Ciekawe treści, czyli jak utrzymać uwagę odbiorcy na Twojej reklamie czy w sklepie ecommerce

Exit popup wyskakujące okienka wyjścia
Exit popup który zwiększa konwersje (i to szybko)
26 kwietnia, 2022
Optymalizacja sklepu internetowego
Optymalizacja stron pod SEO i konwersje (e-commerce, a także usługi)
27 kwietnia, 2022
Jak pisać ciekawe opowiadania
Jak pisać ciekawe opowiadania

Skoro udało nam się zdobyć Twoją uwagę, skoro czytasz to drugą ważną kwestią jest jej utrzymanie. Czy wiesz, że przeciętny czytelnik potrafi skupić się zaledwie przez osiem sekund?

Mówi o tym znane badanie firmy Microsoft:

skupienie uwagi w internecie

Oznacza to, że nawet czytając to wprowadzenie, prawdopodobnie myślisz o czymś innym; chyba że oczywiście zrobię coś, żeby cię zaangażować.

Przyciągnięcie uwagi czytelnika to dopiero pierwszy krok. Gdy już Ci się to uda to kolejnym krokiem jest aby elementy Twojej witryny działały pogłębiając efekt reklamy. Czyli, aby stworzyć wrażenia użytkownika (UX), które utrzymają uwagę, przekażą odpowiednio informacje i wprowadzą czytelnika do pożądanego następnego działania.

Dzisiaj przyjrzymy się tym elementom i sposobom optymalizacji każdego z nich, aby uzyskać maksymalne wyniki.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Jeszcze zanim klikną: przyciąganie uwagi odwiedzających

Pierwszym zadaniem każdej firmy jest przyciągnięcie potencjalnych klientów. Zanim czytelnik przejdzie do Twojej witryny, najprawdopodobniej zobaczy dwie rzeczy:

  • Nagłówek i opis meta w wynikach wyszukiwania jeśli mówimy o ruchu organicznym
  • Reklama graficzna lub wideo

Stanowią one okazję do przyciągnięcia uwagi i kliknięcia, więc przyjrzyjmy się im.

Tworzenie idealnego nagłówka

w jakie nagłowki klikają ludzie

Istnieją różne rodzaje nagłówków, a każdy z nich służy innemu celowi, ale wszystkie stanowią obietnicę dla czytelników. Rzućmy okiem na niektóre z różnych typów nagłówków:

Nagłówek wyjaśniający

Są to rodzaje nagłówków, które przedstawiają wyjaśnienie „jak”. Powiedzmy, że mówimy o utrzymywaniu uwagi czytenika:

  • „Jak tworzyć angażujące treści już dziś”
  • „Jak utrzymywanie uwagi czytelnika pomaga zarabiać pieniądze”
  • „Jak przykuć uwagę za pomocą reklam”
agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Nagłówek udzielający odpowiedzi

Ten drugi rodzaj obejmuje odpowiedź na „dlaczego”. Zobacz te przykłady:

  • „Dlaczego ludzie spędzają mało czasu na Twojej stronie”
  • „Dlaczego konkurencja zdobywa więcej klientów”
  • „Dlaczego ludzie nie czytają twoich treści”

Nagłówek z listą rzeczy

Listy numerowane są potężnym sposobem na przyciągnięcie uwagi czytelnika, ponieważ zawierają konkretną obietnicę. Na przykład:

  • „9 błędów marketingowych, które prawdopodobnie popełniasz”
  • „5 narzędzi marketingowych, bez których nie zrobisz dobrej reklamy”
  • „5 sposobów na zwiększenie ruchu organicznego z SEO w Google”
Ile słów w nagłówku?

Są to główne typy nagłówków, ale spróbuj połączyć dwa ze sobą lub ulepszyć je, aby były jeszcze bardziej wyjątkowe.

Taktyki, które mogą Ci pomóc, to m.in. używanie emocjonalnych słów , różnych formatów i nie tylko.

Spróbuj zróżnicować sposób ich wykorzystania w różnych typach nagłówków, aby nie stały się powtarzalne dla odbiorców.

big idea oferta mafijna godfather offer

Pisanie metaopisu to nie tylko SEO

Meta opis (meta description) to tekst, który pojawia się pod każdym wynikiem na stronie wyników wyszukiwania. Rolą metaopisu jest przyciągnięcie uwagi czytelników, uzupełnienie nagłówka i przekazanie informacji o zawartości strony w sposób, który sprawi, że będą chcieli przejść do Twojej witryny. Nawet jeśli jesteś na szczycie listy wyników, czytelnicy nadal będą Cię omijać, jeśli Twój metaopis nie sprawi, że poczują się zainteresowani tym co publikujesz.

Oto główne cechy świetnych opisów meta:

  • Zmotywuj za pomocą słów do działania — zmuś czytelników do przechodzenia do Twojej witryny, opierając się na obietnicy zawartej w nagłówku, używając praktycznych słów, takich jak „Dowiedz się”, „Sprawdź” i „Czytaj dalej”.
  • Nie przekraczaj 160 znaków — to najwyższa liczba znaków, które Google pokaże w wynikach wyszukiwania. Nie pozwól, aby Twój opis został ucięty.
  • Bądź konkretny i opisowy (bez lania wody) – nie pisz niczego ogólnego; bądź specyficzny. Opisz w krótkim podsumowaniu, co dasz czytelnikowi, jeśli kliknie link.

Mając te rzeczy na uwadze, upewnij się, że nie popełniasz podstawowego błędu — czyli nie przesadzasz ze słowami kluczowymi. Meta opis pod SEO powinien zawierać słowo kluczowe, na które próbujesz rankować ale tylko raz.

Po kliknięciu: utrzymanie uwagi odwiedzającego

Niezależnie od tego, czy piszesz książkę, czy długi przewodnik po content marketingu, utrzymanie uwagi odwiedzających to nie lada zadanie z psychologii. Nasze mózgi są przystosowane do reagowania na określone wyzwalacze i to właśnie te wyzwalacze można od razu wykorzystać w treści, aby przyciągnąć uwagę.

Istnieją trzy elementy projektu i treści, które mogą przyczynić się do osiągnięcia długiej uwagi odbiorców:

  • Wprowadzenie
  • Układ treści
  • Obrazy

Wprowadzenie: muszą się wczuć w Twój storytelling

Pierwsza część treści powinna zawierać dwie rzeczy: dane i opowiadanie historii. Pamiętaj, że każda historia potrzebuje sześciu elementów:

  • Postacie
  • Intryga
  • Konflikt
  • Rozwiązanie
  • Motyw odpowiedni dla Twoich odbiorców
  • Coś szokującego

Budowanie tych elementów podczas wprowadzania odbywa się poprzez ustalenie, co chcesz przekazać swoim czytelnikom. Być może chcesz ich do czegoś przekonać lub po prostu zaciekawić.

Tak czy inaczej, możesz opowiedzieć historię, która się wydarzyła, lub możesz przedstawić hipotetyczną sytuację, która będzie z nimi rezonować.

Projektowanie treści: układ strony internetowej

Kluczowe kwestie, które należy wziąć pod uwagę, to sposób, w jaki czytelnicy konsumują treści i urządzenie, z którego korzystają. Zajmijmy się tymi pytaniami i ostatecznie znajdźmy nowe sposoby na zaangażowanie czytelników i utrzymanie ich uwagi przez cały czas.

Zrozumienie, jak ludzie konsumują treści

Czytelnicy nie czytają treści, przeglądają ją. Może to być wyzwaniem, zwłaszcza biorąc pod uwagę wysiłek, jaki wkładasz w copywriting i staranne pisanie tekstów. Ale to fakt rodem z psychologii.

Wiedząc to powinieneś tego użyć na swoją korzyść.

Czytelnicy konsumują treści we wzorze w kształcie litery F. Wie to praktycznie każdy kto chociaż raz skorzystał z heat map na swojej stronie. Czyli z map gorąca, albo nagrywał sesje jak poruszają się użytkownicy po Twojej stronie za pomocą np hotjar.

W skrócie wygląda to tak:

mmapy ciepła gorąca heatmap hotjar
  • Użytkownicy zaczynają czytać od góry od lewej do prawej, tworząc górny pasek w kształcie litery F.
  • Następnie drugim ruchem poziomym czytają drugą część.
  • Na koniec kontynuują czytanie ruchem pionowym, który przesuwa się w dół strony.

Kluczowym wnioskiem jest to, że ludzie rzadko czytają cały tekst, a pierwsze dwa akapity to najważniejsze części strony. To tutaj masz pełną uwagę odwiedzającego.

Ponadto czytelnicy czytają wszystko, co się wyróżnia, przeglądając resztę strony. Oto kilka sposobów na wyróżnienie reszty treści podczas procesu skimmingu:

  • Uporządkuj swoje treści w kategorie i podtytuły, aby czytelnicy mogli łatwo znaleźć informacje, których mogą szukać.
  • Napisz pierwsze zdanie każdego akapitu jako podsumowanie informacji, tak aby czytelnik zrozumiał wiadomość, nawet jeśli nie przeczyta całego akapitu.
  • Niech będzie krótki i zwięzły. Unikaj lania wody, ponieważ natychmiast osoba zacznie przewijać albo zamknie stronę.
  • Użyj w tekście formatowania m.in. pogrubienia i kursywy, aby ważne stwierdzenia wyróżniały się na tle innych.

Rozważ urządzenie, z którego korzysta osoba

Wiedza o tym, w jaki sposób ludzie odwiedzają Twoją witrynę i skąd pochodzą, jest ważna.

Jeśli ktoś odwiedza Twoją witrynę za pomocą urządzenia mobilnego, będzie miał mniej czasu na czytanie niż, powiedzmy, osoba siedząca w domu ze swoim komputerem. Wykonaj następujące kroki, aby Twoje treści były bardziej odpowiednie dla wszystkich, zwłaszcza jeśli odwiedzają je na urządzeniu mobilnym:

Upewnij się, że Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych

Mobilna strona responsywna jest ważna nie tylko dla SEO, ale także dla ogólnego doświadczenia użytkownika. Nie przyciągniesz niczyjej uwagi do swojej witryny, jeśli będą mieli problemy z jej wyświetleniem.

Postępuj zgodnie ze stylem odwróconej piramidy

Ta technika pomoże Ci uporządkować pisanie w sposób, który postawi najlepszą treść z przodu, a tym samym zastosujesz omówioną wcześniej metodę w kształcie litery F. Rozpoczynasz więc od umieszczenia na pierwszym miejscu najważniejszej treści, następnie mniej ważnych elementów, a na końcu dodatkowych informacji.

Jak zakończyć taki tekst? Wezwanie do działania

To jest część, w której, jeśli utrzymasz uwagę czytelnika, masz szansę przenieść go głębiej w lejku konwersji. Zakończ artykuł wyraźnym wezwaniem do działania, które powie czytelnikowi, co dalej. Świetne wezwanie do działania powinno również unikać typowych pułapek które opisywaliśmy w innym wpisie na tym blogu. Jeszcze lepiej, jeśli podasz linki do innych istotnych treści, które mogą zainteresować czytelnika.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Ciekawe treści, czyli jak utrzymać uwagę odbiorcy na Twojej reklamie czy w sklepie ecommerce

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Ciekawe treści, czyli jak utrzymać uwagę odbiorcy na Twojej reklamie czy w sklepie ecommerce.

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)