Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Follow up
Follow up po spotkaniu. Czyli dlaczego musisz chase’ować swoje leady (follow-up)
22 października, 2021
Jak znaleźć klientów (sposoby na pozyskiwanie zleceń i sprzedaż)
1 listopada, 2021
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Transkrypt filmu „Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym”:

Chciałbyś przekonać więcej swoich klientów, aby częściej kupowali od Ciebie? Żeby kupowali więcej? Dzisiaj nauczę Cię prostej, ale potężnej techniki sprzedaży, która sprawdziła się w moich różnych firmach. To bardzo proste, coś, co możesz zastosować już dziś. Nie ma to nic wspólnego ze sztuczkami. Nie ma to nic wspólnego z twoim obecnym systemem sprzedaży. Ma to związek z Twoją ofertą. Jakie są proste rzeczy, które możesz zastosować w swojej ofercie, aby przekonać klientów do kupowania od Ciebie więcej. Opowiem Ci o strategii 3 pudełek.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Teraz chcę, żebyś o tym pomyślał. Kiedy sprzedajesz swój produkt lub usługę, masz jeden wybór, masz jedną opcję. Kiedy ktoś patrzy na twoją ofertę, wszystko, co może pomyśleć, co wszyscy konsumenci mogą pomyśleć, to czy chcę to kupić, czy nie chcę tego kupować? Więc jest to odpowiedź tak lub nie. Więc teraz myślą: ok, czy mogę sobie na to pozwolić? Czy mam na to budżet? Koncentrują się na cenie. Teraz… jednak, jeśli dasz im dwie możliwości, takie jak dwa pudełka, jak A i B w ten sposób. Zastanów się. Coś się zmieniło prawda. Zobacz jak to jest w restauracjach szybkiej obsługi, na przykład w maku. Dają ci dwie możliwości. Możesz zjeść zestaw normalny lub powiększony. Jak myślisz jak rozkładają się zakupy? Większość ludzi robi to, gdy dajesz im dwie możliwości, 80% wybiera małe, a 20% duże. Dlaczego? Ponieważ większość ludzi lubi grać bezpiecznie i lubi wybierać te, rzeczy na których mogliby zaoszczędzić pieniądze. Teraz, kiedy masz A i B, te dwie opcje, konsument, twój klient, nie skupia się tak bardzo na: ok, czy chcę to kupić, czy nie chcę tego kupować? Zastanawiają się, który z nich chcę kupić? Widzisz już jak zmieniają się proporcje na Twoją korzyść? Ale to jeszcze nie koniec…

Załóżmy że wprowadzamy trzeci produkt do oferty. Trzeci wybór, który jest taki, prawda? To są trzy produkty, trzy oferty i oto jak działa strategia. Chcesz przykład? Jest ich masa ale zobacz jak wygląda to w przypadku sprzedaży wejściówek na seminaria. Opcja mała: sama wejście, średnia wejście + książka prelegenta z autografem, może jakiś plakat, miejsca bliżej sceny. Opcja duża. To co w średniej, ale jeszcze wstęp za kulisy i lunch z prelegentem. I teraz ta stara oferta, która wydawała się dużą staje się średnią. To ma sens. Po prostu zmieniła nazwę, kiedyś była duża. Czyli zestaw powiększony. Teraz zestaw regular, a dochodzi trzecia w rozmiarze SUPER mega VIP. Więc masz teraz trzy możliwości i oto jak to działa. Zaproponowali Tobie małe. Zaproponowali coś w środku. Dają ci coś, co przypomina rozmiar Słonia. Więc kiedy to robisz, nagle pojawia się, jak to nazywam, wycena kontrastu. Więc co dalej? Kiedy oferujesz swój produkt i usługi, chcesz złożyć swoją największą ofertę, ostateczną, super mega ofertę, która jest tak oburzająca, że wiesz, że większość ludzi tego nie kupi. Wiedząc o tym, potem składasz swoją małą ofertę, ma wyglądać słabo i nie atrakcyjnie. Może nie aż tak, ale chcesz, żeby była taka, raczej przeciętna.

Nie lubisz tego aż tak bardzo. Ale chcesz, aby środkowy wybór był bardzo, bardzo atrakcyjny. Wiedząc, że naprawdę chcesz, aby ludzie kupili właśnie to. To ten, który chcesz kupić. To, co się dzieje, to , wprowadzają tę koncepcję, kilka % wybierze największy produkt. Potem masz 60-80% na środek, i około 20% na małe.

Teraz, w co wierzę… kiedy składasz ofertę na dwie możliwości, to jest dobre. Ale najlepsze są trzy opcje. Natomiast, kiedy oferujesz im cztery opcje, uważam, że to trochę za dużo. To trochę zbyt zagmatwane. Ale kiedy dasz im to i sprawisz że środkowy, to jest ten, który chcesz sprzedać, sprawisz, że będzie to tak atrakcyjne, jak to tylko możliwe to jesteśmy w domu. Podam kolejny przykład. Niech to będzie myjnia samochodowa. Masz samo mycie, mycie plus odkurzanie i w trzecim pakiecie na przykład głęboki wosk, ale zostawiasz auto na 3 dni i nakładają Ci ceramikę. Chyba już wiesz który chcą ci sprzedać. A jak wygląda wizyta u fryzjera? Podam na męskim przykładzie bo nie wiem jak to wygląda u Pań poza tym że zabiera dużo czasu. Mamy zwykłe strzyżenie, z myciem,z modelowaniem a co odważniejsi panowie dodają farbowanie.

Możesz więc łatwo zrobić to dla swojej firmy. Skomentuj jakie 3 opcje u siebie wdrożyłeś, lub chcesz wdrożyć. Możesz tez wkleić link w komentarzu. Więc chcę, żebyś stworzył trzy pudełka. Małe, bardzo, bardzo małe, są słabe. Możesz nawet pomyśleć o medalach na olimpiadzie. Złoto srebro i brąz. Złoto ma być drogie, jak najbardziej luksusowe. Wiedząc, że większość ludzi nie pójdzie na to, ale oto, co jest bardzo interesujące. W każdej chwili jest tak że te kilka procent na rynku będzie chciało najlepszą opcję.

To dobra, ogromna marża zysku. Chcesz, żeby większość, 60%, 80%, kupiła ten po środku. Możesz więc zrobić, powiedzmy, listę funkcji i korzyści. Powiedzmy, że najdroższa oferta, ma 15 funkcji. Średnia 10 a najtańsza 2. Nazywa się to ceną kontrastową. To jest przynęta. Nie liczysz na sprzedaż tego, to po prostu wabik.

Podsumowanie wpisu „Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym”

Proszę bardzo, to jest strategia trzech pudełek. Bardzo prosta. Widzisz, w sprzedaży chodzi o wybór, w marketingu chodzi o dawanie klientom wyboru. Nie za dużo, nie za mało, tylko w odpowiedniej ilości i niech klient wierzy, że to ich wybór.

Sprzedaż w Twoim sklepie (klient, marketing i reklama)

Aby zwiększać sprzedaż użytkownik musi mieć poczucie że e-commerce który prowadzisz jest godny zaufania. Jeśli sporo osób porzuca koszyk to wiesz ze konwersja jest do poprawy, ale dlaczego? Potencjalny klient klient może pochodzić z różnych źródeł ruchu (google ads, dawniej adwords, seo, pozycjonowanie, sem, reklama facebook, linkedin, tiktok, social media i inne). Więc widzisz już że content reklamowy musi być dobrany do platformy jaką wybierasz pod swój sklep. Jeśli chcesz wykorzystać najlepsze możliwości musisz optymalizować proces zakupowy online. Co to jest ta optymalizacja? Otóż sprawdzasz każdy etap. Jak wyświetla Ciebie wyszukiwarka produktów, czy łatwo można wyszukiwać produkty na Twoim sklepie internetowym, ile zajmuje wysyłka i dostawa, czy klient ma trudności aby dokonać zakupu, jaka jest konwersja, czy rabat za zapis na newsletter to dobry pomysł, czy nie, i wiele wiele innych. Więc jeśli chcesz zadbać o wzrost sprzedaży i aby rozwijać swój sklep internetowy to zachęcamy do konsultacji. Możesz to zrobić wysyłając e-mail o treści e-sklep a wtedy wspólnie ustalimy strategię jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie online i zdobywać nowych klientów za pomocą reklamy i w wynikach wyszukiwania.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)

 

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.