Branża e commerce w Polsce (ranking produktów: co sprzedawać)


Branża e commerce w Polsce (ranking produktów: co sprzedawać)
Zawartość strony
- 1 Branża e commerce w Polsce (ranking produktów: co sprzedawać)
- 2 Co to jest handel elektroniczny, ecommerce?
- 3 Rodzaje modeli biznesowych w branży e-commerce
- 4 Wieloplatformowość stała się niezbędna
- 5 Przyszłość branży ecommerce
- 6 Kolejna rzecz to segmentacja i profilowanie.
- 7 Skorygowana podróż zakupowa
- 8 Co najczęściej kupują klienci w sklepach online?
- 9 Branża e-commerce w polsce, trendy i prognozy
Zakupy online są od lat podstawą codziennego życia, nic więc dziwnego, że branża e-commerce jest jedną z największych i najszybciej rozwijających się. Jednak branża obejmuje nie tylko zakupy online, ona będzie się rozwijać i rozszerzać.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Co to jest handel elektroniczny, ecommerce?
„E-commerce”, inna nazwa dotycząca handlu elektronicznego, jest terminem zbiorczym używanym do określenia wszystkich transakcji dokonywanych przez Internet, w tym produktów kupowanych i sprzedawanych na platformach handlu elektronicznego, aukcjach online, bankowości internetowej i sprzedaży biletów online. Handel elektroniczny przeszedł długą drogę od połowy lat 90., kiedy Amazon i Alibaba po raz pierwszy pojawiły się na scenie. Od tego czasu internet w ogromnym stopniu wpłynął na nawyki zakupowe ludzi, prowadząc do upadku tradycyjnych firm, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu, aby znaleźć to, czego potrzebują.

REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Rodzaje modeli biznesowych w branży e-commerce
Cztery tradycyjne modele biznesowe e-commerce to:
- Biznes do konsumenta (B2C)
- Biznes do biznesu (B2B)
- Konsument do biznesu (C2B)
- Konsument do konsumenta (C2C)
Model biznes-konsument jest najczęstszym modelem biznesowym w branży e commerce. W tym modelu firmy sprzedają produkty lub usługi bezpośrednio konsumentowi. Zakupy B2C wymagają mniej podejmowania decyzji ze strony konsumenta niż jest to wymagane w modelach B2B, co skutkuje mniejszymi pieniędzmi potrzebnymi na marketing, niższą średnią zamówień i mniejszą liczbą powtarzających się zamówień.
W modelach business-to-business firmy sprzedają produkty lub usługi innym firmom. Transakcje B2B mają dłuższe cykle sprzedaży z większą wartością zamówień i większą liczbą powtarzających się zakupów niż modele B2C. Dzieje się tak, ponieważ firmy dokonują większych zakupów niż przeciętny konsument i potrzebują więcej czasu na sprawdzenie swoich opcji.

W modelach biznesowych C2B osoby fizyczne sprzedają swoje towary lub usługi firmom. Przykładem tego jest freelancer.
Wreszcie model C2C łączy konsumentów w celu kupowania i sprzedawania towarów, często pobierając opłatę transakcyjną lub opłatę za wystawienie. Modele C2C, czasami określane mianem internetowych rynków (marketplace), są zasilane przez konsumentów.
Wieloplatformowość stała się niezbędna
Konsumenci dokonują zakupów w witrynach sprzedawców detalicznych, witrynach produktów i mediach społecznościowych, co sprawia, że firmy zajmujące się handlem elektronicznym muszą być obecne na wielu platformach.
Dane i analityka stały się niezbędne jako narzędzie badawcze e-commerce. Dane użytkownika są pozyskiwane na kilka sposobów i mogą być wykorzystywane do poprawy doświadczeń i lojalności klientów. Dzięki pozyskanym danym firmy mogą zaprojektować produkt i kampanię skierowaną do określonej grupy demograficznej.
Przyszłość branży ecommerce
Dzięki pandemii branża e-commerce odnotowała gwałtowny wzrost aktywności i napływ nowych konsumentów. Wiele firm musiało zamknąć swoje fizyczne witryny sklepowe. Kupowanie online stało się konieczne dla niektórych klientów, zwłaszcza jeśli należeli do grup ryzyka. Muszą dbać o swoje zdrowie, podobnie jak pracownicy w Twojej firmie. Mimo to konsumenci nadal potrzebują żywności, środków czystości i schronienia.
Jeśli nie zainwestowałeś jeszcze w e-commerce, musisz zacząć, aby przetrwać w nowej gospodarce.
Tymczasem zachowanie konsumentów również zmieniło się wraz z nowymi okolicznościami.
Konta w mediach społecznościowych również stały się koniecznością. Mając mniej możliwości podróżowania lub przeglądania sklepów w centrum handlowym, klienci korzystali z telefonów komórkowych i komputerów, aby podejmować świadome decyzje zakupowe.
Kolejna rzecz to segmentacja i profilowanie.
Profilowanie klienta stało się zarówno wygodniejsze, jak i bardziej skomplikowane. Klienci muszą teraz wyrazić zgodę na określone przepisy dotyczące zbierania danych, które dostarczają, a firmy nie mogą wysyłać wiadomości e-mail, które kwalifikują się jako spam, zwłaszcza jeśli zostaną zgłoszone.
Możesz wykorzystać dostępne dane, aby poprawić wrażenia klientów i utrzymać lojalnych kupujących online. Ludzie lubią otrzymywać nagrody za swoje zachowania zakupowe, a także odczuwać wygodę podczas dokonywania zakupów. Możesz zwiększyć sprzedaż e-commerce, obsługując oba te działania.
Kiedy masz wystarczające dane o kliencie, możesz zaprojektować produkt, usługę lub kampanię wokół celu. Mogą to być dane demograficzne, psychograficzne lub algorytm. Możesz także śledzić wysyłkę i zamówienia, jednocześnie zachęcając do konkretnych wezwań do działania za pomocą wiadomości e-mail o porzuconym koszyku.
Skorygowana podróż zakupowa
Historycznie podróż konsumenta podczas zakupu produktu obejmowała zarówno aktywność online, jak i offline.
Co najczęściej kupują klienci w sklepach online?
Jak powiadamia nas redcart internauci kupowali przede wszystkim:
- Ubrania 69%,
- Obuwie 55%
- Książki, płyty i filmy 54%
- Kosmetyki i perfumy 52%
- Sprzęt RTV/AGD 49%
- Bilety do kina i teatru 49%
- Odzież sportową 46%
- Produkty Farmaceutyczne 44%
- Telefony, tablety, akcesoria GSM 43%
Branża e-commerce w polsce, trendy i prognozy
Główne trendy eCommerce obejmują handel społecznościowy (social media selling), reklamę lokalnego asortymentu produktów, retargeting, i rynki niszowe. Bardzo popularnym obecnie słowem jest omnichannel, a rola jakości danych jest niezbędna do optymalizacji doświadczeń klientów zarówno w Internecie, jak i w sklepie.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:

Co to jest branża e-commerce?
Branża e-commerce to pojęcie ogólne, które określa biznesy korzystające z technologii internetowych lub mobilnych do sprzedaży lub dystrybucji towarów lub usług. Branża e-commerce obejmuje sklepy internetowe, platformy sprzedaży i transakcji, organizacje non-profit i ma udogodnienia też jak systemy płatności i centra obsługi klienta. Branża ekomers rozwija się wraz z technologiami cyfrowymi oraz zmieniającym się zachowaniem kupującego.
Czym zajmuje się firma E-commerce?
Firma E-commerce zajmuje się prowadzeniem sprzedaży towarów i usług za pośrednictwem Internetu. Służy jako platforma do promowania, reklamowania, dystrybuowania i sprzedaży produktów oraz usług, które ludzie kupują online. Obejmuje ona użycie platform e-commerce, witryn internetowych, systemów prowadzenia sklepów internetowych, systemów płatności, procesów zarządzania zamówieniami itp.