Content marketing i social media jak przyciągnąć do nas klientów? (przykłady, definicja, książka)


Zawartość strony
- 1 Content marketing i social media jak przyciągnąć do nas klientów
- 2 Content marketing + social media = social content marketing
- 3 Zrozumieć social media
- 4 Optymalizacja i strategia treści społecznościowych: główne elementy content marketing w social managmencie
- 5 Content marketing i social media, jak przyciągnąć klientów autorstwa Barbara Stawarz Garcia.
- 6 Social media i content marketing
Przedstawiamy przewodnik po marketingu treści społecznościowych, mała uwaga tytuł naszego wpsiu brzmi tak samo jak książka pt. “Content marketing i social media, jak przyciągnąć klientów” autorstwa Barbara Stawarz Garcia. Nasz wpis prezentuje inne podejście, także musieliśmy to wytłumaczyć zaraz na początku. Tymczasem zachęcam do lektury.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Social content marketing to obszar, w którym spotykają się content marketing i social media/biznes. Wraz z coraz bardziej połączoną konsumencką i społecznościową podróżą zakupową B2B, rośnie zainteresowanie taktykami i strategiami marketingu treści społecznościowych. Jednak termin ten dotyczy nie tylko udostępniania i komunikacji w social media lub optymalizacji treści dla kanałów społecznościowych. To także m.in. połączenie technik i zasad biznesu społecznościowego, współpracy i newsroomu z content marketingiem.

REKLAMA
KONIEC REKLAMY
W wielu modelach marketingu treści społecznościowych blogi (pierwsze prawdziwe „platformy społecznościowe”) są centrami treści, a kanały i media społecznościowe są szprychami używanymi do rozpowszechniania treści wśród połączonych odbiorców. Jednak solidna strategia treści jest bardziej złożona i obejmuje również strony internetowe, a nawet działania offline. Nie stawia medium (takiego jak blog), ale klienta, kupującego personę lub odbiorców, w centrum, w połączeniu z celami marketingowymi.
Niemniej jednak strategia dotycząca treści społecznościowych (od planu do realizacji) ma sens, ponieważ media społecznościowe są kluczowe w większości działań związanych z marketingiem treści i odwrotnie. Warto nawet przyjrzeć się różnym substrategiom treści społecznościowych, dostosowanych do poszczególnych kanałów. Zbyt często firmy korzystają ze wszystkich kanałów społecznościowych w ten sam sposób: udostępniają treści w szybki i niezoptymalizowany sposób.
Dzięki optymalizacji treści społecznościowych wpływ treści udostępnianych za pośrednictwem różnych kanałów społecznościowych, a nawet na różnych urządzeniach, w zależności od kontekstu użytkowania i nieodłącznych cech każdego kanału społecznościowego, w zależności od docelowych odbiorców ma kluczowe znaczenie.
Ukierunkowanie, segmentacja i zoptymalizowane podejście do treści społecznościowych zwykle przewyższają uniwersalną metodę, z której wiele firm korzysta, aby udostępniać swoje treści. Optymalizacja treści i strategia treści dla, powiedzmy, LinkedIn, może prowadzić do znacznie lepszych wyników, biorąc pod uwagę zachowanie użytkowników LinkedIn i specyfikę kanału oraz sposób wykorzystania w nich treści.
Wreszcie, marketing treści społecznościowych wiąże współpracę społeczną i wymiary infrastruktury z przepływami treści i zaangażowaniem całego ekosystemu (pracowników, odbiorców itp.). i często wiąże się z korzystaniem z serwisów społecznościowych i/lub centrów dowodzenia w celu stworzenia pętli między tworzeniem treści a wejściem/interakcją społecznościową.
Zazwyczaj strategia dotycząca treści społecznościowych:
- Uwzględnia potrzeby i zachowania odbiorców docelowych.
- Analizuje, w jaki sposób docelowi odbiorcy i osoby korzystają z różnych kanałów społecznościowych, aby znaleźć informacje na każdym etapie swojej podróży.
- Analizuje, w jaki sposób można zintegrować treści generowane przez użytkowników i treści społecznościowe (na przykład z platform społecznościowych, takich jak facebook, Pinterest, a nawet po prostu osadzone na Twitterze), aby zapewnić większy kontekst i/lub wartość.
- Ma zintegrowane podejście społeczne, w ramach którego różne kanały społecznościowe wzmacniają się nawzajem, jednocześnie unikając zmęczenia marketingiem lub przesadnego przekazu.
- Jest zintegrowany z ogólną strategią content marketingu.
- Zawiera kalendarz na kanał społecznościowy i moment kontaktu, zintegrowany z kalendarzem redakcyjnym lub dodatkowo, który odwzorowuje treść, grupę docelową, zachowanie (czas do wysłania) i KPI.
- Integruje się z wyszukiwarką, która jest coraz częściej definiowana przez sygnały społecznościowe.
- Jest powiązany z platformą marketing automation i platformami mediów społecznościowych, więc potencjalnie interesujące kontakty mogą być śledzone jako same media społecznościowe i na pewno w kontekście B2B.
- Wykracza daleko poza proste udostępnianie treści: monitorowanie, słuchanie i zrozumienie, o czym rozmawiają lub co udostępniają docelowi odbiorcy, powinno prowadzić do tworzenia treści odpowiadających na wyrażane potrzeby.
- Analizuje zachowanie udostępniania i wyzwalacze, a także idealną formę i format na kanał, w zależności od zachowania wszystkich osób lub odbiorców.
- Koncentruje się na tym, jak wartościowe są treści dla każdego kanału i grupy docelowej.
- Angażuje i motywuje do działania poprzez rozwiązywanie problemów, odpowiadanie na pytania oraz przemawianie do odbiorców i za ich pośrednictwem.
- Przygląda się kontekstowemu rozmieszczeniu przycisków i narzędzi udostępniania w kanałach i mediach, w których udostępnianie jest ważne dla Twoich celów.
- Obejmuje podejście dotyczące interakcji społecznych, komentarzy itp.
- Przekazuje sygnały z mediów społecznościowych, aby wywołać kolejne działania i/lub pobudzić więcej interakcji społecznych.
- Łączy współpracę społeczną i zasady biznesowe ze strategią treści.
- Łączy kropki między organizacją, technologiami społecznościowymi, treścią i społecznościowym Głosem Klienta, UGC i ewolucją mediów społecznościowych.
- Łączy newsroom społecznościowy i centra dowodzenia społecznego, jeśli są one obecne/istotne.
To tylko kilka z głównych zadań marketingu treści społecznościowych, które należy wziąć pod uwagę.
Więcej wskazówek i sugestii:
- Optymalizacja treści społecznościowych, dzięki której kanały społecznościowe są postrzegane jako media same w sobie
- Faktyczne udostępnianie treści postrzegane jako tworzenie treści w szerszym kontekście wymaga niewielkiego wysiłku, który może mieć duży wpływ. Na przykład post na facebooku może – i powinien – być traktowany jako kontekstowy element treści i jako obiekt społeczny.
- Pomiar i doskonalenie za pomocą kombinacji platform mediów społecznościowych, analityki, CRM i/lub automatyzacji marketingu umożliwia testowanie wpływu treści społecznościowych na całą drogę Twoich połączeń społecznościowych. Ponadto ważne jest, aby zobaczyć i monitorować, w jaki sposób przemieszczają się Twoje treści społecznościowe oraz w jaki sposób interakcje społeczne docelowych odbiorców mogą sterować i ulepszać marketing treści, a nawet ogólną strategię marketingu treści.
Często używane kanały i narzędzia społecznościowe w kontekście treści społecznościowych to:
- Posiadane media i zarobione media, w tym blogi.
- Pinterest i narzędzia do tworzenia zakładek/zakładek (bookmarking sites)
- Narzędzia do współpracy społecznej.
- Intranet, ekstranet i rozwiązania do zarządzania informacją które umożliwiły komunikację społeczną i współpracę.
- Itp.
W rzeczywistości lista jest znacznie dłuższa, ale najlepiej jest najpierw skupić się na tych kanałach, z których korzystają Twoi odbiorcy, w połączeniu z eksperymentami na kanałach o niskim ryzyku i wysokim potencjalnym ROI.
Content marketing i social media, jak przyciągnąć klientów, Barbara Stawarz Garcia to książka która przybliża zagadnienie content marketingu. Przedstawia krok po kroku jak kreować strategię content marketingową oraz tworzyć treści do internetu i budować społeczność wokół marki w social media. To publikacja omawiająca światowe standardy, w sposób umożliwiający zaadaptowanie ich na polskim rynku.
Social media i content marketing
Skoro wiesz już że social media i content marketing to mieszanka, gdzie biznes łączy się z podróżą klienta (customer buying journey) to jakie strategie i taktyki walki o jego świadomość (Attention) wykorzystasz?
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami: