Ehandel, handel elektroniczny (musisz to wiedzieć 10x + przykłady i definicja)

Ehandel, handel elektroniczny (musisz to wiedzieć 10x + przykłady i definicja)

Ehandel
Ehandel

Co to jest ehandel definicja

Ehandel (handel elektroniczny, e-handel, e-commerce) to transakcje przeprowadzane przez sieci komputerowe, czyli kupowanie i sprzedawanie towarów i usług lub przesyłanie funduszy lub danych za pośrednictwem sieci elektronicznej, głównie Internetu. Te transakcje biznesowe występują albo w relacjach między przedsiębiorstwami (B2B), między przedsiębiorstwami i konsumentami (B2C) lub między konsumentami. Terminy e-commerce i e-biznes są często używane zamiennie.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC
E-handel

Jak działa ehandel?

Handel elektroniczny jest możliwy dzięki internetowi, przez który klienci mogą uzyskać dostęp do sklepu internetowego, aby przeglądać i składać zamówienia na produkty lub usługi za pośrednictwem własnych urządzeń.

W trakcie składania zamówienia przeglądarka internetowa klienta komunikuje się z serwerem, na którym znajduje się strona sklepu internetowego. Dane dotyczące zamówienia zostaną następnie przekazane do centralnego komputera zwanego menedżerem zamówień – a następnie przekazane do baz danych, które zarządzają poziomami zapasów, systemu, który zarządza informacjami o płatnościach (za pomocą aplikacji takich jak Przelewy24, PayPal) oraz systemu bankowego.

Ma to na celu upewnienie się, że zapasy w sklepie i środki klientów są wystarczające do przetworzenia zamówienia. Po zatwierdzeniu zamówienia system powiadomi serwer WWW sklepu, który następnie wyświetli komunikat informujący klienta o pomyślnym przetworzeniu zamówienia. System ds. zamówień prześle następnie dane zamówienia do magazynu lub działu realizacji, aby produkt lub usługa zostały pomyślnie wysłane do klienta. Na tym etapie produkty materialne i/lub cyfrowe mogą zostać wysłane do klienta lub może zostać przyznany dostęp do usługi.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Platformy obsługujące transakcje handlu elektronicznego mogą obejmować sklepy internetowe, w których sprzedawcy po prostu się rejestrują, takie jak allegro, czy amazon, lub narzędzia oprogramowania jako usługi (SaaS), które umożliwiają klientom „korzystanie z” infrastruktury sklepu internetowego; lub narzędzia typu open source dla firm do zarządzania rozwojem wewnętrznym.

Formy handlu elektronicznego

Najbardziej znane formy handlu elektronicznego to handel:

  • bezpośredni lub kompleksowy
  • pośredni
  • hybrydowy

Rodzaje e-handlu


Handel elektroniczny między przedsiębiorstwami (B2B) odnosi się do elektronicznej wymiany produktów, usług lub informacji między przedsiębiorstwami, a nie między przedsiębiorstwami a konsumentami. Przykładami są katalogi online oraz witryny wymiany produktów i dostaw, które umożliwiają firmom wyszukiwanie produktów, usług i informacji oraz inicjowanie transakcji za pośrednictwem interfejsów e-zamówień.

Business-to-consumer (B2C) to detaliczna część e-commerce w Internecie. Dzieje się tak, gdy firmy sprzedają produkty, usługi lub informacje bezpośrednio konsumentom.

Obecnie w Internecie istnieje niezliczona ilość wirtualnych sklepów sprzedających wszelkiego rodzaju towary konsumpcyjne. Najbardziej rozpoznawalnym przykładem takich witryn są Allegro, Amazon, Ebay itp.

Konsument do konsumenta (C2C) to rodzaj handlu elektronicznego, w którym konsumenci wymieniają między sobą produkty, usługi i informacje online. Transakcje te są zazwyczaj przeprowadzane za pośrednictwem strony trzeciej, która zapewnia platformę internetową, na której przeprowadzane są transakcje.

Aukcje internetowe i ogłoszenia drobne to dwa przykłady platform C2C.

Consumer-to-business (C2B) to rodzaj handlu elektronicznego, w którym konsumenci udostępniają swoje produkty i usługi online, aby firmy mogły licytować i kupować. Jest to przeciwieństwo tradycyjnego modelu handlu B2C.

Popularnym przykładem platformy C2B jest rynek, na którym sprzedawane są zdjęcia, obrazy, multimedia i elementy projektu bez tantiem. Innym przykładem może być tablica ogłoszeń.

Business-to-administration (B2A) odnosi się do transakcji przeprowadzanych online pomiędzy przedsiębiorstwami a administracją publiczną lub organami rządowymi. Wiele gałęzi rządowych jest w taki czy inny sposób uzależnionych od e-usług lub produktów, zwłaszcza jeśli chodzi o dokumenty prawne, rejestry, ubezpieczenie społeczne, podatki i zatrudnienie.

Consumer-to-administration (C2A) odnosi się do transakcji dokonywanych online pomiędzy indywidualnymi konsumentami a organami administracji publicznej lub rządowej. Rząd rzadko kupuje produkty lub usługi od obywateli, ale osoby fizyczne często korzystają ze środków elektronicznych.

Mobilny e-commerce (M-commerce) to rozwijający się rodzaj handlu elektronicznego, który obejmuje transakcje sprzedaży online dokonywane za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak smartfony i tablety. M-commerce obejmuje zakupy mobilne, bankowość mobilną i płatności mobilne. Mobilne chatboty zapewniają również firmom możliwości handlu elektronicznego, umożliwiając konsumentom dokonywanie transakcji z firmami za pomocą rozmów głosowych lub tekstowych.

E-handel wady i zalety

Korzyści płynące z handlu elektronicznego obejmują jego całodobową dostępność, szybkość dostępu, szeroką dostępność towarów i usług dla konsumenta i międzynarodowy zasięg.

  • Szybkość dostępu. Podczas gdy kupujący w sklepie fizycznym mogą być spowalniani przez tłumy, witryny e-commerce działają szybko, co jest uwarunkowane względami obliczeniowymi i przepustowością zarówno na urządzeniu konsumenckim, jak i witrynie ehandlu. Strony produktów i strony koszyka ładują się w ciągu kilku sekund lub krócej. Transakcja e-commerce może obejmować kilka kliknięć i zająć mniej niż sześć minut.
  • Szeroka dostępność. Ehandel umożliwia markom udostępnianie szerokiej gamy produktów, które są następnie wysyłane z magazynu po dokonaniu zakupu. Klienci prawdopodobnie odniosą większy sukces w znajdowaniu tego, czego chcą online.
  • Dostępność. Oprócz przerw w działaniu lub zaplanowanych prac konserwacyjnych witryny e-commerce są dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, umożliwiając odwiedzającym przeglądanie i robienie zakupów w dowolnym momencie. Firmy stacjonarne zwykle otwierają się na określoną liczbę godzin, a w niektóre dni mogą nawet być zamknięte całkowicie.
  • Łatwy dostęp. Klienci dokonujący zakupów w sklepie fizycznym mogą mieć trudności z określeniem, w której alejce znajduje się dany produkt. W handlu elektronicznym odwiedzający mogą przeglądać strony kategorii produktów i korzystać z funkcji wyszukiwania w witrynie, aby natychmiast znaleźć produkt.
  • Międzynarodowy zasięg. Firmy stacjonarne prowadzą sprzedaż klientom, którzy fizycznie odwiedzają ich sklepy. Dzięki e-commerce firmy mogą sprzedawać każdemu klientowi, który ma dostęp do sieci. Handel elektroniczny może poszerzyć bazę klientów biznesowych
  • Niższy koszt. Firmy zajmujące się handlem elektronicznym unikają kosztów związanych ze sklepami fizycznymi, takich jak czynsz, zapasy i sprzedawcy, chociaż mogą ponosić koszty wysyłki i magazynowania.
  • Personalizacja i rekomendacje produktów. Witryny handlu elektronicznego mogą śledzić historię przeglądania, wyszukiwania i zakupów przez odwiedzających. Mogą wykorzystywać te dane do przedstawiania przydatnych i spersonalizowanych rekomendacji produktów oraz uzyskiwania cennych informacji na temat rynków docelowych. Przykłady obejmują sekcje stron produktów „Często kupowane razem” i „Klienci, którzy oglądali ten produkt, oglądali również”.

Wady handlu elektronicznego obejmują czasami ograniczoną obsługę klienta, konsumenci nie mogą zobaczyć lub dotknąć produktu przed zakupem oraz czas oczekiwania na wysyłkę produktu.

  • Ograniczona obsługa klienta. Jeśli klient ma pytanie lub problem w sklepie stacjonarnym może zwrócić się o pomoc do sprzedawcy. W sklepie internetowym obsługa klienta może być ograniczona: Witryna może zapewniać wsparcie tylko w określonych godzinach dnia, a połączenie z numerem telefonu obsługi klienta może zniechęcić klienta.
  • Nie mogąc dotknąć ani zobaczyć produktu. Chociaż obrazy na stronie internetowej mogą dawać dobry wyobrażenie o produkcie, różni się od doświadczania go „bezpośrednio”. Handel elektroniczny może skłaniać do poczucia konsumentów że otrzymują produkty inne od ich oczekiwań, co prowadzi do zwrotów. W niektórych przypadkach klient ponosi koszty wysyłki zwracanego towaru do sprzedawcy.
  • Czas oczekiwania. Jeśli klient zobaczy w sklepie przedmiot, który mu się podoba, płaci za niego, a następnie idzie z nim do domu. W przypadku ehandlu istnieje czas oczekiwania na wysłanie produktu na adres klienta. Chociaż okna wysyłki zmniejszają się, ponieważ dostawa następnego dnia jest obecnie dość powszechna, nie jest to natychmiastowe.
  • Bezpieczeństwo. Hakerzy mogą tworzyć autentycznie wyglądające strony internetowe, które twierdzą, że sprzedają dobrze znane produkty. Zamiast tego witryna wysyła klientom podrobione lub imitowane wersje tych produktów — lub po prostu zbiera informacje o kartach kredytowych klientów.


E-handel sklep internetowy i aplikacje

Handel elektroniczny jest prowadzony przy użyciu różnych aplikacji, takich jak poczta elektroniczna, katalogi i koszyki online, protokół przesyłania plików, Secure Electronic Transaction, usługi sieciowe i urządzenia mobilne. Obejmuje to działania B2B i działania informacyjne, takie jak używanie poczty e-mail do reklam, zwykle postrzeganych jako spam, skierowanych do konsumentów i innych potencjalnych klientów, a także wysyłanie newslettera marketingowego do subskrybentów i SMS-ów na urządzenia mobilne. Coraz więcej firm próbuje teraz przyciągnąć konsumentów bezpośrednio online, korzystając z takich narzędzi, jak kupony, marketing w mediach społecznościowych i reklamy ukierunkowane.

Rozwój handlu elektronicznego zmusił personel IT do wyjścia poza projektowanie i konserwację infrastruktury i rozważenie wielu aspektów związanych z klientami, takich jak prywatność i bezpieczeństwo danych konsumentów. Podczas opracowywania systemów i aplikacji informatycznych w celu dostosowania do działań związanych z handlem elektronicznym należy wziąć pod uwagę nakazy zgodności z przepisami dotyczącymi zarządzania danymi, zasady prywatności informacji umożliwiających identyfikację osób oraz protokoły ochrony informacji.

Platformy i dostawcy handlu elektronicznego

Platforma e-commerce to narzędzie służące do zarządzania biznesem e-handlowym. Dostępne są opcje platform handlu elektronicznego dla klientów o różnej wielkości, od małych firm po duże przedsiębiorstwa. Te platformy handlu elektronicznego obejmują duże „rynki” , takie jak Amazon, które wymagają po prostu rejestracji kont użytkowników i niewielkiej lub żadnej implementacji IT. Innym modelem platformy e-commerce jest SaaS, w ramach której właściciele sklepów mogą subskrybować przestrzeń w usłudze hostowanej w chmurze, która nie wymaga wewnętrznego rozwoju ani infrastruktury lokalnej. Inne platformy handlu elektronicznego mogą mieć postać platform open source, które wymagają środowiska hostingowego (w chmurze lub lokalnie), pełnego ręcznego wdrożenia i utrzymania.

Oto kilka przykładów platform e-commerce marketplace:

  • Amazon
  • Allegro
  • eBay

Do firm oferujących usługi platformy e-commerce dla klientów prowadzących własne witryny sklepów internetowych należą:

  • Shopify
  • WooCommerce
  • Magento
  • BigCommerce
  • Salesforce Commerce Cloud (opcje B2B i B2C)
  • Oracle SuiteCommerce

Historia e-commerce

Początki e-commerce sięgają lat 60-tych. Mamy wtedy rozwój EDI, czyli (ang. Electronic Data Interchange – EDI) automatyczna wymiana danych i dokumentów między różnymi systemami komputerowymi z wykorzystaniem ustalonych formatów komunikatów.

W latach 80. wzrosła liczba indywidualnych użytkowników dzielących się dokumentami elektronicznymi. Dalej mamy rozwój eBaya i Amazona w latach 90. co zrewolucjonizowało branżę e-commerce. Konsumenci mogą teraz kupować nieskończone ilości produktów online, od e-sprzedawców, typowych sklepów stacjonarnych z możliwościami e-commerce. Obecnie prawie wszystkie firmy detaliczne integrują praktyki biznesowe online ze swoimi modelami biznesowymi.

Biorąc pod uwagę duży wzrost handlu elektronicznego w ostatnich latach, wielu analityków, ekonomistów i konsumentów debatowało, czy internetowy rynek B2C wkrótce sprawi, że fizyczne, tradycyjne sklepy staną się przestarzałe. Nie ma wątpliwości, że zakupy online rozwijają się w znaczącym tempie.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!
Ehandel, handel elektroniczny (musisz to wiedzieć 10x + przykłady i definicja)
Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewnić Ci najbardziej odpowiednie wrażenia, zapamiętując Twoje preferencje. Klikając „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Czytaj więcej