Content marketing i social media jak przyciągnąć do nas klientów? (przykłady, definicja, książka)

Content marketing i social media
Content marketing i social media

Content marketing i social media jak przyciągnąć do nas klientów

Przedstawiamy przewodnik po marketingu treści społecznościowych, mała uwaga tytuł naszego wpsiu brzmi tak samo jak książka pt. „Content marketing i social media, jak przyciągnąć klientów” autorstwa Barbara Stawarz Garcia. Nasz wpis prezentuje inne podejście, także musieliśmy to wytłumaczyć zaraz na początku. Tymczasem zachęcam do lektury.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Content marketing + social media = social content marketing

Social content marketing to obszar, w którym spotykają się content marketing i social media/biznes. Wraz z coraz bardziej połączoną konsumencką i społecznościową podróżą zakupową B2B, rośnie zainteresowanie taktykami i strategiami marketingu treści społecznościowych. Jednak termin ten dotyczy nie tylko udostępniania i komunikacji w social media lub optymalizacji treści dla kanałów społecznościowych. To także m.in. połączenie technik i zasad biznesu społecznościowego, współpracy i newsroomu z content marketingiem.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Zrozumieć social media

W wielu modelach marketingu treści społecznościowych blogi (pierwsze prawdziwe „platformy społecznościowe”) są centrami treści, a kanały i media społecznościowe są szprychami używanymi do rozpowszechniania treści wśród połączonych odbiorców. Jednak solidna strategia treści jest bardziej złożona i obejmuje również strony internetowe, a nawet działania offline. Nie stawia medium (takiego jak blog), ale klienta, kupującego personę lub odbiorców, w centrum, w połączeniu z celami marketingowymi.

Niemniej jednak strategia dotycząca treści społecznościowych (od planu do realizacji) ma sens, ponieważ media społecznościowe są kluczowe w większości działań związanych z marketingiem treści i odwrotnie. Warto nawet przyjrzeć się różnym substrategiom treści społecznościowych, dostosowanych do poszczególnych kanałów. Zbyt często firmy korzystają ze wszystkich kanałów społecznościowych w ten sam sposób: udostępniają treści w szybki i niezoptymalizowany sposób.

Optymalizacja i strategia treści społecznościowych: główne elementy content marketing w social managmencie

Dzięki optymalizacji treści społecznościowych wpływ treści udostępnianych za pośrednictwem różnych kanałów społecznościowych, a nawet na różnych urządzeniach, w zależności od kontekstu użytkowania i nieodłącznych cech każdego kanału społecznościowego, w zależności od docelowych odbiorców ma kluczowe znaczenie.

Ukierunkowanie, segmentacja i zoptymalizowane podejście do treści społecznościowych zwykle przewyższają uniwersalną metodę, z której wiele firm korzysta, aby udostępniać swoje treści. Optymalizacja treści i strategia treści dla, powiedzmy, LinkedIn, może prowadzić do znacznie lepszych wyników, biorąc pod uwagę zachowanie użytkowników LinkedIn i specyfikę kanału oraz sposób wykorzystania w nich treści.

Wreszcie, marketing treści społecznościowych wiąże współpracę społeczną i wymiary infrastruktury z przepływami treści i zaangażowaniem całego ekosystemu (pracowników, odbiorców itp.). i często wiąże się z korzystaniem z serwisów społecznościowych i/lub centrów dowodzenia w celu stworzenia pętli między tworzeniem treści a wejściem/interakcją społecznościową.

Zazwyczaj strategia dotycząca treści społecznościowych:

  • Uwzględnia potrzeby i zachowania odbiorców docelowych.
  • Analizuje, w jaki sposób docelowi odbiorcy i osoby korzystają z różnych kanałów społecznościowych, aby znaleźć informacje na każdym etapie swojej podróży.
  • Analizuje, w jaki sposób można zintegrować treści generowane przez użytkowników i treści społecznościowe (na przykład z platform społecznościowych, takich jak facebook, Pinterest, a nawet po prostu osadzone na Twitterze), aby zapewnić większy kontekst i/lub wartość.
  • Ma zintegrowane podejście społeczne, w ramach którego różne kanały społecznościowe wzmacniają się nawzajem, jednocześnie unikając zmęczenia marketingiem lub przesadnego przekazu.
  • Jest zintegrowany z ogólną strategią content marketingu.
  • Zawiera kalendarz na kanał społecznościowy i moment kontaktu, zintegrowany z kalendarzem redakcyjnym lub dodatkowo, który odwzorowuje treść, grupę docelową, zachowanie (czas do wysłania) i KPI.
  • Integruje się z wyszukiwarką, która jest coraz częściej definiowana przez sygnały społecznościowe.
  • Jest powiązany z platformą marketing automation i platformami mediów społecznościowych, więc potencjalnie interesujące kontakty mogą być śledzone jako same media społecznościowe i na pewno w kontekście B2B.
  • Wykracza daleko poza proste udostępnianie treści: monitorowanie, słuchanie i zrozumienie, o czym rozmawiają lub co udostępniają docelowi odbiorcy, powinno prowadzić do tworzenia treści odpowiadających na wyrażane potrzeby.
  • Analizuje zachowanie udostępniania i wyzwalacze, a także idealną formę i format na kanał, w zależności od zachowania wszystkich osób lub odbiorców.
  • Koncentruje się na tym, jak wartościowe są treści dla każdego kanału i grupy docelowej.
  • Angażuje i motywuje do działania poprzez rozwiązywanie problemów, odpowiadanie na pytania oraz przemawianie do odbiorców i za ich pośrednictwem.
  • Przygląda się kontekstowemu rozmieszczeniu przycisków i narzędzi udostępniania w kanałach i mediach, w których udostępnianie jest ważne dla Twoich celów.
  • Obejmuje podejście dotyczące interakcji społecznych, komentarzy itp.
  • Przekazuje sygnały z mediów społecznościowych, aby wywołać kolejne działania i/lub pobudzić więcej interakcji społecznych.
  • Łączy współpracę społeczną i zasady biznesowe ze strategią treści.
  • Łączy kropki między organizacją, technologiami społecznościowymi, treścią i społecznościowym Głosem Klienta, UGC i ewolucją mediów społecznościowych.
  • Łączy newsroom społecznościowy i centra dowodzenia społecznego, jeśli są one obecne/istotne.

To tylko kilka z głównych zadań marketingu treści społecznościowych, które należy wziąć pod uwagę.
Więcej wskazówek i sugestii:

  • Optymalizacja treści społecznościowych, dzięki której kanały społecznościowe są postrzegane jako media same w sobie
  • Faktyczne udostępnianie treści postrzegane jako tworzenie treści w szerszym kontekście wymaga niewielkiego wysiłku, który może mieć duży wpływ. Na przykład post na facebooku może – i powinien – być traktowany jako kontekstowy element treści i jako obiekt społeczny.
  • Pomiar i doskonalenie za pomocą kombinacji platform mediów społecznościowych, analityki, CRM i/lub automatyzacji marketingu umożliwia testowanie wpływu treści społecznościowych na całą drogę Twoich połączeń społecznościowych. Ponadto ważne jest, aby zobaczyć i monitorować, w jaki sposób przemieszczają się Twoje treści społecznościowe oraz w jaki sposób interakcje społeczne docelowych odbiorców mogą sterować i ulepszać marketing treści, a nawet ogólną strategię marketingu treści.

Często używane kanały i narzędzia społecznościowe w kontekście treści społecznościowych to:

  • Posiadane media i zarobione media, w tym blogi.
  • Pinterest i narzędzia do tworzenia zakładek/zakładek (bookmarking sites)
  • Narzędzia do współpracy społecznej.
  • Intranet, ekstranet i rozwiązania do zarządzania informacją które umożliwiły komunikację społeczną i współpracę.
  • Itp.

W rzeczywistości lista jest znacznie dłuższa, ale najlepiej jest najpierw skupić się na tych kanałach, z których korzystają Twoi odbiorcy, w połączeniu z eksperymentami na kanałach o niskim ryzyku i wysokim potencjalnym ROI.

Content marketing i social media, jak przyciągnąć klientów autorstwa Barbara Stawarz Garcia.

Content marketing i social media, jak przyciągnąć klientów, Barbara Stawarz Garcia to książka która przybliża zagadnienie content marketingu. Przedstawia krok po kroku jak kreować strategię content marketingową oraz tworzyć treści do internetu i budować społeczność wokół marki w social media. To publikacja omawiająca światowe standardy, w sposób umożliwiający zaadaptowanie ich na polskim rynku.

Social media i content marketing

Skoro wiesz już że social media i content marketing to mieszanka, gdzie biznes łączy się z podróżą klienta (customer buying journey) to jakie strategie i taktyki walki o jego świadomość (Attention) wykorzystasz?

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!
Content marketing i social media jak przyciągnąć do nas klientów? (przykłady, definicja, książka)
Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewnić Ci najbardziej odpowiednie wrażenia, zapamiętując Twoje preferencje. Klikając „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Czytaj więcej