Certyfikat SSL pozycjonowanie (czy protokół https wpływa na pozycjonowanie)

Definicja SEM
Pozycjonowanie sem (różnica PPC i SEO)
18 kwietnia, 2022
Booking pozycjonowanie hotelu (optymalizator stron obiektów noclegowych)
Booking pozycjonowanie hotelu (optymalizator stron obiektów noclegowych)
18 kwietnia, 2022
Certyfikat ssl pozycjonowanie (czy protokół https wpływa na pozycjonowanie)
Certyfikat ssl pozycjonowanie (czy protokół https wpływa na pozycjonowanie)

Certyfikat ssl pozycjonowanie (czy protokół https wpływa na pozycjonowanie)

Certyfikat SSL jest protokołem sieciowym, który jest standardowym sposobem szyfrowania danych w internecie. Dzięki niemu możliwe jest nawiązywanie bezpiecznych połączeń pomiędzy przeglądarką internetową a serwerem. Dzięki niemu zachowane są zasady poufności wszystkich przesyłanych informacji w obie strony.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Certyfikaty SSL – zastosowanie

Certyfikat SSL został zaprojektowany tak, aby był odpowiedzialny za szyfrowanie połączeń ze stroną w internecie, z serwerem poczty elektronicznej i z serwerem FTP.

Najbardziej popularne ich zastosowanie jest w serwisach internetowych. Dotyczy to zarówno prostych stron informacyjnych, sklepów online, bankowości internetowych i systemów zamówieniowych. Certyfikat ten stał się jednym z podstawowych zabezpieczeń stosowanych w celu ochrony przesyłanych danych od momentu, kiedy wprowadzono RODO.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Dla kogo przeznaczony jest certyfikat SSL?

Certyfikat ten jest doskonałym zabezpieczeniem zwłaszcza dla transakcji przeprowadzanych w sklepach internetowych. Dane osobowe rejestrujących się tam użytkowników, a także dane autoryzacyjne, które wymagane są podczas transakcji online są całkowicie bezpieczne.

Z certyfikatu SSL korzystają często właściciele oficjalnych stron firmowych służących do bezpośredniego kontaktu z klientem. Dzięki temu, że dane są całkowicie bezpieczne, marka zyskuje zaufanie klienta, które procentować będzie dalszą współpracą.

Dowody na używanie certyfikatu SSL

Dowodem na to, że nasze dane są zabezpieczone, jest fakt, że w pasku adresu jest przedrostek https, w którym litera „s” potwierdza stosowanie zabezpieczeń. Symbol zamkniętej kłódki, który również zauważyć można na pasku przeglądarki również potwierdza bezpieczeństwo połączenia.

Po kliknięciu w symbol kłódki ma się wgląd w szczegółowe dane tego certyfikatu, można także odczytać dane właściciela.

Jeśli strona nie korzysta z zabezpieczeń to w pasku adresu pojawia się napis „niezabezpieczony”. W ten sposób twórcy strony ostrzegają przed ewentualnym zagrożeniem swoich użytkowników.

Trzeba sobie zdawać także sprawę, że napis taki może odstraszyć potencjalnych klientów i wpłynąć niekorzystnie na wizerunek marki lub firmy.

Zalety z korzystania z certyfikatu SSL

Przede wszystkim certyfikat SSL ma bardzo pozytywny wpływ na pozycjonowanie serwisu w wynikach wyszukiwania. Jeśli chodzi o certyfikat SSL pozycjonowanie serwisów, które są bezpieczne jest promowane przez serwisy Google.

Dlatego właśnie protokół HTTPS, stosowany dla firmy Google to jeden z wielu czynników, który ma bezpośredni wpływ na ranking w wyniku wyszukiwania. W przypadku, kiedy konkurencyjne firmy nie posiadają tego certyfikatu, zyskuje się nad nimi przewagę.

Korzystanie z certyfikatu SSL daje również bezpieczeństwo i gwarancje finansową o poufności danych, które wymieniane są pomiędzy użytkownikiem a serwerem jako otwarty tekst, którego przechwycenie jest stosunkowo łatwe.

Co trzeba wiedzieć o certyfikacie SSL?

W przypadku wycieku danych, dzięki certyfikatowi SSL, zapewnione jest wypłacenie rekompensaty finansowej.
Wiarygodność to kolejna zaleta SSL, która pozwala zweryfikować tożsamość serwera, albo klienta. Dzięki temu ma się gwarancje, że dane trafią do odpowiedniej osoby.

Certyfikat SSL zapewnia również integralność danych. Oznacza to, że nawet jeśli ruch użytkownika zostanie przechwycony to dane dotyczące numerów kont, lub kart kredytowych, a także dane osobowe nie wyciekną. Dzięki temu ma się sto procent pewności, że otrzymane dane nie zostały podmienione w trakcie transakcji.

Dzięki odpowiednim zabezpieczeniom, jakie daje korzystanie z serwisu SSL, użytkownicy mają pewność, że połączenie z którego korzystają jest całkowicie bezpieczne. Ma to duże znaczenie przy dokonywaniu zakupów w sklepach internetowych, w których podać trzeba swoje dane teleadresowe, a często także numer karty.

Tak więc używanie certyfikatu SSL polecane jest zwłaszcza w przypadku prowadzenia dużych, międzynarodowych firm.

Rodzaje certyfikatów SSL

Na rynku dostępnych jest kilka rodzajów certyfikatów SSL. Najważniejszym z nich jest certyfikat typu EV. Oferuje on najwyższy poziom zabezpieczeń dostępnych na rynku.

Firma, która się ubiega o ten certyfikat, jest skutecznie sprawdzana przez Urząd Certyfikacji. Weryfikuje się ją w rządowej bazie danych oraz przez kontakt telefoniczny. Sprawdza się także prawo do posługiwania się domeną. Podczas tej procedury firma wyświetla się w przeglądarce potwierdzając w ten sposób swoją autentyczność.

Certyfikaty typu OV charakteryzują się weryfikacją tożsamości firmy w trybie online. Sprawdza się w ten sposób jej prawo do domeny, dzięki temu możliwe jest wyświetlenie informacji o nazwie firmy w certyfikacie.

W certyfikacie typu DV sprawdza się tylko prawo do posługiwania się domeną, a także to czy adres www jest prawdziwy. Dzięki temu proces ten przebiega automatycznie. W takim wypadku wydanie certyfikatu jest bardzo szybkie i trwa od kilku do kilkunastu minut.

Certyfikaty SSL, bez względu na rodzaj, wykorzystują do szyfrowania dwa algorytmy. Pierwszy to symetryczny, gdzie do szyfrowania i odszyfrowania używa się jednego klucza i asymetryczny z użyciem pary kluczy.

System identyfikacji wizualnej
Certyfikat ssl pozycjonowanie (czy protokół https wpływa na pozycjonowanie)

Podsumowanie

psychologia udostępniania dlaczego udostępniamy w social mediach

Daj znać w komentarzu co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Certyfikat ssl pozycjonowanie (czy protokół https wpływa na pozycjonowanie)? Do następnego razu!

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)