Jak promować sklep internetowy (10x reklamować)

Generowanie leadów
Generowanie leadów co to jest, jak to robić b2b i b2c
27 września, 2021
Strategia marketingowa na facebooku
Strategia marketingowa na facebooku i w social media
28 września, 2021
Jak promować sklep internetowy
Jak promować sklep internetowy

Kompleksowy poradnik. Jak promować sklep internetowy.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Jeśli masz dobrze prosperujący biznes offline, marketing nie jest Ci obcy. Jednak strategie kierowania ruchu do Twojego sklepu internetowego mogą być zupełnie inne.

Dzięki swojemu sklepowi internetowemu będziesz w stanie dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów niż kiedykolwiek wcześniej — i będziesz mieć pełną kontrolę nad ich doświadczeniami zakupowymi.

Ale to nie jest sytuacja „jeśli to zbudujesz, przyjdą”.
W tym artykule omówimy niektóre z najlepszych sposobów na udostępnienie nowego sklepu internetowego osobom, które chcą kupić. Zastanowimy się nie tylko, jak przyciągnąć ruch do Twojej witryny, ale także jak zintegrować marketing między Twoim sklepem internetowym a firmami offline, aby w pełni wykorzystać wszystkie Twoje kanały.

Jak promować sklep internetowy. Zwiększanie ruchu do Twojego sklepu internetowego

Możesz myśleć o marketingu swojej witryny e-commerce w kategoriach trzech głównych odbiorców:

  • Osoby, które wcześniej robiły u Ciebie zakupy lub przynajmniej wiedzą o Twoim sklepie  
  • Osoby, które szukają produktu, który oferujesz  
  • Osoby, które chciałyby spróbować produkt, który oferujesz, gdyby o nim wiedziały


Chociaż jest to, trzeba przyznać, uproszczony sposób myślenia o tym, to trójtorowe podejście może pomóc Ci pomyśleć o różnych działaniach marketingowych oraz o tym, jak podzielić czas i budżet.

W przypadku pierwszych odbiorców, osób, które o Tobie wiedzą. Powinieneś mieć bezpośredni kontakt z nimi – za pośrednictwem komunikacji e-mail, marketingu treści lub mediów społecznościowych. Możesz komunikować się z nimi bezpośrednio i „za darmo” (nie licząc budżetu, który możesz wydać na narzędzia).

W przypadku drugiej grupy odbiorców musisz znaleźć sposób, aby mogli odkryć oferowane przez Ciebie produkty, które spełniają ich potrzeby. Może to obejmować optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO), tworzenie treści (takich jak blogowanie) i marketing w wyszukiwarkach.

A w przypadku trzeciej grupy odbiorców musisz myśleć w kategoriach świadomości marki. Czy oferujesz rozwiązanie problemu, o którym jeszcze nie wiedzą? A może Twoja grupa docelowa korzysta z rozwiązania konkurencji? Odpowiedzi będą miały wpływ na Twoje podejście do marketingu.

Po skonfigurowaniu sklepu możesz zacząć promować swoją witrynę wśród istniejącej bazy klientów. Porozmawiamy również o tym, jak sprawić, by Twoja witryna była łatwa do znalezienia dla nowych klientów zainteresowanych Twoim produktem i jak mądrze wydać budżet reklamowy, aby skierować swój przekaz do ruchu, który ma duże zainteresowanie.

10 taktyk marketingowych jak reklamować sklep internetowy

Od marketingu do obecnych klientów po pozyskiwanie nowych, przyjrzyjmy się dziesięciu taktykom, których możesz użyć, aby przyciągnąć ruch do swojego nowego sklepu internetowego. Czyli konkretne sposoby jak promować sklep internetowy.

1. Wykorzystaj (i buduj) swoją listę e-mailową.

Jest to świetna promocja sklepu internetowego. Nawet w sklepie stacjonarnym ważna jest silna strategia e-mail marketingu. Zbierz jak najwięcej adresów e-mail — klientów, potencjalnych klientów, osoby zainteresowane Twoimi wydarzeniami itp. Po uruchomieniu będziesz mógł wysłać e-mail do wszystkich tych osób, informując ich, że mogą odwiedzić Twój sklep online.

Może to być dobry moment, aby rozważyć zaoferowanie promocji osobom z Twojej listy e-mailowej, a nawet zniżki za polecenie, aby zachęcić klientów do udostępniania Twojej witryny znajomym i rodzinie.

Poczta e-mail nadal jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych w zestawie narzędzi e-commerce, więc upewnij się, że nadal gromadzisz adresy e-mail w swojej witrynie. Niektóre marki używają wyskakujących okienek, aby zachęcić użytkowników do wprowadzenia swoich adresów e-mail w zamian za niewielką promocję, na przykład 15% zniżki na pierwszy zakup lub bezpłatną wysyłkę.

Powinieneś również upewnić się, że utrzymujesz stały przepływ komunikacji ze swoją listą e-mailową. Opracuj regularną częstotliwość e-maili i dołączaj promocje, nowe treści, premiery produktów i inne wiadomości, które mogą zachęcić klientów do odwiedzenia Twojej witryny. Więc rozwijaj swój newsletter produktowy. Jest to jedna z podstaw tego jak promować sklep internetowy.

2. Zwiększ swoją organiczną obecność w mediach społecznościowych.

W swoim biznesie online będziesz chciał wykorzystać każdą okazję, aby zwiększyć swoje cyfrowe zaangażowanie. Jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych sposobów jest okazanie nieco dodatkowej miłości kanałom mediów społecznościowych i upewnienie się, że są one zaopatrzone w żywe obrazy i angażujące filmy. To bardzo dobra forma promocji.

Możesz użyć swój kanał na Instagramie, aby zaprezentować te wspaniałe zdjęcia swojego produktu. Innymi świetnymi sposobami wykorzystania mediów społecznościowych są prezenty, współpraca z blogerami, którzy są aktywni w Twojej niszy i używanie odpowiednich hashtagów.

Jeśli masz już dość solidną obecność na kanałach społecznościowych z podstawową publicznością, nadszedł czas, aby to wykorzystać. Zwiększ częstotliwość publikowania postów i zainwestuj trochę więcej czasu w tworzenie bogatych treści wizualnych i krótkich, angażujących filmów. Zwiększenie zaangażowania wśród obserwujących zwiększa szansę na świadomość marki wśród obserwujących. Zachęcaj do udostępniania i włączaj treści tworzone przez użytkowników.

W social media nie musisz być wszędzie. Upewnij się, że jesteś obecny na kanałach, które są odpowiednie dla Twojego docelowego klienta i włóż tam swoją energię.

3. Zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem SEO.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) obejmuje wiele rzeczy, a próba optymalizacji może doprowadzić Cię do świata ciężkiej pracy nad przypodobaniem się algorytmom wyszukiwarek. Oto kilka rzeczy, o których należy pamiętać, jeśli dopiero zaczynasz.
Postaw się w roli swojego użytkownika — jak Twoi docelowi odbiorcy mówią o Twoich produktach i co chcą wiedzieć?

Zwróć uwagę na treść na stronie. Treść na stronie odnosi się do tytułów i opisów produktów, obrazów, wszelkich blogów lub innych treści, które możesz tworzyć itp. Chcesz się upewnić, że treść w naturalny sposób używa języka, którego mogą używać Twoi klienci podczas wyszukiwania powiązanych produktów i odpowiadania na ich pytania.

Ważne są również metatagi. Tagi tytułowe, które są jak nagłówki w wyszukiwarce, pomagają wyszukiwarce określić, o czym jest każda strona. Każda strona Twojej witryny powinna mieć swój unikalny tag tytułu. Opisy meta to krótkie podsumowania każdej strony. Gdy Twoja witryna pojawi się na stronie wyników wyszukiwania, użytkownicy zobaczą Twój tag tytułu i opis meta przede wszystkim.

4. Twórz ciekawe, przydatne treści content marketing.

Tworzenie świetnych treści dla osób, które chcą kupić Twój produkt, to m.in. świetny sposób na zwiększenie ruchu w Twojej witrynie i dostarczenie przydatnych informacji, które pozycjonują Twoją markę jako autorytatywny głos w Twojej branży.

5. Wypróbuj Google Ads, facebook ads i ruch płatny.

Korzystanie z Google Ads do marketingu w wyszukiwarkach daje możliwość licytowania słów kluczowych, dzięki czemu możesz wyświetlać się jako pierwszy na stronach wyników wyszukiwania. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) polega na uzyskaniu pożądanego „najwyższego miejsca” – ale uwaga, Google Ads nadal będzie pojawiać się jako pierwszy.

Marketing w wyszukiwarkach to świetny sposób na reklamowanie witryny, ponieważ nie wymaga żadnego projektu i może być bardzo skuteczny w generowaniu nowego ruchu. Będziesz uzyskiwać wyniki w czasie rzeczywistym i na bieżąco dostosowywać strategie kampanii na podstawie skuteczności.

6. Reklamuj się na platformach społecznościowych.

Media społecznościowe to świetne miejsce do skupienia się na wydatkach reklamowych, ponieważ wiesz, że ludzie spędzają czas na platformach społecznościowych. Jeśli zamierzasz kupić billboard, na której drodze najlepiej go postawić? Pomyśl też o takiej reklamie w mediach społecznościowych.

Jeśli Twoi odbiorcy spędzają dużo czasu na Instagramie, ale nie na Twitterze, będziesz chciał skoncentrować swoje wydatki na Instagramie.

Możesz używać zdjęć i filmów w swoich reklamach, ale zacznij od małych rzeczy. Reklama fotograficzna może być świetnym sposobem na zaprezentowanie produktu nowym osobom. Wypróbuj proste, angażujące obrazy używanego produktu i dostosuj taktykę w oparciu o to, jak dobrze działa w ciągu pierwszych kilku tygodni. I pamiętaj o testach a/b aby optymalizować konwersja. Dlaczego? Otóż konwersja może zaoszczędzić Ci olbrzymie pieniądze.Chcesz jeszcze jeden tip? Jest kilka metod jak promować sklep internetowy na facebooku.

7. Partnerstwo (JV) z komplementarnymi markami.

Twórz partnerstwa z innymi markami w celu wzajemnej promocji. Znajdź firmę o podobnej grupie docelowej, ale posiadającej produkt uzupełniający. W ten sposób każdy partner biznesowy dociera do zupełnie nowych, ale odpowiednich odbiorców. Na przykład, jeśli sprzedajesz sprzęt outdoorowy, odpowiednim partnerem może być marka skoncentrowana na butach turystycznych.
Rzeczywiste metody promocji krzyżowej mogą się różnić i można to zrobić na każdym poziomie ścieżki. Najważniejszymi działaniami mogą być takie rzeczy, jak współsponsorowanie podcastu lub bloga. Oboje zareklamujecie swój asortyment.

8. Bierz udział w wydarzeniach i dyskusjach online.

W miarę rozwoju komunikacji i wydarzeń online mogą pojawić się możliwości zwiększenia świadomości marki w społecznościach docelowych. Wykorzystaj swoją wiedzę, uczestnicząc w webinariach lub wirtualnych konferencjach, aby przekazać informacje o swojej firmie.

Osoby które znają tajniki tego jak promować sklep internetowy wiedzą jak budować partnerstwo (punkt wcześniejszy) na eventach.

9. Rozważ użycie influencer marketing.

Influencerzy to ludzie, którzy mają dużą publiczność online i mają moc „wpływu” na zachowania zakupowe tych odbiorców.
Współpraca z odpowiednim influencerem może sprawić, że Twój produkt trafi do ogromnej liczby potencjalnych klientów, zwiększając świadomość Twojej marki. Aby jak najlepiej wykorzystać influencer marketing, upewnij się, że obserwujący docelowego influencera jest zgodna z grupą docelową, a ich wartości są zgodne z Twoją marką.

Popularne taktyki marketingowe dla influencerów obejmują pisanie posta na blogu o Twoim produkcie, publikowanie treści w mediach społecznościowych, przeglądanie lub demonstrowanie produktu lub rozmawianie o Twoim produkcie na imprezie.

Zbliżamy się do końca wpisu „Jak promować sklep internetowy.

10. Wykorzystaj swoje sklepy offline.

Jeśli Twoja firma ma duże uznanie i lojalnych fanów, możesz poświęcić swój osobisty czas z klientami, aby zwiększyć ruch w swoim nowym sklepie internetowym.

Na przykład możesz użyć nieinwazyjnych sposobów, aby pomóc klientom pozostać zaangażowanym w Twoją markę nawet po opuszczeniu sklepu. Może to obejmować poproszenie ich o zapisanie się na listę e-mailową przy kasie, poinformowanie ich o programie lojalnościowym dla klientów, jeśli taki posiadasz, oraz zwrócenie uwagi na promocje, które prowadzisz w mediach społecznościowych, które mogą chcieć śledzić.

Rozważ oferowanie ulotek z kodami promocyjnymi, które można udostępnić znajomym i rodzinie, którzy mogą nie mieszkać w pobliżu Twojego sklepu stacjonarnego. Twoi osobiści klienci mogą być Twoimi największymi ewangelistami i mogą pomóc w rozpowszechnianiu Twojego przesłania daleko i szeroko.

Podsumowanie tego jak promować sklep internetowy

Otóż oczywiście to nie wszystkie metody. Jest jeszcze wiele technik jak zaawansowana reklama na facebooku, remarketing, analizadanych z google analytics, korzystanie z sieci reklamowej google, google merchant center, pozycjonowanie sklepu na long taile, marketing szeptany, testowanie CTA na Twojej stronie… i jeszcze wiele a to tylko te podstawowe sposoby jak wypromować sklep internetowy.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)