Content marketing funnel -jak dzia艂a lejek contentowy i tre艣ci? (przyk艂ady, definicja, oferta agencji, cennik)

lejek content marketingowy sales funnel

Jak dzia艂a content marketing funnel?

Marketing jest bardzo trudny bez ciekawych tre艣ci. Z nudnymi reklamami nie mo偶na sprzedawa膰.

Ka偶dy marketer z kt贸rym rozmawiam m贸wi 偶e to rozumie i wie, ale jego reklamy nie sprzedaj膮.

Kiedy prosz臋 o pokazanie konta, to content jaki widz臋 wygl膮da jak typowa reklama korporacyjna.

„Cze艣膰 jeste艣my firm膮 X i robimy Y, wi臋c kup od nas.”

Nie dziwi臋 si臋, 偶e ich marketing nie wspiera sprzeda偶y.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

W moje r臋ce trafi艂 raport Hubspot, w kt贸rym przenalizowano firmy i a偶 82% marketer贸w rozumie, 偶e trzeba inwestowa膰 w produkcj臋 contentu. Pozosta艂e 18% (10% nie korzysta z content marketingu i 8% nie wie czy ich firma korzysta) przez swoje podej艣cie traci bardzo wiele:

content marketing funnel

Jednak realizacja zwyci臋skiej strategii content marketingowej to proces, kt贸rego nie da si臋 tego zrobi膰 bez lejka content marketingowego. W tym wpisie poka偶臋 jak stworzy膰 content, od etapu 艣wiadomo艣ci po konwersj臋 i retencj臋. A tak偶e poka偶e jak wygl膮da szablon do tworzenia materia艂u na ka偶dym etapie 艣wiadomo艣ci/interakcji.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Czym jest lejek content marketingowy?

Lejek content marketingowy pomaga zmapowa膰 tre艣膰, kt贸ra jest odpowiednia do podr贸偶y klienta. Odwiedzaj膮cy maj膮 r贸偶ne cele i problemy w r贸偶nych momentach swojej podr贸偶y zakupowej,wi臋c Ty tak samo powiniene艣 post臋powa膰 ze swoj膮 tre艣ci膮.

Tak wygl膮da lejek content marketingowy:

AARRR lejek marketingowy pirate metrics lejek sprzeda偶owy

Etapy lejka content marketingowego

Content jaki tworzysz to taki, kt贸ry odnosi si臋 do marketingu, dla odpowiednich ram i 艣wiadomo艣ci klienta. Najpro艣ciej mo偶na to okre艣li w ten spos贸b:

  • 艢wiadomo艣膰: Na tym etapie ludzie chc膮 si臋 uczy膰 jak rozwi膮zywa膰 swoje problemy. Twoje tre艣ci w tym momencie powinny pokazywa膰, 偶e znasz si臋 na tym co robisz, potrafisz rozwi膮za膰 ten problem i masz wiedz臋, wi臋c pozycjonujesz swoj膮 mark臋 jako ekspert.
  • Ocena, ewaluacja: tutaj ludzie ju偶 s膮 zainteresowani tym co oferujesz. Chc膮 dowiedzie膰 si臋, jak mo偶esz to dla nich zrobi膰, a tak偶e, jak wypadasz w por贸wnaniu z innym. Tre艣膰 na tym etapie powinna nak艂ania膰 do budowania przynale偶no艣ci do Twojej firmy i brandu.
  • Konwersja: Teraz ludzie s膮 gotowi do zakupu. Ale mog膮 szuka膰 pomocy lub wsparcia w podj臋ciu decyzji jaki pakiet lub wersj臋 kupi膰.
  • Utrzymanie (retencja): Twoi potencjalni klienci stali si臋 ju偶 faktycznymi kupuj膮cymi. Twoje tre艣ci powinny skupia膰 si臋 na upewnieniu ich, 偶e podj臋li dobr膮 decyzj臋/ Powinny dostarcza膰 warto艣ci i sk艂ania膰 do osi膮gania maksymalnych rozwi膮za艅.

Przyjrzyjmy si臋 艣ci艣lej ka偶demu etapowi lejka tre艣ci marketingowych

TOFU Top Of Funnel Content Marketing

Na tym etapie lejka Twoi czytelnicy s膮 艣wiadomi swoich problem贸w, ale nie s膮 艣wiadomi Twojego rozwi膮zania lub Twojej marki.

Ich cel dotyczy zbierania informacji, kt贸re pomog膮 rozwi膮za膰 problem, lub zadania.

Mo偶esz to zrobi膰 sk艂aniaj膮c ich do odwiedzenia w艂asnej witryny, generowanie zaufania do swojej marki, czy poprzez zademonstrowanie wiedzy i budowanie autorytetu.

Typy tre艣ci na pocz膮tku 艣cie偶ki

Oto kilka tre艣ci, kt贸re najlepiej stosowa膰 na osobach z etapu TOFU:

  • Konkursy
  • Posty na blogu
  • Listy kontrolne
  • Zimne e-maile
  • Podcasty
  • Ebooki/przewodniki
  • Grafika informacyjna
  • Posty w mediach spo艂eczno艣ciowych
  • Poczt贸wki
  • Komunikaty prasowe
  • Quizy

Najwa偶niejsze kwestie dotycz膮ce tre艣ci:

Przeprowad藕 badanie s艂贸w kluczowych SEO. Zobacz jakie frazy mog膮 wyszukiwa膰 osoby w internecie i jak powiniene艣 si臋 pozycjonowa膰.

Ograniczenie autopromocji do minimum. Dodanie CTA do innych zasob贸w i bezp艂atnych narz臋dzi w tre艣ci TOFU jest w porz膮dku, ale najwa偶niejsze jest budowanie zaufania. Zawsze umieszczanie produkt贸w/us艂ug w tre艣ci mo偶e umniejsza膰 twojemu imigowi, i uszczupla zaufanie odbiorc贸w.

MOFU Middle Of Funnel Content Marketing

Na tym ostatnim etapie docelowi odbiorcy znaj膮 ju偶 teraz Twoj膮 firm臋 i oferowane przez Ciebie rozwi膮zania i s膮 zainteresowani.

Ufaj膮 ci na tyle, aby zarejestrowa膰 si臋 w sklepie ecommerce, albo przes艂a膰 formularz lead generation. Wi臋c s膮 teraz zainteresowani ofert膮, aby uzyska膰 dost臋p do materia艂贸w dotycz膮cych marki, takich jak studia przypadk贸w, i e-maile z newletterem.

Na tym etapie kluczowe jest zapoznanie si臋 z Twoj膮 ofert膮 i odr贸偶nienie Twojej firmy od konkurencji 鈥 nie tylko dzi臋ki Twojej ofercie, ale tak偶e dzi臋ki Twojej wiedzy i podej艣ciu.

Typy tre艣ci w 艣rodku 艣cie偶ki marketingowo-zakupowej

  • Film wyja艣niaj膮cy
  • Studia przypadk贸w
  • Kompleksowe przewodniki
  • E-mail z biuletynami
  • Darmowe narz臋dzia
  • E-maile z newsletterem
  • E-maile piel臋gnacyjne (lead nurturing)
  • Webinaria
  • Raporty por贸wnawcze (benchmark)
  • Strona z referencjami

Wskaz贸wki dotycz膮ce tre艣ci w 艣rodku 艣cie偶ki:

Promuj si臋 za pomoc膮 metod, kt贸re lubisz. W tego typu tre艣ciach mo偶na umieszcza膰 wezwania do dzia艂ania i dodawa膰 sw贸j produkt/us艂ug臋.

Content repurposing, czyli recykling tre艣ci z etapu TOFU.
Mo偶esz zacz膮膰 ich nak艂ania膰 do pewnego wysi艂ku, jak wype艂nianie formularzy, zg艂osze艅 itp. Na tym etapie robi si臋 to po to, aby „odsia膰” osoby kt贸re tylko przegl膮daj膮.

Ca艂y czas dobrze dzia艂aj膮 blogi. Mog膮 zmienia膰 si臋 z intencji informacyjnej, we wpisy z has艂ami transakcyjnymi.

BOFU Bottom Of Funnel Content Marketing

Czyli tre艣膰 na ko艅cu 艣cie偶ki.

Teraz Tw贸j widz, jest gotowy, aby konkretnie zainwestowa膰 w Twoje rozwi膮zanie. S膮 prawie pewni, 偶e chc膮 rozwi膮za膰 problemy, ale nadal potrzebuj膮 pewnych „powod贸w”.

Ich cel to poczu膰 si臋 pewnymi, 偶e mog膮 Ci zaufa膰 i jeste艣 najlepszym rozwi膮zaniem.

Typy tre艣ci na ko艅cu 艣cie偶ki marketingowo-sprzeda偶owej

Najlepiej dzia艂aj膮:

  • Arkusz specyfikacji produkt贸w
  • Studia przypadk贸w od klient贸w
  • Narz臋dzia
  • Darmowy trial
  • Arkusze por贸wnawcze
  • Prezentacja
  • Strona produktu
  • Strona z cennikiem

Wskaz贸wki dotycz膮ce tre艣ci na ko艅cu 艣cie偶ki:

Hipertargeting: Dostosuj ju偶 tre艣ci specyficzne do buyer persony.

Copywriting perswazyjny: potencjalny klient jest teraz w stanie „wyci膮gni臋cia portfela), wi臋c liczy si臋 ka偶dy szczeg贸艂!

Zawsze testuj strony za pomoc膮 split test贸w AB.

Retencja i utrzymanie

W tym momencie masz ju偶 klienta. Dobra robota! Ale czy to oznacza, 偶e 鈥嬧媡woja praca jest sko艅czona? Nie!

Powiniene艣 nadal dostarcza膰 warto艣ci aby utrzymywa膰 ich zaanga偶owanie.

W dodatku mog膮 zacz膮膰 poleca膰 Twoje rozwi膮zanie swoim znajomym.

Informuj, pokazuj co w firmie. Mo偶esz by膰 mocno sprzeda偶owy jak i nastawiony na budowanie relacji.

Przyk艂adowo oto co dzia艂a:

  • Og艂oszenia/aktualizacje
  • Artyku艂y pomocy, FAQ
  • Spersonalizowane e-maile
  • Ankiety/sonda偶e
  • Fora u偶ytkownik贸w, lub grupy facebookowe
  • Blogi/przewodniki/webinaria/narz臋dzia do ci膮g艂ej nauki

Kontynuuj dostarczanie tre艣ci. Tre艣ci z samego pocz膮tku 艣cie偶ki, kt贸re pomog艂y im u艣wiadomi膰 sobie Twoj膮 firm臋, s膮 nadal pomocne.

Segmentuj klient贸w wed艂ug poziomu lojalno艣ci.

Co robi agencja contentowa?

Agencja contentowa to firma, kt贸ra specjalizuje si臋 w tworzeniu tre艣ci dla firm, marek i organizacji. G艂贸wnym celem agencji contentowej jest stworzenie warto艣ciowych i anga偶uj膮cych tre艣ci, kt贸re przyci膮gn膮 uwag臋 potencjalnych klient贸w i pomog膮 w budowaniu wizerunku marki.

Agencja contentowa oferuje szeroki zakres us艂ug zwi膮zanych z content marketingiem, w tym:

  1. Planowanie i strategia content marketingowa – agencja pomaga w ustaleniu cel贸w i strategii dla content marketingu, aby w pe艂ni wykorzysta膰 potencja艂 firmy.
  2. Kreacja tre艣ci – agencja tworzy r贸偶norodne tre艣ci, takie jak artyku艂y, infografiki, filmy, animacje, zdj臋cia, grafiki, posty na mediach spo艂eczno艣ciowych i wiele innych.
  3. Optymalizacja tre艣ci pod k膮tem SEO – agencja dba o to, aby tre艣ci by艂y zoptymalizowane pod k膮tem wyszukiwarek internetowych, co pozwala na osi膮ganie wy偶szych pozycji w wynikach wyszukiwania.
  4. Dystrybucja tre艣ci – agencja pomaga w dystrybucji tre艣ci w r贸偶nych kana艂ach, takich jak strona internetowa, blog, media spo艂eczno艣ciowe, newslettery, kampanie e-mailowe, itp.
  5. Analiza i raportowanie – agencja monitoruje i analizuje wyniki dzia艂a艅 content marketingowych i przygotowuje raporty, kt贸re pomagaj膮 w ocenie skuteczno艣ci dzia艂a艅 i dostosowaniu strategii.

Dzi臋ki wsp贸艂pracy z agencj膮 contentow膮, firmy mog膮 skupi膰 si臋 na swoich g艂贸wnych dzia艂alno艣ciach, a jednocze艣nie zapewni膰 wysokiej jako艣ci tre艣ci, kt贸re pomog膮 w budowaniu relacji z klientami i osi膮gni臋ciu cel贸w biznesowych.

Podsumowanie: Co to jest content marketing funnel?

Content marketing funnel, zwany r贸wnie偶 lejkiem sprzeda偶owym, jest to model marketingowy, kt贸ry opisuje etapy, jakie potencjalny klient przechodzi w procesie podejmowania decyzji zakupowych. Sk艂ada si臋 on z kilku etap贸w, kt贸re klienci przechodz膮 od momentu pierwszej 艣wiadomo艣ci o marce a偶 do finalizacji zakupu. Etapy te s膮 zwykle reprezentowane w formie lejka, poniewa偶 ilo艣膰 klient贸w zmniejsza si臋 wraz z post臋puj膮cym etapem.

Podstawowe etapy content marketing funnel to:

  1. 艢wiadomo艣膰 (ang. Awareness) – klient dowiaduje si臋 o istnieniu marki i produkt贸w poprzez r贸偶ne 藕r贸d艂a, takie jak media spo艂eczno艣ciowe, reklamy, artyku艂y na blogu, filmy itp.
  2. Zainteresowanie (ang. Interest) – klient wykazuje zainteresowanie produktem lub mark膮 i szuka bardziej szczeg贸艂owych informacji.
  3. Ocena (ang. Consideration) – klient dokonuje por贸wna艅 z konkurencyjnymi produktami lub markami, por贸wnuje cechy, korzy艣ci, ceny itp.
  4. Decyzja (ang. Decision) – klient podejmuje decyzj臋 o zakupie i dokonuje transakcji.
  5. Lojalno艣膰 (ang. Loyalty) – klient staje si臋 zadowolonym u偶ytkownikiem i mo偶e by膰 sk艂onny do powt贸rzenia zakupu lub polecenia produktu innym.

W ka偶dym etapie content marketing funnel, marketerzy stosuj膮 r贸偶ne strategie, takie jak dostarczanie warto艣ciowej tre艣ci, budowanie wizerunku marki, umacnianie relacji z klientem, prezentacja korzy艣ci produktu lub us艂ugi, w celu skutecznie kierowa膰 klienta przez lejek sprzeda偶owy. Dzi臋ki temu, klientom jest 艂atwiej podj膮膰 decyzj臋 zakupow膮 i by膰 mo偶e sta膰 si臋 lojalnym klientem marki.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 111

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Content marketing funnel -jak dzia艂a lejek contentowy i tre艣ci? (przyk艂ady, definicja, oferta agencji, cennik)
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej