Co to jest rebranding marki, odświeżyć wizerunek marketingowy

kurs seo
Kurs SEO szkolenie pozycjonowanie i optymalizacja online
9 grudnia, 2021
Tanie pozycjonowanie
Tanie pozycjonowanie stron internetowych, dlaczego to już nie działa?
10 grudnia, 2021
co to jest rebranding

Transkrypt filmu pt.

Co To Jest Rebranding i Jak Go Zrobić Z Przykładami (archetyp marki)

Wiele firm ma za sobą rebranding. I te większe, i te mniejsze. Z różnymi efektami. Dlatego dzisiaj praktyczny film, trochę teorii, ale będą też tipy, ponieważ zaczęliśmy współpracę partnerską z dosyć znaną agencją brandigową, plus kilka przykładów. Tych które się udały jak i te które kosztowały miliony, a się nie udało. Więc zapraszam!

co to jest rebranding
Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Czym jest rebranding

Dużo firm stosuje rebranding. Myślą że to tylko zmiana logo, ale to raczej redesign. Jest jeszcze kilka błędów z których powodu nie wszystkim udaje się to zakończyć sukcesem. Więc jak zacząć i co robić żeby było dobrze?Powodów, dla których firma zmienia swój wizerunek jest wiele – czasem to innowacja technologiczna, czasem jest to sezonowość produktu, a nawet znudzenie klienta obecnym projektem graficznym i sposobem komunikacji informacji o firmie.
 Rebranding to świetny sposób na odświeżenie marki, zwiększenie jej świadomości i poprawę wyników sprzedaży wśród nowych klientów.
Dlatego teoretycznie rebranding brzmi jak sekret sukcesu. Jednak w rzeczywistości działania mające na celu zmianę wizerunku firmy niosą ze sobą spore ryzyko.

czym jest rebranding

Rebranding definicja

Rebranding firmy to jest proces zmiany nazwy firmy, logo lub obu tych elementów. Rebranding marki jest procesem zmiany nazwy firmy, logo, lub obu. Można to zrobić z różnych powodów, takich jak zmiana wizerunku firmy, stworzenie nowej tożsamości dla linii produktów lub nowy początek po katastrofie.

Odświeżyć rebranding marki

Okej, więc dlaczego w ogóle firmy przeprowadzają rebranding?W wielu przypadkach jest naturalnym skutkiem słabnącej pozycji firmy na rynku. Biznesy które działają od wielu lat i dostarczają produkty, czy usługi, często po prostu posiadają przestarzałe projekty i marka jest generalnie odbierana jako nudna. Nawet ich e-mail marketing jest mdły jak flaki z olejem, jeśli jesteś u nas na liście mailingowej to wiesz że daleko nam do typowego korporacyjnego stylu i same wiadomości są dosyć oryginalne. Wróćmy teraz do firmy które mają z tym problemy. Często pojawienie się na rynku nowej firmy, która posiada taką świeżość w wizerunku stwarza ogromne zagrożenie. W dodatku, takie nowe firmy z bardziej nowoczesnym wyglądem i wizerunkiem, w dodatku z fajnym story, mogą do branży ściągnąć klientów z całkowicie innych segmentów.
Inną powodem jest zmiana strategii wewnętrznej firmy. Sporo firm na przykład zwraca coraz częściej uwagę na kwestie środowiskowe, i to zwłaszcza jeśli biznes ma na nie realny wpływ. Pierwszy tip, to zastanów się jak widzą Ciebie klienci docelowi, a jak chcieliby Ciebie widzieć. Postaram się aby w tym miejscu pojawiła się grafika z archetypami marki. Pochodzą z psychologii i wielu prac Junga i skutecznie zostały zaadoptowane w markeitngu. Więc zastanów się jakie story chcesz przekazać, jako magik, twórca, władca, kochanek, opiekun, błazen, mędrzec, odkrywca, buntownik, bohater, przeciętniak, czy ktoś niewinny. Jak będziesz miał ogólny obraz to możesz tu dodawać inne kwestie takie jak eco friendly, prestiż, może niska cena itp.

Jak przeprowadzić rebranding

Więc od czego zacząć strategie rebrandingowe?Numer jeden to grafika, czyli logo, layout i strona internetowa, kolorystyka, key visual.Kolejne to mogą być zmiany opakowań. Zobacz jak na przykład to wyglądało w coca coli. Trzy to copywriting. Może być tak że na przykład chcesz dotrzeć o innej grupy odbiorców. Tutaj na kanale nagrałem kiedyś film o Harley Davidson, i to jaki olbrzymi błąd oni popełnili. Zatrzymali się na macho man z lat 70 i ich rynek docelowy się zestarzał dlatego firma ma olbrzymie problemy finansowe. Podczas gdy inne firmy poszły do młodszych grup, honda, szybkie ścigacze i inne. Zachęcam do obejrzenia tego filmu. Znajdziesz go u mnie na kanale. Natomiast doskonale zrobiła to firma old spice. Zauważyli że ich obecni konsumenci się starzeją i musza dotrzeć do nowych grup więc cały rebranding i strategię marki odwrócili do góry nogami i w śmieszny sposób, aaa z resztą wiesz. Jadę na koniu ;-)Mamy jeszcze ogólny rebranding, głównie dla dużych firm które chcą iść w zupełnie nowym kierunku.

Branding Twojej Marki to nie to samo co odświeżyć wizerunek marketingowy

Było już kilka przykładów, ale dorzućmy jeszcze trochę. Ze świeżych to twitter. Zdecydowanie idą w stronę ECO. Ze znanych wpadek mamy firmę GAP. Kampania za 100 milionów dolarów, aby zmienić logo, a po tygodniu wrócili do starego. Historię apple i odejścia i powroty Jobsa do firmy zna chyba każdy, ale to za jego sprawą marka stała się hitem. Dosyć mocno myśleli o przyszłości i staranie badali trendy. Zobacz jak wyglądała sytuacja. Na rynku technologicznym było wielu gigantów. Część z nich tak jak np nokia i symbian czy windows phone upadło, ale Jobs miał wizję przyszłości. Prawie przewidywał trendy i za sprawą wyglądu i historii brandu sprzedawał produkt jak szalony, mimo tego że powstały szybko produkty konkurencji które pod kątem właściwości technicznych były lepsze.
Na zakończenie powiem że samemu możesz już wprowadzić pewne elementy u siebie w firmie. Prześledź jeszcze raz wszystkie rodzaje które wymieniłem, zastanów się na archetypem marki. Porównaj swoje opakowania z konkurencją, design produktów, slogan reklamowy, jak komunikujesz się z klientem. Widzę dużo firm które chcą kierować produkty dla młodych, a komunikacja w socialmedia czy email jest typowo korporacyjny, pan, pani, ąą, ęę.

Branding i rebranding a proces postrzegania marki

Jak widzisz proces rebrandingu jest długi i skomplikowany. Identyfikacja wizualna to nie tylko nowe logo i lifting wizerunkowy. Efekt wizualny to tylko część bo dochodzi jeszcze storytelling i komunikacja wizerunku marki.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)