Bran偶a e commerce w Polsce (ranking produkt贸w: co sprzedawa膰)

Rozwi膮zania e commerce
Rozwi膮zania e commerce [wszystko co musisz wiedzie膰]
25 stycznia, 2022
E commerce shop
E commerce shop (jak sprzedawa膰 w internecie, na marketplace, lub dropshipping)
25 stycznia, 2022
Bran偶a e commerce
Bran偶a e commerce

Bran偶a e commerce w Polsce (ranking produkt贸w: co sprzedawa膰)

Zakupy online s膮 od lat podstaw膮 codziennego 偶ycia, nic wi臋c dziwnego, 偶e bran偶a e-commerce jest jedn膮 z najwi臋kszych i najszybciej rozwijaj膮cych si臋. Jednak bran偶a obejmuje nie tylko zakupy online, ona b臋dzie si臋 rozwija膰 i rozszerza膰.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest handel elektroniczny, ecommerce?

鈥濫-commerce鈥, inna nazwa dotycz膮ca handlu elektronicznego, jest terminem zbiorczym u偶ywanym do okre艣lenia wszystkich transakcji dokonywanych przez Internet, w tym produkt贸w kupowanych i sprzedawanych na platformach handlu elektronicznego, aukcjach online, bankowo艣ci internetowej i sprzeda偶y bilet贸w online. Handel elektroniczny przeszed艂 d艂ug膮 drog臋 od po艂owy lat 90., kiedy Amazon i Alibaba po raz pierwszy pojawi艂y si臋 na scenie. Od tego czasu internet w ogromnym stopniu wp艂yn膮艂 na nawyki zakupowe ludzi, prowadz膮c do upadku tradycyjnych firm, poniewa偶 coraz wi臋cej os贸b korzysta z Internetu, aby znale藕膰 to, czego potrzebuj膮.

Rodzaje modeli biznesowych w bran偶y e-commerce

Cztery tradycyjne modele biznesowe e-commerce to:

  • Biznes do konsumenta (B2C)
  • Biznes do biznesu (B2B)
  • Konsument do biznesu (C2B)
  • Konsument do konsumenta (C2C)

Model biznes-konsument jest najcz臋stszym modelem biznesowym w bran偶y e commerce. W tym modelu firmy sprzedaj膮 produkty lub us艂ugi bezpo艣rednio konsumentowi. Zakupy B2C wymagaj膮 mniej podejmowania decyzji ze strony konsumenta ni偶 jest to wymagane w modelach B2B, co skutkuje mniejszymi pieni臋dzmi potrzebnymi na marketing, ni偶sz膮 艣redni膮 zam贸wie艅 i mniejsz膮 liczb膮 powtarzaj膮cych si臋 zam贸wie艅.

W modelach business-to-business firmy sprzedaj膮 produkty lub us艂ugi innym firmom. Transakcje B2B maj膮 d艂u偶sze cykle sprzeda偶y z wi臋ksz膮 warto艣ci膮 zam贸wie艅 i wi臋ksz膮 liczb膮 powtarzaj膮cych si臋 zakup贸w ni偶 modele B2C. Dzieje si臋 tak, poniewa偶 firmy dokonuj膮 wi臋kszych zakup贸w ni偶 przeci臋tny konsument i potrzebuj膮 wi臋cej czasu na sprawdzenie swoich opcji.

Bran偶a e commerce

W modelach biznesowych C2B osoby fizyczne sprzedaj膮 swoje towary lub us艂ugi firmom. Przyk艂adem tego jest freelancer.

Wreszcie model C2C 艂膮czy konsument贸w w celu kupowania i sprzedawania towar贸w, cz臋sto pobieraj膮c op艂at臋 transakcyjn膮 lub op艂at臋 za wystawienie. Modele C2C, czasami okre艣lane mianem internetowych rynk贸w (marketplace), s膮 zasilane przez konsument贸w.

Wieloplatformowo艣膰 sta艂a si臋 niezb臋dna

Konsumenci dokonuj膮 zakup贸w w witrynach sprzedawc贸w detalicznych, witrynach produkt贸w i mediach spo艂eczno艣ciowych, co sprawia, 偶e 鈥嬧媐irmy zajmuj膮ce si臋 handlem elektronicznym musz膮 by膰 obecne na wielu platformach.

Dane i analityka sta艂y si臋 niezb臋dne jako narz臋dzie badawcze e-commerce. Dane u偶ytkownika s膮 pozyskiwane na kilka sposob贸w i mog膮 by膰 wykorzystywane do poprawy do艣wiadcze艅 i lojalno艣ci klient贸w. Dzi臋ki pozyskanym danym firmy mog膮 zaprojektowa膰 produkt i kampani臋 skierowan膮 do okre艣lonej grupy demograficznej.

Przysz艂o艣膰 bran偶y ecommerce

Dzi臋ki pandemii bran偶a e-commerce odnotowa艂a gwa艂towny wzrost aktywno艣ci i nap艂yw nowych konsument贸w. Wiele firm musia艂o zamkn膮膰 swoje fizyczne witryny sklepowe. Kupowanie online sta艂o si臋 konieczne dla niekt贸rych klient贸w, zw艂aszcza je艣li nale偶eli do grup ryzyka. Musz膮 dba膰 o swoje zdrowie, podobnie jak pracownicy w Twojej firmie. Mimo to konsumenci nadal potrzebuj膮 偶ywno艣ci, 艣rodk贸w czysto艣ci i schronienia.

Je艣li nie zainwestowa艂e艣 jeszcze w e-commerce, musisz zacz膮膰, aby przetrwa膰 w nowej gospodarce.

Tymczasem zachowanie konsument贸w r贸wnie偶 zmieni艂o si臋 wraz z nowymi okoliczno艣ciami.

Konta w mediach spo艂eczno艣ciowych r贸wnie偶 sta艂y si臋 konieczno艣ci膮. Maj膮c mniej mo偶liwo艣ci podr贸偶owania lub przegl膮dania sklep贸w w centrum handlowym, klienci korzystali z telefon贸w kom贸rkowych i komputer贸w, aby podejmowa膰 艣wiadome decyzje zakupowe.

Kolejna rzecz to segmentacja i profilowanie.

Profilowanie klienta sta艂o si臋 zar贸wno wygodniejsze, jak i bardziej skomplikowane. Klienci musz膮 teraz wyrazi膰 zgod臋 na okre艣lone przepisy dotycz膮ce zbierania danych, kt贸re dostarczaj膮, a firmy nie mog膮 wysy艂a膰 wiadomo艣ci e-mail, kt贸re kwalifikuj膮 si臋 jako spam, zw艂aszcza je艣li zostan膮 zg艂oszone.

Mo偶esz wykorzysta膰 dost臋pne dane, aby poprawi膰 wra偶enia klient贸w i utrzyma膰 lojalnych kupuj膮cych online. Ludzie lubi膮 otrzymywa膰 nagrody za swoje zachowania zakupowe, a tak偶e odczuwa膰 wygod臋 podczas dokonywania zakup贸w. Mo偶esz zwi臋kszy膰 sprzeda偶 e-commerce, obs艂uguj膮c oba te dzia艂ania.

Kiedy masz wystarczaj膮ce dane o kliencie, mo偶esz zaprojektowa膰 produkt, us艂ug臋 lub kampani臋 wok贸艂 celu. Mog膮 to by膰 dane demograficzne, psychograficzne lub algorytm. Mo偶esz tak偶e 艣ledzi膰 wysy艂k臋 i zam贸wienia, jednocze艣nie zach臋caj膮c do konkretnych wezwa艅 do dzia艂ania za pomoc膮 wiadomo艣ci e-mail o porzuconym koszyku.

Skorygowana podr贸偶 zakupowa

Historycznie podr贸偶 konsumenta podczas zakupu produktu obejmowa艂a zar贸wno aktywno艣膰 online, jak i offline.

Co najcz臋艣ciej kupuj膮 klienci w sklepach online?

Jak powiadamia nas redcart internauci kupowali przede wszystkim:

  • Ubrania 69%,
  • Obuwie 55%
  • Ksi膮偶ki, p艂yty i filmy 54%
  • Kosmetyki i perfumy 52%
  • Sprz臋t RTV/AGD 49%
  • Bilety do kina i teatru 49%
  • Odzie偶 sportow膮 46%
  • Produkty Farmaceutyczne 44%
  • Telefony, tablety, akcesoria GSM 43%

Bran偶a e-commerce w polsce, trendy i prognozy

G艂贸wne trendy eCommerce obejmuj膮 handel spo艂eczno艣ciowy (social media selling), reklam臋 lokalnego asortymentu produkt贸w, retargeting, i rynki niszowe. Bardzo popularnym obecnie s艂owem jest omnichannel, a rola jako艣ci danych jest niezb臋dna do optymalizacji do艣wiadcze艅 klient贸w zar贸wno w Internecie, jak i w sklepie.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)