Coraz więcej konsumentów woli marketing wideo niż zdjęcia:
Zawartość strony
Reklamy i promocje za pomocą filmów to ogromna część sukcesu produktu i w efekcie biznesu. Ale zanim ludzie zdecydują się wydać pieniądze na Twój produkt, muszą wiedzieć, o co w nim chodzi i dlaczego jest taki świetny.
Jeśli szukałeś pomysłów, jak pokazać to co oferujesz światu, film produktowy może być właśnie tym, czego potrzebujesz. Przygotowaliśmy ten wpis, aby pomóc Ci to zrozumieć (i dodaliśmy przykłady wielomilionowych kampanii wideo).
W tym tekście pomożemy Ci zrozumieć, w jakich sytuacjach dokładnie potrzebujesz filmu produktowego i jaki jest najlepszy dla Twoich potrzeb. Zamieściliśmy również profesjonalne wskazówki z których można się uczyć.
Do dzieła!
Film produktowy to wideo, które prezentuje funkcje Twojego produktu i sposób jego działania. To świetna strategia do wykorzystania w marketingu produktów, ale nie tylko. Ponieważ w tym znaczeniu, Twoja usługa też może być produktem.
Mimo że produkt fizyczny jest tym, o czym najprawdopodobniej pomyślałeś, to możemy również tworzyć wideo produktowe dla SaaS i usług.
Filmy produktowe to krótkie video pokazujące w atrakcyjnym świetle reklamowany przedmiot. Często zawierają muzykę i tekst, ale również ścieżkę audio, kiedy to lektor opisuje cechy.
Oto przykładowe wideo produktowe od Right Hook:
Filmy produktowe to doskonałe narzędzia marketingowe, które można udostępniać w mediach społecznościowych, osadzać na blogach i stronach w e-commerce, lub wysyłać klientom pocztą elektroniczną podczas prezentacji sprzedażowej.
Głównym celem filmu produktowego jest budowanie chęci zakupu, zaufania klientów i zwiększanie sprzedaży.
Dobry film produktowy pokazując klientom, w jaki sposób produkt przyniesie im korzyści lub doda wartości w ich życiu.
Obecnie istnieje 7 głównych rodzajów filmów o produktach, które mają również specyficzne przypadki użycia. Przyjrzyjmy się każdemu bardziej szczegółowo.
Opracowanie jak najlepiej nagrać film marketingowy z UnicornAds:
Prostym sposobem na odróżnienie tych typów jest umiejscowienie ich w lejku sprzedażowym, a także związanego z nimi emocji widza. Niektóre filmy produktowe są tylko jednego typu, ale wiele z nich należy jednocześnie do kilku kategorii.
Omówmy kilka z nich bardziej szczegółowo, aby stworzyć doskonały film reklamowy.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Większość reklam telewizyjnych lub reklam promujących produkt to zwiastuny. Emocje jakie wzbudzają najczęściej to:
Przykładami mogą być drogie gadżety, słodycze, czy perfumy.
Filmy dotyczące tego typu produktów znajdują się zarówno na górze, jak i na dole lejka marketingowego.
Nowe osoby poczują się zaintrygowane, chcąc więcej, podczas gdy lojalni klienci poczują się, jakby byli częścią tego s”wymarzonego stanu” i będą kupować nowsze wersje produktu.
Filmy wyjaśniające odpowiadają na to, „co” kryje się za Twoim produktem. Jakie jest Twoje story i misja.
Przedstawiają Twój produkt w najlepszym świetle, wyjaśniając, czym jest i jaki problem to rozwiązuje.
Ten rodzaj wideo produktowego zwykle znajduje się w połowie ścieżki marketingowej, gdy klient przeszedł już etap świadomości i jest na etapie rozważania zakupu.
Filmy z wyjaśnieniem zawierają znacznie więcej informacji o produkcie niż zwiastun.
Muszą wciągnąć klienta. Dlatego poruszają jego rzeczywiste problemy i to co mu się nie podoba w obecnym stanie. Wyjaśniające wideo produktowe to już nie ekstrawagancja, glamour, czy prestiż, ale praktyczność.
To jak mogą nam pomóc.
Oto przykład naszego filmu:
Film demonstracyjny produktu bardziej szczegółowo opisuje działanie niż film, który ma przekonać ludzi do zakupu.
Filmy produktowe, które są demonstracjami, pokazują krok po kroku, jak używać produktu lub usługi do określonego zadania lub rozwiązania konkretnego problemu.
Muszą być szczegółowe.
Firmy produktowe w e-commerce mogą pokazywać np.jak korzystać z maszynki do golenia, jak używać kosiarki, czy cokolwiek innego sprzedajesz. W SaaS, lub usługach z kolei mogą pokazywać, jak wykonać określoną czynność, użyć określonej funkcji lub osiągnąć określony cel.
Dobrze robią to programy CRM, jak np. Monday:
Tworzenie filmu produktowego nie zawsze jest łatwe. Dlatego przygotowaliśmy listę najważniejszych informacji.
Więc jeśli chcesz poznać techniki reklamowe stosowane przez specjalistów od marketingu i twórców reklamy, przeczytaj do końca.
Historie wciągają ludzi i możesz ich użyć praktycznie do każdego rodzaju tworzonych treści. Zawsze szukaj okazji do opowiedzenia historii za pomocą ciekawego filmu. Nawet zwiastuny produktu z minimalną narracją mogą przekazywać imponujące story.
Oto przykład jak lepiej opowiadać story:
Najprościej mówiąc historie mają swój początek i koniec. Ale jeśli chodzi o krótkie filmy, historia może być fragmentem czegoś, co nie jest w pełni opowiedziane.
Film taki musi wykorzystywać techniki opowiadania historii, aby wyjaśnić, w jaki sposób problem rozwiązuje się za pomocą produktu.
Teaser sprawia, że widz czuje, że potrzebuje produktu, który widzi; innymi słowy, wyzwala emocje. To tutaj reklamodawcy wykorzystują bodźce, aby kierować odbiorców na specyficzny tok myślenia.
Filmy produktowe, niezależnie od ich stylu, powinny być stosunkowo krótkie. Tak więc wszystko od 20 do 100 sekund jest w porzadku. Czasami jednak film produktowy może być dłuższy.
Nikt nie lubi nachalnej reklamy. Dlatego staraj się zawsze prowadzić dialog w umysłach odbiorców – nawet w „teoretycznie nudnych” niszach.
Jest wiele firm z branży prawnej czy finansowej, które robią to doskonale!
Filmy reklamowe dotyczące produktów fizycznych będą wymagały wysokiej jakości materiału filmowego.
W przypadku SaaS użyj dobrze nagranych zrzutów ekranu lub stwórz bardziej stylizowaną reprezentację swojego narzędzia. Jeśli potrzebujesz pomocy w nauce nagrywania wysokiej jakości materiału filmowego to polecam kanał Adriana Kilara.
Kreatywność wizualna jest podstawą do osiągnięcia celu jakim jest to, aby Twój film wideo był atrakcyjny i interesujący. Poszukaj więc kreatywnych sposobów na zaprezentowanie swoich produktów.
Wymyśl coś czego nie robi konkurencja.
Bycie kreatywnym oznacza zakaz nadużywania „oklepanej” stylizacji produktów.
Filmy produktowe nie mogą być tajemnicze. Widz musi wiedzieć od razu o co w nich chodzi. Nawet jeśli tworzysz zwiastun produktu, upewnij się, że odbiorcy mogą przewidzieć czego dotyczy Twój produkt.
Niezależnie od stylu tworzonego filmu, pamiętaj o dołączeniu jasnego wezwania do działania (CTA – call to action). Twoje wezwanie do działania może być wszystkim, co wywołuje pożądane działanie ze strony klienta oglądającego Twój film.
Twoja marka powinna znajdować się na pierwszym miejscu w całym filmie.
Sporo firm w przeszłości zrobiło wiele błędów nie eksponując wystarczająco logo, lub opakowania produktu.
Świetne filmy produktowe pomagają zwiększyć wartość i lojalność Twojej marki. Wraz z rozwojem marki filmy produktowe staną się jednymi z najważniejszych treści.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Aby uzyskać maksymalny efekt, wideo produktowe musi posiadać świetny dźwięk. Niektóre filmy produktowe zawierają tylko muzykę i napisy.
To samo dotyczy narracji lektora.
Możesz skorzystać z banku głosów.
Poniżej kilka inspiracji, aby wykorzystać u siebie.
Pringels:
FitBit.
Tutaj jest tylko muzyka i napisy. Bez lektora.
Aby zrobić dobre wideo produktowe, należy wziąć pod uwagę kilka ważnych czynników:
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Cena produkcji krótkiego filmu reklamowego może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak wielkość produkcji, rodzaj użytej technologii, doświadczenie ekipy filmowej itp. Na przykład, koszt produkcji krótkiego filmu animowanego może wynosić od kilku tysięcy do kilkudziesięciu tysięcy złotych, podczas gdy koszt produkcji filmu wyprodukowanego w oparciu o rzeczywiste ujęcia może wynosić od kilkudziesięciu tysięcy do kilkuset tysięcy złotych lub więcej. Warto zawsze porównywać oferty różnych firm produkcyjnych i upewnić się, że wybieramy tę, która najlepiej spełnia nasze potrzeby i budżet.
Cena pisania scenariusza reklamy może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak wielkość reklamy, rodzaj i forma reklamy, doświadczenie i renoma pisarza scenariusza, itp. Na przykład, cena pisania scenariusza krótkiej reklamy telewizyjnej może wynosić kilka tysięcy złotych, podczas gdy cena pisania scenariusza dłuższej reklamy wideo produkcyjnej może wynosić kilkanaście tysięcy PLN lub więcej.
Cena produkcji filmu produktowego może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak wielkość filmu, stopień skomplikowania i liczba efektów specjalnych, lokalizacje i pojazdy, zespół i sprzęt, itp. Na przykład, cena produkcji krótkiego filmu reklamowego może wynosić kilka tysięcy PLN , podczas gdy cena produkcji bardziej zaawansowanego filmu produktowego może wynosić kilkanaście tysięcy złotych lub więcej.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)