Facebook Ads – system reklamowy Facebooka

Google Ads czyli reklama w wyszukiwarce, na YouTube i w GDN
6 sierpnia, 2021
Content marketing czyli marketing treści w sieci
6 sierpnia, 2021
ile kosztuje reklama na facebook ads

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Facebook Ads – system reklamowy Facebooka

Facebook to bez wątpienia najpopularniejszy serwis społecznościowy w sieci. Choć nie wszystkie osoby o tym wiedzą, każde konto posiada wbudowany manager reklamy, który umożliwia wyemitowanie promocji innym użytkownikom Facebooka w zaawansowany sposób. Z Facebook Ads korzystają zarówno największe globalne marki jak i wielu lokalnych przedsiębiorców, a nawet osoby prywatne promujące swoje projekty. Czym zatem jest system reklamowy Facebook Ads? Jakie posiada korzyści? Jak możemy się w nim promować i kiedy warto? Odpowiedzi na te i inne pytania prezentujemy w dalszej części tekstu.

Czym jest Facebook Ads?

Facebook Ads to system reklamowy Facebooka, który umożliwia reklamowanie się naszej marce na tym właśnie portalu internetowym. Sama promocja polega na uruchomieniu kampanii reklamowej w menadżerze i emitowaniu reklam użytkownikom Facebooka. Facebook Ads jest dostępny w każdym koncie na Facebooku, a także jest dostępny za darmo i dla wszystkich osób. Istnieje również możliwość zlecenia promocji agencji marketingowej w zamian za opłatę, która będzie zarządzała naszym budżetem reklamowym i konfigurowała samą reklamę.

Jak działa w praktyce Facebook Ads?

Działanie systemu reklamowego Facebook Ads w praktyce polega na tworzeniu kampanii reklamowej w kilku krokach. Możemy zrobić to nawet w ciągu kilkunastu minut o ile znamy się już na tym. Cały proces opiera się o przejście trzech etapów, w których będziemy wybierali odpowiednie opcje reklamowe. Pierwszym z nich jest określenie celu kampanii reklamowej takiego jak np. cele wizerunkowe czy związane z konwersją lub zwiększeniem zasięgu marki. Jest ich ok. kilkunastu, a każdy z nich posiada swoje różniące się opcje konfiguracji kampanii reklamowej — adekwatne do głównego celu. W kolejnym kroku będziemy określać budżet i harmonogram reklamy, a także wszystkie ustawienia związane z typem rozliczania się czy działaniem samej kampanii reklamowej. W tym miejscu określamy również targetowanie, czyli parametry, jakie muszą spełniać lub jakich nie mogą spełniać odbiorcy naszej reklamy, aby mogli ją zobaczyć. Do dyspozycji otrzymujemy bardzo dużą ilość parametrów od tych podstawowych takich jak wiek, płeć czy lokalizacja po zaawansowane takie jak typ aktywności czy posiadane przedmioty. W ostatnim kroku tworzyć będziemy, zaś sam materiał reklamowy zgodne z celem, jaki wybraliśmy.

Jakie formy reklamy mamy do wyboru?

Wśród wielu form reklamy do wyboru mamy kilka głównych typów. Z pewnością będzie to promowanie typowego posta w aktualnościach osób spełniających nasze targetowanie. Do wyboru mamy również posty graficzne czy materiały wideo. Kolejną grupą są różnego rodzaju banery wyświetlane np. w prawej kolumnie, w messengerze czy w marketplace użytkowników. Do wyboru otrzymujemy również karuzele produktową, składającą się z kilku plansz czy pokazy slajdów podobne do karuzeli. Ciekawą formą reklamy są materiały błyskawiczne, czyli pełnoekranowe reklamy otwierające się na wyświetlaczu urządzenia mobilnego.

Dlaczego warto korzystać z tej formy reklamy?

Korzystanie z Facebook Ads jest bardzo korzystnym rozwiązaniem z wielu względów. Pierwszym z nich jest fakt, że możemy obsługiwać kampanię reklamową samodzielnie lub bardzo łatwo zlecić to zadanie agencji marketingowej gdyż jest to popularna usługa. Możemy również samodzielnie określić budżet reklamowy czy harmonogram, a także edytować i wstrzymywać kampanie reklamowe. Wraz z określeniem maksymalnego budżetu oraz stawek za kliknięcie lub wyświetlenia reklam, możemy dostosować promocję na Facebooku do własnych możliwości.

Reklama na Facebooku to również kwestie wizerunkowe. Użytkownicy FB są już przyzwyczajeni do materiałów reklamowych, które również są dobrze dopasowane. Nie przeszkadzają one w przeglądaniu z serwisu internetowego, a więc są odbierane neutralnie lub pozytywnie, a dla wielu osób są bardzo ciekawą formą zapoznania się z nowymi treściami tematycznymi. Reklamowanie się na Facebooku nie jest również zobowiązujące i możemy zarówno rozpocząć się promować w dowolnym momencie, jak i zakończyć reklamę wtedy kiedy będziemy uważali to za stosowne. W porównaniu z innymi długofalowymi strategiami reklamowymi w sieci jest to bardzo korzystne rozwiązanie.

Na Facebooku znajdziemy również bardzo dużą grupę odbiorców nawet jeśli reklamujemy się w niszowej branży. Jest to największy portal społecznościowy na świecie i bez większego problemu powinniśmy znajdować wielu odbiorców nawet przy wąskich grupach docelowych. Na plus zasługuje również możliwość dokładnego targetowania reklamy, a więc i efektywne wydawanie budżetu reklamowego, który będzie spożytkowany na emisję reklam jedynie tym osobom, które z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z naszej oferty.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać CIEKAWE teksty i reklamy, dzięki czemu zwiększysz zyski.

Jak napisać reklamę

Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)