Zawartość strony
Przedstawiamy przewodnik po marketingu treści społecznościowych, mała uwaga tytuł naszego wpsiu brzmi tak samo jak książka pt. „Content marketing i social media, jak przyciągnąć klientów” autorstwa Barbara Stawarz Garcia. Nasz wpis prezentuje inne podejście, także musieliśmy to wytłumaczyć zaraz na początku. Tymczasem zachęcam do lektury.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Social content marketing to obszar, w którym spotykają się content marketing i social media/biznes. Wraz z coraz bardziej połączoną konsumencką i społecznościową podróżą zakupową B2B, rośnie zainteresowanie taktykami i strategiami marketingu treści społecznościowych. Jednak termin ten dotyczy nie tylko udostępniania i komunikacji w social media lub optymalizacji treści dla kanałów społecznościowych. To także m.in. połączenie technik i zasad biznesu społecznościowego, współpracy i newsroomu z content marketingiem.
W wielu modelach marketingu treści społecznościowych blogi (pierwsze prawdziwe „platformy społecznościowe”) są centrami treści, a kanały i media społecznościowe są szprychami używanymi do rozpowszechniania treści wśród połączonych odbiorców. Jednak solidna strategia treści jest bardziej złożona i obejmuje również strony internetowe, a nawet działania offline. Nie stawia medium (takiego jak blog), ale klienta, kupującego personę lub odbiorców, w centrum, w połączeniu z celami marketingowymi.
Niemniej jednak strategia dotycząca treści społecznościowych (od planu do realizacji) ma sens, ponieważ media społecznościowe są kluczowe w większości działań związanych z marketingiem treści i odwrotnie. Warto nawet przyjrzeć się różnym substrategiom treści społecznościowych, dostosowanych do poszczególnych kanałów. Zbyt często firmy korzystają ze wszystkich kanałów społecznościowych w ten sam sposób: udostępniają treści w szybki i niezoptymalizowany sposób.
Dzięki optymalizacji treści społecznościowych wpływ treści udostępnianych za pośrednictwem różnych kanałów społecznościowych, a nawet na różnych urządzeniach, w zależności od kontekstu użytkowania i nieodłącznych cech każdego kanału społecznościowego, w zależności od docelowych odbiorców ma kluczowe znaczenie. Ukierunkowanie, segmentacja i zoptymalizowane podejście do treści społecznościowych zwykle przewyższają uniwersalną metodę, z której wiele firm korzysta, aby udostępniać swoje treści. Optymalizacja treści i strategia treści dla, powiedzmy, LinkedIn, może prowadzić do znacznie lepszych wyników, biorąc pod uwagę zachowanie użytkowników LinkedIn i specyfikę kanału oraz sposób wykorzystania w nich treści.
Wreszcie, marketing treści społecznościowych wiąże współpracę społeczną i wymiary infrastruktury z przepływami treści i zaangażowaniem całego ekosystemu (pracowników, odbiorców itp.). i często wiąże się z korzystaniem z serwisów społecznościowych i/lub centrów dowodzenia w celu stworzenia pętli między tworzeniem treści a wejściem/interakcją społecznościową.
Zazwyczaj strategia dotycząca treści społecznościowych:
To tylko kilka z głównych zadań marketingu treści społecznościowych, które należy wziąć pod uwagę.
Więcej wskazówek i sugestii:
Często używane kanały i narzędzia społecznościowe w kontekście treści społecznościowych to:
W rzeczywistości lista jest znacznie dłuższa, ale najlepiej jest najpierw skupić się na tych kanałach, z których korzystają Twoi odbiorcy, w połączeniu z eksperymentami na kanałach o niskim ryzyku i wysokim potencjalnym ROI.
Content marketing i social media, jak przyciągnąć klientów, Barbara Stawarz Garcia to książka która przybliża zagadnienie content marketingu. Przedstawia krok po kroku jak kreować strategię content marketingową oraz tworzyć treści do internetu i budować społeczność wokół marki w social media. To publikacja omawiająca światowe standardy, w sposób umożliwiający zaadaptowanie ich na polskim rynku.
Skoro wiesz już że social media i content marketing to mieszanka, gdzie biznes łączy się z podróżą klienta (customer buying journey) to jakie strategie i taktyki walki o jego świadomość (Attention) wykorzystasz?
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)