Branża e commerce w Polsce (ranking produktów: co sprzedawać)

Rozwiązania e commerce
Rozwiązania e commerce [wszystko co musisz wiedzieć]
25 stycznia, 2022
E commerce shop
E commerce shop (jak sprzedawać w internecie, na marketplace, lub dropshipping)
25 stycznia, 2022
Branża e commerce
Branża e commerce

Branża e commerce w Polsce (ranking produktów: co sprzedawać)

Zakupy online są od lat podstawą codziennego życia, nic więc dziwnego, że branża e-commerce jest jedną z największych i najszybciej rozwijających się. Jednak branża obejmuje nie tylko zakupy online, ona będzie się rozwijać i rozszerzać.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest handel elektroniczny, ecommerce?

„E-commerce”, inna nazwa dotycząca handlu elektronicznego, jest terminem zbiorczym używanym do określenia wszystkich transakcji dokonywanych przez Internet, w tym produktów kupowanych i sprzedawanych na platformach handlu elektronicznego, aukcjach online, bankowości internetowej i sprzedaży biletów online. Handel elektroniczny przeszedł długą drogę od połowy lat 90., kiedy Amazon i Alibaba po raz pierwszy pojawiły się na scenie. Od tego czasu internet w ogromnym stopniu wpłynął na nawyki zakupowe ludzi, prowadząc do upadku tradycyjnych firm, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu, aby znaleźć to, czego potrzebują.

Rodzaje modeli biznesowych w branży e-commerce

Cztery tradycyjne modele biznesowe e-commerce to:

  • Biznes do konsumenta (B2C)
  • Biznes do biznesu (B2B)
  • Konsument do biznesu (C2B)
  • Konsument do konsumenta (C2C)

Model biznes-konsument jest najczęstszym modelem biznesowym w branży e commerce. W tym modelu firmy sprzedają produkty lub usługi bezpośrednio konsumentowi. Zakupy B2C wymagają mniej podejmowania decyzji ze strony konsumenta niż jest to wymagane w modelach B2B, co skutkuje mniejszymi pieniędzmi potrzebnymi na marketing, niższą średnią zamówień i mniejszą liczbą powtarzających się zamówień.

W modelach business-to-business firmy sprzedają produkty lub usługi innym firmom. Transakcje B2B mają dłuższe cykle sprzedaży z większą wartością zamówień i większą liczbą powtarzających się zakupów niż modele B2C. Dzieje się tak, ponieważ firmy dokonują większych zakupów niż przeciętny konsument i potrzebują więcej czasu na sprawdzenie swoich opcji.

Branża e commerce

W modelach biznesowych C2B osoby fizyczne sprzedają swoje towary lub usługi firmom. Przykładem tego jest freelancer.

Wreszcie model C2C łączy konsumentów w celu kupowania i sprzedawania towarów, często pobierając opłatę transakcyjną lub opłatę za wystawienie. Modele C2C, czasami określane mianem internetowych rynków (marketplace), są zasilane przez konsumentów.

Wieloplatformowość stała się niezbędna

Konsumenci dokonują zakupów w witrynach sprzedawców detalicznych, witrynach produktów i mediach społecznościowych, co sprawia, że ​​firmy zajmujące się handlem elektronicznym muszą być obecne na wielu platformach.

Dane i analityka stały się niezbędne jako narzędzie badawcze e-commerce. Dane użytkownika są pozyskiwane na kilka sposobów i mogą być wykorzystywane do poprawy doświadczeń i lojalności klientów. Dzięki pozyskanym danym firmy mogą zaprojektować produkt i kampanię skierowaną do określonej grupy demograficznej.

Przyszłość branży ecommerce

Dzięki pandemii branża e-commerce odnotowała gwałtowny wzrost aktywności i napływ nowych konsumentów. Wiele firm musiało zamknąć swoje fizyczne witryny sklepowe. Kupowanie online stało się konieczne dla niektórych klientów, zwłaszcza jeśli należeli do grup ryzyka. Muszą dbać o swoje zdrowie, podobnie jak pracownicy w Twojej firmie. Mimo to konsumenci nadal potrzebują żywności, środków czystości i schronienia.

Jeśli nie zainwestowałeś jeszcze w e-commerce, musisz zacząć, aby przetrwać w nowej gospodarce.

Tymczasem zachowanie konsumentów również zmieniło się wraz z nowymi okolicznościami.

Konta w mediach społecznościowych również stały się koniecznością. Mając mniej możliwości podróżowania lub przeglądania sklepów w centrum handlowym, klienci korzystali z telefonów komórkowych i komputerów, aby podejmować świadome decyzje zakupowe.

Kolejna rzecz to segmentacja i profilowanie.

Profilowanie klienta stało się zarówno wygodniejsze, jak i bardziej skomplikowane. Klienci muszą teraz wyrazić zgodę na określone przepisy dotyczące zbierania danych, które dostarczają, a firmy nie mogą wysyłać wiadomości e-mail, które kwalifikują się jako spam, zwłaszcza jeśli zostaną zgłoszone.

Możesz wykorzystać dostępne dane, aby poprawić wrażenia klientów i utrzymać lojalnych kupujących online. Ludzie lubią otrzymywać nagrody za swoje zachowania zakupowe, a także odczuwać wygodę podczas dokonywania zakupów. Możesz zwiększyć sprzedaż e-commerce, obsługując oba te działania.

Kiedy masz wystarczające dane o kliencie, możesz zaprojektować produkt, usługę lub kampanię wokół celu. Mogą to być dane demograficzne, psychograficzne lub algorytm. Możesz także śledzić wysyłkę i zamówienia, jednocześnie zachęcając do konkretnych wezwań do działania za pomocą wiadomości e-mail o porzuconym koszyku.

Skorygowana podróż zakupowa

Historycznie podróż konsumenta podczas zakupu produktu obejmowała zarówno aktywność online, jak i offline.

Co najczęściej kupują klienci w sklepach online?

Jak powiadamia nas redcart internauci kupowali przede wszystkim:

  • Ubrania 69%,
  • Obuwie 55%
  • Książki, płyty i filmy 54%
  • Kosmetyki i perfumy 52%
  • Sprzęt RTV/AGD 49%
  • Bilety do kina i teatru 49%
  • Odzież sportową 46%
  • Produkty Farmaceutyczne 44%
  • Telefony, tablety, akcesoria GSM 43%

Branża e-commerce w polsce, trendy i prognozy

Główne trendy eCommerce obejmują handel społecznościowy (social media selling), reklamę lokalnego asortymentu produktów, retargeting, i rynki niszowe. Bardzo popularnym obecnie słowem jest omnichannel, a rola jakości danych jest niezbędna do optymalizacji doświadczeń klientów zarówno w Internecie, jak i w sklepie.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)