Koncepcja marketingowa i filozofia, encyklopedia czy definicja Kotlera? (1 cytat)

Content marketing i social media
Content marketing i social media jak przyciągnąć do nas klientów
6 stycznia, 2022
Marketing i komunikacja rynkowa
Marketing i komunikacja rynkowa, czyli komunikacja marketingowa (czy warto jako kierunek studiów?)
6 stycznia, 2022
Koncepcja marketingowa
Koncepcja marketingowa

Koncepcja marketingowa kontra strategia marketingowa

Koncepcja marketingowa to strategia, którą firmy wdrażają w celu zaspokojenia potrzeb klientów, zwiększenia sprzedaży, maksymalizacji zysku i pokonania konkurencji. Istnieje 5 koncepcji marketingowych, które organizacje przyjmują i realizują. To są;

  1. koncepcja produkcji,
  2. koncepcja produktu,
  3. koncepcja sprzedaży,
  4. koncepcja marketingu i
  5. koncepcja marketingu społecznego.

Marketing to dział zarządzania, który stara się projektować strategie, które zbudują zyskowne relacje z docelowymi konsumentami.
Marketerzy muszą odpowiedzieć na początku 2 ważne pytania.

  •    Jaka filozofia jest najlepsza dla firmy w ustalaniu strategii marketingowych?
  •    Jakie znaczenie będzie miała organizacja, klienci i interesy społeczeństwa?

Istnieje pięć alternatywnych koncepcji, w ramach których organizacje opracowują i realizują swoje strategie marketingowe, aby na nie odpowiedzieć.
Te 5 alternatywnych koncepcji marketingowych jest również nazywanych filozofiami zarządzania marketingowego.

Co to strategia marketingowa

Dzisiaj istnieje strategia na wszystko, ale aby zbudować strategię, ważne jest, aby najpierw zrozumieć jej podstawy. Na przykład, jeśli chcesz zbudować silną strategię marketingową, konieczne staje się zrozumienie koncepcji marketingowych. Postępując zgodnie z pięcioma podstawowymi koncepcjami marketingowymi, możesz wymyślić odpowiednią dla siebie strategię. Mówiąc prościej, realizacja jest kluczowym krokiem w marketingu i dzieje się to dopiero po przeprowadzeniu wielu badań i strategii.
Ideą koncepcji marketingowej jest przewidywanie i zaspokajanie potrzeb i pragnień klientów lepiej niż konkurencja. Koncepcje marketingowe zostały po raz pierwszy wyprowadzone z książki Adama Smitha Bogactwo narodów. Pozostała jednak niezbadana światu aż do XXI wieku.
Aby w pełni docenić koncepcję marketingową, najpierw musimy zrozumieć potrzeby, pragnienia i wymagania;

  •    Potrzeby – jest to coś nieuniknionego dla istnienia życia; bez nich może się zdarzyć wiele niekorzystnych rzeczy. Najgorszą sytuacją byłaby śmierć. Potrzeby obejmują wiele rzeczy, takich jak jedzenie, schronienie, samorozwój, bezpieczeństwo, przynależność do społeczeństwa, poczucie własnej wartości i szacunek.
  •    Pragnienie – pragnienia to nasze pragnienia w życiu; nasza struktura społeczna i kultura kształtują nasze pragnienia.
  •    Żądanie, wymagania – kiedy nasze potrzeby i pragnienia są poparte naszą zdolnością do ich posiadania, zaczynamy myśleć dalej i żądamy nowych rzeczy.

Skoro poznaliśmy podstawy marketingu, czas zrozumieć pięć koncepcji marketingowych.

Koncepcja marketingowa przykład

1. Koncepcja produktu, czyli pomysł na produkt

Podstawowym celem koncepcji produktu jest wytwarzanie tańszych produktów, ponieważ konsumenci nie zapłacą wysokiej ceny za produkty lub usługi. Tak więc firmy, wytwarzają towary na masową skalę i czerpią zyski z ekonomii skali.
Kiedy producenci wytwarzają tanie produkty, stosują szeroką strategię dystrybucji, aby dotrzeć do większej liczby odbiorców. Docierając do większej liczby osób, mogą zwiększyć swoją produktywność, rozszerzając swój rynek.
W koncepcji produktu marketerzy nie przywiązują wagi do wymagań i pragnień klientów. Ich głównym celem jest produkowanie coraz większej ilości towarów, liczy się ilość, a nie jakość. W rezultacie konsumenci są zwykle niezadowoleni ze złej jakości produktów.
Koncepcja produktu była popularna, gdy na rynku nie było konkurentów; cokolwiek wprowadzisz na rynek, ludzie to przyjmą.
 Na przykład: Ford był pierwszą firmą motoryzacyjną; rozpoczęła dostarczanie większej liczby pojazdów na rynku. Ludzie kupowali, ponieważ był to jedyny produkt dostępny w tym czasie.

2. Koncepcja produkcji

Jest to jedna z najwcześniejszych koncepcji marketingowych, w której organizacja koncentruje się na zdolnościach procesów produkcyjnych. Ma wytwarzać produkty taniej, aby były gotowe dla masowej populacji. W centrum koncepcji produkcji jest ilość, a nie jakość produktów.
Koncepcja produkcji powstała w połowie lat pięćdziesiątych i towarzyszy prawu Saya (oficjalna nazw to prawo rynków Saya). Mówi, że podaż generuje popyt na rynku. Dlatego zgodnie z tym prawem, gdy firma wytwarza produkt, nie musi promować swoich produktów, bo się samo sprzeda.
Prawo stało się powszechne, ponieważ w tamtych czasach nie było technologii i komunikacji, a ludzie mniej podróżowali.
Sprzedawca w sklepie był kiedyś jedynym sprzedawcą, a producentów było niewielu. Kiedyś istniała ograniczona różnorodność produktów, niezależnie od tego, co było na rynku.

3. Koncepcja sprzedaży

Jak sama nazwa wskazuje, ideą sprzedaży jest sprzedaż produktu firmy poprzez szeroko zakrojone działania marketingowe i promocyjne. Nie ma znaczenia, czy zaspokajają potrzeby klientów, czy nie.
Centrum zarządzania w tej metodzie polega na dokończeniu transakcji sprzedaży; wierzą, że ich praca jest wykonywana, gdy wprowadzają na rynek swój produkt. Dlatego zamiast nawiązywać i utrzymywać długotrwałe połączenie z klientem, klient wracał ponownie.
Koncepcja sprzedaży jest bardzo niepewną strategią, ponieważ opiera się na bardzo słabym założeniu, że firma powinna sprzedawać wszystko, co produkuje, zamiast spełniać wymagania klientów.
W tym podejściu marketerzy uważają, że jeśli konsumentom nie spodoba się produkt firmy, kupią coś innego i zapomną o swoich przeszłych doświadczeniach zakupowych. Tak więc całe pojęcie koncepcji sprzedaży opiera się na fałszywym założeniu, że klienci nie pamiętają swoich wcześniejszych doświadczeń zakupowych.

4. Koncepcja marketingowa

Jeśli chodzi o koncepcję marketingową, jest ona zorientowana na klienta. Umieszcza klientów w środku procesu marketingowego, odkrywając ich wymagania i pragnienia, a następnie zaspokajając je lepiej niż konkurencja.
W tej metodzie marketer zakłada, że ​​klient ma zawsze rację, a jego wymagania i pragnienia powinny być dla nich priorytetem. Tutaj strategia marketingowa koncentruje się na generowaniu zysku poprzez zaspokajanie potrzeb i pragnień klientów.
Obsługuje bardzo prostą strategię: marketerzy nie szukają odpowiednich klientów dla swojego produktu; zamiast tego budują właściwy produkt. W ten sposób marketerzy starają się wypełnić lukę między konsumentami a produktami firmy.
Kiedy analizujesz koncepcję marketingową z koncepcją sprzedaży, możesz zauważyć ogromną różnicę między obiema strategiami. Nie będzie błędem, jeśli stwierdzisz, że te dwie strategie znajdują się na dwóch przeciwnych skrajnych biegunach. Najlepszym przykładem tej koncepcji jest wojna Coca-Coli z Pepsi.

5. Koncepcja marketingu społecznego

Idea koncepcji marketingu społecznego opiera się na dobru całego społeczeństwa, ponieważ bada strategię koncepcji marketingu. To, czego potrzebują konsumenci, nie oznacza, że ​​będzie to dla nich przydatne na dłuższą metę. To, czego potrzebujesz, a co jest odpowiednie dla Ciebie i społeczeństwa jako całości, to dwie zupełnie różne rzeczy.
Na przykład wszyscy lubimy słodkie jedzenie i fast foody. Wszyscy pragniemy tego samego, ale nie oznacza to, że jest to dobre dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia całego społeczeństwa.
Celem koncepcji marketingu społecznego jest uświadomienie firmom, że ponoszą przyjazną i ekologiczną odpowiedzialność, m.in jest to ważniejsze niż ich krótkoterminowe cele sprzedaży i zysku.
Przedsiębiorstwa powinny projektować i działać w kierunku zrównoważonej przyszłości społeczeństwa; organizacje są częścią społeczeństwa i powinny się tak zachowywać.

Nowoczesne koncepcje marketingowe wniosek

Koncepcje produkcji, produktu i sprzedaży stały się przestarzałe w większości dziedzin; przetrwają tylko w niektórych dziedzinach. Dzisiejszy biznes podąża za koncepcją marketingową angażowania, spełniania potrzeb i pragnień klientów, ale wyzwania środowiskowe stanowią wyzwanie dla całej strategii koncepcji marketingowej.
Koncepcja marketingu społecznego jest prawdą, że to, co jest zdrowe dla jednostki i odpowiednie dla całego społeczeństwa, to zupełnie inne rzeczy. Dlatego marketerzy powinni stworzyć strategię marketingową, aby wziąć pod uwagę czynniki społeczne i środowiskowe, ponieważ nie będzie żadnej działalności marketingowej bez społeczeństwa. Dlatego obowiązki społeczeństwa powinny być na pierwszym miejscu. Więc nabywca ma pierwszeństwo rynkowe nad zyskiem firmy. Takie podejście długoterminowo zapewni nam napływ potencjalnych klientów i gwarancję że wypełnimy cele biznesowe.

Koncepcja marketingowa Kotlera

Cytat o tym czym jest koncepcja marketingowa według P.Kotlera opiera się na perspektywie od zewnątrz do wewnątrz, czyli oparta jest na czterech głównych filarach: a) rynku docelowym, potrzebach klienta, b) marketingu skoordynowanym (rozumianym, c) jako koordynacja funkcji marketingowych i także jak koordynacja marketingu z innymi działami przedsiębiorstwa), d) zysk poprzez zadowolenie klienta.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)