Jak pozyskiwać leady tworząc ciekawy content

Pozyskiwanie leadów, lead quality (jak zwiększyć jakość leadów)
Lead Nurturing -zmieniaj kontakty w klientów
3 maja, 2022
targetowanie reklam klientów
Targetowanie behawioralne czy kontekstowe? (znamy odpowiedź)
3 maja, 2022
Pozyskiwanie leadów, lead quality (jak zwiększyć jakość leadów)
Pozyskiwanie leadów, lead quality (jak zwiększyć jakość leadów) Jak pozyskiwać leady

Jak pozyskiwać leady tworząc ciekawy content

Każda strategia generowania leadów, nawet wspierana przez najbardziej zaawansowane technologie marketingowe, może być nieskuteczna, jeśli jego taktyka tworzenia treści nie jest dostosowana do potrzeb kupujących i nie uwzględnia całej podróży zakupowej klienta/prospekta. Tworzenie treści to nie tylko wypełnianie stron internetowych w celu uzyskania wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Chodzi o przekazywanie odbiorcom i potencjalnym klientom cennych, istotnych informacji i spostrzeżeń w celu budowania zaufania.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Dzisiaj poruszymy różne sposoby, w jakie content marketing może być skuteczną częścią funkcji generowania leadów, zwiększając jakość leadów i konwersje oraz tworząc ciągły przepływ przychodów do Twojej firmy.

Czym jest content marketing generujący leady?

Mówiąc najprościej, marketing treści z celem jakim jest generowaniem potencjalnych klientów to strategiczne działania, które koncentrują się na tworzeniu i dystrybucji interesujących, angażujących i odpowiednich treści w celu przyciągnięcia i wygenerowania potencjalnych klientów z predefiniowanej osoby.

Zobacz wideo na temat jak pozyskiwać leady:

Czyli najpierw generujemy awatar odwiedzającego układamy pod niego content marketing. Lead magnet’y i reszta działań prowadzących do celu mogą być prawdziwym game changerem, ponieważ treść ma moc generowania wielu zapytań dla Twojej firmy.

W skrócie, im lepsza strategia content marketingu, tym więcej potencjalnych klientów zdobędziesz.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Content marketing mocno się zmienił

Nie trzeba dodawać, że w ciągu ostatnich lat content marketing szybko się zmienił. Dojrzał, gdy doświadczenia cyfrowe stały się kluczowym czynnikiem napędzającym oczekiwania. Nie potrzebujemy już spekulacji na temat tego, dlaczego i jak tworzyć, rozpowszechniać i wykorzystywać treści w celu uzyskania przewagi.

Jest teraz wystarczająco dużo danych, aby wiedzieć, co działa, a co nie. Podstawy marketingu nadal obowiązują, ale na nowe sposoby. Chodzi o umieszczenie potrzeb odbiorców ponad reklamą i chęcią zysku; prawdziwie doskonale działające treści muszą być generowane, aby użytkownicy byli w centrum.

Dobry content marketing zdobywa ruch do naszej witryny, pomagając zainteresowanym znaleźć odpowiedzi na kluczowe pytania, które pomogą mu odnieść sukces.

Omówmy teraz różne rodzaje skutecznych strategii content marketingowych związanych z generowaniem leadów i zobacz, jak wykorzystać je na swoją korzyść.

Jak generować leady poprzez content marketing?

Wyścig marketingowo-reklamowy nieustannie zmusza marketerów do wymyślania nowych, interesujących i interaktywnych treści, które przebiją się przez viralowe tiktoki i przyciągną uwagę odbiorców. Mając to na uwadze, przygotowaliśmy listę skutecznych strategii, które świetnie działają.

Zrozum swoją grupę docelową

Zrozumienie podstaw potrzeb odbiorców to kluczowy sposób na tworzenie odpowiednich, skutecznych treści. Nie ma tutaj drogi na skróty, ale też nie musi to być czasochłonne. Rozmawiaj z klientami. Zadawaj im pytania. Stosuj ankiety i badania online. Spójrz na konkurentów, aby zobaczyć, jak starają się zaspokoić potrzeby klienta. Im bardziej to wykorzystasz, tym więcej odniesiesz sukcesu.

Promocja treści wraz z tworzeniem

Tworzenie genialnego fragmentu treści jest ważne, ale najważniejsze jest promowanie go w różnych kanałach treści.

Jak to się mówi:

“Content is King, but marketing is Queen and the Queen runs the household.”

Content is King but distribution is a Queen

Powodem jest to, że treść nie promuje się sama na początku gdy masz małe zasięgi i mało followersów. Content musi być rozpowszechniany, aby potencjalni klienci mogli czytać, oglądać, zdobywać wiedzę i dzielić się z rówieśnikami. Tak więc Twoim zadaniem nie jest tylko tworzenie świetnych treści, ale także zapewnienie, że trafią one do właściwych odbiorców.

Aby przyspieszyć odkrywanie treści, pomocne może być używanie reklam w social media.

Poza tym planuj dystrybucję za pomocą kalendarzy treści. Jest to nie tylko świetny sposób na dystrybucję, targetowanie, monitorowanie i sprzedaż treści oraz łączenie się i angażowanie odbiorców docelowych na całym świecie, ale także tworzenie wartościowych linków zwrotnych pod SEO.

Wybierz odpowiednie kanały

Wybór kanałów to kolejna rzecz, która może stworzyć lub zniszczyć strategię content marketingu. Na przykład, jeśli LinkedIn jest jedną z platform mediów społecznościowych, w której docelowi odbiorcy najbardziej angażują się w Twoją markę, to nie zadziałają tam filmiki na których tańczysz jak na tiktoku.

Z drugiej strony, jeśli Twitter działa dla Ciebie najlepiej, skoncentruj tam swoją energię. Pamiętaj, że im lepiej rozumiesz psychikę i nawyki swojej grupy docelowej, tym lepiej możesz tworzyć i sprzedawać treści oraz napędzać generowanie leadów.

Elementy treści oparte na danych

Treść ma na celu zdobycie zaufania odbiorców. A zaufanie jest kluczem do wartości życiowej klienta. Sposób na zbudowanie zaufania polega na upewnieniu się, że treść jest prawdziwa oraz poparta faktami i danymi. Jeszcze lepiej, jeśli możesz wykorzystać lidera branży, lub influencera. Dzięki temu wykorzystasz jego autorytet.

Poszerz swoje horyzonty w zakresie pozyskiwania treści

Nie wystarczy już zwykła analiza konkurencji, czy content gap. Czas poszerzyć horyzonty!

Musisz dodać inne narzędzia. Np posty gościnne to stara, ale skuteczna taktyka.

Dodatkowo pozwala na uwiarygodnienie Ciebie. Poproś także swoich pracowników z różnych działów, aby się włączyli lub przynajmniej mieli wkład w treść.

Powodem, dla którego ta technika jest świetna, jest to, że działania pracowników dodatkowo pomagają generować leady. Przeczytaj nasz inny wpis na temat employer branding.

Spersonalizuj swój content marketing

Wykorzystywanie tych samych treści w celu zaspokojenia potrzeb każdego segmentu odbiorców to podejście „lekko nieaktualne”. Personalizacja zwiększa skuteczność każdej stosowanej taktyki marketingowej. Przemawia do jednostek, sprawiając, że czują się wyjątkowi. To ostatecznie zmusza ich do podjęcia działań i wejścia na ścieżkę konwersji.

Personalizacja może być tak prosta lub złożona, jak tylko chcesz. Może to być tylko imię czytelnika w e-mailu lub cała witryna — to zależy od Ciebie. Giganci stisują wysoce opracowany marketing i email automation z wieloma regułami.

Ty na początku po prostu nie sprzedawaj swoich produktów w niewłaściwym momencie. Zamiast tego bądź bardziej taktyczny.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Pomoce wizualne

Copywriting może być podstawą skutecznych treści, ale nie należy lekceważyć siły oddziaływania obrazów na czytelnika. Niezależnie od tego, czy są to zdjęcia czy filmy, wszystkie pomoce wizualne zwiększają siłę Twojego przekazu i pomagają Ci się przebić.

Ale jakie formy treści wizualnych najlepiej nadają się do generowania leadów? Oto podpowiedź:

  • Ilustrowane podsumowania: Innym świetnym formatem wizualnym content marketingu jest ilustrowane podsumowanie, np grafika, mapa myśli itp. Podstawową ideą jest przekazanie wrażeń lub pomysłów z długiego dokumentu.
  • Filmy edukacyjne: Treści wideo dotyczące produktów lub usług. Ta strategia świetnie działa, gdy są one umieszczane na stronach docelowych. Wymagają dodatkowego wysiłku, ale dobrze wykonane mogą sprawić, że nawet najbardziej techniczne tematy będą interesujące i wciągające (zobacz np jak ciekawe potrafią być wykłady na TED).
  • Interaktywne infografiki: Wartość infografik to znacznie więcej niż tylko wizualne pomoce. Koncentrują wiele informacji w łatwo przyswajalnym formacie, który jest użyteczny i udostępniany przez czytelnika. Zwiększają również wiarygodność Twojej marki, a gdy są prawidłowo opisane i mogą pomóc Twojej witrynie w wysokiej pozycji w wyszukiwaniu grafiki w google. A to zawsze dodatkowy ruch! Zobacz przykład jednej z naszych infografik:
Jak pozyskiwać leady tworząc ciekawy content 1

Wniosek

Jako osoba chcąca rozwijać swój biznes pamiętaj o jednej rzeczy: zawsze dostosowuj swoją strategię dotyczącą treści do ostatecznych celów i potrzeb docelowych odbiorców. W ten sposób każdy element treści nada wartość Twojej firmie, zwiększy Twój zwrot z inwestycji i dostarczy potencjalnych klientów, których potrzebuje Twoja marka.

Co więcej, zawsze testuj i optymalizuj taktyki generowania leadów, których używasz, aby zmaksymalizować skuteczność swoich działań CRO.

PS.

Która taktyka na to jak pozyskiwać leady jest Twoją ulubioną?

Napisz poniżej w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)