Koncepcja marketingowa i filozofia, encyklopedia czy definicja Kotlera? (1 cytat)

Content marketing i social media
Content marketing i social media jak przyci膮gn膮膰 do nas klient贸w
6 stycznia, 2022
Marketing i komunikacja rynkowa
Marketing i komunikacja rynkowa, czyli komunikacja marketingowa (czy warto jako kierunek studi贸w?)
6 stycznia, 2022
Koncepcja marketingowa
Koncepcja marketingowa

Koncepcja marketingowa kontra strategia marketingowa

Koncepcja marketingowa to strategia, kt贸r膮 firmy wdra偶aj膮 w celu zaspokojenia potrzeb klient贸w, zwi臋kszenia sprzeda偶y, maksymalizacji zysku i pokonania konkurencji. Istnieje 5 koncepcji marketingowych, kt贸re organizacje przyjmuj膮 i realizuj膮. To s膮;

  1. koncepcja produkcji,
  2. koncepcja produktu,
  3. koncepcja sprzeda偶y,
  4. koncepcja marketingu i
  5. koncepcja marketingu spo艂ecznego.
Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Marketing to dzia艂 zarz膮dzania, kt贸ry stara si臋 projektowa膰 strategie, kt贸re zbuduj膮 zyskowne relacje z docelowymi konsumentami.
Marketerzy musz膮 odpowiedzie膰 na pocz膮tku 2 wa偶ne pytania.

  •    Jaka filozofia jest najlepsza dla firmy w ustalaniu strategii marketingowych?
  •    Jakie znaczenie b臋dzie mia艂a organizacja, klienci i interesy spo艂ecze艅stwa?

Istnieje pi臋膰 alternatywnych koncepcji, w ramach kt贸rych organizacje opracowuj膮 i realizuj膮 swoje strategie marketingowe, aby na nie odpowiedzie膰.
Te 5 alternatywnych koncepcji marketingowych jest r贸wnie偶 nazywanych filozofiami zarz膮dzania marketingowego.

Co to strategia marketingowa

Dzisiaj istnieje strategia na wszystko, ale aby zbudowa膰 strategi臋, wa偶ne jest, aby najpierw zrozumie膰 jej podstawy. Na przyk艂ad, je艣li chcesz zbudowa膰 siln膮 strategi臋 marketingow膮, konieczne staje si臋 zrozumienie koncepcji marketingowych. Post臋puj膮c zgodnie z pi臋cioma podstawowymi koncepcjami marketingowymi, mo偶esz wymy艣li膰 odpowiedni膮 dla siebie strategi臋. M贸wi膮c pro艣ciej, realizacja jest kluczowym krokiem w marketingu i dzieje si臋 to dopiero po przeprowadzeniu wielu bada艅 i strategii.
Ide膮 koncepcji marketingowej jest przewidywanie i zaspokajanie potrzeb i pragnie艅 klient贸w lepiej ni偶 konkurencja. Koncepcje marketingowe zosta艂y po raz pierwszy wyprowadzone z ksi膮偶ki Adama Smitha Bogactwo narod贸w. Pozosta艂a jednak niezbadana 艣wiatu a偶 do XXI wieku.
Aby w pe艂ni doceni膰 koncepcj臋 marketingow膮, najpierw musimy zrozumie膰 potrzeby, pragnienia i wymagania;

  •    Potrzeby 鈥 jest to co艣 nieuniknionego dla istnienia 偶ycia; bez nich mo偶e si臋 zdarzy膰 wiele niekorzystnych rzeczy. Najgorsz膮 sytuacj膮 by艂aby 艣mier膰. Potrzeby obejmuj膮 wiele rzeczy, takich jak jedzenie, schronienie, samorozw贸j, bezpiecze艅stwo, przynale偶no艣膰 do spo艂ecze艅stwa, poczucie w艂asnej warto艣ci i szacunek.
  •    Pragnienie 鈥 pragnienia to nasze pragnienia w 偶yciu; nasza struktura spo艂eczna i kultura kszta艂tuj膮 nasze pragnienia.
  •    呕膮danie, wymagania 鈥 kiedy nasze potrzeby i pragnienia s膮 poparte nasz膮 zdolno艣ci膮 do ich posiadania, zaczynamy my艣le膰 dalej i 偶膮damy nowych rzeczy.

Skoro poznali艣my podstawy marketingu, czas zrozumie膰 pi臋膰 koncepcji marketingowych.

Koncepcja marketingowa przyk艂ad

1. Koncepcja produktu, czyli pomys艂 na produkt

Podstawowym celem koncepcji produktu jest wytwarzanie ta艅szych produkt贸w, poniewa偶 konsumenci nie zap艂ac膮 wysokiej ceny za produkty lub us艂ugi. Tak wi臋c firmy, wytwarzaj膮 towary na masow膮 skal臋 i czerpi膮 zyski z ekonomii skali.
Kiedy producenci wytwarzaj膮 tanie produkty, stosuj膮 szerok膮 strategi臋 dystrybucji, aby dotrze膰 do wi臋kszej liczby odbiorc贸w. Docieraj膮c do wi臋kszej liczby os贸b, mog膮 zwi臋kszy膰 swoj膮 produktywno艣膰, rozszerzaj膮c sw贸j rynek.
W koncepcji produktu marketerzy nie przywi膮zuj膮 wagi do wymaga艅 i pragnie艅 klient贸w. Ich g艂贸wnym celem jest produkowanie coraz wi臋kszej ilo艣ci towar贸w, liczy si臋 ilo艣膰, a nie jako艣膰. W rezultacie konsumenci s膮 zwykle niezadowoleni ze z艂ej jako艣ci produkt贸w.
Koncepcja produktu by艂a popularna, gdy na rynku nie by艂o konkurent贸w; cokolwiek wprowadzisz na rynek, ludzie to przyjm膮.
 Na przyk艂ad: Ford by艂 pierwsz膮 firm膮 motoryzacyjn膮; rozpocz臋艂a dostarczanie wi臋kszej liczby pojazd贸w na rynku. Ludzie kupowali, poniewa偶 by艂 to jedyny produkt dost臋pny w tym czasie.

2. Koncepcja produkcji

Jest to jedna z najwcze艣niejszych koncepcji marketingowych, w kt贸rej organizacja koncentruje si臋 na zdolno艣ciach proces贸w produkcyjnych. Ma wytwarza膰 produkty taniej, aby by艂y gotowe dla masowej populacji. W centrum koncepcji produkcji jest ilo艣膰, a nie jako艣膰 produkt贸w.
Koncepcja produkcji powsta艂a w po艂owie lat pi臋膰dziesi膮tych i towarzyszy prawu Saya (oficjalna nazw to prawo rynk贸w Saya). M贸wi, 偶e poda偶 generuje popyt na rynku. Dlatego zgodnie z tym prawem, gdy firma wytwarza produkt, nie musi promowa膰 swoich produkt贸w, bo si臋 samo sprzeda.
Prawo sta艂o si臋 powszechne, poniewa偶 w tamtych czasach nie by艂o technologii i komunikacji, a ludzie mniej podr贸偶owali.
Sprzedawca w sklepie by艂 kiedy艣 jedynym sprzedawc膮, a producent贸w by艂o niewielu. Kiedy艣 istnia艂a ograniczona r贸偶norodno艣膰 produkt贸w, niezale偶nie od tego, co by艂o na rynku.

3. Koncepcja sprzeda偶y

Jak sama nazwa wskazuje, ide膮 sprzeda偶y jest sprzeda偶 produktu firmy poprzez szeroko zakrojone dzia艂ania marketingowe i promocyjne. Nie ma znaczenia, czy zaspokajaj膮 potrzeby klient贸w, czy nie.
Centrum zarz膮dzania w tej metodzie polega na doko艅czeniu transakcji sprzeda偶y; wierz膮, 偶e ich praca jest wykonywana, gdy wprowadzaj膮 na rynek sw贸j produkt. Dlatego zamiast nawi膮zywa膰 i utrzymywa膰 d艂ugotrwa艂e po艂膮czenie z klientem, klient wraca艂 ponownie.
Koncepcja sprzeda偶y jest bardzo niepewn膮 strategi膮, poniewa偶 opiera si臋 na bardzo s艂abym za艂o偶eniu, 偶e firma powinna sprzedawa膰 wszystko, co produkuje, zamiast spe艂nia膰 wymagania klient贸w.
W tym podej艣ciu marketerzy uwa偶aj膮, 偶e je艣li konsumentom nie spodoba si臋 produkt firmy, kupi膮 co艣 innego i zapomn膮 o swoich przesz艂ych do艣wiadczeniach zakupowych. Tak wi臋c ca艂e poj臋cie koncepcji sprzeda偶y opiera si臋 na fa艂szywym za艂o偶eniu, 偶e klienci nie pami臋taj膮 swoich wcze艣niejszych do艣wiadcze艅 zakupowych.

4. Koncepcja marketingowa

Je艣li chodzi o koncepcj臋 marketingow膮, jest ona zorientowana na klienta. Umieszcza klient贸w w 艣rodku procesu marketingowego, odkrywaj膮c ich wymagania i pragnienia, a nast臋pnie zaspokajaj膮c je lepiej ni偶 konkurencja.
W tej metodzie marketer zak艂ada, 偶e 鈥嬧媖lient ma zawsze racj臋, a jego wymagania i pragnienia powinny by膰 dla nich priorytetem. Tutaj strategia marketingowa koncentruje si臋 na generowaniu zysku poprzez zaspokajanie potrzeb i pragnie艅 klient贸w.
Obs艂uguje bardzo prost膮 strategi臋: marketerzy nie szukaj膮 odpowiednich klient贸w dla swojego produktu; zamiast tego buduj膮 w艂a艣ciwy produkt. W ten spos贸b marketerzy staraj膮 si臋 wype艂ni膰 luk臋 mi臋dzy konsumentami a produktami firmy.
Kiedy analizujesz koncepcj臋 marketingow膮 z koncepcj膮 sprzeda偶y, mo偶esz zauwa偶y膰 ogromn膮 r贸偶nic臋 mi臋dzy obiema strategiami. Nie b臋dzie b艂臋dem, je艣li stwierdzisz, 偶e te dwie strategie znajduj膮 si臋 na dw贸ch przeciwnych skrajnych biegunach. Najlepszym przyk艂adem tej koncepcji jest wojna Coca-Coli z Pepsi.

5. Koncepcja marketingu spo艂ecznego

Idea koncepcji marketingu spo艂ecznego opiera si臋 na dobru ca艂ego spo艂ecze艅stwa, poniewa偶 bada strategi臋 koncepcji marketingu. To, czego potrzebuj膮 konsumenci, nie oznacza, 偶e 鈥嬧媌臋dzie to dla nich przydatne na d艂u偶sz膮 met臋. To, czego potrzebujesz, a co jest odpowiednie dla Ciebie i spo艂ecze艅stwa jako ca艂o艣ci, to dwie zupe艂nie r贸偶ne rzeczy.
Na przyk艂ad wszyscy lubimy s艂odkie jedzenie i fast foody. Wszyscy pragniemy tego samego, ale nie oznacza to, 偶e jest to dobre dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia ca艂ego spo艂ecze艅stwa.
Celem koncepcji marketingu spo艂ecznego jest u艣wiadomienie firmom, 偶e ponosz膮 przyjazn膮 i ekologiczn膮 odpowiedzialno艣膰, m.in jest to wa偶niejsze ni偶 ich kr贸tkoterminowe cele sprzeda偶y i zysku.
Przedsi臋biorstwa powinny projektowa膰 i dzia艂a膰 w kierunku zr贸wnowa偶onej przysz艂o艣ci spo艂ecze艅stwa; organizacje s膮 cz臋艣ci膮 spo艂ecze艅stwa i powinny si臋 tak zachowywa膰.

Nowoczesne koncepcje marketingowe wniosek

Koncepcje produkcji, produktu i sprzeda偶y sta艂y si臋 przestarza艂e w wi臋kszo艣ci dziedzin; przetrwaj膮 tylko w niekt贸rych dziedzinach. Dzisiejszy biznes pod膮偶a za koncepcj膮 marketingow膮 anga偶owania, spe艂niania potrzeb i pragnie艅 klient贸w, ale wyzwania 艣rodowiskowe stanowi膮 wyzwanie dla ca艂ej strategii koncepcji marketingowej.
Koncepcja marketingu spo艂ecznego jest prawd膮, 偶e to, co jest zdrowe dla jednostki i odpowiednie dla ca艂ego spo艂ecze艅stwa, to zupe艂nie inne rzeczy. Dlatego marketerzy powinni stworzy膰 strategi臋 marketingow膮, aby wzi膮膰 pod uwag臋 czynniki spo艂eczne i 艣rodowiskowe, poniewa偶 nie b臋dzie 偶adnej dzia艂alno艣ci marketingowej bez spo艂ecze艅stwa. Dlatego obowi膮zki spo艂ecze艅stwa powinny by膰 na pierwszym miejscu. Wi臋c nabywca ma pierwsze艅stwo rynkowe nad zyskiem firmy. Takie podej艣cie d艂ugoterminowo zapewni nam nap艂yw potencjalnych klient贸w i gwarancj臋 偶e wype艂nimy cele biznesowe.

Koncepcja marketingowa Kotlera

Cytat o tym czym jest koncepcja marketingowa wed艂ug P.Kotlera opiera si臋 na perspektywie od zewn膮trz do wewn膮trz, czyli oparta jest na czterech g艂贸wnych filarach: a) rynku docelowym, potrzebach klienta, b) marketingu skoordynowanym (rozumianym, c) jako koordynacja funkcji marketingowych i tak偶e jak koordynacja marketingu z innymi dzia艂ami przedsi臋biorstwa), d) zysk poprzez zadowolenie klienta.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)