Zawartość strony
Certyfikat SSL jest protokołem sieciowym, który jest standardowym sposobem szyfrowania danych w internecie. Dzięki niemu możliwe jest nawiązywanie bezpiecznych połączeń pomiędzy przeglądarką internetową a serwerem. Dzięki niemu zachowane są zasady poufności wszystkich przesyłanych informacji w obie strony.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Certyfikat SSL został zaprojektowany tak, aby był odpowiedzialny za szyfrowanie połączeń ze stroną w internecie, z serwerem poczty elektronicznej i z serwerem FTP.
Najbardziej popularne ich zastosowanie jest w serwisach internetowych. Dotyczy to zarówno prostych stron informacyjnych, sklepów online, bankowości internetowych i systemów zamówieniowych. Certyfikat ten stał się jednym z podstawowych zabezpieczeń stosowanych w celu ochrony przesyłanych danych od momentu, kiedy wprowadzono RODO.
Certyfikat ten jest doskonałym zabezpieczeniem zwłaszcza dla transakcji przeprowadzanych w sklepach internetowych. Dane osobowe rejestrujących się tam użytkowników, a także dane autoryzacyjne, które wymagane są podczas transakcji online są całkowicie bezpieczne.
Z certyfikatu SSL korzystają często właściciele oficjalnych stron firmowych służących do bezpośredniego kontaktu z klientem. Dzięki temu, że dane są całkowicie bezpieczne, marka zyskuje zaufanie klienta, które procentować będzie dalszą współpracą.
Dowodem na to, że nasze dane są zabezpieczone, jest fakt, że w pasku adresu jest przedrostek https, w którym litera „s” potwierdza stosowanie zabezpieczeń. Symbol zamkniętej kłódki, który również zauważyć można na pasku przeglądarki również potwierdza bezpieczeństwo połączenia.
Po kliknięciu w symbol kłódki ma się wgląd w szczegółowe dane tego certyfikatu, można także odczytać dane właściciela.
Jeśli strona nie korzysta z zabezpieczeń to w pasku adresu pojawia się napis „niezabezpieczony”. W ten sposób twórcy strony ostrzegają przed ewentualnym zagrożeniem swoich użytkowników.
Trzeba sobie zdawać także sprawę, że napis taki może odstraszyć potencjalnych klientów i wpłynąć niekorzystnie na wizerunek marki lub firmy.
Przede wszystkim certyfikat SSL ma bardzo pozytywny wpływ na pozycjonowanie serwisu w wynikach wyszukiwania. Jeśli chodzi o certyfikat SSL pozycjonowanie serwisów, które są bezpieczne jest promowane przez serwisy Google.
Dlatego właśnie protokół HTTPS, stosowany dla firmy Google to jeden z wielu czynników, który ma bezpośredni wpływ na ranking w wyniku wyszukiwania. W przypadku, kiedy konkurencyjne firmy nie posiadają tego certyfikatu, zyskuje się nad nimi przewagę.
Korzystanie z certyfikatu SSL daje również bezpieczeństwo i gwarancje finansową o poufności danych, które wymieniane są pomiędzy użytkownikiem a serwerem jako otwarty tekst, którego przechwycenie jest stosunkowo łatwe.
W przypadku wycieku danych, dzięki certyfikatowi SSL, zapewnione jest wypłacenie rekompensaty finansowej.
Wiarygodność to kolejna zaleta SSL, która pozwala zweryfikować tożsamość serwera, albo klienta. Dzięki temu ma się gwarancje, że dane trafią do odpowiedniej osoby.
Certyfikat SSL zapewnia również integralność danych. Oznacza to, że nawet jeśli ruch użytkownika zostanie przechwycony to dane dotyczące numerów kont, lub kart kredytowych, a także dane osobowe nie wyciekną. Dzięki temu ma się sto procent pewności, że otrzymane dane nie zostały podmienione w trakcie transakcji.
Dzięki odpowiednim zabezpieczeniom, jakie daje korzystanie z serwisu SSL, użytkownicy mają pewność, że połączenie z którego korzystają jest całkowicie bezpieczne. Ma to duże znaczenie przy dokonywaniu zakupów w sklepach internetowych, w których podać trzeba swoje dane teleadresowe, a często także numer karty.
Tak więc używanie certyfikatu SSL polecane jest zwłaszcza w przypadku prowadzenia dużych, międzynarodowych firm.
Na rynku dostępnych jest kilka rodzajów certyfikatów SSL. Najważniejszym z nich jest certyfikat typu EV. Oferuje on najwyższy poziom zabezpieczeń dostępnych na rynku.
Firma, która się ubiega o ten certyfikat, jest skutecznie sprawdzana przez Urząd Certyfikacji. Weryfikuje się ją w rządowej bazie danych oraz przez kontakt telefoniczny. Sprawdza się także prawo do posługiwania się domeną. Podczas tej procedury firma wyświetla się w przeglądarce potwierdzając w ten sposób swoją autentyczność.
Certyfikaty typu OV charakteryzują się weryfikacją tożsamości firmy w trybie online. Sprawdza się w ten sposób jej prawo do domeny, dzięki temu możliwe jest wyświetlenie informacji o nazwie firmy w certyfikacie.
W certyfikacie typu DV sprawdza się tylko prawo do posługiwania się domeną, a także to czy adres www jest prawdziwy. Dzięki temu proces ten przebiega automatycznie. W takim wypadku wydanie certyfikatu jest bardzo szybkie i trwa od kilku do kilkunastu minut.
Certyfikaty SSL, bez względu na rodzaj, wykorzystują do szyfrowania dwa algorytmy. Pierwszy to symetryczny, gdzie do szyfrowania i odszyfrowania używa się jednego klucza i asymetryczny z użyciem pary kluczy.
Daj znać w komentarzu co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Certyfikat ssl pozycjonowanie (czy protokół https wpływa na pozycjonowanie)? Do następnego razu!
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |