Jak okre艣li膰 cele marketingowe przyk艂ady

Google partner
Google partner premium (jak uzyska膰 status partnera google ads)
3 stycznia, 2022
Certyfikat google
Certyfikat google Ads, analytics (learn digital internetowe rewolucje)
3 stycznia, 2022
cele marketingowe
cele marketingowe

Zadania i cele marketingu

Ka偶dy plan zawiera cele marketingowe, kt贸re zesp贸艂 wykorzystuje do mierzenia sukcesu kampanii. S膮 bardzo wa偶ne dla firmy poniewa偶 musimy wiedzie膰 do czego d膮偶y膰, a je艣li czego艣 nie zmierzymy to niemo偶liwy b臋dzie audyt i sprawdzanie post臋p贸w. Wi臋c…

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Co to s膮 cele marketingowe?

Cel marketingu albo cele marketingowe s膮 to precyzyjnie sformu艂owane, opisane liczbowo i okre艣lone w czasie wska藕niki do sprawdzenia etapu rozwoju i post臋pu dzia艂a艅 marketingowych. Najcz臋艣ciej opisane s膮 w dokumencie kt贸ry okre艣la si臋 jako plan marketingowy lub strategia marketingowa.Cele te obejmuj膮 osi膮gni臋cie limit贸w, zwi臋kszenie zaanga偶owania odbiorc贸w, popraw臋 kluczowych wska藕nik贸w wydajno艣ci. Jednak wszystkie maj膮 wsp贸lne cele: poprawa 艣wiadomo艣ci marki, zwi臋kszenie przychod贸w i rozw贸j biznesu. W tym artykule wymieniamy siedem wa偶nych cel贸w marketingu i sposoby ich wyznaczania.

Cele komunikacji marketingowej

G艂贸wnym celem komunikacji marketingowej jest sprawne przekazywanie wiadomo艣ci prospektom, klientom, a tak偶e wszystkim odbiorcom. Najcz臋艣ciej dzieje si臋 to za pomoc膮 si臋 to m.in. reklamy, sprzeda偶y osobistej, promocji lub nawet pr czyli public relations.

Dlaczego cele w marketingu s膮 wa偶ne?

Cele w marketingu s膮 wa偶ne, poniewa偶 nadaj膮 dzia艂owi marketingu i firmie kierunek, cel i wizj臋. Wyznaczaj膮c mierzalne cele, zespo艂y marketingowe mog膮 okre艣li膰, czy ich kampania lub wysi艂ki by艂y skuteczne i jaki wp艂yw wywar艂y na sprzeda偶, wydajno艣膰 lub zaanga偶owanie. Dzi臋ki jasnemu planowi zespo艂y marketingowe znaj膮 swoje cele, kroki, kt贸re musz膮 podj膮膰, aby osi膮gn膮膰 te cele i jak mierzy膰 sukces. W wyniku realizacji tych cel贸w firma powinna odnotowa膰 wzrost przychod贸w i wzrost.

Katalog cel贸w marketingowych

Cele marketingowe Twojego dzia艂u zale偶膮 od bran偶y, produktu lub us艂ugi oferowanej przez firm臋 oraz tego, co pr贸bujesz poprawi膰 lub osi膮gn膮膰. Oto siedem wa偶nych cel贸w marketingowych, kt贸re mo偶esz postawi膰:

1. Zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci marki

Zwi臋kszanie 艣wiadomo艣ci marki jest jednym z wa偶niejszych cel贸w ka偶dego specjalisty ds. marketingu, wi臋c kiedy klient potrzebuje us艂ugi lub produktu, kt贸ry zapewnia Twoja organizacja, najpierw my艣li o tej firmie. 艢wiadomo艣膰 marki to znajomo艣膰 przez nazw臋, wizerunek i cechy produktu. Je艣li konsumenci kojarz膮 Twoj膮 mark臋 z pozytywnymi do艣wiadczeniami, s膮 bardziej sk艂onni do powracania, wspieraj膮 Twoj膮 misj臋 i dziel膮 si臋 tre艣ciami marketingowymi, kt贸re tworzysz. Branding daje r贸wnie偶 konsumentom zaufanie do Twojej firmy, je艣li postrzegaj膮 j膮 jako wiarygodny zas贸b lub producenta.
Aby zwi臋kszy膰 艣wiadomo艣膰 marki, nale偶y najpierw ustali膰 ton i osobowo艣膰 marki, a nast臋pnie po艂膮czy膰 si臋 z grup膮 docelow膮, w formie medi贸w w kt贸rej sp臋dzaj膮 czas, na przyk艂ad w mediach spo艂eczno艣ciowych. Sposoby poprawy 艣wiadomo艣ci obejmuj膮:

  • Udost臋pnianie ciekawych artyku艂贸w o Twojej firmie lub bran偶y
  • Tworzenie ankiet, aby nawi膮za膰 kontakt z odbiorcami
  • Publikowanie w mediach spo艂eczno艣ciowych informacji o warto艣ciach i kulturze firmy
  • Udost臋pnianie bezp艂atnych materia艂贸w, takich jak filmy, przewodniki, e-booki i szablony
  • Sponsorowanie lub udzia艂 w wydarzeniach, w kt贸rych uczestniczy Twoja publiczno艣膰
  • Reklama
  • Organizowanie konkurs贸w
  • Tworzenie program贸w polecaj膮cych

Aby zmierzy膰 wzrost 艣wiadomo艣ci marki i okre艣li膰, czy osi膮gasz sw贸j cel, sp贸jrz na wska藕niki, takie jak ruch w mediach spo艂eczno艣ciowych i zaanga偶owanie oraz ruch w witrynie lub blogu.

2. Generuj leady

Wysokiej jako艣ci potencjalni klienci to osoby, kt贸re mog膮 sta膰 si臋 nowymi klientami. Po zidentyfikowaniu typu konsumenta, kt贸ry z najwi臋kszym prawdopodobie艅stwem zostanie klientem, powiniene艣 zebra膰 jego dane kontaktowe, aby dzia艂 marketingu lub sprzeda偶y m贸g艂 przesy艂a膰 mu szczeg贸艂owe informacje i promocje dotycz膮ce produkt贸w lub us艂ug firmy. Mo偶esz generowa膰 leady poprzez:

  • Formularze internetowe i wyskakuj膮ce okienka czatu
  • Biuletyny e-mailowe
  • Zaanga偶owanie w mediach spo艂eczno艣ciowych
  • Promocje, kupony, bezp艂atne pr贸bki lub inne zach臋ty
  • Webinaria i wydarzenia
  • Tre艣ci ukierunkowane

Mierz generowanie lead贸w, oceniaj膮c wyniki swoich dzia艂a艅 marketingowych, aby okre艣li膰, kt贸re osoby staj膮 si臋 klientami. U偶yj atrybucji przychod贸w, aby 艣ledzi膰 i 艂膮czy膰 kampanie marketingowe ze sprzeda偶膮.

3. Zosta艅 liderem my艣li

Liderzy my艣li to osoby i organizacje, kt贸rym ludzie ufaj膮 i uznaj膮 je za autorytety w swojej dziedzinie. Je艣li ludzie uznaj膮 Twoj膮 firm臋 za lidera w bran偶y, przyjd膮 do niej po fachow膮 wiedz臋 i porady w tej dziedzinie, co mo偶e ostatecznie zaowocowa膰 sprzeda偶膮. Rozwijaj przyw贸dztwo my艣lowe poprzez:

  • Tworzenie i udost臋pnianie wysokiej jako艣ci i renomowanych tre艣ci, z kt贸rymi 艂膮cz膮 si臋 Twoi odbiorcy
  • Wsp贸艂praca z innymi liderami bran偶y poprzez webinaria i dyskusje panelowe
  • Twoje tre艣ci pojawiaj膮 si臋 w odwiedzanych przez nich witrynach, takich jak blog go艣cinny lub posty

Mierz sukces swojej strategii przyw贸dztwa my艣lowego, 艣ledz膮c ruch na webinarach lub blogach go艣cinnych i do艂膮czaj膮c CTA do swoich tre艣ci.

4. Zwi臋ksz warto艣膰 klienta

Warto艣膰 klienta to warto艣膰, kt贸r膮 Twoi odbiorcy uwa偶aj膮, 偶e Tw贸j produkt lub us艂uga jest dla nich warta w por贸wnaniu z konkurencj膮. Je艣li uwa偶aj膮, 偶e Twoja firma zapewnia im warto艣ciow膮 us艂ug臋, jest bardziej prawdopodobne, 偶e stan膮 si臋 powracaj膮cymi klientami i b臋d膮 poleca膰 mark臋 innym. Mo偶esz zwi臋kszy膰 warto艣膰 klienta nie tylko oferuj膮c wysokiej jako艣ci i konkurencyjne cenowo us艂ug臋 lub produkt, ale tak偶e zapewniaj膮c wyj膮tkow膮 obs艂ug臋 klienta, przydatne biuletyny i materia艂y edukacyjne oraz rabaty na nowe produkty.
Aby zmierzy膰 wzrost warto艣ci klienta, monitoruj nawyki klient贸w i wska藕niki, takie jak cz臋stotliwo艣膰 zakup贸w i polecenia. Okre艣l tre艣ci lub promocje, kt贸re skutkuj膮 najwi臋ksz膮 sprzeda偶膮, aby okre艣li膰, kt贸re z nich najbardziej ceni膮 Twoi klienci.

5. Popraw SEO

Search engine optimization, czyli optymalizacja pod katem wyszukiwarek internetowych to narz臋dzie marketingu cyfrowego, na kt贸rym firmy polegaj膮, g艂贸wnie aby zwi臋kszy膰 ruch w sieci i 艣wiadomo艣膰 marki. Im lepsze SEO tre艣ci internetowych, tym wi臋cej potencjalnych klient贸w Ciebie zobaczy膰 online.
Sposoby na popraw臋 SEO obejmuj膮:

  • Konsekwentne tworzenie nowych i odpowiednich tre艣ci internetowych
  • Tworzenie skutecznych metadanych
  • Optymalizacja witryny pod k膮tem wyszukiwarek
  • Budowanie link贸w
  • Znajdowanie i naprawianie problem贸w z witryn膮 i adresami URL

Mierz dzia艂ania SEO, monitoruj膮c, gdzie Twoja witryna i tre艣膰 pojawiaj膮 si臋 w wynikach wyszukiwania i rankingach s艂贸w kluczowych oraz 艣ledz膮c wzrost ruchu w sieci.

6. Zwi臋ksz obecno艣膰 w mediach spo艂eczno艣ciowych

Media spo艂eczno艣ciowe to kluczowa platforma do nawi膮zywania kontaktu z potencjalnymi i obecnymi klientami, edukowania ludzi o Twojej marce i generowania lead贸w. Mo偶esz rozwija膰 swoje obserwacje w mediach spo艂eczno艣ciowych swojej firmy na r贸偶nych platformach poprzez:

  • Cz臋sta interakcja z obserwuj膮cymi na wszystkich kontach w mediach spo艂eczno艣ciowych
  • Wsp贸艂praca z innymi renomowanymi firmami lub osobami, influencerami
  • Tworzenie i udost臋pnianie wysokiej jako艣ci, interesuj膮cych tre艣ci
  • U偶ywanie s艂贸w kluczowych do optymalizacji kont
  • Korzystanie z hashtag贸w
  • Udost臋pnianie ankiet, ciekawostek i konkurs贸w

Aby zmierzy膰 wzrost w mediach spo艂eczno艣ciowych, 艣led藕 wzrost liczby obserwuj膮cych i wska藕nik贸w zaanga偶owania na ka偶dej platformie. Okre艣l, jakie rodzaje post贸w i strategie marketingowe na okre艣lonych platformach przynosz膮 najwi臋cej nowych obserwuj膮cych.

7. Zwi臋ksz wsp贸艂czynniki konwersji

Konwersje to odwiedzaj膮cy witryn臋, kt贸rzy staj膮 si臋 klientami, kupuj膮c co艣, zanim opuszcz膮 witryn臋 Twojej firmy. Sposoby na zwi臋kszenie wsp贸艂czynnik贸w konwersji obejmuj膮:

  • Tworzenie ukierunkowanych tre艣ci
  • Dodawanie referencji i recenzji na stronie
  • Pisanie silnych CTA
  • Dodanie czatu na 偶ywo lub funkcji pomocy na stronie
  • Sprawienie, by Twoja strona internetowa by艂a czysta i 艂atwa w u偶yciu
  • Oferowanie gwarancji zwrotu pieni臋dzy lub satysfakcji

Mo偶esz obliczy膰 i zmierzy膰 wzrost wsp贸艂czynnik贸w konwersji, dziel膮c liczb臋 os贸b, kt贸re wykonuj膮 po偶膮dan膮 akcj臋 (dokonanie zakupu lub klikni臋cie reklamy) przez ca艂kowit膮 liczb臋 odwiedzaj膮cych witryn臋. Monitoruj, czy ten odsetek stale ro艣nie, czy spe艂nia Twoje cele dotycz膮ce wska藕nika rozm贸w.

Wskaz贸wki dotycz膮ce wyznaczania silnych cel贸w w marketingu

Je艣li Tw贸j zesp贸艂 ma realizowa膰 swoje cele marketingowe, musisz stworzy膰 jasny plan, kt贸ry nakre艣li, co chcesz osi膮gn膮膰, dlaczego jest to wa偶ne, jak to osi膮gn膮膰 i jak mierzy膰 sukces. Oto kilka wskaz贸wek dotycz膮cych wyznaczania cel贸w marketingowych:

  • Okre艣l, kto w zespole odpowiada za wyznaczanie cel贸w i 艣ledzenie post臋p贸w.
  • Upewnij si臋, 偶e Twoje cele marketingowe odpowiadaj膮 szerszym celom strategicznym firmy.
  • Wyznacz cele, kt贸re mo偶esz zmierzy膰, aby艣 m贸g艂 okre艣li膰, czy Twoje wysi艂ki zako艅czy艂y si臋 sukcesem.
  • Korzystaj z danych historycznych, takich jak wyniki z ostatniego miesi膮ca lub roku, do wyznaczania bie偶膮cych cel贸w.
  • Wyznaczaj cele kr贸tkoterminowe i ma艂e, opr贸cz cel贸w d艂ugoterminowych i g艂贸wnych, aby utrzyma膰 motywacj臋 zespo艂u i poczucie, 偶e stale osi膮ga cele.
  • Ustaw kluczowe wska藕niki wydajno艣ci, aby wiedzie膰, kt贸re metryki nale偶y oceni膰.
  • Mierz wyniki marketingowe co tydzie艅, co miesi膮c, co kwarta艂 i co rok, aby 艣ledzi膰 post臋py, por贸wnywa膰 dane w czasie i szybko wprowadza膰 poprawki.
  • Jasno okre艣l ka偶dy cel marketingowy swojego zespo艂u za pomoc膮 szablonu, takiego jak: Zesp贸艂 marketingowy osi膮gnie [liczba] [dane] lub zwi臋kszy [liczba] o [liczba] o [data] lub co [przedzia艂 czasu].

Przyk艂ad: zesp贸艂 facebook ads b臋dzie co miesi膮c zwi臋ksza艂 wsp贸艂czynniki CTR reklam do 5%.

Czym jest strategia marketingowa kt贸ra pozwala precyzyjnie okre艣li膰 cele marketingowe

Wiesz ju偶 偶e cele operacyjne to podstawa aby przedsi臋biorstwo mog艂o si臋 rozwija膰 i to bez znaczenia czy dzia艂asz w us艂ugach czy e-commerce. Zwi臋kszenie sprzeda偶y to g艂贸wny efekt biznesowy kt贸ry mo偶esz osi膮gn膮 tylko je艣li zapewnisz sobie sta艂y udzia艂 w rynku.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)