Zawartość strony
Co oznacza crowdsourcing? Jest to stosunkowo nowy termin i pochodzi on z początku tego wieku.
Jest to sposób na rozwiązanie problemów, który przyjęty był przed wynalezieniem sieci teleinformatycznych.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Warto zaznaczyć, że to rozwiązanie, zanim przedostało się do biznesu, było już dawno temu wprowadzane przez rządy wielu państw czy też przez instytucje państwowe.
Co to jest?
Jest to po prostu działanie firmy lub też jakiejś instytucji przekazującej pewne zadania, które były wcześniej wykonywane przez pracowników do większej grupy osób.
Jaka jest ta grupa?
Grupa ta musi składać się z wielu osób i jest niezdefiniowana.
Warto zaznaczyć, że praca, którą wykonuje się w takim modelu, może być zbiorowa lub też indywidualna.
W drugim przypadku członkowie grupy sami stają przed określonym zadaniem.
Crowdsourcing szybko podbił świat i zyskał szerokie grono osób, które to popierają. Zyskał on również zainteresowane naukowców, którzy chcą poznać zależności w działaniu tłumu.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Za przykład crowdsourcingu może posłużyć np. wprowadzony kilka lat temu budżet obywatelski, w ramach którego mieszkańcy mogą decydować o przeznaczeniu środków.
Mieszkańcy miast czy też poszczególnych dzielnic mogą proponować i wybierać inwestycje, które mają zostać zrealizowane w okolicy. W ten sposób to właśnie obywatele decydują o tym, co zaspokoi ich potrzeby, a nie urzędnicy, którzy są często odrealnieni.
Crowdsourcing to również naprawa błędów w programach czy też grach komputerowych przez graczy i użytkowników.
Programiści mogą przekazać grę wybranej grupie ludzi lub tez wypuścić jakąś wersję za darmo w sieci po to, aby społeczność wychwyciła błędy. Jest to tańsze niż zatrudnienie testerów oraz innych specjalistów.
Oczywiście może zdawać się, że wprowadzenie crowdsourcingu wydaje się ryzykowne, ponieważ w ten sposób następuje przekazanie jakichś zadań grupie ludzi, która nie ma o tym pojęcia.
Mogą to być problemy z jakością, które wynikają z tego, że przekazuje się pewne zadania grupie ludzi nieprofesjonalnych.
Warto nadmienić, że według wielu naukowców crowdsourcing jest bardzo skuteczny i przyniesie korzyści, wtedy gdy uzyska się w ten sposób zróżnicowane opinie oraz zaznajomi się z różnymi doświadczeniami.
Co ciekawe, wiara w moc tłumu oraz to jakie korzyści ma przynieść praca w zespole wieloosobowym, wynika z tzw. mądrości tłumu, która jest skutkiem inteligencji kolektywnej.
Ta ostatnia porównana może być do ogromnej grupy mrówek, które wykonują razem swoje zadania. Crowdsourcing to rozwiązanie, dzięki któremu można obniżyć koszty prowadzenia działalności gospodarczej, ponieważ jak wiadomo, przekazanie pewnych zadań anonimowej grupie jest często darmowe lub bardzo tanie.
Jest to również oszczędność czasu, ponieważ w tym samym momencie nad zadaniem pracuje tysiące osób (za darmo).
Z perspektywy firm zajmujących się sprzedażą, crowdsourcing jest rozwiązaniem dzięki, któremu można budować więź między firmą a klientami.
Jest to możliwość zaangażowania pasjonatów, którzy będą najlepiej wiedzieć o tym, co jest im potrzebne do życia i jak rozwiązać dany problem.
Crowdsourcing to również rozwiązanie, dzięki któremu można bez problemu stworzyć strategie marketingowe oparte o klientów, którzy już korzystają z usługi lub też kupują produkty firmy.
Warto nadmienić, że nie jest to rozwiązanie dla każdego i nie jest ważny w tym przypadku rozmiar firmy lub jej dochody. Jest to przede wszystkim narzędzie, dzięki któremu można zaangażować odbiorców do usług i produktów, których używają.
Klienci sami z siebie chcą wziąć udział w konkretnym projekcie po to, aby móc budować więź ze swoją ulubioną firmą.
Jest to bardzo ciekawe zjawisko, ponieważ jak wiadomo, klient to osoba, która korzysta z usług lub kupuje produkty za swoje własne pieniądze, więc pomoc firmie, od której się coś nabywa, może wydawać się dziwna.
Crowdsourcing prowadzi często do powiększenia bazy klientów, ponieważ już korzystający z czegoś konsumenci będą chcieli zaangażować nowe osoby do wzięcia udziału w zadaniach.
Crowdsourcing ma wiele korzyści, w tym:
W sumie, crowdsourcing może być skutecznym narzędziem dla firm i organizacji w pozyskiwaniu zasobów i pomysłów od społeczności, co może przynieść wiele korzyści w postaci oszczędności czasu i kosztów, poprawy innowacyjności i kreatywności oraz zwiększenia zaangażowania społeczności.
Crowdsourcing to proces pozyskiwania zasobów lub pomysłów od społeczności lub grupy ludzi w celu osiągnięcia określonego celu lub rozwiązania problemu. Istnieją różne odmiany crowdsourcingu, z których niektóre obejmują:
Istnieją również inne formy crowdsourcingu, takie jak crowdsourcing rozwiązań biznesowych, crowdsourcing rozwiązań technicznych, crowdsourcing projektów naukowych i wiele innych. Każdy z tych modeli ma swoje zalety i wady, ale ogólnie crowdsourcing jest skutecznym narzędziem pozyskiwania zasobów i pomysłów od społeczności.
Biorąc to wszystko pod uwagę, należy być świadomym tego, że taki model pracy jest również pełen wad.
Crowdsourcowanie problemów oraz zadań musi być bardzo dobrze zorganizowane, w innym przypadku może nieść za sobą więcej wad niż zalet.
Wprowadzenie chaosu do firmy będzie niosło za sobą złe konsekwencje.
Przed rozpoczęciem działań mających na celu wprowadzenie tego rozwiązania w swojej firmie, należy przeanalizować to, czy grupa skutecznie będzie mogła dane zadanie rozwiązać.
Co więcej, należy również zaplanować rozmiar tej grupy, ponieważ nie zawsze jakość będzie równała się ilości.
Warto zawczasu podjąć decyzję o ograniczeniu liczby uczestników i wybrać ich ze względu na posiadane umiejętności oraz to, co mogą wnieść do projektu.
Jednakże taka dogłębna analiza każdej z osób może być bardzo czasochłonna i kłócić się z ideą crowdsourcingu. Mimo wszystko crowdsourcing staje się z roku na rok coraz bardziej popularny i korzystają z niego zarówno te ogólnopolskie, jak i światowe marki.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Crowdsourcing -co to? Definicja i przykłady
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)