Customizacja, a hiperpersonalizacja przez klienta -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

Mapa ciepła w analityce internetowej heatmap
Lead management -co to jest, ustawienia krok po kroku [zarządzanie leadami]
21 maja, 2022
Jak założyć startup
Customer lifetime value -wartość życiowa klienta CLV – LTV (3 tipy)
21 maja, 2022

Customizacja, a hiperpersonalizacja przez klienta -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

Testy AB
Customizacja hiperpersonalizacja

Customizacja, a hiperpersonalizacja przez klienta. Czy to się w ogóle opłaca?

Wyobraź sobie że włączasz youtube, albo netflixa, a tam filmy po japońsku, czy bajki dla małych dzieci.

I to właśnie nie jest customizacja!

Słowo „customizacja” coraz częściej pojawia się w kuluarach biznesowych i wydaje się że coraz więcej firm ją wprowadza. Praktycznie termin ten można zdefiniować jako dopasowanie produktu do indywidualnych potrzeb klienta, przez samego klienta.

Dla firmy może to oznaczać dodatki do konkretnego produktu lub umożliwienie użytkownikom tworzenia własnych odmian/wersji przy użyciu gotowych projektów.

Customizacja (personalizacja) jest kluczem do zdobycia serc i umysłów klientów.

Niestety bardzo dużo konsumentów nie wie, czym jest personalizacja, ale sporo z nas prawie codziennie korzysta z różnych form customizacji.

Customizacja jak proste przykłady z życia to może być nawet wybór innej zupy w zestawie obiadowym, lub kawa z podwójnym mlekiem zamiast zwyklej. Sporo firm z branży odzieżowej w tym takie marki jak adidas czy nike wprowadziło również customizację, czyli możemy zaprojektować własne buty. Konsumenci korzystają z personalizacji również sprawdzając media społecznościowe czy tak jak wymienione na początku tego artykułu netflix albo youtube.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Customizacja co to znaczy?

Customizacja (dostosowanie) jest zwykle wykonywane przez samego użytkownika. Tylko, że jest to pewien wysiłek dla firmy więc takie przedsiębiorstwo musi na to pozwolić. Na przykład odbywa się to poprzez poproszenie ich o określenie swoich preferencji, a następnie pokazanie im treści, które preferują/lubią lub sugerowanych produktów.

Na przykład, gdy klient rozpoczyna subskrypcję różnych platform (zwróć na to uwagę), to taka platforma czy usługa prosi użytkownika o wybranie kilku profili, lub zainteresowań, które mu się podobają, a następnie wyświetla listę „specjalnie utworzonych” opcji w oparciu o te wybory.

Dlaczego customizacja staje się coraz ważniejsza?

Powód dla popularności customizacji jest prosty, ponieważ zmieniły się nie tylko preferencje i oczekiwania konsumentów, ale zmienił się też sam rynek.

W większości przypadków konsument oczekuje spełnienia jego oczekiwań, pomagając budować jego wizję produktu poprzez personalizację. Niezależnie od tego, czy chodzi o jego wizję najlepszego przeglądu prasy na początek dnia, czy o usługi, na których opiera się jego firma. Firmy nie powinny być kojarzone tylko jako bezosobowy biznes, ale jako pomocny partner.

Dlatego customizacja ofert przyciąga klientów. Przecież dzisiejsi konsumenci działają w środowisku przeładowanym towarami, bombardowani liczbą produktów i ich różnorodnością. Uzbrojeni w wiele narzędzi w postaci wyszukiwarek internetowych, porównywarek cen i opinii innych, konsumenci wybiorą ofertę najlepiej odpowiadającą ich oczekiwaniom.

Customizacja i dostosowywanie do własnych upodobań zmienia również relacje, które firma buduje ze swoimi klientami. To zaproszenie do negocjacji i partnerstwa, aby lepiej zrozumieć konsumenta i spełnić jego oczekiwania.

A jeśli nasza współpraca spełnia wszystkie wymagania za pierwszym razem, to czemu zakupy lub skorzystanie z naszych usług miałoby się nie powtórzyć?

Niby super, ale…?

Pojawia się teraz pytanie: Skoro customizacja jest tak doskonałym sposobem na budowanie relacji z konsumentem, czemu nie wszystkie firmy z niej korzystają?

Ponieważ customizacja i dostosowywanie nie są czynnościami pozbawionymi wad i niebezpieczeństw. Na przykład, chociaż dodawanie opcji dostosowywania do aplikacji mobilnej jest naturalną konsekwencją rozwoju usługi i produktu, istnieje wiele czynności, które wiążą się ze znacznymi kosztami finansowymi, jak np. wycena angażująca rozbudowany łańcuch dostaw.

Więc tak… customizacja sporo kosztuje.

Zazwyczaj personalizacja jest opłacalna tylko pod pewnymi określonymi warunkami. Na przykład istnieją oferty pakietowe lub dywersyfikacja (np. obejmująca wersje premium lub niestandardowe produkty). Jednak odpowiedni sposób customizacji – oprócz standardowego – może być idealnym i skrojonym pod potrzeby rozwiązaniem.

Oprócz kosztów finansowych zapytania niestandardowe zajmują więcej czasu na przetwarzanie. Na przykład, gdy użytkownik korzysta z konkretnego narzędzia do zamawiania, proces jest zautomatyzowany i stosunkowo prosty. Jednak obsługa zamówień niestandardowych i niestandardowych jest często mniej zautomatyzowana, przez co ich przygotowanie zabiera dużo czasu.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

My jako przedsiębiorcy musimy podążać za trendami – jeśli konsument oczekuje personalizacji, opłaca się spełnić jego oczekiwania.

Ale przy tym należy pamiętać o kosztach wprowadzenia personalizacji – czy na pewno jest to najlepiej opłacalne dla nas biznesowo rozwiązanie?

I pamiętaj, że powszechnym rozwiązaniem stosowanym przez organizacje jest dywersyfikacja ofert – standard i premium.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Customizacja, a hiperpersonalizacja przez klienta. Czy to się w ogóle opłaca??

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)