Zawartość strony
W ostatnich latach bardzo dużą popularnością cieszy się zrzekanie spamerskich odsyłaczy za pomocą Disavow Tool w SEO, czyli jest narzędzie umożliwiające usuwanie linków.
Dzięki temu webmaster może wyeliminować linki, które jego zdaniem mają negatywny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce.
Należy pamiętać, że jedynie zaawansowany webmaster będzie umiał korzystać z tego narzędzia. Raczej nie powinny z tego korzystać osoby, które znają tylko podstawy SEO. Może się okazać, że przez przypadek usuną wartościowe linki, których potem niestety nie można w żaden sposób przywrócić.
Obowiązkowo musisz się tym zainteresować jeśli dostaniesz alert w Google Search Console.
Gdy otrzymało się powiadomienie o linkach nienaturalnych, to wtedy można skorzystać z pomocy tego narzędzia. Można to zrobić również wtedy, gdy została nałożona kara na stronę internetową w postaci tak zwanego filtra.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
To właśnie Google nakłada takie filtry na podejrzane strony. Najbardziej problematyczne są oczywiście filtry algorytmiczne.
Wtedy nie mamy gwarancji, że likwidacja szkodliwych linków coś zmieni. Może się nawet okazać, że strona już nigdy nie wróci na pozycję w wynikach wyszukiwarki, którą zajmowała wcześniej.
Najlepiej korzystać z usług sprawdzonych i renomowanych webmasterów, którzy wiele lat działają na rynku i cieszą się pozytywną opinią wśród klientów.
Należy pamiętać, że Google już wielokrotnie zmieniało swoją politykę.
Trzeba sobie jednak uświadomić, że widoczność danej strony jest uzależniona w dużej mierze od jakości linków. Można śmiało powiedzieć, że jednym z najważniejszych czynników rankingowych są właśnie linki. Warto dodać, że konkurencji także można zaszkodzić odnośnikami niskiej jakości.
W 2012 roku zostało wprowadzone narzędzie Disavow tool. W tamtych czasach SEO wyglądało trochę inaczej niż teraz. Wtedy jeszcze za pomocą oprogramowania można było wykonywać wiele działań. Odnośniki prowadzące do stron oprogramowanie zdobywało automatycznie.
Na przykład xrumer.
Disavow tool ma wskazać algorytmowi Google linki, których nie powinien brać pod uwagę przy ustalaniu pozycji. Czyli mają być traktowane tak, jakby ich w ogóle nie było.
Można śmiało powiedzieć, że obecnie czymś niespotykanym są kary od Google za ręczne linki. Oczywiście są czasami nakładane, ale raczej są to sporadyczne przypadki.
Warto mieć na uwadze, że wiele teorii SEO-wców wiązało się z Disavow tool. Dawniej jedynym sposobem, żeby wyjść z ręcznego filtra było zrzeczenie się linków.
Żeby wyeliminować problem trzeba było usuwać wszystkie linki z anchorami exact match.
W dzisiejszych czasach raczej nie otrzymamy żadnego powiadomienia, że filtr został nałożony na stronę. Dopiero mniejszy ruch z Google oraz spadająca widoczność mogą o tym świadczyć.
Oczywiście korzystanie z tego narzędzia dalej ma sens, ale trzeba to robić w przemyślany sposób. Po spadku widoczności strony trzeba od razu przeprowadzić analizę profilu linkowego witryny.
Do pliku Disavow tool należy dodać odnośniki, które faktycznie mogą szkodzić twojej domenie. Po wykluczeniu szkodliwych odnośników trzeba jeszcze zadbać o linki wartościowe, które wstawimy w ich miejsce. Przede wszystkim ważne jest ustalenie szkodliwych odnośników.
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Disavow tool – jak działa zrzekanie się linków do swojej witryny?
Napisz w komentarzu.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |