E commerce shop (jak sprzedawać w internecie, na marketplace, lub dropshipping)

E commerce shop (jak sprzedawać w internecie, na marketplace, lub dropshipping)

E commerce shop
E commerce shop

E commerce shop (jak sprzedawać w internecie, na marketplace, lub dropshipping)

Kiedy zdecydujesz, że chcesz założyć sklep internetowy (E commerce shop), musisz wziąć pod uwagę wiele rzeczy. W tym artykule przeprowadzimy Cię przez wszystkie etapy: od rejestracji strony internetowej i kupowania produktów po utrzymywanie zapasów po sprzedaż online i promocję Twojego biznesu e-commerce.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Jak założyć E commerce shop?

Jeśli dość często kupujesz online, może być interesujące założenie własnej firmy z platformą e-commerce. Większość osób, które zastanawiają się, jak stworzyć sklep e-commerce, już wie, jakie produkty chcą sprzedawać.

Ale jeśli nie masz jeszcze pojęcia, najlepiej najpierw dobrze się zastanowić, ponieważ wybór kluczowego asortymentu Twojego E commerce shop będzie miało duży wpływ na to, jak ustrukturyzujesz swoją witrynę e-commerce, zorganizujesz magazyn i zrobisz marketing.

Oprogramowanie do tworzenia E commerce shop

Aby stworzyć sklep internetowy, musisz użyć oprogramowania e-commerce, strony internetowej lub kreatora sklepu internetowego. Poświęć trochę czasu na rozeznanie, skorzystaj z bezpłatnych opcji próbnych i porównaj różnych dostawców.

Oto kilku popularnych dostawców oprogramowania e-commerce:

E commerce shop

Jakie produkty będziesz sprzedawać online?

Będziesz sprzedawać produkty generyczne czy bardziej niszowe?

Rdzeniem każdego sklepu internetowego są oczywiście produkty. Rodzaj oferowanych przez Ciebie przedmiotów determinuje sposób prowadzenia działalności. Na przykład, jeśli sprzedajesz przedmioty, które są obecnie bardzo popularne, możesz wygenerować poważne przychody w bardzo krótkim czasie, ale jaki jest plan długoterminowy dla Twojego sklepu? A jeśli z drugiej strony sprzedajesz bardzo niszowe przedmioty, które przyciągają tylko kolekcjonerów lub zagorzałych fanów, może to oznaczać, że Twoje przedmioty pozostaną w twoim magazynie przez bardzo długi czas. Czy możesz sobie na to pozwolić?

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Prowadząc E commerce shop musisz nie tylko pomyśleć o rodzaju sprzedawanych przedmiotów, ale także o tym, gdzie chcesz je kupić. Czy znasz lokalnego sprzedawcę? Czy masz bezpośredni kontakt z producentem? Potrzebujesz importować swoje produkty z Chin, a może innego kraju UE? Wtedy mogą obowiązywać pewne przepisy lokalne. Nie możesz po prostu zaimportować towarów z Chin bez konieczności dokonania formalności.

Gdzie przechowujesz swoje produkty?

Jeśli podjąłeś decyzję o rodzaju produktów, które chcesz sprzedawać i wiesz, gdzie je kupić, potrzebujesz miejsca, w którym możesz je przechowywać. Większość właścicieli małych firm internetowych zaczyna od zakupu towarów po cenie hurtowej, a następnie przechowuje je w domu. Gdy sprzedaż idzie dobrze, kupują więcej i ostatecznie zaczynają wynajmować powierzchnię magazynową.

Ale kiedy naprawdę zacznie się dziać, możesz zacząć szukać innych rozwiązań. Możesz mieć inny sklep firmowy, który może realizować zamówienia za Ciebie. Nazywa się to dropshippingiem. Tego typu firmy przechowują i realizują zamówienia dla innych (na przykład Amazon oferuje usługę e-fulfillment). Ponownie przeprowadź badania i spróbuj porównać kilku dostawców usług e-fulfillment, aby zobaczyć, który z nich najbardziej Ci odpowiada.

Jak wysyłać zamówienia?

Kiedy wiesz, jakie przedmioty chcesz sprzedać i znalazłeś miejsce do ich przechowywania, nadszedł czas, aby je wysłać. Co, jeśli zamówienia napływają masowo i musisz działać szybko, ponieważ klienci czekają? Jak wysyłasz tony produktów do klientów w całym kraju, a może nawet za granicę?

Jak płacą Ci Twoi klienci?

Gdy sprzedajesz swoje produkty, Twoi klienci będą musieli zapłacić za te produkty. Ale jak to zrobią? Musisz zaoferować kilka metod płatności na swojej stronie płatności. Możesz zaoferować tylko jedną metodę płatności, ale nie jest to przyjazne dla klienta. Ponieważ każdy klient jest inny: niektórzy lubią płacić przez PayPal, inni wolą płacić blikiem itp. Niektórzy lubią płacić z góry, podczas gdy inni chcą płacić dopiero po przybyciu towarów.

Jak zdobywasz klientów?

Klienci są bardzo ważni, ponieważ to oni kupują Twoje produkty, a tym samym zapewniają Ci dochody i, miejmy nadzieję, Twoje zyski. Ale jak firmy internetowe zdobywają klientów? Cóż, klienci to goście, którzy płacą. Tak więc pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest przyciągnięcie odwiedzających do Twojego sklepu internetowego.

Możesz zacząć od powiadomienia swojej rodziny, przyjaciół, krewnych i współpracowników o swojej witrynie e-commerce, ale możesz także zacząć od rozpowszechniania wiadomości za pośrednictwem mediów społecznościowych. Może się to zdarzyć zarówno organicznie, jak i przy płatnych postach.

Jak sprawić, by Twój sklep internetowy był widoczny w wynikach Google

Jednym z większych wyzwań dla E commerce shop jest pozyskanie odwiedzających poprzez bycie widocznymi w wyszukiwarkach takich jak Google. Ponownie, może to nastąpić zarówno organicznie, poprzez optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO), jak i za pomocą płatnych reklam. Nazywa się to reklamą w wyszukiwarkach (SEM, search engine marketing).

Uwidocznienie Twojego sklepu w Google to nie lada wyzwanie, a co za tym idzie rozdział sam w sobie. Ale oprogramowanie i treść odgrywają w tym ogromną rolę. Dlatego nie zaszkodzi sprawdzić, czy oprogramowanie jest zbudowane zgodnie z wytycznymi Google. Jeśli piszesz własne treści, warto zapoznać się również z podstawami SEO i SEM.

Gdy masz odwiedzających, następnym krokiem jest przekształcenie ich w odwiedzających którzy płacą. Musisz zamienić odwiedzających w klientów. Ważnym tematem w e-commerce jest współczynnik konwersji. Jest to liczba odwiedzających, którzy robią coś, co chcesz (w tym przypadku: coś kupują) z całkowitej liczby odwiedzających. Średnio sklep internetowy ma współczynnik konwersji od 2 do 3,5 procent. Oznacza to, że jeśli 100 osób odwiedza ich sklep internetowy, około 98% z nich opuszcza sklep bez dokonania zakupu.

Struktura biznesowa

Musisz także podjąć decyzję o rodzaju działalności, którą chcesz rozpocząć. Czy będzie to jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, spółka publiczna, spółka osobowa czy coś innego? Podjęcie właściwej decyzji może być wyborem wiążącym się z efektywnością i odpowiedzialnością podatkową.

Na przykład jako jednoosobowy właściciel ponosisz osobistą odpowiedzialność za długi swojej firmy, natomiast jeśli prowadzisz własną działalność jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, majątek firmy i kapitał prywatny są rozdzielone.

Jakiej domeny użyjesz w swoim sklepie?


Z której domeny najwyższego poziomu będziesz korzystać? Potrzebujesz również strony internetowej, na której będziesz sprzedawać swoje towary online. W przypadku nazwy witryny musisz zdecydować, której nazwy będziesz używać i jakiej domeny najwyższego poziomu (skrót po kropce).

Czy będzie to strona .com.pl , strona .pl, czy może lokalna domena?

Prowadzisz już swój wymarzony E commerce shop… ale co teraz?

Teraz ważne jest, aby działał. Nie siedź spokojnie. Nie daj się zaślepić analizom lub przychodom. Inwestuj dalej. Dostosuj się. Nadal się rozwijaj. Bądź widoczny w mediach społecznościowych. Spróbuj znaleźć wąskie gardła na ścieżce klienta. Gdzie na Twojej stronie ludzie najczęściej opuszczają Twój sklep? Jak możesz temu zapobiec? Spróbuj znaleźć sposoby na jeszcze lepszą promocję swojego sklepu. Spróbuj podkręcić ten bardzo ważny współczynnik konwersji. A co robi Twój sklep internetowy po sprzedaży? Jak sprawić, by klient znów coś kupił?

Często Zadawane Pytania na temat E commerce shop

Poniżej znajdziesz kilka najczęściej zadawanych pytań dotyczących tworzenia E commerce shop. Mamy nadzieję, że odpowiedzi pomogą Ci rozpocząć prowadzenie sklepu internetowego!

Czego potrzebuję, aby założyć E commerce shop?

Jak mogłeś przeczytać powyżej, jest wiele rzeczy, o których musisz pomyśleć, gdy chcesz założyć sklep online. Zasadniczo będziesz potrzebować:

  • produkty do sprzedania (możesz je przechowywać w swoim magazynie lub sprzedać i wysłać przez dropshipping)
  • oprogramowanie, na którym działa Twój sklep internetowy
  • znajomość (lokalnych) zasad obowiązujących sprzedawców internetowych

Ponadto, aby prowadzić odnoszący sukcesy sklep internetowy, będziesz musiał zoptymalizować swoją witrynę e-commerce dzięki unikalnym informacjom o produktach, wyraźnym zdjęciom produktów, świetnym stronom docelowym i oczywiście interesującym produktom i cenom! I nie zapominaj o wysiłkach, które musisz włożyć w dobry marketing. Możesz mieć najlepszy sklep internetowy na świecie, ale jeśli nikt z Twojej grupy docelowej nie wie o tym, nie dokonasz wielu sprzedaży…

Ile kosztuje prowadzenie sklepu internetowego?

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga wielu wysiłków. Możesz wypróbować bezpłatną wersję próbną lub nawet bezpłatnie korzystać z komercyjnego oprogramowania e-commerce. Jest też oprogramowanie typu open source, które można pobrać bezpłatnie i hostować na serwerze.

Ale prowadzenie świetnego sklepu internetowego to inna gra. Jeśli chcesz odnieść sukces w swoim sklepie internetowym, będziesz miał trudności z osiągnięciem tego bez poważnych inwestycji. Inwestycje w oprogramowanie, marketing, produkty itp.

Jak znaleźć produkty do sprzedaży online?

Są szanse, że kiedy uruchamiasz swój sklep internetowy, już wiesz, jakie towary chcesz sprzedawać i gdzie je znaleźć. Ale jeśli masz małe pojęcie o tym, co powinien sprzedawać Twój sklep internetowy, albo nie wiesz jeszcze, gdzie znaleźć te przedmioty to dobrym punktem wyjścia, jeśli chcesz wiedzieć, jak znaleźć produkty do sprzedaży online, może być platforma marketplace (np allegro). Tutaj możesz zainspirować się ofertą, a następnie bezpośrednio skontaktować się z hurtownią sprzedawcy. Może ma też produkty, o których jeszcze nie myślałeś! Sprawdź także kilku dostawców dropshipping w Europie.

Tak na marginesie. Posiadasz już swój E commerce shop czy dopiero planujesz go otworzyć?

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Co to jest e commerce shop?

E-commerce shop to sklep internetowy pozwalający na realizowanie transakcji sprzedaży i zakupu produktów i usług przy użyciu technologii internetowej. Sklepy internetowe umożliwiają klientom łatwy dostęp do towarów, które normalnie byłoby trudno dostać. Działa to poprzez stronę internetową, która umożliwia przeglądanie produktów, które są dostępne w sklepie. Klienci mogą zamawiać towary przez tę stronę internetową, a sklep internetowy może wysłać je klientowi w ciągu kilku dni.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!