Jak pozyskiwać leady tworząc ciekawy content-co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja]

Pozyskiwanie leadów, lead quality (jak zwiększyć jakość leadów)
Pozyskiwanie leadów, lead quality (jak zwiększyć jakość leadów) Jak pozyskiwać leady

Jak pozyskiwać leady tworząc ciekawy content

Każda strategia generowania leadów, nawet wspierana przez najbardziej zaawansowane technologie marketingowe, może być nieskuteczna, jeśli jego taktyka tworzenia treści nie jest dostosowana do potrzeb kupujących i nie uwzględnia całej podróży zakupowej klienta/prospekta. Tworzenie treści to nie tylko wypełnianie stron internetowych w celu uzyskania wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Chodzi o przekazywanie odbiorcom i potencjalnym klientom cennych, istotnych informacji i spostrzeżeń w celu budowania zaufania.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Dzisiaj poruszymy różne sposoby, w jakie content marketing może być skuteczną częścią funkcji generowania leadów, zwiększając jakość leadów i konwersje oraz tworząc ciągły przepływ przychodów do Twojej firmy.

Czym jest content marketing generujący leady?

Mówiąc najprościej, marketing treści z celem jakim jest generowaniem potencjalnych klientów to strategiczne działania, które koncentrują się na tworzeniu i dystrybucji interesujących, angażujących i odpowiednich treści w celu przyciągnięcia i wygenerowania potencjalnych klientów z predefiniowanej osoby.

Zobacz wideo na temat jak pozyskiwać leady:

Czyli najpierw generujemy awatar odwiedzającego układamy pod niego content marketing. Lead magnet’y i reszta działań prowadzących do celu mogą być prawdziwym game changerem, ponieważ treść ma moc generowania wielu zapytań dla Twojej firmy.

W skrócie, im lepsza strategia content marketingu, tym więcej potencjalnych klientów zdobędziesz.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Content marketing mocno się zmienił

Nie trzeba dodawać, że w ciągu ostatnich lat content marketing szybko się zmienił. Dojrzał, gdy doświadczenia cyfrowe stały się kluczowym czynnikiem napędzającym oczekiwania. Nie potrzebujemy już spekulacji na temat tego, dlaczego i jak tworzyć, rozpowszechniać i wykorzystywać treści w celu uzyskania przewagi.

Jest teraz wystarczająco dużo danych, aby wiedzieć, co działa, a co nie. Podstawy marketingu nadal obowiązują, ale na nowe sposoby. Chodzi o umieszczenie potrzeb odbiorców ponad reklamą i chęcią zysku; prawdziwie doskonale działające treści muszą być generowane, aby użytkownicy byli w centrum.

Dobry content marketing zdobywa ruch do naszej witryny, pomagając zainteresowanym znaleźć odpowiedzi na kluczowe pytania, które pomogą mu odnieść sukces.

Omówmy teraz różne rodzaje skutecznych strategii content marketingowych związanych z generowaniem leadów i zobacz, jak wykorzystać je na swoją korzyść.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Jak generować leady poprzez content marketing?

Wyścig marketingowo-reklamowy nieustannie zmusza marketerów do wymyślania nowych, interesujących i interaktywnych treści, które przebiją się przez viralowe tiktoki i przyciągną uwagę odbiorców. Mając to na uwadze, przygotowaliśmy listę skutecznych strategii, które świetnie działają.

Zrozum swoją grupę docelową

Zrozumienie podstaw potrzeb odbiorców to kluczowy sposób na tworzenie odpowiednich, skutecznych treści. Nie ma tutaj drogi na skróty, ale też nie musi to być czasochłonne. Rozmawiaj z klientami. Zadawaj im pytania. Stosuj ankiety i badania online. Spójrz na konkurentów, aby zobaczyć, jak starają się zaspokoić potrzeby klienta. Im bardziej to wykorzystasz, tym więcej odniesiesz sukcesu.

Promocja treści wraz z tworzeniem

Tworzenie genialnego fragmentu treści jest ważne, ale najważniejsze jest promowanie go w różnych kanałach treści.

Jak to się mówi:

“Content is King, but marketing is Queen and the Queen runs the household.”

Content is King but distribution is a Queen

Powodem jest to, że treść nie promuje się sama na początku gdy masz małe zasięgi i mało followersów. Content musi być rozpowszechniany, aby potencjalni klienci mogli czytać, oglądać, zdobywać wiedzę i dzielić się z rówieśnikami. Tak więc Twoim zadaniem nie jest tylko tworzenie świetnych treści, ale także zapewnienie, że trafią one do właściwych odbiorców.

Aby przyspieszyć odkrywanie treści, pomocne może być używanie reklam w social media.

Poza tym planuj dystrybucję za pomocą kalendarzy treści. Jest to nie tylko świetny sposób na dystrybucję, targetowanie, monitorowanie i sprzedaż treści oraz łączenie się i angażowanie odbiorców docelowych na całym świecie, ale także tworzenie wartościowych linków zwrotnych pod SEO.

Wybierz odpowiednie kanały

Wybór kanałów to kolejna rzecz, która może stworzyć lub zniszczyć strategię content marketingu. Na przykład, jeśli LinkedIn jest jedną z platform mediów społecznościowych, w której docelowi odbiorcy najbardziej angażują się w Twoją markę, to nie zadziałają tam filmiki na których tańczysz jak na tiktoku.

Z drugiej strony, jeśli Twitter działa dla Ciebie najlepiej, skoncentruj tam swoją energię. Pamiętaj, że im lepiej rozumiesz psychikę i nawyki swojej grupy docelowej, tym lepiej możesz tworzyć i sprzedawać treści oraz napędzać generowanie leadów.

Elementy treści oparte na danych

Treść ma na celu zdobycie zaufania odbiorców. A zaufanie jest kluczem do wartości życiowej klienta. Sposób na zbudowanie zaufania polega na upewnieniu się, że treść jest prawdziwa oraz poparta faktami i danymi. Jeszcze lepiej, jeśli możesz wykorzystać lidera branży, lub influencera. Dzięki temu wykorzystasz jego autorytet.

Poszerz swoje horyzonty w zakresie pozyskiwania treści

Nie wystarczy już zwykła analiza konkurencji, czy content gap. Czas poszerzyć horyzonty!

Musisz dodać inne narzędzia. Np posty gościnne to stara, ale skuteczna taktyka.

Dodatkowo pozwala na uwiarygodnienie Ciebie. Poproś także swoich pracowników z różnych działów, aby się włączyli lub przynajmniej mieli wkład w treść.

Powodem, dla którego ta technika jest świetna, jest to, że działania pracowników dodatkowo pomagają generować leady. Przeczytaj nasz inny wpis na temat employer branding.

Spersonalizuj swój content marketing

Wykorzystywanie tych samych treści w celu zaspokojenia potrzeb każdego segmentu odbiorców to podejście „lekko nieaktualne”. Personalizacja zwiększa skuteczność każdej stosowanej taktyki marketingowej. Przemawia do jednostek, sprawiając, że czują się wyjątkowi. To ostatecznie zmusza ich do podjęcia działań i wejścia na ścieżkę konwersji.

Personalizacja może być tak prosta lub złożona, jak tylko chcesz. Może to być tylko imię czytelnika w e-mailu lub cała witryna — to zależy od Ciebie. Giganci stisują wysoce opracowany marketing i email automation z wieloma regułami.

Ty na początku po prostu nie sprzedawaj swoich produktów w niewłaściwym momencie. Zamiast tego bądź bardziej taktyczny.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Pomoce wizualne

Copywriting może być podstawą skutecznych treści, ale nie należy lekceważyć siły oddziaływania obrazów na czytelnika. Niezależnie od tego, czy są to zdjęcia czy filmy, wszystkie pomoce wizualne zwiększają siłę Twojego przekazu i pomagają Ci się przebić.

Ale jakie formy treści wizualnych najlepiej nadają się do generowania leadów? Oto podpowiedź:

  • Ilustrowane podsumowania: Innym świetnym formatem wizualnym content marketingu jest ilustrowane podsumowanie, np grafika, mapa myśli itp. Podstawową ideą jest przekazanie wrażeń lub pomysłów z długiego dokumentu.
  • Filmy edukacyjne: Treści wideo dotyczące produktów lub usług. Ta strategia świetnie działa, gdy są one umieszczane na stronach docelowych. Wymagają dodatkowego wysiłku, ale dobrze wykonane mogą sprawić, że nawet najbardziej techniczne tematy będą interesujące i wciągające (zobacz np jak ciekawe potrafią być wykłady na TED).
  • Interaktywne infografiki: Wartość infografik to znacznie więcej niż tylko wizualne pomoce. Koncentrują wiele informacji w łatwo przyswajalnym formacie, który jest użyteczny i udostępniany przez czytelnika. Zwiększają również wiarygodność Twojej marki, a gdy są prawidłowo opisane i mogą pomóc Twojej witrynie w wysokiej pozycji w wyszukiwaniu grafiki w google. A to zawsze dodatkowy ruch! Zobacz przykład jednej z naszych infografik:
Jak pozyskiwać leady tworząc ciekawy content-co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja] 1

Jak zbierać leady sprzedażowe?

Aby zbierać leady sprzedażowe, warto skorzystać z następujących strategii:

  1. Tworzenie wartościowych treści, takich jak artykuły, infografiki, wideo itp., aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.
  2. Optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO, aby poprawić jej pozycję w wynikach wyszukiwania i zwiększyć zasięg.
  3. Stworzenie formularzy kontaktowych lub landing pages, które zachęcają do podania danych kontaktowych.
  4. Reklama płatna, takie jak Google Ads, Facebook Ads, aby docierać do większej liczby potencjalnych klientów.
  5. Wykorzystanie social media, takie jak LinkedIn, Twitter, Facebook, aby zwiększyć zasięg i dotrzeć do klientów.
  6. Zastosowanie strategii e-mail marketingu, aby regularnie przypominać potencjalnym klientom o swoich produktach lub usługach i zachęcać do dokonania zakupu.
  7. Wykorzystanie networkingu, takie jak branżowe wydarzenia, konferencje, aby nawiązać bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami.

Pamiętaj, że skuteczne zbieranie leadów wymaga nie tylko skorzystania z różnych strategii, ale także stałego testowania i dostosowywania działań do zmieniających się potrzeb klientów.

Wniosek i podsumowanie jak pozyskiwać leady

Istnieje wiele sposobów na pozyskiwanie leadów, w tym:

  1. Tworzenie ofert specjalnych, takich jak bezpłatne próbki lub kody rabatowe, w zamian za kontaktowe dane potencjalnych klientów.
  2. Publikowanie wartościowych treści, takich jak e-booki, artykuły lub poradniki, w zamian za adresy e-mail lub informacje kontaktowe.
  3. Reklama i promowanie oferty na platformach społecznościowych, takich jak Facebook i LinkedIn, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.
  4. Wykorzystanie narzędzi do zbierania danych kontaktowych, takich jak formularze na stronie internetowej, chatboty, interaktywne quizy i ankiety.
  5. Udział w branżowych wydarzeniach, takich jak konferencje i targi, aby nawiązać kontakty z potencjalnymi klientami.
  6. Wykorzystanie kampanii e-mail marketingowych, aby dostarczać wartościową treść i promować oferty, zachęcając odbiorców do podjęcia działania i pozostawienia swoich danych kontaktowych.
  7. Stworzenie programów poleceń, w których zadowoleni klienci polecają firmę swoim znajomym, co może przynieść nowych potencjalnych klientów.

Należy pamiętać, że nie wszystkie metody będą odpowiednie dla każdej firmy. Ważne jest, aby wybrać takie metody, które będą skuteczne dla danego biznesu i jego grupy docelowej.

Jako osoba chcąca rozwijać swój biznes pamiętaj o jednej rzeczy: zawsze dostosowuj swoją strategię dotyczącą treści do ostatecznych celów i potrzeb docelowych odbiorców. W ten sposób każdy element treści nada wartość Twojej firmie, zwiększy Twój zwrot z inwestycji i dostarczy potencjalnych klientów, których potrzebuje Twoja marka.

Co więcej, zawsze testuj i optymalizuj taktyki generowania leadów, których używasz, aby zmaksymalizować skuteczność swoich działań CRO.

PS.

Która taktyka na to jak pozyskiwać leady jest Twoją ulubioną?

Napisz poniżej w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!