E-commerce w praktyce, czyli co najlepiej robi膰 (najlepsze praktyki mistrz贸w sprzeda偶y online)

E business
E business, czyli biznes elektroniczny (e-biznes)
24 stycznia, 2022
Sprzeda偶 e commerce
Sprzeda偶 e commerce (skuteczne techniki jak sprzedawa膰 wi臋cej online)
24 stycznia, 2022
E-commerce w praktyce
E-commerce w praktyce

E-commerce w praktyce, czuli najlepsze praktyki w sprzeda偶y internetowej

Musisz wi臋c post臋powa膰 zgodnie z najlepszymi praktykami w e-commerce, aby Tw贸j sklep si臋 wyr贸偶nia艂.Dziesi臋膰 lat temu wystarczy艂aby zwyk艂a strona ze 艣wietnymi produktami. Teraz wa偶ne jest, aby by膰 proaktywnym i wyprzedza膰 rywali. Oto niekt贸re z najcz臋stszych wyzwa艅, z jakimi borykaj膮 si臋 sprzedawcy internetowi:

  • Sprzedawaj w艂a艣ciwe produkty: Centraln膮 cz臋艣ci膮 ka偶dego sklepu internetowego s膮 sprzedawane przez Ciebie produkty. To stwierdzenie jest oczywiste, ale je艣li sprzedajesz co艣, czego nikt nie chce, to 偶adna ilo艣膰 marketingu nie zadzia艂a.
  • Przyci膮gnij odwiedzaj膮cych do swojej witryny: co tydzie艅 otwieraj膮 si臋 tysi膮ce sklep贸w e-commerce, kt贸re konkuruj膮 o podobnych odbiorc贸w. Musisz znale藕膰 sposoby na przyci膮gni臋cie u偶ytkownik贸w do swojej witryny, aby wyprzedzi膰 innych.
  • Wsp贸艂czynniki konwersji: 艣redni wsp贸艂czynnik konwersji dla witryny e-commerce wynosi od 2 do 3%. Istnieje wiele przyczyn takiego stanu rzeczy, w tym fakt, 偶e kupuj膮cy cz臋sto lubi膮 przegl膮da膰 przed zakupem. Wyzwaniem jest zmuszenie ich do kupowania w Twojej witrynie.
  • Korzystanie z w艂a艣ciwych partner贸w: dzi臋ki niezliczonym agencjom i narz臋dziom mo偶e to by膰 trudne. Znalezienie odpowiedniego partnera dla Twojej firmy wymaga czasu i bada艅, niezale偶nie od tego, czy jest to technologia, czy us艂uga.
  • Zatrudnienie odpowiedniego zespo艂u: to ludzie sprawiaj膮, 偶e Twoja firma klika i zapewnia obs艂ug臋 klienta, kt贸rej potrzebujesz. Technologia mo偶e pom贸c, ale nie zast膮pi 艣wietnego zespo艂u.
darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Maj膮c na uwadze te czynniki, powiniene艣 skorzysta膰 z nast臋puj膮cych przyk艂ad贸w najlepszych praktyk w e-commerce:

Je艣li biegasz jak szalony 鈥 co chwil臋 co艣 zmieniasz, wymy艣lasz nowy projekt, przeprowadzasz testy A/B i dodajesz nowe technologie 鈥 ale nie znasz najlepszych praktyk potrzebnych do zdefiniowania projekt贸w i test贸w z najwi臋kszym prawdopodobie艅stwem sukcesu 鈥 to na pewno nie osi膮gasz wynik贸w takich jakie m贸g艂by艣 mie膰. Przez co zostawiasz na stole wiele potencjalnych przychod贸w.

Nie poddawaj si臋 ci膮g艂emu zgadywaniu: zaplanuj i zastosuj taktyk臋 merchandisingu online w oparciu o sprawdzone najlepsze praktyki.

E-commerce w praktyce

Rodzaje najlepszych praktyk w ecommerce

Najlepsze praktyki w e-commerce z pewno艣ci膮 obejmuj膮 szerokie spektrum. W tym po艣cie skoncentruj臋 si臋 na taktykach projektowania do艣wiadcze艅 u偶ytkownika, kt贸re najprawdopodobniej podnios膮 Twoje podstawowe wska藕niki: dodawanie do koszyka, wsp贸艂czynniki konwersji i przychody.

Najlepsze praktyki, kt贸re powiniene艣 teraz wdro偶y膰, obejmuj膮:

  • Optymalizacja wyszukiwania produkt贸w
  • Optymalizacja stron kategorii
  • Optymalizacja stron produkt贸w

Na tym polega w艂a艣nie e-commerce w praktyce!

Optymalizacja wyszukiwania produkt贸w

Co to w og贸le oznacza, optymalizacja wyszukiwania produkt贸w? Oznacza to po prostu u艂atwienie potencjalnemu klientowi znalezienia po偶膮danego produktu, niezale偶nie od tego, czy jest kupuj膮cym na wczesnym etapie, zaw臋zi艂 wyb贸r lub jest gotowy do zakupu ju偶 teraz.

To ekscytuj膮cy etap projektowania do艣wiadcze艅 u偶ytkownika (ux), poniewa偶 interakcje w sieci s膮 bardzo dynamiczne. Nie musimy ju偶 wpisywa膰 s艂贸w kluczowych wyszukiwania, naciska膰 Enter, a nast臋pnie mie膰 nadziej臋 偶e google poka偶e nam to czego szukamy. Funkcje wyszukiwania mog膮 teraz automatycznie uzupe艂nia膰 nasze zapytania, skutecznie 鈥瀘dczytuj膮c w naszych my艣lach鈥 to, co chcemy znale藕膰. Co najlepsze wyniki wyszukiwania mog膮 by膰 wy艣wietlane natychmiast.

A wyniki mog膮 istnie膰 w postaci wizualnych miniatur wraz z towarzysz膮cymi im kr贸tkimi opisami (np google product lisitng, merchant center). Twoi go艣cie nie musz膮 ju偶 dr膮偶y膰, aby zobaczy膰 informacje, kt贸re chc膮 pozna膰, aby podj膮膰 decyzj臋.

Najlepsi gracze na rynku ecommerce 艣wietnie sobie z tym radz膮, pokazuj膮c odpowiednie wyniki wizualnie i na r贸偶ne sposoby: od wynik贸w bezpo艣rednich po wyniki marki i powi膮zane kategorie. Technologia istnieje, wi臋c pod艂膮cz j膮 i zacznij widzie膰 natychmiastowy wzrost konwersji.

Zoptymalizuj strony kategorii

Z mojego do艣wiadczenia wynika, 偶e 鈥嬧媠trony kategorii s膮 jednym z najlepszych miejsc do informowania potencjalnych klient贸w na wczesnym etapie znajomo艣ci naszej marki lub na pocz膮tku tzw „customer journey”. S膮 miejscem, w kt贸rym mo偶na to zrobi膰 wizualnie, a przez to bardziej potrafi膮 zapada膰 w pami臋膰 ni偶 przy konwencjonalnym content marketingu.

Po pierwsze, wyr贸偶niaj膮c nowe, polecane i wcze艣niej ogl膮dane produkty, mo偶esz zwi臋kszy膰 swoje przychody i mar偶e. Mo偶esz dostosowa膰 to, co pokazujesz, na podstawie swojego silnika rekomendacji.

Po drugie, tworz膮c skrypty, produkuj膮c i publikuj膮c filmy wyja艣niaj膮ce, mo偶esz poinformowa膰 potencjalnego klienta o kluczowych funkcjach produktu, kt贸re nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋. Co r贸wnie wa偶ne, mo偶esz po艣wi臋ci膰 kilka sekund, aby podzieli膰 si臋 propozycj膮 warto艣ci swojej marki. Upewnij si臋, 偶e Twoje filmy s膮 stosunkowo kr贸tkie (mniej ni偶 4-5 minut); d艂u偶sze filmy b臋d膮 wyzwaniem dla uwagi odwiedzaj膮cych. I koniecznie przejrzyj swoje wst臋pne filmy z kilkoma przyk艂adowymi potencjalnymi klientami, aby upewni膰 si臋, 偶e trafi膮 w sedno.

Wreszcie, oferuj膮c najbardziej po偶膮dane filtry, takie jak marka, rozmiar i kolory widoczne na stronach kategorii, mo偶esz umo偶liwi膰 potencjalnemu klientowi szybkie zaw臋偶enie wyboru. A mniejszy wyb贸r jest zwykle lepszy, je艣li chodzi o konwersje i sprzeda偶 w e-commerce. Zaoszcz臋dzisz tak偶e czas potencjalnego klienta, kt贸ry w dzisiejszych czasach sta艂 si臋 bardzo rzadkim zasobem.

Zoptymalizuj strony produkt贸w

Strona produktu jest sednem Twoich dzia艂a艅 zwi膮zanych ze sprzeda偶膮 online; to tutaj albo zach臋casz potencjalnego klienta do klikni臋cia przycisku 鈥瀌odaj do koszyka鈥, albo nie. Tak wi臋c na tej stronie musisz u偶y膰 wszystkich sztuczek perswazyjnych ze swojego zestawu narz臋dzi.

Musisz pokaza膰 sw贸j produkt pod wieloma k膮tami, umo偶liwiaj膮c odwiedzaj膮cemu 艂atwo艣膰 wyboru. Pozw贸l swoim potencjalnym klientom 艂atwo 鈥瀙rzewija膰鈥 obrazy na urz膮dzeniach mobilnych.

Przenosz膮c motyw wideo ze stron kategorii, powiniene艣 do艂膮czy膰 filmy produkt贸w, przynajmniej dla najlepiej sprzedaj膮cych si臋 produkt贸w. Dzi臋ki temu Twoi potencjalni klienci mog膮 sobie wyobrazi膰, 偶e ju偶 je posiadaj膮. Najnowsze badania neurologiczne wykaza艂y, 偶e je艣li my, ludzie, widzimy produkt w dzia艂aniu i czujemy je instynktownie, s膮 艣wietnie sprzedawane (niczym „ciep艂e bu艂eczki”).

Od najlepszych sprzedawc贸w wiemy, 偶e korzy艣ci sprzedaj膮 si臋 lepiej ni偶 funkcje i specyfikacje. Twoi potencjalni klienci chc膮 zobaczy膰 鈥瀋o to dla mnie zrobi鈥 bardziej ni偶 wszystko inne. Ta mentalno艣膰 skoncentrowana na kliencie powinna przenika膰 wszystkie Twoje dzia艂ania merchandisingowe.

Wreszcie, poniewa偶 ludzie s膮 bardzo towarzyskimi z natury, zawsze poszukuj膮cymi wskaz贸wek od innych, nie zapomnij uwzgl臋dni膰 spo艂ecznej walidacji w postaci recenzji klient贸w i pochwa艂 od organizacji zewn臋trznych.

Aby uzyska膰 najlepsze wyniki, stosuj najlepsze praktyki i nie pozw贸l, aby tysi膮ce godzin tw贸rczego wysi艂ku z minionych lat posz艂y na marne. Poznaj najlepsze praktyki e-commerce i zastosuj je w praktyce JAK NAJSZYBCIEJ!

Wkr贸tce zobaczysz, 偶e Twoje zaanga偶owanie, wsp贸艂czynnik konwersji i przychody wzrosn膮!

Wniosek jaki nasuwa E-commerce w praktyce

Prowadzenie skutecznej witryny e-commerce nie jest 艂atwym zadaniem.

Na szcz臋艣cie mo偶esz zrobi膰 wiele rzeczy, aby zwi臋kszy膰 swoje szanse na zwi臋kszenie sprzeda偶y i sprawi膰, by Twoi klienci wracali po wi臋cej.

To powiedziawszy, powiniene艣 zacz膮膰 identyfikowa膰 zmiany, kt贸re nale偶y wprowadzi膰 i priorytetyzowa膰 te, kt贸re Twoim zdaniem s膮 najwa偶niejsze.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)