Jak promować sklep internetowy (10x reklamować i wypromować e-commerce)

Generowanie leadów
Generowanie leadów (lead generation) co to jest, jak to robić b2b i b2c (lead sprzedażowy)
27 września, 2021
Strategia marketingowa na facebooku
Strategia marketingowa na facebooku i w social media
28 września, 2021
Jak promować sklep internetowy
Jak promować sklep internetowy

Kompleksowy poradnik. Jak promować sklep internetowy.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Jeśli masz dobrze prosperujący biznes offline, marketing nie jest Ci obcy. Jednak strategie kierowania ruchu do Twojego sklepu internetowego mogą być zupełnie inne.

Dzięki swojemu sklepowi internetowemu będziesz w stanie dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów niż kiedykolwiek wcześniej — i będziesz mieć pełną kontrolę nad ich doświadczeniami zakupowymi.

Ale to nie jest sytuacja „jeśli to zbudujesz, przyjdą”.
W tym artykule omówimy niektóre z najlepszych sposobów na udostępnienie nowego sklepu internetowego osobom, które chcą kupić. Zastanowimy się nie tylko, jak przyciągnąć ruch do Twojej witryny, ale także jak zintegrować marketing między Twoim sklepem internetowym a firmami offline, aby w pełni wykorzystać wszystkie Twoje kanały.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Jak promować sklep internetowy. Zwiększanie ruchu do Twojego sklepu internetowego

Możesz myśleć o marketingu swojej witryny e-commerce w kategoriach trzech głównych odbiorców:

  • Osoby, które wcześniej robiły u Ciebie zakupy lub przynajmniej wiedzą o Twoim sklepie  
  • Osoby, które szukają produktu, który oferujesz  
  • Osoby, które chciałyby spróbować produkt, który oferujesz, gdyby o nim wiedziały


Chociaż jest to, trzeba przyznać, uproszczony sposób myślenia o tym, to trójtorowe podejście może pomóc Ci pomyśleć o różnych działaniach marketingowych oraz o tym, jak podzielić czas i budżet.

W przypadku pierwszych odbiorców, osób, które o Tobie wiedzą. Powinieneś mieć bezpośredni kontakt z nimi – za pośrednictwem komunikacji e-mail, marketingu treści lub mediów społecznościowych. Możesz komunikować się z nimi bezpośrednio i „za darmo” (nie licząc budżetu, który możesz wydać na narzędzia).

W przypadku drugiej grupy odbiorców musisz znaleźć sposób, aby mogli odkryć oferowane przez Ciebie produkty, które spełniają ich potrzeby. Może to obejmować optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO), tworzenie treści (takich jak blogowanie) i marketing w wyszukiwarkach.

A w przypadku trzeciej grupy odbiorców musisz myśleć w kategoriach świadomości marki. Czy oferujesz rozwiązanie problemu, o którym jeszcze nie wiedzą? A może Twoja grupa docelowa korzysta z rozwiązania konkurencji? Odpowiedzi będą miały wpływ na Twoje podejście do marketingu.

Po skonfigurowaniu sklepu możesz zacząć promować swoją witrynę wśród istniejącej bazy klientów. Porozmawiamy również o tym, jak sprawić, by Twoja witryna była łatwa do znalezienia dla nowych klientów zainteresowanych Twoim produktem i jak mądrze wydać budżet reklamowy, aby skierować swój przekaz do ruchu, który ma duże zainteresowanie.

10 taktyk marketingowych jak reklamować sklep internetowy

Od marketingu do obecnych klientów po pozyskiwanie nowych, przyjrzyjmy się dziesięciu taktykom, których możesz użyć, aby przyciągnąć ruch do swojego nowego sklepu internetowego. Czyli konkretne sposoby jak promować sklep internetowy.

1. Wykorzystaj (i buduj) swoją listę e-mailową.

Jest to świetna promocja sklepu internetowego. Nawet w sklepie stacjonarnym ważna jest silna strategia e-mail marketingu. Zbierz jak najwięcej adresów e-mail — klientów, potencjalnych klientów, osoby zainteresowane Twoimi wydarzeniami itp. Po uruchomieniu będziesz mógł wysłać e-mail do wszystkich tych osób, informując ich, że mogą odwiedzić Twój sklep online.

Może to być dobry moment, aby rozważyć zaoferowanie promocji osobom z Twojej listy e-mailowej, a nawet zniżki za polecenie, aby zachęcić klientów do udostępniania Twojej witryny znajomym i rodzinie.

Poczta e-mail nadal jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych w zestawie narzędzi e-commerce, więc upewnij się, że nadal gromadzisz adresy e-mail w swojej witrynie. Niektóre marki używają wyskakujących okienek, aby zachęcić użytkowników do wprowadzenia swoich adresów e-mail w zamian za niewielką promocję, na przykład 15% zniżki na pierwszy zakup lub bezpłatną wysyłkę.

Powinieneś również upewnić się, że utrzymujesz stały przepływ komunikacji ze swoją listą e-mailową. Opracuj regularną częstotliwość e-maili i dołączaj promocje, nowe treści, premiery produktów i inne wiadomości, które mogą zachęcić klientów do odwiedzenia Twojej witryny. Więc rozwijaj swój newsletter produktowy. Jest to jedna z podstaw tego jak promować sklep internetowy.

2. Zwiększ swoją organiczną obecność w mediach społecznościowych.

W swoim biznesie online będziesz chciał wykorzystać każdą okazję, aby zwiększyć swoje cyfrowe zaangażowanie. Jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych sposobów jest okazanie nieco dodatkowej miłości kanałom mediów społecznościowych i upewnienie się, że są one zaopatrzone w żywe obrazy i angażujące filmy. To bardzo dobra forma promocji.

Możesz użyć swój kanał na Instagramie, aby zaprezentować te wspaniałe zdjęcia swojego produktu. Innymi świetnymi sposobami wykorzystania mediów społecznościowych są prezenty, współpraca z blogerami, którzy są aktywni w Twojej niszy i używanie odpowiednich hashtagów.

Jeśli masz już dość solidną obecność na kanałach społecznościowych z podstawową publicznością, nadszedł czas, aby to wykorzystać. Zwiększ częstotliwość publikowania postów i zainwestuj trochę więcej czasu w tworzenie bogatych treści wizualnych i krótkich, angażujących filmów. Zwiększenie zaangażowania wśród obserwujących zwiększa szansę na świadomość marki wśród obserwujących. Zachęcaj do udostępniania i włączaj treści tworzone przez użytkowników.

W social media nie musisz być wszędzie. Upewnij się, że jesteś obecny na kanałach, które są odpowiednie dla Twojego docelowego klienta i włóż tam swoją energię.

3. Zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem SEO.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) obejmuje wiele rzeczy, a próba optymalizacji może doprowadzić Cię do świata ciężkiej pracy nad przypodobaniem się algorytmom wyszukiwarek. Oto kilka rzeczy, o których należy pamiętać, jeśli dopiero zaczynasz.
Postaw się w roli swojego użytkownika — jak Twoi docelowi odbiorcy mówią o Twoich produktach i co chcą wiedzieć?

Zwróć uwagę na treść na stronie. Treść na stronie odnosi się do tytułów i opisów produktów, obrazów, wszelkich blogów lub innych treści, które możesz tworzyć itp. Chcesz się upewnić, że treść w naturalny sposób używa języka, którego mogą używać Twoi klienci podczas wyszukiwania powiązanych produktów i odpowiadania na ich pytania.

Ważne są również metatagi. Tagi tytułowe, które są jak nagłówki w wyszukiwarce, pomagają wyszukiwarce określić, o czym jest każda strona. Każda strona Twojej witryny powinna mieć swój unikalny tag tytułu. Opisy meta to krótkie podsumowania każdej strony. Gdy Twoja witryna pojawi się na stronie wyników wyszukiwania, użytkownicy zobaczą Twój tag tytułu i opis meta przede wszystkim.

4. Twórz ciekawe, przydatne treści content marketing.

Tworzenie świetnych treści dla osób, które chcą kupić Twój produkt, to m.in. świetny sposób na zwiększenie ruchu w Twojej witrynie i dostarczenie przydatnych informacji, które pozycjonują Twoją markę jako autorytatywny głos w Twojej branży.

5. Wypróbuj Google Ads, facebook ads i ruch płatny.

Korzystanie z Google Ads do marketingu w wyszukiwarkach daje możliwość licytowania słów kluczowych, dzięki czemu możesz wyświetlać się jako pierwszy na stronach wyników wyszukiwania. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) polega na uzyskaniu pożądanego „najwyższego miejsca” – ale uwaga, Google Ads nadal będzie pojawiać się jako pierwszy.

Marketing w wyszukiwarkach to świetny sposób na reklamowanie witryny, ponieważ nie wymaga żadnego projektu i może być bardzo skuteczny w generowaniu nowego ruchu. Będziesz uzyskiwać wyniki w czasie rzeczywistym i na bieżąco dostosowywać strategie kampanii na podstawie skuteczności.

6. Reklamuj się na platformach społecznościowych.

Media społecznościowe to świetne miejsce do skupienia się na wydatkach reklamowych, ponieważ wiesz, że ludzie spędzają czas na platformach społecznościowych. Jeśli zamierzasz kupić billboard, na której drodze najlepiej go postawić? Pomyśl też o takiej reklamie w mediach społecznościowych.

Jeśli Twoi odbiorcy spędzają dużo czasu na Instagramie, ale nie na Twitterze, będziesz chciał skoncentrować swoje wydatki na Instagramie.

Możesz używać zdjęć i filmów w swoich reklamach, ale zacznij od małych rzeczy. Reklama fotograficzna może być świetnym sposobem na zaprezentowanie produktu nowym osobom. Wypróbuj proste, angażujące obrazy używanego produktu i dostosuj taktykę w oparciu o to, jak dobrze działa w ciągu pierwszych kilku tygodni. I pamiętaj o testach a/b aby optymalizować konwersja. Dlaczego? Otóż konwersja może zaoszczędzić Ci olbrzymie pieniądze.Chcesz jeszcze jeden tip? Jest kilka metod jak promować sklep internetowy na facebooku.

7. Partnerstwo (JV) z komplementarnymi markami.

Twórz partnerstwa z innymi markami w celu wzajemnej promocji. Znajdź firmę o podobnej grupie docelowej, ale posiadającej produkt uzupełniający. W ten sposób każdy partner biznesowy dociera do zupełnie nowych, ale odpowiednich odbiorców. Na przykład, jeśli sprzedajesz sprzęt outdoorowy, odpowiednim partnerem może być marka skoncentrowana na butach turystycznych.
Rzeczywiste metody promocji krzyżowej mogą się różnić i można to zrobić na każdym poziomie ścieżki. Najważniejszymi działaniami mogą być takie rzeczy, jak współsponsorowanie podcastu lub bloga. Oboje zareklamujecie swój asortyment.

8. Bierz udział w wydarzeniach i dyskusjach online.

W miarę rozwoju komunikacji i wydarzeń online mogą pojawić się możliwości zwiększenia świadomości marki w społecznościach docelowych. Wykorzystaj swoją wiedzę, uczestnicząc w webinariach lub wirtualnych konferencjach, aby przekazać informacje o swojej firmie.

Osoby które znają tajniki tego jak promować sklep internetowy wiedzą jak budować partnerstwo (punkt wcześniejszy) na eventach.

9. Rozważ użycie influencer marketing.

Influencerzy to ludzie, którzy mają dużą publiczność online i mają moc „wpływu” na zachowania zakupowe tych odbiorców.
Współpraca z odpowiednim influencerem może sprawić, że Twój produkt trafi do ogromnej liczby potencjalnych klientów, zwiększając świadomość Twojej marki. Aby jak najlepiej wykorzystać influencer marketing, upewnij się, że obserwujący docelowego influencera jest zgodna z grupą docelową, a ich wartości są zgodne z Twoją marką.

Popularne taktyki marketingowe dla influencerów obejmują pisanie posta na blogu o Twoim produkcie, publikowanie treści w mediach społecznościowych, przeglądanie lub demonstrowanie produktu lub rozmawianie o Twoim produkcie na imprezie.

Zbliżamy się do końca wpisu „Jak promować sklep internetowy.

10. Wykorzystaj swoje sklepy offline.

Jeśli Twoja firma ma duże uznanie i lojalnych fanów, możesz poświęcić swój osobisty czas z klientami, aby zwiększyć ruch w swoim nowym sklepie internetowym.

Na przykład możesz użyć nieinwazyjnych sposobów, aby pomóc klientom pozostać zaangażowanym w Twoją markę nawet po opuszczeniu sklepu. Może to obejmować poproszenie ich o zapisanie się na listę e-mailową przy kasie, poinformowanie ich o programie lojalnościowym dla klientów, jeśli taki posiadasz, oraz zwrócenie uwagi na promocje, które prowadzisz w mediach społecznościowych, które mogą chcieć śledzić.

Rozważ oferowanie ulotek z kodami promocyjnymi, które można udostępnić znajomym i rodzinie, którzy mogą nie mieszkać w pobliżu Twojego sklepu stacjonarnego. Twoi osobiści klienci mogą być Twoimi największymi ewangelistami i mogą pomóc w rozpowszechnianiu Twojego przesłania daleko i szeroko.

Wypromować sklep internetowy e-commerce

Jeśli sprzedaż to Twój główny cel to powinieneś sprawdzić naszą ofertę. Reklama sklepu internetowego to priorytet żeby przetrwać. Liczą się wartościowe kliknięcia. Więc chyba już wiesz że to pora na skuteczne kampanie reklamowe bo w innym przypadku Twoja konkurencja Ciebie zdominuje.

Transkrypt mojego filmu z youtube

Hej, dzisiaj kilka strategii jak promować swoją firmę w internecie. Będzie o usługach, z naciskiem na e-commerce, akurat takich zapytań mamy obecnie więcej. To chyba przez panującą modę na zakładanie sklepów internetowych i sprzedaż na portalach typu amazon, czy allegro. Więc bez przedłużania, zaczynamy od z person, ale najpierw intro!

Okej, jeśli masz już prosperujący biznes to na szybko, powinieneś się skupić głównie na testach A/B, wybraniu najlepszej platformy reklamowej i optymalizacji lejka który posiadasz. Jeśli jesteś nowy w biznesie online to to też będzie dla Ciebie pomocne. Zacząć musimy od ścieżki marketingowej. Na pewno słyszałeś pojęcia TOFU, MofU, BOFU, zimny i gorący ruch itp. Ale mówiąc prościej. Wyobraź sobie  3 grupy klientów.

  • Osoby, które wcześniej robiły u Ciebie zakupy lub przynajmniej wiedzą o Twoim sklepie  
  • Osoby, które szukają produktu, który oferujesz, ale Ciebie nie znają
  • Osoby, które chciałyby spróbować produkt, który oferujesz, gdyby o nim wiedziały

Jest to uproszczony model lejka sprzedażowo-marketingowego, ale pomoże Ci rozgryźć całą koncepcję różnych działań i jak najlepiej podzielić budżet i czas. W przypadku pierwszej grupy odbiorców, czyli osób, które o Tobie wiedzą. Powinieneś mieć bezpośredni kontakt z nimi – może to być e-mail, content marketingu, czy social media. I z nimi uwaga, możesz komunikować się  bezpośrednio i w cudzysłowie „za darmo” (nie licząc budżetu, który możesz wydać na narzędzia, jak na przykład oprogramowanie email, czy tworzenie postów).

W przypadku drugiej grupy, czyli tych które szukają tego co sprzedajesz, ale Ciebie nie znają, musisz znaleźć sposób, aby mogli odkryć oferowane przez Ciebie produkty, które spełniają ich potrzeby. Dla osób z dużym budżetem robimy jednocześnie SEO i jakąś formę reklamy płatnej. Dobrze działa facebook, bardziej wizualnie, aby pokazać się że jesteśmy, plus remarketing, bo jest tańszy od google ads, a samo google już pod konkretne frazy zakupowe. W niektórych branżach można eksperymentować z linkedin, tiktok, pinterest, czy twitter ads.

I została nam trzecia grupa. Tutaj musisz myśleć w kategoriach świadomości marki. Czy oferujesz rozwiązanie problemu, o którym jeszcze nie wiedzą? A może Twoja grupa docelowa korzysta z rozwiązania konkurencji? Odpowiedzi będą miały wpływ na Twoje podejście do marketingu. Okej to tak ogólnikowo. A teraz kilka konkretnych rad.

Po pierwsze, email marketing. U nas jest to jedna z podstaw jeśli chodzi o lead nurturing i follow up. A z tego co widzę mało kto używa tego dobrze. W ogóle większość firm nie używa wcale, nawet e-commercy które mają duże bazy klientów. Wydają na reklamę w google i fb, płacą za kliknięcia, tymczasem wysłanie email, czy sekwencja email automation to już groszowe sprawy. Praktycznie za darmo. Gdzie tu logika? Ich Weiss nicht? I do not know.

Oprócz tego co wymieniłem strategii i rzeczy które możesz badać jest wiele, jak na przykład treść wiadomości dla porzuconych koszyków. Następnie badasz przekliki i patrzysz która wersja email powoduje że więcej osób wraca do sklepu aby dokończyć zakupy.

Druga kwestia. To widoczność organiczna. Nie jestem tutaj jakimś olbrzymim fanem, bo zabiera to wiele czasu, ale warto robić to jak platforma daje możliwości i zasięgi. Bądźmy szczerzy. Na facebooka jest za późno już jakieś 8 lat, na instagram jesteś już 5 lat spóźniony, linkedin jest w miare ok, ale jest tam bardzo mało użytkowników, więc to co obecnie daje dobre rezultaty to tik tok bo tam z automatu masz zasięg. Mało osób docenia ale wkrótce każdy będzie mówił że „szkoda że nie zacząłem wcześniej”. Ze wszystkim tak było, instagram też wydawał się „głupi” bo co to żeby wrzucać zdjęcia. Facebook też, i tak jest ze wszystkim. Także jeśli organicznie to na platformie gdzie jest zasięg. Jeśli wrzucić post na fanpage fb i masz 15 wyświetleń to nie ma to sensu. Spożytkuj czas na coś innego.

Dalej, trzecia kwestia. SEO, jasne jeśli zaczynasz i jesteś pod kreską to nie ma to sensu bo na efekty pozycjonowania czeka się dosyć długo więc zdecydowanie lepsze będą reklamy płatne. Natomiast jeśli już działasz w biznesie i jesteś dochodowy to polecam jak najbardziej bo to będzie Twój game changer, przy okazji poleca naszą agencję. Możesz się z nami skontaktować.

Co tutaj jeszcze miałem dla Was zapisane.

Reklamy fb i google to już było, inne social media też. Ooo

Partnerstw czyli joint venture. Świetnie to działa podczas wspólnych wywiadów, podcastów czy eventów. Tylko nie pisz od konkurencji ale może to być ktoś z Twojej branży kto sprzedaje produkty komplementarne, czyli uzupełniające. Dalej wydarzenia, dyskusje i przemówienia. Możesz to traktować jako formę sprzedaży webinarowej. Występujesz w roli eksperta, czyli od razu z ludzi schodzi ta bariera, nie znam go i mu nie ufam, tylko przyszli na jakiś event żeby posłuchać i są otwarci. Dalej mamy influencer marketing. Osobiście nie korzystam i nie jestem mega fanem, ale mamy u siebie w portoflio pewne firmy które robia takie kampanie.

Podsumowanie tego jak promować sklep internetowy

Otóż oczywiście to nie wszystkie metody. Jest jeszcze wiele technik jak zaawansowana reklama na facebooku, remarketing, analiza danych z google analytics, korzystanie z sieci reklamowej google, google merchant center, pozycjonowanie sklepu na long taile, marketing szeptany, testowanie CTA na Twojej stronie… i jeszcze wiele a to tylko te podstawowe sposoby jak wypromować sklep internetowy.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)