Identyfikacja wizualna – proces tworzenia (agencja brandingowa)

Agencja Interaktywna

Wypełnij formularz i odbierz wycenę




    Identyfikacja wizualna – proces tworzenia (agencja brandingowa)

    Biznes to pole bitwy pomiędzy firmami. Dlatego każde przedsiębiorstwo, aby nie zginąć w gąszczu konkurencji musi być dobrze identyfikowane wizualnie.

    agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

    Elementy systemu identyfikacji wizualnej.

    System identyfikacji wizualnej opisuje się w postaci księgi identyfikacji która zawiera instrukcję obsługi (tzw brand book). Najczęściej znajdujemy wskazówki dotyczące:

    • logo (oraz innych sygnatur, czy znaków)
    • akcydensy (papier firmowy, wizytówki, teczki, koperty itp.)
    • wystawiennictwo (stoiska, bannery, identyfikatory itp.)
    • materiały marketingowe i reklamowe (foldery, plakaty, broszury itp.)
    • media cyfrowe oraz społecznościowe (strona, profile społecznościowe)
    • prezentacja oraz oferty (drukowane i cyfrowe do zewnętrznego i wewnętrznego użytku)
    • opakowania (pudełka, etykiety, torby, kartony itp.)
    • gadżety firmowe (koszulki, czapki, kubki, długopisy itp.)
    • kolorystyka i typografia (podstawowej oraz uzupełniającej)

    Rodzaje wytycznych opisujących identyfikację wizualną:

    • Księga znaku: związana wyłącznie z logo. Z reguły opisuje warianty jego użycia, konstrukcję, przykłady użycia oraz nieprawidłowe formy stosowania.
    • Podstawowa księga identyfikacji wizualnej: porównując do księgi znaku jest rozbudowana o wytyczne które dotyczą stosowania podstawowych elementów graficznych systemu identyfikacji wizualnej, tj. typografia, kolorystyka, ikonografia, układy treści, motyw przewodni.
    • Pełna księga identyfikacji wizualnej: zawiera również wytyczne dotyczące konkretnych materiałów używanych w komunikacji: marketingowej, drukowanej, wystawienniczej itd.
    • Księga marki (brand book): założenia strategiczne marki (wizja, misja, osobowość, atrybuty itd.) plus wytyczne do komunikacji werbalnej/niewerbalnej (tone of voice, przykłady komunikatów, zalecane hasła itd.).
    identyfikacja wizualna

    Przykładowe punkty styku Klienta z Twoją marką:

    • kolorystyka;
    • logo/logotyp;
    • druki firmowe (m.in. wizytówki, papier firmowy, koperty);
    • krój pisma;
    • wygląd produktów oraz ich opakowań;
    • księga znaku;
    • ubiór pracowników;
    • szata graficzna materiałów promocyjnych itp.
    • oznakowanie siedziby Twojej firmy i oznakowanie dróg komunikacji itp.
    • oznakowanie środków transportu (samochody ciężarowe i osobowe);
    • stoisko targowe i inne elementy ekspozycji;

    Ile kosztuje identyfikacja wizualna?

    Cena identyfikacji wizualnej różni się od tego co chcemy osiągnąć.

    • Ok 1.000 zł możesz zapłacić początkującemu freelancerowi z małym doświadczeniem za logo i wizytówki. Te projekty tworzone są bez przygotowanej wcześniej strategii marki i komunikacji. Grafik robi je na zasadzie „co mu się podoba”, przesyła 3-5 propozycji z których klient wybiera jedną. Niestety istnieje ryzyko że projekt nie trafi do grupy docelowej.
    • Ok 3.000-5.000 zł to już stawki grafika z doświadczeniem, ale wciąż bez strategicznego podejścia. Czyli komunikacji marki i jak ma być postrzegana.
    • Od 7.000 zł są to stawki agencyjne z doświadczeniem za podstawowy pakiet identyfikacji wizualnej (typografia, przewodni motyw graficzny, kilka materiałów firmowych, logo, kolorystyka). Tutaj określa się już podłoże strategiczne marki.
    • Dla dużych klientów budżety zaczynają się od 30-35.000 zł głównie dlatego, że nad skomplikowanym projektem pracuje już zespół specjalistów z różnych dziedzin (strategia, badania, marketing, UX user experience, projektowanie UI).
    • Nie ma górnej granicy ceny. Wszystko zależy od tego jak zaawansowane są wymagania na badania marketingowe, wielokrotne testowania konceptów, czy wywiady z odbiorcami. Takie elementy zwiększają inwestycję ale z drugiej strony maksymalnie ograniczają ryzyko niepowodzenia.

    Co to jest identyfikacja wizualna?

    Identyfikacja wizualna jest podstawą wizerunku każdej firmy na rynku. Są to symbole i staranny storytelling brandu w firmie w celu uzyskania jednoznacznej identyfikacji na rynku i przede wszystkim, w celu wyróżnienia danej marki spośród innych.

    W identyfikacji wizualnej każdej firmy kluczowe znacznie ma logo, kolorystyka, rodzaj pisma, wygląd budynku z zewnątrz i wewnątrz – zwłaszcza innowacyjny wygląd wnętrz.

    Produkty muszą mieć charakterystyczny wygląd oraz co najważniejsze opakowania.

    W identyfikacji wizualnej bardzo ważna jest szata graficzna ulotek promocyjnych oraz wszystkich innych materiałów promocyjnych.
    Każdą firmę identyfikujemy poprzez symbole czyli logo, charakterystyczne dla danej firmy, kolory, papier, koperty z logo firmy, notatniki, bilety, dokumenty, rachunki, faktury i inne druki (wszystko z logo firmy).

    Pracownicy powinni mieć spójny ubiór. Jego kolorystyka oraz szata graficzna i identyfikatory pracowników powinny mieć ten sam styl.

    Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

    POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

    Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

    (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

    Firmowe środki transportu powinny być oznakowane.

    Zwraca się też dużą uwagę na wystrój budynków, wnętrz, punktów sprzedaży.

    Nieodzownym elementem są informacje wizualne czyli tablice informacyjne zewnętrzne oraz wewnętrzne, szyldy firmowe, tabliczki informacyjne umieszczone przy drzwiach lub na drzwiach.

    Identyfikacja wizualna jest widoczna również poprzez flagi, transparenty, ulotki, maskotki, kubki oraz inne różnego rodzaju upominki.

    Co to jest spójna identyfikacja wizualna

    Jak widać identyfikacja wizualna to system rożnych znaków graficznych, kolorystyki, komunikacji, które niezmiennie identyfikujemy z jedną marka. Oczywiście identyfikacja ta powinna być nieodzownym elementem działania firmy. Wszystko co pozwala wyróżnić daną firmę spośród innych to właśnie jej indywidualny styl.

    Stworzenie identyfikacji wizualnej jest bardzo indywidualne dla każdej firmy i koszt stworzenia takiej identyfikacji nie jest wcale niski. Jednakże warto zaznaczyć, iż opłacalnym będzie zainwestowanie aby zrobić to raz a dobrze (bo skąpy płaci zawsze dwa razy), gdyż zapewnia ona zwiększenie wartości postrzeganej marki, stwarza tożsamość konkretnego biznesu, firma stanie się z daleka rozpoznawalna, a w dodatku znana marka przynosi na pewno większe zyski dzięki temu chociażby, że jest popularna i każdy ją zna.

    Identyfikacja wizualna to prezentowanie danej firmy i jej produktów w absolutnie jedyny, niepowtarzalny, wyjątkowy i absolutnie unikatowy sposób.

    Jakie mamy rodzaje logo?

    Najpopularniejsze rodzaje logo to: logotyp, znaki graficzne, monogram, glif, znaki abstrakcyjne i symboliczne, emblemat lub postać.

    Znak graficzny każdej firmy to jej sygnet, lub herb danej marki. Znaki graficzne na ogół są bardziej zapamiętywane niż logotypy.

    Jak odbieramy to my klienci?

    Oczywiście, że rozpoznawalna firma z pamiętliwym logo wzbudza w nas większe zaufanie i chętniej sięgamy po jej produkty.

    Zapamiętaj więc: zawsze klient sięgnie szybciej po produkt znanej marki niż takiej, o której nigdy nie słyszał i nigdy jej nie widział.

    Znana firma, która ma zbudowaną identyfikacje wizualną na pewno będzie przez nas rozpoznawalna po kolorze, logo i rozgłośnieniu swojej działalności.

    Identyfikacja wizualna firmy przykłady

    Przykładem identyfikacji wizualnej mogą być banki. W jaki sposób to robią?

    Chociażby w taki, że logo każdego banku widnieje zarówno na stronie internetowej jak i w aplikacji mobilnej. Ten sam znak rozpoznawczy tj. logo pozwala nam stwierdzić, że to wciąż ten sam bank.

    pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
    Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

    Podsumowanie

    Podsumowując identyfikacja wizualna to podstawowe narzędzie kreowania wizerunku marki firmy. Jest niczym dopełnienie całości wizerunku. Powinniśmy prezentować jedną spójność i odznaczać się kolorystyką, estetyką oraz rozpoznawalnością.

    pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

    A jak jest u Ciebie?

    Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Identyfikacja wizualna – proces tworzenia (agencja brandingowa)?

    Napisz w komentarzu.

    Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

    Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

    POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

    Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)