Zawartość strony
Marketing jest bardzo trudny bez ciekawych treści. Z nudnymi reklamami nie można sprzedawać.
Każdy marketer z którym rozmawiam mówi że to rozumie i wie, ale jego reklamy nie sprzedają.
Kiedy proszę o pokazanie konta, to content jaki widzę wygląda jak typowa reklama korporacyjna.
„Cześć jesteśmy firmą X i robimy Y, więc kup od nas.”
Nie dziwię się, że ich marketing nie wspiera sprzedaży.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
W moje ręce trafił raport Hubspot, w którym przenalizowano firmy i aż 82% marketerów rozumie, że trzeba inwestować w produkcję contentu. Pozostałe 18% (10% nie korzysta z content marketingu i 8% nie wie czy ich firma korzysta) przez swoje podejście traci bardzo wiele:
Jednak realizacja zwycięskiej strategii content marketingowej to proces, którego nie da się tego zrobić bez lejka content marketingowego. W tym wpisie pokażę jak stworzyć content, od etapu świadomości po konwersję i retencję. A także pokaże jak wygląda szablon do tworzenia materiału na każdym etapie świadomości/interakcji.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Lejek content marketingowy pomaga zmapować treść, która jest odpowiednia do podróży klienta. Odwiedzający mają różne cele i problemy w różnych momentach swojej podróży zakupowej,więc Ty tak samo powinieneś postępować ze swoją treścią.
Tak wygląda lejek content marketingowy:
Content jaki tworzysz to taki, który odnosi się do marketingu, dla odpowiednich ram i świadomości klienta. Najprościej można to określi w ten sposób:
Na tym etapie lejka Twoi czytelnicy są świadomi swoich problemów, ale nie są świadomi Twojego rozwiązania lub Twojej marki.
Ich cel dotyczy zbierania informacji, które pomogą rozwiązać problem, lub zadania.
Możesz to zrobić skłaniając ich do odwiedzenia własnej witryny, generowanie zaufania do swojej marki, czy poprzez zademonstrowanie wiedzy i budowanie autorytetu.
Oto kilka treści, które najlepiej stosować na osobach z etapu TOFU:
Najważniejsze kwestie dotyczące treści:
Przeprowadź badanie słów kluczowych SEO. Zobacz jakie frazy mogą wyszukiwać osoby w internecie i jak powinieneś się pozycjonować.
Ograniczenie autopromocji do minimum. Dodanie CTA do innych zasobów i bezpłatnych narzędzi w treści TOFU jest w porządku, ale najważniejsze jest budowanie zaufania. Zawsze umieszczanie produktów/usług w treści może umniejszać twojemu imigowi, i uszczupla zaufanie odbiorców.
Na tym ostatnim etapie docelowi odbiorcy znają już teraz Twoją firmę i oferowane przez Ciebie rozwiązania i są zainteresowani.
Ufają ci na tyle, aby zarejestrować się w sklepie ecommerce, albo przesłać formularz lead generation. Więc są teraz zainteresowani ofertą, aby uzyskać dostęp do materiałów dotyczących marki, takich jak studia przypadków, i e-maile z newletterem.
Na tym etapie kluczowe jest zapoznanie się z Twoją ofertą i odróżnienie Twojej firmy od konkurencji — nie tylko dzięki Twojej ofercie, ale także dzięki Twojej wiedzy i podejściu.
Wskazówki dotyczące treści w środku ścieżki:
Promuj się za pomocą metod, które lubisz. W tego typu treściach można umieszczać wezwania do działania i dodawać swój produkt/usługę.
Content repurposing, czyli recykling treści z etapu TOFU.
Możesz zacząć ich nakłaniać do pewnego wysiłku, jak wypełnianie formularzy, zgłoszeń itp. Na tym etapie robi się to po to, aby „odsiać” osoby które tylko przeglądają.
Cały czas dobrze działają blogi. Mogą zmieniać się z intencji informacyjnej, we wpisy z hasłami transakcyjnymi.
Czyli treść na końcu ścieżki.
Teraz Twój widz, jest gotowy, aby konkretnie zainwestować w Twoje rozwiązanie. Są prawie pewni, że chcą rozwiązać problemy, ale nadal potrzebują pewnych „powodów”.
Ich cel to poczuć się pewnymi, że mogą Ci zaufać i jesteś najlepszym rozwiązaniem.
Najlepiej działają:
Wskazówki dotyczące treści na końcu ścieżki:
Hipertargeting: Dostosuj już treści specyficzne do buyer persony.
Copywriting perswazyjny: potencjalny klient jest teraz w stanie „wyciągnięcia portfela), więc liczy się każdy szczegół!
Zawsze testuj strony za pomocą split testów AB.
W tym momencie masz już klienta. Dobra robota! Ale czy to oznacza, że twoja praca jest skończona? Nie!
Powinieneś nadal dostarczać wartości aby utrzymywać ich zaangażowanie.
W dodatku mogą zacząć polecać Twoje rozwiązanie swoim znajomym.
Informuj, pokazuj co w firmie. Możesz być mocno sprzedażowy jak i nastawiony na budowanie relacji.
Przykładowo oto co działa:
Kontynuuj dostarczanie treści. Treści z samego początku ścieżki, które pomogły im uświadomić sobie Twoją firmę, są nadal pomocne.
Segmentuj klientów według poziomu lojalności.
Agencja contentowa to firma, która specjalizuje się w tworzeniu treści dla firm, marek i organizacji. Głównym celem agencji contentowej jest stworzenie wartościowych i angażujących treści, które przyciągną uwagę potencjalnych klientów i pomogą w budowaniu wizerunku marki.
Agencja contentowa oferuje szeroki zakres usług związanych z content marketingiem, w tym:
Dzięki współpracy z agencją contentową, firmy mogą skupić się na swoich głównych działalnościach, a jednocześnie zapewnić wysokiej jakości treści, które pomogą w budowaniu relacji z klientami i osiągnięciu celów biznesowych.
Content marketing funnel, zwany również lejkiem sprzedażowym, jest to model marketingowy, który opisuje etapy, jakie potencjalny klient przechodzi w procesie podejmowania decyzji zakupowych. Składa się on z kilku etapów, które klienci przechodzą od momentu pierwszej świadomości o marce aż do finalizacji zakupu. Etapy te są zwykle reprezentowane w formie lejka, ponieważ ilość klientów zmniejsza się wraz z postępującym etapem.
Podstawowe etapy content marketing funnel to:
W każdym etapie content marketing funnel, marketerzy stosują różne strategie, takie jak dostarczanie wartościowej treści, budowanie wizerunku marki, umacnianie relacji z klientem, prezentacja korzyści produktu lub usługi, w celu skutecznie kierować klienta przez lejek sprzedażowy. Dzięki temu, klientom jest łatwiej podjąć decyzję zakupową i być może stać się lojalnym klientem marki.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)