Marketing rekomendacyjny
Marketing holistyczny -czy orientacja holistyczna to nowy spos贸b na biznes? (przyk艂ady, definicja)
2 marca, 2023
Full Funnel -co to jest? (przyk艂ady, definicja)
7 marca, 2023

Branding Czy Direct Response? Co Daje Lepsze Efekty W Marketingu?

UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Branding Czy Direct Response? Co Daje Lepsze Efekty W Marketingu?
Branding Czy Direct Response? Co Daje Lepsze Efekty W Marketingu? 1
/
branding direct response

Branding kontra direct response

Witajcie w dzisiejszym odcinku po艣wi臋conym tematowi „branding czy direct response?”. Bo najpro艣ciej mo偶na powiedzie膰:

  • Marketing bezpo艣redniej reakcji, czyli direct response pomaga ludziom kupowa膰
  • Marketing marki pomaga ludziom w wyborze

Na sam koniec zobaczysz, kt贸ra z tych strategii jest lepsza.

Zapraszam!

Je艣li prowadzisz biznes lub dzia艂asz w marketingu, zapewne s艂ysza艂e艣 o dw贸ch podstawowych strategiach marketingowych – branding i direct response. Obie maj膮 swoje zalety i wady, dlatego dzisiaj przyjrzymy si臋 im bli偶ej i zastanowimy si臋, kt贸ra z nich b臋dzie lepsza dla Twojego biznesu.

Na pocz膮tku musimy zdefiniowa膰, czym s膮 te dwie strategie.

Czym si臋 r贸偶ni branding od direct response

Branding to strategia, kt贸ra ma na celu zbudowanie wizerunku marki w艣r贸d konsument贸w. Jest to d艂ugotrwa艂y proces, kt贸ry wymaga inwestycji w reklam臋 i naszym zadaniem jest kreowanie sp贸jnego wizerunku marki. Z drugiej strony, direct response to strategia, kt贸ra ma na celu przyci膮gni臋cie klienta do natychmiastowej reakcji, takiej jak zakup produktu lub wykonanie jakiego艣 dzia艂ania. Jest to bardziej bezpo艣rednia forma marketingu, kt贸ra stawia na szybki i mierzalny wynik. Nawet t艂umacz膮c z angielskiego „direct response” jest to marketing odpowiedzi bezpo艣redniej.

Najpro艣ciej m贸wi膮c: Je艣li reklama jest kierowana TYLKO do os贸b, kt贸re s膮 teraz na rynku, czyli chc膮 kupi膰, to ta reklama jest reklam膮 odpowiedzi bezpo艣redniej.

I w tym momencie pojawia si臋 temat jak tworzy膰 tego typu reklamy, bo skoro osoby szukaj膮 rozwi膮zania to reklama musi by膰 konkretna. Musisz:

  • zdoby膰 ich zaufanie je艣li Ciebie nie znaj膮 (tutaj w艂a艣nie przydaje si臋 branding i rozpoznawalno艣膰)
  • by膰 konkretny, bo skoro ju偶 wiedz膮 czego potrzebuj膮 to nie powiniene艣 Tworzy膰 wiadomo艣ci na g贸r臋 lejka. Tj. budowa膰 potrzeb臋 Twojego produktu jako rozwi膮zania
diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Jak widzisz, podstawowym minusem Direct Response w tym momencie staje si臋 fakt, 偶e w wi臋kszo艣ci bran偶, ludzie nie maj膮 tej 艣wiadomo艣ci, 偶e potrzebuj膮 tego co sprzedajesz. Dlatego ta grupa os贸b 艣wiadomych jest bardzo ma艂a. Oczywi艣cie mo偶na budowa膰 pomost, czyli tworzy膰 pewnego rodzaju „explainer video”, gdzie przechodzisz przez wszystkie fazy, od budowania 艣wiadomo艣ci, a偶 po CTA, czyli wezwanie do dzia艂ania. Takim przyk艂adem mog膮 by膰 kampanie Mr.Cool, firmy kt贸ra z poziomu 10 mln dolar贸w rocznie wskoczy艂a na poziom 100 mln w ci膮gu 3 lat.

Pokazuj膮 oni na pocz膮tku, 偶e zainstalowanie klimatyzacji w mieszkaniu jest bardzo proste i mo偶na zrobi膰 to samemu dos艂ownie w kilka minut. Wi臋c przechodz膮 przez wszystkie elementy:

  • Hook, czyli zdobywaj膮 Twoj膮 uwag臋 intryguj膮cym wst臋pem
  • pokazuj膮 problem
  • prezentuj膮 rozwi膮zanie
  • pokazujesz stan idealny
  • omawiasz cechy
  • omawiasz benefity
  • social proof i testymoniale
  • demonstracja
  • CTA

Tak wygl膮da skrypt w tego typu filmach wideo, gdzie chcesz zbudowa膰 masow膮 potrzeb臋 na Tw贸j produkt. Je艣li chcesz to korzystaj z niego dowoli. NA naszym blogu jest wpis na ten temat.

Skoro Direct response mamy ju偶 om贸wione to przejd藕my teraz do brandingu, kt贸ry niejako jest na drugim biegunie. Je艣li reklama celowo przemawia do os贸b, kt贸re JESZCZE NIE s膮 na rynku, aby kupi膰 teraz, w celu wygrania sprzeda偶y przed jej rozpocz臋ciem, to jest to reklama promuj膮ca mark臋. Poniewa偶 odbiorcy nie s膮 jeszcze obecni na rynku, czyli nie szukaj膮 rozwi膮zania, to nie ma z g贸ry ustalonej trafno艣ci oferty, wi臋c reklamy promuj膮ce mark臋 musz膮 oferowa膰 rozrywk臋, aby przyci膮gn膮膰 i utrzyma膰 uwag臋 odbiorc贸w.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Reklama:

sklep internetowy ecommerce seo sem reklama

Bo… pomy艣l o tym logicznie. Skoro nie szukasz czego艣, i je艣li b臋dziesz widzia艂 same reklamy direct response w stylu chod藕 i kup teraz, to zaczniesz je ignorowa膰. Taki prosty przyk艂ad, to je艣li m臋偶czyzna widzi reklamy podpasek to je ignoruje. I tak samo jest z ka偶dym innym produktem, wi臋c jedyny rozwi膮zaniem jest to, aby by膰 ciekawym i zosta膰 zapami臋tanym, zgodnie z koncepcj膮 TOP OF MIND w marketingu.

Zobacz jak to robi膮 marki kt贸re opanowa艂y tego typu dzia艂ania. Tam nie ma CTA, czyli wezwania do dzia艂ania. Rolex, perfumy, chipsy, coca cola i inni. Oni nie wo艂aj膮 w swoich reklamach „id藕 do sklepu i kup”. Zamiast tego tworz膮 reklamy kt贸re wzbudzaj膮 emocje, lub rozrywk臋, aby艣 ich zapami臋ta艂.

Przyk艂ady reklam brandingowych

  1. Coca-Cola: „Otw贸rz klasyczn膮 przyjemno艣膰”
  2. Nike: „Just Do It”
  3. Apple: „Think Different”
  4. McDonald’s: „I’m Lovin’ It”
  5. Pepsi: „The Joy of Pepsi”
  6. Mercedes-Benz: „The Best or Nothing”
  7. Google: „Don’t be evil”
  8. Amazon: „Work hard. Have fun. Make history.”
  9. BMW: „The Ultimate Driving Machine”
  10. Adidas: „Impossible is Nothing”
  11. Audi: „Vorsprung durch Technik”
  12. Sony: „Make. Believe.”
  13. Toyota: „Let’s Go Places”
  14. Ford: „Go Further”
  15. Intel: „Intel Inside”
  16. Mastercard: „There are some things money can’t buy. For everything else, there’s Mastercard.”
  17. UPS: „What can brown do for you?”
  18. Visa: „It’s everywhere you want to be.”
  19. Verizon: „Can you hear me now? Good.”
  20. Allstate: „You’re in good hands with Allstate.”

Przyk艂ady reklam direct response

  1. 鈥瀂adzwo艅 teraz i uzyskaj bezp艂atn膮 wersj臋 pr贸bn膮鈥
  2. 鈥濷ferta ograniczona czasowo, dzia艂aj szybko i uzyskaj 50% zni偶ki鈥
  3. „Kup jeden, a drugi dostaniesz za darmo”
  4. 鈥瀂apisz si臋 teraz i zaoszcz臋d藕 10%鈥
  5. „Odwied藕 nasz膮 stron臋 internetow膮 i wprowad藕 kod, aby uzyska膰 specjaln膮 zni偶k臋”
  6. „Do艂膮cz do naszego programu lojalno艣ciowego i otrzymuj ekskluzywne nagrody”
  7. „Zapisz si臋 do naszego newslettera i odbierz darmowego ebooka”
  8. 鈥濸obierz nasz膮 aplikacj臋 i otrzymaj 10 USD zni偶ki na pierwszy zakup鈥
  9. 鈥濸rzeka偶 darowizn臋 i pom贸偶 co艣 zmieni膰鈥
  10. „Zam贸w teraz i otrzymaj darmowy prezent przy zakupie”
  11. 鈥濷dbierz bezp艂atn膮 pr贸bk臋 ju偶 dzi艣鈥
  12. „We藕 udzia艂 w naszym konkursie i wygraj wycieczk臋 dla dwojga”
  13. „Dost臋pne ograniczone zapasy, zam贸w teraz, zanim b臋dzie za p贸藕no”
  14. 鈥濽aktualnij do naszej us艂ugi premium i uzyskaj dost臋p do ekskluzywnych tre艣ci鈥
  15. 鈥濿ypr贸buj nasz produkt bez ryzyka dzi臋ki naszej gwarancji zwrotu pieni臋dzy鈥
  16. 鈥濽zyskaj spersonalizowan膮 wycen臋 w ci膮gu kilku minut, bez zobowi膮za艅鈥
  17. „Zarezerwuj teraz i uzyskaj zni偶k臋 na kolejny pobyt”
  18. 鈥濪o艂膮cz do naszego webinarium i dowiedz si臋, jak poprawi膰 swoje umiej臋tno艣ci鈥
  19. „We藕 udzia艂 w naszej ankiecie i otrzymaj kupon na nast臋pne zakupy”
  20. 鈥濳up teraz i otrzymaj darmow膮 dostaw臋 swojego zam贸wienia鈥.

Podsumowanie

Je艣li chodzi o social media, to branding mo偶e by膰 szczeg贸lnie skuteczny, poniewa偶 platformy oferuj膮 ogromne zasi臋gi i pozwala to na tworzenie r贸偶nego rodzaju tre艣ci, takich jak filmy reklamowe, posty,filmy animowane czy filmy instrukta偶owe. Dzi臋ki temu mo偶esz budowa膰 wizerunek marki poprzez opowiadanie historii, pokazywanie zaanga偶owania w spo艂eczno艣膰 czy pokazywanie warto艣ci, jakie reprezentuje Twoja marka. To wszystko mo偶e prowadzi膰 do d艂ugotrwa艂ych korzy艣ci dla Twojej firmy, takich jak lojalno艣膰 klient贸w, zwi臋kszenie rozpoznawalno艣ci marki i lepsza pozycja w bran偶y.

Z drugiej strony, direct response mo偶e by膰 skuteczny, je艣li chcesz sprzedawa膰 konkretny produkt lub us艂ug臋. Dzi臋ki temu b臋dziesz m贸g艂 mierzy膰 wyniki swojej kampanii i wiesz, jakie konkretne dzia艂ania przynosz膮 najlepsze efekty.

Osobi艣cie uwa偶am, 偶e ka偶dy kto m贸wi, 偶e jedno jest wa偶niejsze od drugiego jest w b艂臋dzie. Je艣li b臋dziesz naciska膰 na sprzeda偶 (reakcja bezpo艣rednia), ale nie zbudujesz za tym silnej marki, pr臋dzej czy p贸藕niej poniesiesz pora偶k臋. Tak jak poniesiesz pora偶k臋, je艣li b臋dziesz dalej budowa膰 mark臋 (branding) bez zabezpieczenia przychod贸w.

Podsumowuj膮c, branding i direct response to dwie skuteczne strategie marketingowe, kt贸re mo偶na stosowa膰. Je艣li chcesz budowa膰 d艂ugotrwa艂y wizerunek marki, warto postawi膰 na branding. Je艣li z kolei chcesz osi膮gn膮膰 szybki wynik, taki jak zwi臋kszenie sprzeda偶y, lepsze jest postawi膰 na direct response. Warto te偶 pami臋ta膰, 偶e obie strategie mo偶na 艂膮czy膰 ze sob膮 i dostosowywa膰 do swoich potrzeb co zdecydowanie polecam.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 0 / 5. Liczba g艂os贸w: 0

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Do艂膮cz do nas NA 呕YWO

Nie przegap wydarze艅 live, podczas kt贸rych omawiamy r贸偶ne tematy i odpowiadamy na pytania, kt贸re pomog膮 Ci wyprzedzi膰 konkurencj臋. Zarejestruj si臋 na spotkania, kt贸rych gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafa艂 Szrajnert.

Live odbywa si臋 1 w miesi膮cu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybent贸w email.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)