Ciekawe tre艣ci, czyli jak utrzyma膰 uwag臋 odbiorcy na Twojej reklamie czy w sklepie ecommerce

Exit popup wyskakuj膮ce okienka wyj艣cia
Exit popup kt贸ry zwi臋ksza konwersje-co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
26 kwietnia, 2022
Optymalizacja sklepu internetowego
Optymalizacja stron pod SEO i konwersje (e-commerce, a tak偶e us艂ugi)
27 kwietnia, 2022
Jak pisa膰 ciekawe opowiadania
Jak pisa膰 ciekawe opowiadania

Skoro uda艂o nam si臋 zdoby膰 Twoj膮 uwag臋, skoro czytasz to drug膮 wa偶n膮 kwesti膮 jest jej utrzymanie. Czy wiesz, 偶e przeci臋tny czytelnik potrafi skupi膰 si臋 zaledwie przez osiem sekund?

M贸wi o tym znane badanie firmy Microsoft:

skupienie uwagi w internecie

Oznacza to, 偶e nawet czytaj膮c to wprowadzenie, prawdopodobnie my艣lisz o czym艣 innym; chyba 偶e oczywi艣cie zrobi臋 co艣, 偶eby ci臋 zaanga偶owa膰.

Przyci膮gni臋cie uwagi czytelnika to dopiero pierwszy krok. Gdy ju偶 Ci si臋 to uda to kolejnym krokiem jest aby elementy Twojej witryny dzia艂a艂y pog艂臋biaj膮c efekt reklamy. Czyli, aby stworzy膰 wra偶enia u偶ytkownika (UX), kt贸re utrzymaj膮 uwag臋, przeka偶膮 odpowiednio informacje i wprowadz膮 czytelnika do po偶膮danego nast臋pnego dzia艂ania.

Dzisiaj przyjrzymy si臋 tym elementom i sposobom optymalizacji ka偶dego z nich, aby uzyska膰 maksymalne wyniki.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Jeszcze zanim klikn膮: przyci膮ganie uwagi odwiedzaj膮cych

Pierwszym zadaniem ka偶dej firmy jest przyci膮gni臋cie potencjalnych klient贸w. Zanim czytelnik przejdzie do Twojej witryny, najprawdopodobniej zobaczy dwie rzeczy:

  • Nag艂贸wek i opis meta w wynikach wyszukiwania je艣li m贸wimy o ruchu organicznym
  • Reklama graficzna lub wideo

Stanowi膮 one okazj臋 do przyci膮gni臋cia uwagi i klikni臋cia, wi臋c przyjrzyjmy si臋 im.

Tworzenie idealnego nag艂贸wka

w jakie nag艂owki klikaj膮 ludzie

Istniej膮 r贸偶ne rodzaje nag艂贸wk贸w, a ka偶dy z nich s艂u偶y innemu celowi, ale wszystkie stanowi膮 obietnic臋 dla czytelnik贸w. Rzu膰my okiem na niekt贸re z r贸偶nych typ贸w nag艂贸wk贸w:

Nag艂贸wek wyja艣niaj膮cy

S膮 to rodzaje nag艂贸wk贸w, kt贸re przedstawiaj膮 wyja艣nienie 鈥瀓ak鈥. Powiedzmy, 偶e m贸wimy o utrzymywaniu uwagi czytenika:

  • 鈥濲ak tworzy膰 anga偶uj膮ce tre艣ci ju偶 dzi艣鈥
  • 鈥濲ak utrzymywanie uwagi czytelnika pomaga zarabia膰 pieni膮dze鈥
  • 鈥濲ak przyku膰 uwag臋 za pomoc膮 reklam鈥
agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Nag艂贸wek udzielaj膮cy odpowiedzi

Ten drugi rodzaj obejmuje odpowied藕 na 鈥瀌laczego鈥. Zobacz te przyk艂ady:

  • 鈥濪laczego ludzie sp臋dzaj膮 ma艂o czasu na Twojej stronie鈥
  • 鈥濪laczego konkurencja zdobywa wi臋cej klient贸w鈥
  • 鈥濪laczego ludzie nie czytaj膮 twoich tre艣ci鈥

Nag艂贸wek z list膮 rzeczy

Listy numerowane s膮 pot臋偶nym sposobem na przyci膮gni臋cie uwagi czytelnika, poniewa偶 zawieraj膮 konkretn膮 obietnic臋. Na przyk艂ad:

  • 鈥9 b艂臋d贸w marketingowych, kt贸re prawdopodobnie pope艂niasz鈥
  • 鈥5 narz臋dzi marketingowych, bez kt贸rych nie zrobisz dobrej reklamy鈥
  • 鈥5 sposob贸w na zwi臋kszenie ruchu organicznego z SEO w Google鈥
Ile s艂贸w w nag艂贸wku?

S膮 to g艂贸wne typy nag艂贸wk贸w, ale spr贸buj po艂膮czy膰 dwa ze sob膮 lub ulepszy膰 je, aby by艂y jeszcze bardziej wyj膮tkowe.

Taktyki, kt贸re mog膮 Ci pom贸c, to m.in. u偶ywanie emocjonalnych s艂贸w , r贸偶nych format贸w i nie tylko.

Spr贸buj zr贸偶nicowa膰 spos贸b ich wykorzystania w r贸偶nych typach nag艂贸wk贸w, aby nie sta艂y si臋 powtarzalne dla odbiorc贸w.

big idea oferta mafijna godfather offer

Pisanie metaopisu to nie tylko SEO

Meta opis (meta description) to tekst, kt贸ry pojawia si臋 pod ka偶dym wynikiem na stronie wynik贸w wyszukiwania. Rol膮 metaopisu jest przyci膮gni臋cie uwagi czytelnik贸w, uzupe艂nienie nag艂贸wka i przekazanie informacji o zawarto艣ci strony w spos贸b, kt贸ry sprawi, 偶e b臋d膮 chcieli przej艣膰 do Twojej witryny. Nawet je艣li jeste艣 na szczycie listy wynik贸w, czytelnicy nadal b臋d膮 Ci臋 omija膰, je艣li Tw贸j metaopis nie sprawi, 偶e poczuj膮 si臋 zainteresowani tym co publikujesz.

Oto g艂贸wne cechy 艣wietnych opis贸w meta:

  • Zmotywuj za pomoc膮 s艂贸w do dzia艂ania 鈥 zmu艣 czytelnik贸w do przechodzenia do Twojej witryny, opieraj膮c si臋 na obietnicy zawartej w nag艂贸wku, u偶ywaj膮c praktycznych s艂贸w, takich jak 鈥濪owiedz si臋鈥, 鈥濻prawd藕鈥 i 鈥濩zytaj dalej鈥.
  • Nie przekraczaj 160 znak贸w 鈥 to najwy偶sza liczba znak贸w, kt贸re Google poka偶e w wynikach wyszukiwania. Nie pozw贸l, aby Tw贸j opis zosta艂 uci臋ty.
  • B膮d藕 konkretny i opisowy (bez lania wody) 鈥 nie pisz niczego og贸lnego; b膮d藕 specyficzny. Opisz w kr贸tkim podsumowaniu, co dasz czytelnikowi, je艣li kliknie link.

Maj膮c te rzeczy na uwadze, upewnij si臋, 偶e nie pope艂niasz podstawowego b艂臋du 鈥 czyli nie przesadzasz ze s艂owami kluczowymi. Meta opis pod SEO powinien zawiera膰 s艂owo kluczowe, na kt贸re pr贸bujesz rankowa膰 ale tylko raz.

Po klikni臋ciu: utrzymanie uwagi odwiedzaj膮cego

Niezale偶nie od tego, czy piszesz ksi膮偶k臋, czy d艂ugi przewodnik po content marketingu, utrzymanie uwagi odwiedzaj膮cych to nie lada zadanie z psychologii. Nasze m贸zgi s膮 przystosowane do reagowania na okre艣lone wyzwalacze i to w艂a艣nie te wyzwalacze mo偶na od razu wykorzysta膰 w tre艣ci, aby przyci膮gn膮膰 uwag臋.

Istniej膮 trzy elementy projektu i tre艣ci, kt贸re mog膮 przyczyni膰 si臋 do osi膮gni臋cia d艂ugiej uwagi odbiorc贸w:

  • Wprowadzenie
  • Uk艂ad tre艣ci
  • Obrazy

Wprowadzenie: musz膮 si臋 wczu膰 w Tw贸j storytelling

Pierwsza cz臋艣膰 tre艣ci powinna zawiera膰 dwie rzeczy: dane i opowiadanie historii. Pami臋taj, 偶e ka偶da historia potrzebuje sze艣ciu element贸w:

  • Postacie
  • Intryga
  • Konflikt
  • Rozwi膮zanie
  • Motyw odpowiedni dla Twoich odbiorc贸w
  • Co艣 szokuj膮cego

Budowanie tych element贸w podczas wprowadzania odbywa si臋 poprzez ustalenie, co chcesz przekaza膰 swoim czytelnikom. By膰 mo偶e chcesz ich do czego艣 przekona膰 lub po prostu zaciekawi膰.

Tak czy inaczej, mo偶esz opowiedzie膰 histori臋, kt贸ra si臋 wydarzy艂a, lub mo偶esz przedstawi膰 hipotetyczn膮 sytuacj臋, kt贸ra b臋dzie z nimi rezonowa膰.

Projektowanie tre艣ci: uk艂ad strony internetowej

Kluczowe kwestie, kt贸re nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋, to spos贸b, w jaki czytelnicy konsumuj膮 tre艣ci i urz膮dzenie, z kt贸rego korzystaj膮. Zajmijmy si臋 tymi pytaniami i ostatecznie znajd藕my nowe sposoby na zaanga偶owanie czytelnik贸w i utrzymanie ich uwagi przez ca艂y czas.

Zrozumienie, jak ludzie konsumuj膮 tre艣ci

Czytelnicy nie czytaj膮 tre艣ci, przegl膮daj膮 j膮. Mo偶e to by膰 wyzwaniem, zw艂aszcza bior膮c pod uwag臋 wysi艂ek, jaki wk艂adasz w copywriting i staranne pisanie tekst贸w. Ale to fakt rodem z psychologii.

Wiedz膮c to powiniene艣 tego u偶y膰 na swoj膮 korzy艣膰.

Czytelnicy konsumuj膮 tre艣ci we wzorze w kszta艂cie litery F. Wie to praktycznie ka偶dy kto chocia偶 raz skorzysta艂 z heat map na swojej stronie. Czyli z map gor膮ca, albo nagrywa艂 sesje jak poruszaj膮 si臋 u偶ytkownicy po Twojej stronie za pomoc膮 np hotjar.

W skr贸cie wygl膮da to tak:

mmapy ciep艂a gor膮ca heatmap hotjar
  • U偶ytkownicy zaczynaj膮 czyta膰 od g贸ry od lewej do prawej, tworz膮c g贸rny pasek w kszta艂cie litery F.
  • Nast臋pnie drugim ruchem poziomym czytaj膮 drug膮 cz臋艣膰.
  • Na koniec kontynuuj膮 czytanie ruchem pionowym, kt贸ry przesuwa si臋 w d贸艂 strony.

Kluczowym wnioskiem jest to, 偶e ludzie rzadko czytaj膮 ca艂y tekst, a pierwsze dwa akapity to najwa偶niejsze cz臋艣ci strony. To tutaj masz pe艂n膮 uwag臋 odwiedzaj膮cego.

Ponadto czytelnicy czytaj膮 wszystko, co si臋 wyr贸偶nia, przegl膮daj膮c reszt臋 strony. Oto kilka sposob贸w na wyr贸偶nienie reszty tre艣ci podczas procesu skimmingu:

  • Uporz膮dkuj swoje tre艣ci w kategorie i podtytu艂y, aby czytelnicy mogli 艂atwo znale藕膰 informacje, kt贸rych mog膮 szuka膰.
  • Napisz pierwsze zdanie ka偶dego akapitu jako podsumowanie informacji, tak aby czytelnik zrozumia艂 wiadomo艣膰, nawet je艣li nie przeczyta ca艂ego akapitu.
  • Niech b臋dzie kr贸tki i zwi臋z艂y. Unikaj lania wody, poniewa偶 natychmiast osoba zacznie przewija膰 albo zamknie stron臋.
  • U偶yj w tek艣cie formatowania m.in. pogrubienia i kursywy, aby wa偶ne stwierdzenia wyr贸偶nia艂y si臋 na tle innych.

Rozwa偶 urz膮dzenie, z kt贸rego korzysta osoba

Wiedza o tym, w jaki spos贸b ludzie odwiedzaj膮 Twoj膮 witryn臋 i sk膮d pochodz膮, jest wa偶na.

Je艣li kto艣 odwiedza Twoj膮 witryn臋 za pomoc膮 urz膮dzenia mobilnego, b臋dzie mia艂 mniej czasu na czytanie ni偶, powiedzmy, osoba siedz膮ca w domu ze swoim komputerem. Wykonaj nast臋puj膮ce kroki, aby Twoje tre艣ci by艂y bardziej odpowiednie dla wszystkich, zw艂aszcza je艣li odwiedzaj膮 je na urz膮dzeniu mobilnym:

Upewnij si臋, 偶e Twoja witryna jest przyjazna dla urz膮dze艅 mobilnych

Mobilna strona responsywna jest wa偶na nie tylko dla SEO, ale tak偶e dla og贸lnego do艣wiadczenia u偶ytkownika. Nie przyci膮gniesz niczyjej uwagi do swojej witryny, je艣li b臋d膮 mieli problemy z jej wy艣wietleniem.

Post臋puj zgodnie ze stylem odwr贸conej piramidy

Ta technika pomo偶e Ci uporz膮dkowa膰 pisanie w spos贸b, kt贸ry postawi najlepsz膮 tre艣膰 z przodu, a tym samym zastosujesz om贸wion膮 wcze艣niej metod臋 w kszta艂cie litery F. Rozpoczynasz wi臋c od umieszczenia na pierwszym miejscu najwa偶niejszej tre艣ci, nast臋pnie mniej wa偶nych element贸w, a na ko艅cu dodatkowych informacji.

Jak zako艅czy膰 taki tekst? Wezwanie do dzia艂ania

To jest cz臋艣膰, w kt贸rej, je艣li utrzymasz uwag臋 czytelnika, masz szans臋 przenie艣膰 go g艂臋biej w lejku konwersji. Zako艅cz artyku艂 wyra藕nym wezwaniem do dzia艂ania, kt贸re powie czytelnikowi, co dalej. 艢wietne wezwanie do dzia艂ania powinno r贸wnie偶 unika膰 typowych pu艂apek kt贸re opisywali艣my w innym wpisie na tym blogu. Jeszcze lepiej, je艣li podasz linki do innych istotnych tre艣ci, kt贸re mog膮 zainteresowa膰 czytelnika.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Ciekawe tre艣ci, czyli jak utrzyma膰 uwag臋 odbiorcy na Twojej reklamie czy w sklepie ecommerce

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Ciekawe tre艣ci, czyli jak utrzyma膰 uwag臋 odbiorcy na Twojej reklamie czy w sklepie ecommerce.

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)