Co to jest pomocna tre艣膰 (helpful content) wed艂ug Google?

Google og艂asza now膮 aktualizacj臋 algorytmu, kt贸ra k艂adzie wi臋kszy nacisk na g艂臋bi臋 tre艣ci (helpful content update)
23 sierpnia, 2022
Pixar Storytelling -22 zasady jakie u偶ywaj膮 w swoich filmach+[1 BONUS]
27 sierpnia, 2022
Ile kosztuje reklama w Google

Nowa „pomocna aktualizacja tre艣ci Google” (helpful content) ma na celu promowanie tre艣ci pisanych dla ludzi.

Jak dok艂adnie Googe definiuje 鈥瀙rzydatne tre艣ci鈥?

Zacznijmy od tego, 偶e algorytm potrafi odr贸偶nia膰 鈥瀌obry content鈥, od 鈥瀠偶ytecznego contentu鈥.

Wysoko jako艣ciowy content nie zawsze jest bardziej przydatny
Wysoko jako艣ciowy content nie zawsze jest bardziej przydatny (藕r贸d艂o)

Kr贸tko m贸wi膮c, wed艂ug Google, pomocne tre艣ci:

  • S膮 godne zaufania i wiarygodny.
  • S膮 tworzone dla konkretnej grupy odbiorc贸w.
  • Jest w nich fachowa wiedza.
  • Spe艂niaj膮 zamiar wyszukiwania (search intent), pragnienia lub potrzeby.

Oto wszystko, co na razie mo偶emy wywnioskowa膰 z obecnych informacji od Google, co uwa偶aj膮 za przydatne tre艣ci.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Czym s膮 pomocne tre艣ci SEO?

Poni偶ej znajduj膮 si臋 wszystkie wskaz贸wki i informacje, kt贸re Google oficjalnie nam ukazuje, co robi aby oceni膰, czy Twoje tre艣ci s膮 przydatne.

Spojrze膰 musimy tutaj na t膮 kwesti臋 w odniesieniu do 4 zasad, a raczej zagadnie艅 tj.:

  • dotycz膮 przydatnych tre艣ci (Helpful Content Update),
  • recenzji produkt贸w (Product Review Update),
  • podstawowych (Core Update)
  • i aktualizacji Panda (Panda Update).

Wi臋c pomocna tre艣膰 zgodnie z tymi 4 obszarami dotyczy zagadnie艅:

Czy tre艣膰 posiada fachow膮 ekspertyz臋

Co to znaczy? Ot贸偶, czy:

  • Czy tre艣膰 jest masowo produkowana, czy te偶 rozproszona w du偶ej sieci witryn, tak 偶e poszczeg贸lne strony lub witryny nie przyci膮gaj膮 tak du偶ej uwagi lub uwagi? Czyli czy jest to temat masowy, lub niszowy (niezbyt popularny)?
  • Czy ta tre艣膰 jest napisana przez eksperta lub entuzjast臋, kt贸ry dobrze zna temat?
  • Czy Twoje tre艣ci wyra藕nie pokazuj膮 do艣wiadczenie i dog艂臋bn膮 wiedz臋 (na przyk艂ad wiedz臋, kt贸ra pochodzi z faktycznego korzystania z produktu, tego 偶e realnie by艂e艣 w tym miejscu lub us艂ugi)?
  • Czy tre艣膰 dostarcza informacji, kt贸re nie s膮 oczywiste?
  • Je艣li tre艣膰 czerpie z innych 藕r贸de艂, czy nie jest to zwyk艂e kopiowanie lub przepisywanie 藕r贸de艂, i zamiast tego zapewnia oryginalno艣膰 i dodatkow膮 warto艣膰?
  • Czy tre艣膰 zapewnia znaczn膮 warto艣膰 w por贸wnaniu z innymi stronami konkurencji w wynikach wyszukiwania?
  • Czy g艂贸wnie opisujesz to, co m贸wi膮 inni, bez dodawania wi臋kszej warto艣ci?
  • Czy zdecydowa艂e艣 si臋 wej艣膰 w jaki艣 niszowy temat bez 偶adnej wiedzy, g艂贸wnie dlatego, 偶e my艣la艂e艣, 偶e uzyskasz ruch z Google?
  • Poka偶, 偶e znasz si臋 na recenzowanych produktach.
  • Om贸w zalety i wady konkretnego produktu na podstawie w艂asnych oryginalnych do艣wiadcze艅 i opisu.
  • Opisz, jak produkt rozwija艂 si臋 od poprzednich wyda艅, aby lepiej rozwi膮za膰 problemy lub w inny spos贸b pom贸c u偶ytkownikom w podj臋ciu decyzji o zakupie.
  • Zidentyfikuj kluczowe czynniki decyzyjne dla kategorii produktu.
  • Opisz na co trzeba zwraca膰 uwag臋 przy wyborze w sposobie zaprojektowania produktu i ich wp艂yw na u偶ytkownik贸w wykraczaj膮cy poza to, co m贸wi producent.
  • Je艣li rekomendujesz produkt jako najlepszy do okre艣lonego celu, uwzgl臋dnij, dlaczego uwa偶asz ten produkt za najlepszy, i miej na poparcie tego twierdzenia dowody.

Czy tre艣膰 jest Tworzona dla konkretnej grupy os贸b

Co to znaczy? Ot贸偶, czy:

  1. Czy Twoja witryna ma cel?
  2. Czy tworzysz du偶o tre艣ci na r贸偶ne tematy w nadziei, 偶e niekt贸re z nich mog膮 si臋 dobrze sprawdza膰 w wynikach wyszukiwania?
  3. Czy masz odbiorc贸w swojej firmy lub witryny, kt贸rzy uznaliby tre艣ci za bardzo przydatne, gdyby trafili bezpo艣rednio do Ciebie, a nie konkurencji?
  4. Czy tre艣膰 przyci膮ga ludzi i jest dla nich tworzona, czy tylko jest pisana pod SEO dla wyszukiwarek internetowych?
  5. Czy u偶ywasz automatyzacji i tre艣ci generowanych przez AI do tworzenia wpis贸w na wiele temat贸w?
  6. Czy wydaje si臋, 偶e tre艣膰 s艂u偶y prawdziwym zainteresowaniom u偶ytkownik贸w witryny?
  7. Czy piszesz o tych tematach i rzeczach tylko dlatego, 偶e wydaj膮 si臋 modne, a nie dlatego, 偶e pisa艂by艣 o nich inaczej dla obecnych odbiorc贸w?
  8. Czy oceniasz produkt z perspektywy u偶ytkownika.

Czy tre艣膰 jest godna zaufania i wiarygodna

Co to znaczy? Ot贸偶, czy:

  1. Rozwa偶 dodanie link贸w do wielu sprzedawc贸w, aby da膰 mo偶liwo艣膰 zakupu na podstawie kilku kryteri贸w.
  2. Czy zaufa艂by艣 informacjom przedstawionym w takim artykule?
  3. Czy tre艣膰 przedstawia informacje podaj膮c jasne 藕r贸d艂o, dowody wiedzy specjalistycznej, dane dotycz膮ce autora lub witryny, kt贸ra j膮 publikuje, na przyk艂ad poprzez linki do strony autora.
  4. Je艣li ogl膮dasz witryn臋, na kt贸rej znajduj膮 si臋 tre艣ci, czy odniesiesz wra偶enie, 偶e jest ona powszechnie uznawana za autorytet w tej dziedzinie?
  5. Czy tre艣膰 zawiera b艂臋dy rzeczowe?
  6. Czy czu艂by艣 si臋 pewnie, gdyby艣 mia艂 zaufa膰 tym tre艣ciom w kwestiach zwi膮zanych z w艂asnymi pieni臋dzmi lub 偶yciem?
  7. Czy tre艣膰 zawiera merytoryczny, kompletny lub wyczerpuj膮cy opis tematu?
  8. Czy tre艣膰 dostarcza oryginalnych informacji, raport贸w, bada艅 lub analiz?
  9. Czy nag艂贸wek i/lub tytu艂 strony nie s膮 typowymi clickbaitami? Nie s膮 specjalnie „szokuj膮ce”?
  10. Czy jest to rodzaj strony, kt贸r膮 chcia艂by艣 doda膰 do zak艂adek, lub poleci膰 znajomemu?
  11. Czy te tre艣ci maja taki standard, aby pojawi膰 si臋 w drukowanym czasopi艣mie, encyklopedii lub ksi膮偶ce?
  12. Czy tre艣膰 ma jakie艣 b艂臋dy ortograficzne lub stylistyczne?
  13. Czy tre艣膰 zosta艂a wyprodukowana dobrze, czy te偶 wygl膮da na niechlujn膮 lub pospiesznie napisan膮?
  14. Czy tre艣膰 zawiera nadmiern膮 liczb臋 reklam, kt贸re odwracaj膮 uwag臋?
  15. Dostarcz dowody, takie jak materia艂y wizualne, d藕wi臋kowe lub inne powi膮zane z w艂asnym do艣wiadczeniem, aby wesprze膰 swoj膮 wiedz臋 i wzmocni膰 autentyczno艣膰 recenzji.
  16. Wyja艣nij, co wyr贸偶nia produkt na tle konkurencji.
  17. Om贸w por贸wnywalne produkty lub wyja艣nij, kt贸re produkty mog膮 by膰 najlepsze do okre艣lonych zastosowa艅 lub okoliczno艣ci.
  18. Do艂膮cz linki do innych przydatnych zasob贸w (w艂asnych lub z innych witryn), aby pom贸c czytelnikowi w podj臋ciu decyzji.
darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Czy spe艂nia zamiar osoby wyszukuj膮cej, zaspokaja jego potrzeby (search intent)

Co to znaczy? Ot贸偶, czy:

  • Spe艂nia pragnienia lub potrzeby u偶ytkownika?
  • Czy kto艣 czytaj膮cy Twoje tre艣ci poczuje si臋, jakby odpowiedzia艂y na jego wszystkie pytania?
  • Czy po przeczytaniu Twoich tre艣ci kto艣 odejdzie z poczuciem, 偶e dowiedzia艂 si臋 wystarczaj膮co du偶o na dany temat, aby pom贸c osi膮gn膮膰 sw贸j cel?
  • Czy Twoje tre艣ci sprawiaj膮, 偶e czytelnicy czuj膮, 偶e musz膮 szuka膰 ponownie, aby uzyska膰 lepsze informacje z innych 藕r贸de艂?
  • Czy Twoje tre艣ci obiecuj膮 odpowiedzie膰 na pytanie, na kt贸re w rzeczywisto艣ci nie masz odpowiedzi?
  • Czy tre艣ci wy艣wietlaj膮 si臋 dobrze na urz膮dzeniach mobilnych?
  • Czy u偶ytkownicy mog膮 narzeka膰, lub by膰 niezadowolonymi, gdy zobacz膮 strony z tej witryny?

Czym dok艂adnie jest intencja wyszukiwania (search intent)

User intent intencje u偶ytkownika

Istniej膮 4 intencje wyszukiwania, kt贸re prawdopodobnie znasz (informacyjne, nawigacyjne, , komercyjne, transakcyjne).

Aby 艂atwiej to wyja艣ni膰 Google dzieli wyszukiwania na cztery 鈥瀖omenty鈥 :

  • Osoba chce wiedzie膰. Osoby poszukuj膮ce informacji lub inspiracji.
  • Osoba chce gdzie艣 i艣膰. Osoby poszukuj膮ce produktu lub us艂ugi w swojej okolicy.
  • Osoba chce co艣 zrobi膰. Ludzie szukaj膮cy poradnik贸w.
  • Osoba chce kupi膰. Osoby gotowe dokona膰 zakupu

Co jeszcze m贸wi Google na tematy przydatnych tre艣ci?

Z pomoc膮 przychodz膮 nam featured snippets:

鈥濸olecane fragmenty to miejsce, w kt贸rym wyra藕nie wy艣wietlamy opis strony 鈥 to, co nazywamy fragmentem. U偶ywamy tego formatu, gdy nasze systemy uznaj膮, 偶e mo偶e on pom贸c ludziom 艂atwiej odkry膰 to, czego szukaj膮, zar贸wno na podstawie opisu, jak i po klikni臋ciu linku, aby przeczyta膰 sam膮 stron臋. Jest to szczeg贸lnie przydatne dla os贸b korzystaj膮cych z telefonu kom贸rkowego lub wyszukiwania g艂osowego鈥.

https://support.google.com/websearch/answer/9351707

Wi臋c Twoje tre艣ci powinny by膰 najlepsz膮 odpowiedzi膮, jakiej kto艣 szuka.

Wi臋c podsumowuj膮c -pomocna tre艣膰 powinna by膰 najlepsz膮 odpowiedzi膮 鈥 i udzielaj odpowiedzi tak szybko, jak to mo偶liwe.

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)