Display Ads – czym jest reklama banerowa Google Ads?

Historia domeny – czym jest i jak ją sprawdzić?
18 lipca, 2022
Strategia biznesowa firmy -przykład jak napisać
18 lipca, 2022
Display Ads

Display Ads – czym jest reklama banerowa Google Ads?

Jeśli chodzi o dobrze zaplanowany plan marketingowy, to jego nieodłącznym elementem są display ads, które umożliwiają skuteczne oddziaływanie na potencjalnych klientów.

Warto wiedzieć, na czym dokładnie polega zasada ich działania, a także – czym one w ogóle są?

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

Czym są reklamy displayowe?

Reklama displayowa, bo tym właśnie jest display ads, jest reklamą, która zazwyczaj wyświetlana jest online i zawiera przyciągające uwagę elementy wizualne i tekstowe. Zawsze wzbogacona jest o komunikat, który wzywa klienta do konkretnego działania – zazwyczaj wejścia na stronę docelową.

Każdy użytkownik internetu na co dzień spotyka się z reklamami displayowymi, które zazwyczaj wyświetlają się na boku bądź też na górze strony internetowej – czasami także pojawiają się w środku przeglądanej właśnie treści.

Uznaje się, że reklamy displayowe są szczególnie atrakcyjnym, opłacalnym i wymiernym sposobem na to, by konkretna marka osiągnęła swoje cele marketingowe. Dlatego też ciężko wyobrazić sobie współczesną kompozycję medialną bez display ads.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Jak wygląda proces tworzenia reklamy displayowej?

Wydawać by się mogło, że utworzenie i korzystanie z reklamy displayowej jest dość skomplikowanym procesem. Dlatego też warto opisać krok po kroku, jak wygląda proces tworzenia display ads.

Na początku warto przystąpić do zdefiniowania grupy odbiorców, do których kierowana ma być konkretna reklama. To moment na określenie, kto i gdzie powinien być jej odbiorcą. Śmiało można powiedzieć, że jest to jeden z ważniejszych kroków, jeśli chodzi o proces tworzenia kampanii reklamowej. Agencje marketingowe grupy odbiorców mogą zdefiniować korzystając z różnego rodzaju danych, między innymi sygnałów zakupowych i danych demograficznych.

Dzięki temu w łatwy i szybki sposób można doprecyzować miejsce, w którym będą pojawiać się reklamy. Umożliwia to z kolei wyświetlanie reklam tym odbiorcom, którzy wykazywali wcześniej zainteresowanie reklamowanymi produktami.

W procesie tworzenia display ads ważne jest określenie celów kampanii. W tym momencie należy określić, jaki wynik biznesowy jest pożądany, a także na jaki zwrot wydatków na reklamę się liczy. To odpowiedni etap, by określić budżet kampanii reklamowej, a także skonfigurować jej dodatkowe ustawienia.

W tym momencie płynnie można przejść do kolejnego etapu, jakim jest przygotowanie wstępnego projektu reklamy displayowej i tekstu, który przyciągnie uwagę potencjalnych klientów.

To krok, kiedy do głosu dochodzi kreatywność danej marki. Warto pamiętać o tym, by projekt i tekst reklamy łączyły się w spójną i harmonijną całość, a także czytelnie przekazywały potencjalnym klientom korzyści, jakie związane są z zakupem konkretnego produktu. Kreatywne reklamy displayowe mogą także w unikalny sposób przekazywać klientom promowane przez markę wartości.

Po stworzeniu wstępnego projektu należy określić rozmiar pojedynczych materiałów reklamowych. Tutaj warto położyć nacisk na to, że reklama będzie wyglądać inaczej w zależności od tego, czy będzie przeznaczona na komputer czy też urządzenia mobilne. Mniejsze reklamy displayowe mogą wymagać pominięcia treści, natomiast większe z powodzeniem mogą być nią bardziej naładowane.

Po określeniu powyższych parametrów przychodzi pora na włączenie display ads. Bardzo ważne jest, by dokładnie trzymać się określonego w procesie planowania kampanii planu, tak aby reklama pojawiła się w internecie w pożądanym momencie.

Kiedy reklama ujrzała już światło dzienne, szczególną uwagę trzeba zwrócić na to, jak prezentują się wskaźniki display ads. Dzięki skrupulatnemu ich śledzeniu można reagować w porę, jeśli jakiekolwiek elementy przeprowadzonej kampanii reklamowej mogą negatywnie wpłynąć na jej powodzenie. Warto więc zastanowić się, w jaki sposób można poprawić dane elementy, tak aby poprawić zwrot wydatków na reklamę czy też współczynnik klikalności.

Końcowym etapem display ads jest zwrócenie uwagi na elementy, które okazały się wyjątkowo skuteczne bądź też wręcz przeciwnie. Dzięki temu można wyciągnąć wnioski na przyszłość, pozwalające na zaoszczędzanie energii, czasu i pieniędzy podczas planowanych w przyszłości kampanii.

Jakie zalety posiada display ads?

Warto pamiętać o tym, że reklama displayowa oferuje wiele korzyści, z których najważniejsze jest umożliwienie pomiaru skuteczności. Wskaźniki marketingowe pozwalają wymiernie zmierzyć sukces przeprowadzonej kampanii, a także wyciągnąć miarodajne wnioski na przyszłość.

Wśród licznych zalet display ads wskazuje się także jej opłacalność. Uznaje się, że dzięki wysokiej elastyczności należy ona obecnie do jednej z najbardziej opłacalnych metod promowania produktów i usług. Z racji tego, że reklama displayowa jest wysoce dynamiczna, może zmienić się nawet w trakcie trwania kampanii, dopasowując do potrzeb i oczekiwań klientów.

Display ads stanowi doskonałe uzupełnienie innych kanałów marketingowych, pozwalając na zwiększenie zwrotu wydatków na reklamę, a także skracając czas sprzedaży produktów.

Podsumowując, nie ma się co dziwić, że w dzisiejszych czasach reklama displayowa należy do jednego z najczęściej używanych sposobów na reklamę.

Co to jest reklama banerowa?

Reklama banerowa, inaczej graficzna czy po prostu baner reklamowy. Jest to reklama w formie grafiki. W momencie, kiedy użytkownik w nią kliknie to zostanie przeniesiony na stronę główną reklamodawcy, produkt w ecommerce lub landing page. Takie reklamy wyświetlają się w systemie google GDN (google display network).

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Display Ads – czym jest reklama banerowa Google Ads?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)