Bran偶a e commerce w Polsce (ranking produkt贸w: co sprzedawa膰)

Bran偶a e commerce
Bran偶a e commerce

Bran偶a e commerce w Polsce (ranking produkt贸w: co sprzedawa膰)

Zakupy online s膮 od lat podstaw膮 codziennego 偶ycia, nic wi臋c dziwnego, 偶e bran偶a e-commerce jest jedn膮 z najwi臋kszych i najszybciej rozwijaj膮cych si臋. Jednak bran偶a obejmuje nie tylko zakupy online, ona b臋dzie si臋 rozwija膰 i rozszerza膰.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co to jest handel elektroniczny, ecommerce?

鈥濫-commerce鈥, inna nazwa dotycz膮ca handlu elektronicznego, jest terminem zbiorczym u偶ywanym do okre艣lenia wszystkich transakcji dokonywanych przez Internet, w tym produkt贸w kupowanych i sprzedawanych na platformach handlu elektronicznego, aukcjach online, bankowo艣ci internetowej i sprzeda偶y bilet贸w online. Handel elektroniczny przeszed艂 d艂ug膮 drog臋 od po艂owy lat 90., kiedy Amazon i Alibaba po raz pierwszy pojawi艂y si臋 na scenie. Od tego czasu internet w ogromnym stopniu wp艂yn膮艂 na nawyki zakupowe ludzi, prowadz膮c do upadku tradycyjnych firm, poniewa偶 coraz wi臋cej os贸b korzysta z Internetu, aby znale藕膰 to, czego potrzebuj膮.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Rodzaje modeli biznesowych w bran偶y e-commerce

Cztery tradycyjne modele biznesowe e-commerce to:

  • Biznes do konsumenta (B2C)
  • Biznes do biznesu (B2B)
  • Konsument do biznesu (C2B)
  • Konsument do konsumenta (C2C)

Model biznes-konsument jest najcz臋stszym modelem biznesowym w bran偶y e commerce. W tym modelu firmy sprzedaj膮 produkty lub us艂ugi bezpo艣rednio konsumentowi. Zakupy B2C wymagaj膮 mniej podejmowania decyzji ze strony konsumenta ni偶 jest to wymagane w modelach B2B, co skutkuje mniejszymi pieni臋dzmi potrzebnymi na marketing, ni偶sz膮 艣redni膮 zam贸wie艅 i mniejsz膮 liczb膮 powtarzaj膮cych si臋 zam贸wie艅.

W modelach business-to-business firmy sprzedaj膮 produkty lub us艂ugi innym firmom. Transakcje B2B maj膮 d艂u偶sze cykle sprzeda偶y z wi臋ksz膮 warto艣ci膮 zam贸wie艅 i wi臋ksz膮 liczb膮 powtarzaj膮cych si臋 zakup贸w ni偶 modele B2C. Dzieje si臋 tak, poniewa偶 firmy dokonuj膮 wi臋kszych zakup贸w ni偶 przeci臋tny konsument i potrzebuj膮 wi臋cej czasu na sprawdzenie swoich opcji.

Bran偶a e commerce

W modelach biznesowych C2B osoby fizyczne sprzedaj膮 swoje towary lub us艂ugi firmom. Przyk艂adem tego jest freelancer.

Wreszcie model C2C 艂膮czy konsument贸w w celu kupowania i sprzedawania towar贸w, cz臋sto pobieraj膮c op艂at臋 transakcyjn膮 lub op艂at臋 za wystawienie. Modele C2C, czasami okre艣lane mianem internetowych rynk贸w (marketplace), s膮 zasilane przez konsument贸w.

Wieloplatformowo艣膰 sta艂a si臋 niezb臋dna

Konsumenci dokonuj膮 zakup贸w w witrynach sprzedawc贸w detalicznych, witrynach produkt贸w i mediach spo艂eczno艣ciowych, co sprawia, 偶e 鈥嬧媐irmy zajmuj膮ce si臋 handlem elektronicznym musz膮 by膰 obecne na wielu platformach.

Dane i analityka sta艂y si臋 niezb臋dne jako narz臋dzie badawcze e-commerce. Dane u偶ytkownika s膮 pozyskiwane na kilka sposob贸w i mog膮 by膰 wykorzystywane do poprawy do艣wiadcze艅 i lojalno艣ci klient贸w. Dzi臋ki pozyskanym danym firmy mog膮 zaprojektowa膰 produkt i kampani臋 skierowan膮 do okre艣lonej grupy demograficznej.

Przysz艂o艣膰 bran偶y ecommerce

Dzi臋ki pandemii bran偶a e-commerce odnotowa艂a gwa艂towny wzrost aktywno艣ci i nap艂yw nowych konsument贸w. Wiele firm musia艂o zamkn膮膰 swoje fizyczne witryny sklepowe. Kupowanie online sta艂o si臋 konieczne dla niekt贸rych klient贸w, zw艂aszcza je艣li nale偶eli do grup ryzyka. Musz膮 dba膰 o swoje zdrowie, podobnie jak pracownicy w Twojej firmie. Mimo to konsumenci nadal potrzebuj膮 偶ywno艣ci, 艣rodk贸w czysto艣ci i schronienia.

Je艣li nie zainwestowa艂e艣 jeszcze w e-commerce, musisz zacz膮膰, aby przetrwa膰 w nowej gospodarce.

Tymczasem zachowanie konsument贸w r贸wnie偶 zmieni艂o si臋 wraz z nowymi okoliczno艣ciami.

Konta w mediach spo艂eczno艣ciowych r贸wnie偶 sta艂y si臋 konieczno艣ci膮. Maj膮c mniej mo偶liwo艣ci podr贸偶owania lub przegl膮dania sklep贸w w centrum handlowym, klienci korzystali z telefon贸w kom贸rkowych i komputer贸w, aby podejmowa膰 艣wiadome decyzje zakupowe.

Kolejna rzecz to segmentacja i profilowanie.

Profilowanie klienta sta艂o si臋 zar贸wno wygodniejsze, jak i bardziej skomplikowane. Klienci musz膮 teraz wyrazi膰 zgod臋 na okre艣lone przepisy dotycz膮ce zbierania danych, kt贸re dostarczaj膮, a firmy nie mog膮 wysy艂a膰 wiadomo艣ci e-mail, kt贸re kwalifikuj膮 si臋 jako spam, zw艂aszcza je艣li zostan膮 zg艂oszone.

Mo偶esz wykorzysta膰 dost臋pne dane, aby poprawi膰 wra偶enia klient贸w i utrzyma膰 lojalnych kupuj膮cych online. Ludzie lubi膮 otrzymywa膰 nagrody za swoje zachowania zakupowe, a tak偶e odczuwa膰 wygod臋 podczas dokonywania zakup贸w. Mo偶esz zwi臋kszy膰 sprzeda偶 e-commerce, obs艂uguj膮c oba te dzia艂ania.

Kiedy masz wystarczaj膮ce dane o kliencie, mo偶esz zaprojektowa膰 produkt, us艂ug臋 lub kampani臋 wok贸艂 celu. Mog膮 to by膰 dane demograficzne, psychograficzne lub algorytm. Mo偶esz tak偶e 艣ledzi膰 wysy艂k臋 i zam贸wienia, jednocze艣nie zach臋caj膮c do konkretnych wezwa艅 do dzia艂ania za pomoc膮 wiadomo艣ci e-mail o porzuconym koszyku.

Skorygowana podr贸偶 zakupowa

Historycznie podr贸偶 konsumenta podczas zakupu produktu obejmowa艂a zar贸wno aktywno艣膰 online, jak i offline.

Co najcz臋艣ciej kupuj膮 klienci w sklepach online?

Jak powiadamia nas redcart internauci kupowali przede wszystkim:

  • Ubrania 69%,
  • Obuwie 55%
  • Ksi膮偶ki, p艂yty i filmy 54%
  • Kosmetyki i perfumy 52%
  • Sprz臋t RTV/AGD 49%
  • Bilety do kina i teatru 49%
  • Odzie偶 sportow膮 46%
  • Produkty Farmaceutyczne 44%
  • Telefony, tablety, akcesoria GSM 43%

Bran偶a e-commerce w polsce, trendy i prognozy

G艂贸wne trendy eCommerce obejmuj膮 handel spo艂eczno艣ciowy (social media selling), reklam臋 lokalnego asortymentu produkt贸w, retargeting, i rynki niszowe. Bardzo popularnym obecnie s艂owem jest omnichannel, a rola jako艣ci danych jest niezb臋dna do optymalizacji do艣wiadcze艅 klient贸w zar贸wno w Internecie, jak i w sklepie.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Co to jest bran偶a e-commerce?

Bran偶a e-commerce to poj臋cie og贸lne, kt贸re okre艣la biznesy korzystaj膮ce z technologii internetowych lub mobilnych do sprzeda偶y lub dystrybucji towar贸w lub us艂ug. Bran偶a e-commerce obejmuje sklepy internetowe, platformy sprzeda偶y i transakcji, organizacje non-profit i ma udogodnienia te偶 jak systemy p艂atno艣ci i centra obs艂ugi klienta. Bran偶a ekomers rozwija si臋 wraz z technologiami cyfrowymi oraz zmieniaj膮cym si臋 zachowaniem kupuj膮cego.

Czym zajmuje si臋 firma E-commerce?

Firma E-commerce zajmuje si臋 prowadzeniem sprzeda偶y towar贸w i us艂ug za po艣rednictwem Internetu. S艂u偶y jako platforma do promowania, reklamowania, dystrybuowania i sprzeda偶y produkt贸w oraz us艂ug, kt贸re ludzie kupuj膮 online. Obejmuje ona u偶ycie platform e-commerce, witryn internetowych, system贸w prowadzenia sklep贸w internetowych, system贸w p艂atno艣ci, proces贸w zarz膮dzania zam贸wieniami itp.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Bran偶a e commerce w Polsce (ranking produkt贸w: co sprzedawa膰)
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej