Content marketing i social media jak przyci膮gn膮膰 do nas klient贸w

Marketing i reklama
Marketing i reklama (podobie艅stwa, czym si臋 r贸偶ni i strategia)
6 stycznia, 2022
Koncepcja marketingowa
Koncepcja marketingowa i filozofia, encyklopedia czy definicja Kotlera? (1 cytat)
6 stycznia, 2022
Content marketing i social media
Content marketing i social media

Content marketing i social media jak przyci膮gn膮膰 do nas klient贸w

Przedstawiamy przewodnik po marketingu tre艣ci spo艂eczno艣ciowych, ma艂a uwaga tytu艂 naszego wpsiu brzmi tak samo jak ksi膮偶ka pt. „Content marketing i social media, jak przyci膮gn膮膰 klient贸w” autorstwa Barbara Stawarz Garcia. Nasz wpis prezentuje inne podej艣cie, tak偶e musieli艣my to wyt艂umaczy膰 zaraz na pocz膮tku. Tymczasem zach臋cam do lektury.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Content marketing + social media = social content marketing

Social content marketing to obszar, w kt贸rym spotykaj膮 si臋 content marketing i social media/biznes. Wraz z coraz bardziej po艂膮czon膮 konsumenck膮 i spo艂eczno艣ciow膮 podr贸偶膮 zakupow膮 B2B, ro艣nie zainteresowanie taktykami i strategiami marketingu tre艣ci spo艂eczno艣ciowych. Jednak termin ten dotyczy nie tylko udost臋pniania i komunikacji w social media lub optymalizacji tre艣ci dla kana艂贸w spo艂eczno艣ciowych. To tak偶e m.in. po艂膮czenie technik i zasad biznesu spo艂eczno艣ciowego, wsp贸艂pracy i newsroomu z content marketingiem.

Zrozumie膰 social media

W wielu modelach marketingu tre艣ci spo艂eczno艣ciowych blogi (pierwsze prawdziwe 鈥瀙latformy spo艂eczno艣ciowe鈥) s膮 centrami tre艣ci, a kana艂y i media spo艂eczno艣ciowe s膮 szprychami u偶ywanymi do rozpowszechniania tre艣ci w艣r贸d po艂膮czonych odbiorc贸w. Jednak solidna strategia tre艣ci jest bardziej z艂o偶ona i obejmuje r贸wnie偶 strony internetowe, a nawet dzia艂ania offline. Nie stawia medium (takiego jak blog), ale klienta, kupuj膮cego person臋 lub odbiorc贸w, w centrum, w po艂膮czeniu z celami marketingowymi.
Niemniej jednak strategia dotycz膮ca tre艣ci spo艂eczno艣ciowych (od planu do realizacji) ma sens, poniewa偶 media spo艂eczno艣ciowe s膮 kluczowe w wi臋kszo艣ci dzia艂a艅 zwi膮zanych z marketingiem tre艣ci i odwrotnie. Warto nawet przyjrze膰 si臋 r贸偶nym substrategiom tre艣ci spo艂eczno艣ciowych, dostosowanych do poszczeg贸lnych kana艂贸w. Zbyt cz臋sto firmy korzystaj膮 ze wszystkich kana艂贸w spo艂eczno艣ciowych w ten sam spos贸b: udost臋pniaj膮 tre艣ci w szybki i niezoptymalizowany spos贸b.

Optymalizacja i strategia tre艣ci spo艂eczno艣ciowych: g艂贸wne elementy content marketing w social managmencie

Dzi臋ki optymalizacji tre艣ci spo艂eczno艣ciowych wp艂yw tre艣ci udost臋pnianych za po艣rednictwem r贸偶nych kana艂贸w spo艂eczno艣ciowych, a nawet na r贸偶nych urz膮dzeniach, w zale偶no艣ci od kontekstu u偶ytkowania i nieod艂膮cznych cech ka偶dego kana艂u spo艂eczno艣ciowego, w zale偶no艣ci od docelowych odbiorc贸w ma kluczowe znaczenie. Ukierunkowanie, segmentacja i zoptymalizowane podej艣cie do tre艣ci spo艂eczno艣ciowych zwykle przewy偶szaj膮 uniwersaln膮 metod臋, z kt贸rej wiele firm korzysta, aby udost臋pnia膰 swoje tre艣ci. Optymalizacja tre艣ci i strategia tre艣ci dla, powiedzmy, LinkedIn, mo偶e prowadzi膰 do znacznie lepszych wynik贸w, bior膮c pod uwag臋 zachowanie u偶ytkownik贸w LinkedIn i specyfik臋 kana艂u oraz spos贸b wykorzystania w nich tre艣ci.
Wreszcie, marketing tre艣ci spo艂eczno艣ciowych wi膮偶e wsp贸艂prac臋 spo艂eczn膮 i wymiary infrastruktury z przep艂ywami tre艣ci i zaanga偶owaniem ca艂ego ekosystemu (pracownik贸w, odbiorc贸w itp.). i cz臋sto wi膮偶e si臋 z korzystaniem z serwis贸w spo艂eczno艣ciowych i/lub centr贸w dowodzenia w celu stworzenia p臋tli mi臋dzy tworzeniem tre艣ci a wej艣ciem/interakcj膮 spo艂eczno艣ciow膮.
Zazwyczaj strategia dotycz膮ca tre艣ci spo艂eczno艣ciowych:

  • Uwzgl臋dnia potrzeby i zachowania odbiorc贸w docelowych.
  • Analizuje, w jaki spos贸b docelowi odbiorcy i osoby korzystaj膮 z r贸偶nych kana艂贸w spo艂eczno艣ciowych, aby znale藕膰 informacje na ka偶dym etapie swojej podr贸偶y.
  • Analizuje, w jaki spos贸b mo偶na zintegrowa膰 tre艣ci generowane przez u偶ytkownik贸w i tre艣ci spo艂eczno艣ciowe (na przyk艂ad z platform spo艂eczno艣ciowych, takich jak facebook, Pinterest, a nawet po prostu osadzone na Twitterze), aby zapewni膰 wi臋kszy kontekst i/lub warto艣膰.
  • Ma zintegrowane podej艣cie spo艂eczne, w ramach kt贸rego r贸偶ne kana艂y spo艂eczno艣ciowe wzmacniaj膮 si臋 nawzajem, jednocze艣nie unikaj膮c zm臋czenia marketingiem lub przesadnego przekazu.
  • Jest zintegrowany z og贸ln膮 strategi膮 content marketingu.
  • Zawiera kalendarz na kana艂 spo艂eczno艣ciowy i moment kontaktu, zintegrowany z kalendarzem redakcyjnym lub dodatkowo, kt贸ry odwzorowuje tre艣膰, grup臋 docelow膮, zachowanie (czas do wys艂ania) i KPI.
  • Integruje si臋 z wyszukiwark膮, kt贸ra jest coraz cz臋艣ciej definiowana przez sygna艂y spo艂eczno艣ciowe.
  • Jest powi膮zany z platform膮 marketing automation i platformami medi贸w spo艂eczno艣ciowych, wi臋c potencjalnie interesuj膮ce kontakty mog膮 by膰 艣ledzone jako same media spo艂eczno艣ciowe i na pewno w kontek艣cie B2B.
  • Wykracza daleko poza proste udost臋pnianie tre艣ci: monitorowanie, s艂uchanie i zrozumienie, o czym rozmawiaj膮 lub co udost臋pniaj膮 docelowi odbiorcy, powinno prowadzi膰 do tworzenia tre艣ci odpowiadaj膮cych na wyra偶ane potrzeby.
  • Analizuje zachowanie udost臋pniania i wyzwalacze, a tak偶e idealn膮 form臋 i format na kana艂, w zale偶no艣ci od zachowania wszystkich os贸b lub odbiorc贸w.
  • Koncentruje si臋 na tym, jak warto艣ciowe s膮 tre艣ci dla ka偶dego kana艂u i grupy docelowej.
  • Anga偶uje i motywuje do dzia艂ania poprzez rozwi膮zywanie problem贸w, odpowiadanie na pytania oraz przemawianie do odbiorc贸w i za ich po艣rednictwem.
  • Przygl膮da si臋 kontekstowemu rozmieszczeniu przycisk贸w i narz臋dzi udost臋pniania w kana艂ach i mediach, w kt贸rych udost臋pnianie jest wa偶ne dla Twoich cel贸w.
  • Obejmuje podej艣cie dotycz膮ce interakcji spo艂ecznych, komentarzy itp.
  • Przekazuje sygna艂y z medi贸w spo艂eczno艣ciowych, aby wywo艂a膰 kolejne dzia艂ania i/lub pobudzi膰 wi臋cej interakcji spo艂ecznych.
  • 艁膮czy wsp贸艂prac臋 spo艂eczn膮 i zasady biznesowe ze strategi膮 tre艣ci.
  • 艁膮czy kropki mi臋dzy organizacj膮, technologiami spo艂eczno艣ciowymi, tre艣ci膮 i spo艂eczno艣ciowym G艂osem Klienta, UGC i ewolucj膮 medi贸w spo艂eczno艣ciowych.
  • 艁膮czy newsroom spo艂eczno艣ciowy i centra dowodzenia spo艂ecznego, je艣li s膮 one obecne/istotne.

To tylko kilka z g艂贸wnych zada艅 marketingu tre艣ci spo艂eczno艣ciowych, kt贸re nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋.
Wi臋cej wskaz贸wek i sugestii:

  • Optymalizacja tre艣ci spo艂eczno艣ciowych, dzi臋ki kt贸rej kana艂y spo艂eczno艣ciowe s膮 postrzegane jako media same w sobie
  • Faktyczne udost臋pnianie tre艣ci postrzegane jako tworzenie tre艣ci w szerszym kontek艣cie wymaga niewielkiego wysi艂ku, kt贸ry mo偶e mie膰 du偶y wp艂yw. Na przyk艂ad post na facebooku mo偶e 鈥 i powinien 鈥 by膰 traktowany jako kontekstowy element tre艣ci i jako obiekt spo艂eczny.
  • Pomiar i doskonalenie za pomoc膮 kombinacji platform medi贸w spo艂eczno艣ciowych, analityki, CRM i/lub automatyzacji marketingu umo偶liwia testowanie wp艂ywu tre艣ci spo艂eczno艣ciowych na ca艂膮 drog臋 Twoich po艂膮cze艅 spo艂eczno艣ciowych. Ponadto wa偶ne jest, aby zobaczy膰 i monitorowa膰, w jaki spos贸b przemieszczaj膮 si臋 Twoje tre艣ci spo艂eczno艣ciowe oraz w jaki spos贸b interakcje spo艂eczne docelowych odbiorc贸w mog膮 sterowa膰 i ulepsza膰 marketing tre艣ci, a nawet og贸ln膮 strategi臋 marketingu tre艣ci.

Cz臋sto u偶ywane kana艂y i narz臋dzia spo艂eczno艣ciowe w kontek艣cie tre艣ci spo艂eczno艣ciowych to:

  • Posiadane media i zarobione media, w tym blogi.
  • Pinterest i narz臋dzia do tworzenia zak艂adek/zak艂adek (bookmarking sites)
  • Narz臋dzia do wsp贸艂pracy spo艂ecznej.
  • Intranet, ekstranet i rozwi膮zania do zarz膮dzania informacj膮 kt贸re umo偶liwi艂y komunikacj臋 spo艂eczn膮 i wsp贸艂prac臋.
  • Itp.

W rzeczywisto艣ci lista jest znacznie d艂u偶sza, ale najlepiej jest najpierw skupi膰 si臋 na tych kana艂ach, z kt贸rych korzystaj膮 Twoi odbiorcy, w po艂膮czeniu z eksperymentami na kana艂ach o niskim ryzyku i wysokim potencjalnym ROI.

Content marketing i social media, jak przyci膮gn膮膰 klient贸w autorstwa Barbara Stawarz Garcia.

Content marketing i social media, jak przyci膮gn膮膰 klient贸w, Barbara Stawarz Garcia to ksi膮偶ka kt贸ra przybli偶a zagadnienie content marketingu. Przedstawia krok po kroku jak kreowa膰 strategi臋 content marketingow膮 oraz tworzy膰 tre艣ci do internetu i budowa膰 spo艂eczno艣膰 wok贸艂 marki w social media. To publikacja omawiaj膮ca 艣wiatowe standardy, w spos贸b umo偶liwiaj膮cy zaadaptowanie ich na polskim rynku.

Social media i content marketing

Skoro wiesz ju偶 偶e social media i content marketing to mieszanka, gdzie biznes 艂膮czy si臋 z podr贸偶膮 klienta (customer buying journey) to jakie strategie i taktyki walki o jego 艣wiadomo艣膰 (Attention) wykorzystasz?

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)