Jak tworzyć własne zdarzenia i konwersje Facebook (konwersje niestandardowe)

Jak tworzyć własne zdarzenia i konwersje Facebook (konwersje niestandardowe)

konwersje Facebook

Jak tworzyć konwersje i zdarzenia niestandardowe piksela Facebooka. Poradnik krok po kroku.

Oto poradnik wideo odnośnie tematu jakim są „konwersje facebook”:

Tworzenie niestandardowych konwersji umożliwia ustanowienie reguł dla zdarzeń, które pozwalają na dokładniejsze mierzenie działań klientów. Zastosowanie niestandardowych konwersji pozwala zoptymalizować wyświetlanie reklam, aby dotrzeć do osób, u których prawdopodobieństwo wykonania pożądanych działań jest największe.

Korzyści płynące z zastosowania niestandardowych konwersji to między innymi możliwość filtrowania zdarzeń, optymalizacja wyświetlania reklam oraz kontrolowanie danych udostępnianych partnerom. Przykładem takiej konwersji może być zarejestrowanie każdego zakupu poprzez wykorzystanie reguł adresu URL oraz parametru wartości. Dzięki temu można dokładnie określić grupę docelową reklamy i zoptymalizować jej wyświetlanie.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Czym są konwersje niestandardowe w Fb Ads?

W standardowej implementacji narzędzia reklamowego Facebooka (np. za pomocą wtyczki lub ręcznie poprzez GTM) zdefiniowano wiele zdarzeń, które mogą być uznane za konwersje.

Niestety, każda strona jest inna i każda firma może mieć własne wytyczne dotyczące konwersji.

Dlatego Facebook umożliwia reklamodawcom samodzielne określanie, jakie działanie na ich stronie ma być uznane za konwersję.

W anglojęzycznych mediach stosowana jest nazwa „custom conversions”, a w polskiej wersji nazywamy je „konwersjami niestandardowymi”.

Jedno konto reklamowe może mieć maksymalnie 100 konwersji niestandardowych. Jeśli osiągniesz limit, możesz dowolnie usuwać stare i dodawać nowe.

Przykłady konwersji niestandardowych

  • przejście na konkretną podstronę
  • przescrollowanie do określonego fragmentu strony
  • kliknięcie w określony przycisk
  • pozostanie na stronie przez określony czas

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Jak użyć konwersji niestandardowych do skonfigurowania zdarzeń standardowych bez dodatkowego kodu

Aby skonfigurować zdarzenia standardowe przy użyciu konwersji niestandardowych bez dodatkowego kodu, wykonaj następujące czynności:

  1. Przejdź do Menedżera zdarzeń meta.
  2. Kliknij Konwersje niestandardowe w lewym rogu.
  3. Kliknij opcję Utwórz konwersję niestandardową.
  4. Wprowadź nazwę konwersji niestandardowej.
  5. Opcjonalnie: dodaj opis.
  6. Wybierz źródło danych.
  7. Wybierz Cały ruch z adresu URL jako zdarzenie konwersji.
  8. W obszarze Wybierz zdarzenie standardowe do optymalizacji. Jeśli chcesz wybrać inną kategorię, wybierz tę, która najlepiej opisuje zdarzenie konwersji, które optymalizujesz.
  9. Skonfiguruj reguły adresów URL.
  10. Z pierwszego menu rozwijanego w sekcji Reguły wybierz Adres URL.
  11. Z drugiego menu rozwijanego wybierz opcję Zawiera, Nie zawiera lub Równa się, aby filtrować zdarzenia pod kątem bardziej szczegółowych działań.
  12. Jeśli wybierzesz Adres URL zawiera lub Nie zawiera, wprowadź fragment adresu URL odpowiadający niestandardowej konwersji w polu tekstowym.
  13. Jeśli wybierzesz adres URL równy, skopiuj i wklej dokładny adres URL odpowiadający konwersji niestandardowej w polu tekstowym. Dołącz pełną domenę, w tym ciąg „https://www”.
  14. Jeśli chcesz dodać więcej reguł, kliknij +.
  15. Opcjonalnie: zaznacz pole obok opcji Podaj wartość konwersji, a następnie wprowadź wartość. Użyj tego pola, gdy zdarzenia w ramach konwersji niestandardowej nie mają wartości konwersji. Używaj tylko liczb całkowitych i nie dodawaj żadnych dodatkowych znaków.
  16. Kliknij Utwórz.

Co to jest konwersja na facebooku

Konwersja na Facebooku to termin odnoszący się do akcji, którą użytkownik wykonuje na stronie internetowej lub aplikacji, po kliknięciu na reklamę na Facebooku lub Instagramie. Może to być dokonanie zakupu, wypełnienie formularza, zapisanie się na newsletter, pobranie pliku lub wykonanie innej określonej akcji, która jest celem reklamy. Konwersja jest mierzona poprzez dodanie kodu śledzącego Facebooka na stronę internetową lub aplikację, który informuje platformę Facebook o tym, że konwersja została wykonana. Dzięki temu reklamodawcy mogą śledzić skuteczność swoich reklam i optymalizować je w celu uzyskania jak największej liczby konwersji.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!