbędny jest dobór efektywnych marketingowych KPI zgodnie z potrzebami Twojej firmy. Rzeczywiście, śledzenie niewłaściwych wskaźników KPI nie przyniesie praktycznych wyników i spowoduje stratę czasu i zasobów.
Aby wybrać efektywne KPI w marketingu, zadaj sobie następujące pytania:
Prawidłowe odpowiedzi na te pytania pomogą Ci wybrać marketingowe KPI, które pasują do celów Twojej firmy i otoczenia.
W tym wpisie skoncentrujemy się na KPI, które mają znaczenie dla Twojej strategii marketingowej online.
Wskaźnik ROAS definicja: z ang. Return On Ad Spend, rozumieć musimy jako zwrot wydatków na reklamę.
Wskaźnik ROI (ang. return on investment, zwrot z inwestycji) – wskaźnik rentowności stosowany w celu zmierzenia efektywności działania przedsiębiorstwa. ROI pozwala oszacować stosunek osiągniętych zysków do poniesionych przez firmę kosztów inwestycji.
Wskaźnik ROMI – Return Of Marketing Investments, odpowiada na pytanie, ile dla firmy przynosi każda złotówka zainwestowana w marketing.
Celem pomiaru ROMI jest ocena, czy wydatki marketingowe przyczyniają się do zysków. Jeśli masz dodatni zwrot z inwestycji w marketing, oznacza to, że Twoje kampanie generują zysk netto nad wydatkami.
Znajomość ROMI kampanii pomaga również lepiej zrozumieć, gdzie należy przydzielić budżet marketingowy, aby uzyskać najlepsze wyniki. Na przykład, jeśli jedna z Twoich kampanii generuje 20% zwrotu z inwestycji marketingowych, podczas gdy druga generuje 73%, nie trzeba tłumaczyć gdzie powinieneś lokować więcej budżetu na reklamy.
Mamy tutaj 2 rodzaje KPI marketing dla ROMI, krótko i długoterminowy:
Współczynnik konwersji potencjalnych klientów to odsetek osób, które zostały przekształcone w nasz cel po wyrażeniu zainteresowania produktem lub usługą. Śledzenie współczynnika konwersji jest niezbędne, aby zrozumieć, jak działa lejek sprzedaży i jaka kampania marketingowa ma największy wpływ na ROI/ROMI/ROAS Twojej firmy.
Aby obliczyć współczynnik konwersji leadów, podziel liczbę leadów przekonwertowanych w danym okresie przez liczbę leadów utworzonych w tym samym okresie i pomnóż wynik przez 100.
Współczynnik konwersji leadów = (liczba leadów które skonwertowały w określonym czasie / liczba leadów zdobytych w tym samym okresie) x 100
Na przykład, jeśli 1000 leadów zostało zdobytych w tym miesiącu, a 300 z nich zostało przekształcone na klientów to Twój współczynnik konwersji leadów wyniósłby (300/1000) x 100 = 30%
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Aby zmaksymalizować współczynnik konwersji leadów, konieczne jest zidentyfikowanie, które kanały marketingowe generują najbardziej kwalifikowane leady i z których masz największy stopień konwersji.
Google ads, emaile, facebook ads, SEO itp… Oblicz średni współczynnik konwersji dla każdego z tych kanałów, aby ustalić priorytety i poprawić te, które przynoszą mniej możliwości.
Koszt za potencjalnego klienta to koszt, jaki płacisz za pozyskanie leada poprzez reklamę internetową. Śledzenie kosztu pozyskania potencjalnego klienta pozwala podejmować bardziej strategiczne decyzje marketingowe.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Customer Lifetime Value to prognoza zysków generowanych przez firmę w czasie jej relacji z każdym konkretnym klientem. Zwiększenie wartości Customer Lifetime Value pozwala na utrzymanie więzi z klientami, zmniejszenie tempa rezygnowania z naszych usług i zwiększenie ich satysfakcji.
Istnieje kilka różnych sposobów obliczania CLV. Każda firma prawdopodobnie przyjmie inne zmienne do swoich obliczeń, zgodnie z jej celami lub segmentacją docelową. Jednak najprostszym sposobem obliczenia CLV jest odjęcie początkowego kosztu ich pozyskania od przychodów uzyskanych od klienta przez cały okres współpracy. Jeśli jesteś już długo w biznesie to możesz sprawdzić, jak długo „średnio” klient kupuje od Ciebie zanim przestanie.
CLV = początkowy koszt pozyskania klienta — przychód uzyskany od klienta
Ruch organiczny odnosi się do ruchu w Twojej witrynie generowanego bezpłatnie przez wyszukiwarki, takie jak Google, Bing czy Yahoo. Jest to cenny zasób, który zwykle reprezentuje duży stosunek procentowy całkowitego ruchu w wielu witrynach.
SEA – skrót od Search Engine Advertising, odnosi się do ruchu generowanego przez płatny marketing, dzięki reklamom pay-per-click. SEA to świetne narzędzie, ponieważ daje pełną kontrolę nad Twoją kampanią online i zwiększa ruch. Wadą SEA są jednak koszty, chociaż w przypadku większości firm sukces często je przewyższa.
To stosunkowo proste, ruch z SEO, social media i innych źródeł można mierzyć za pomocą zintegrowanych narzędzi analitycznych CMS, np darmowe Google Analytics.
Ruch w witrynie jest niezbędnym wskaźnikiem, ale sam w sobie może wprowadzać w błąd. Dlatego musisz sprawdzać, które źródło daje najlepsze konwersje.
Śledzenie zwrotu z inwestycji w media społecznościowe ma fundamentalne znaczenie dla oceny skuteczności strategii reklamowej i daje cenny wgląd wskaźniki kpi marketing. Wszystkie Twoje działania w mediach społecznościowych powinny być możliwe do śledzenia.
Jeśli chodzi o dane o ruchu w witrynie, zasięg w mediach społecznościowych należy rozpatrywać z perspektywy jego wpływu na współczynniki konwersji i ROI. W ten sposób istnieje większa szansa na osiągnięcie optymalnego kpi w marketingu, który efeltami wykracza poza cel samego zasięgu.
Aby obliczyć ROI/ROAS w mediach społecznościowych, podziel przychody z każdego kanału przez wydatki. Korzystanie z narzędzia do raportowania wizualizacji danych pomaga w powiązaniu z innymi danymi, co pozwala użytkownikom na przemyślenie strategii marketingowej. W dodatku platformy reklamowe pozwalają wewnątrz śledzić wiele współczynników konwersji więc nie musisz nic liczyć na piechotę.
To jest bardzo ważne. Jeśli już jakiś czas wysyłasz emaile to wiesz że standardowe tytuły i biznesowe emaile nie generują ani otwarć ani kliknięć.
Innymi kluczowymi marketingowymi wskaźnikami KPI, które oceniają kampanie marketingowe, są wyniki kampanii mailingowych. Do przeglądu strategii wysyłkowej potrzebne są środki:
Wskaźnik otwarć poczty e-mail
Współczynnik otwarć wiadomości e-mail to odsetek osób, które otworzyły kampanię e-mailową. Ta miara pozwala ocenić trafność tematów wiadomości e-mail oraz ujawnia jakość i zaangażowanie Twojej listy mailingowej.
Aby obliczyć procent otwarć wiadomości e-mail, podziel liczbę otwartych wiadomości e-mail przez liczbę dostarczonych wiadomości e-mail i pomnóż przez 100. (większość systemów robi to za Ciebie, np mailerlite)
Na przykład, jeśli dostarczysz wiadomość e-mail do 1000 kontaktów, a otworzy ją 300 z nich, to Twój współczynnik otwarć wiadomości e-mail wyniesie 30%
Współczynnik otwarć e-maili = (Liczba otwartych e-maili / Liczba dostarczonych e-maili) x 100
Współczynnik klikalności
Współczynnik kliknięć to odsetek osób, które kliknęły łącze w wiadomości e-mail. Ta miara ocenia skuteczność CTA. Aby obliczyć współczynnik klikalności kampanii mailingowej, podziel liczbę kliknięć w link przez liczbę dostarczonych e-maili i pomnóż przez 100.
Na przykład, jeśli wyślesz wiadomość do 1000 kontaktów, a 300 z nich kliknie łącze w wiadomości e-mail, Twój współczynnik klikalności wyniesie 30%.
Współczynnik klikalności = (liczba kliknięć w link / liczba dostarczonych e-maili) x 100 Współczynnik
Jak śledzić te wszystkie marketingowe KPI bez poczucia przytłoczenia?
KPI to skrót od angielskiego terminu Key Performance Indicators, czyli kluczowych wskaźników wydajności. W przypadku marketingu, KPI są miarami, które pomagają zrozumieć, jakie cele biznesowe są osiągane za pomocą działań marketingowych oraz jakie wyniki osiągnięto.
Oto przykładowe KPI w marketingu:
KPI są ważne dla każdej strategii marketingowej, ponieważ pozwalają na monitorowanie skuteczności działań i ich modyfikowanie, jeśli nie przynoszą one oczekiwanych wyników. Warto jednak pamiętać, że KPI powinny być wybrane w oparciu o cele biznesowe i dopasowane do indywidualnych potrzeb firmy.
Istnieje wiele różnych rodzajów KPI, a ich wybór zależy od konkretnych celów biznesowych i działań marketingowych. Poniżej przedstawiam kilka przykładów rodzajów KPI, które są najczęściej wykorzystywane w marketingu:
Warto pamiętać, że dobór odpowiednich KPI zależy od specyfiki branży, celów biznesowych i działań marketingowych. Kluczowe jest określenie, które wskaźniki są najważniejsze dla danej firmy i koncentracja na ich monitorowaniu i poprawianiu.
Największą trudnością dla marketera jest śledzenie wskaźników KPI za pomocą różnych narzędzi. Jest to niezwykle czasochłonne i wymaga solidnej wiedzy na temat kluczowych pomiarów i wyciągania wniosków.
W tej pracy bardzo przydatne są narzędzia do raportowania wizualizacji danych.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Kpi marketing?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)