Google Analytics
Google Analytics to bezpłatne i bardzo powszechne narzędzie do analizy zachowań użytkowników i ruchu na stronie. Służy do optymalizacji SEO pod kątem wyszukiwarek i innych działań marketingowych.
W dzisiejszym cyfrowym świecie skuteczne decyzje biznesowe muszą opierać się na poprawnie zaimplementowanych kodach śledzących i danych z ruchu w witrynie, aby móc zweryfikować priorytetowe aspekty niezbędnych danych w kontekście konkretnej domeny.
W związku z ogromną popularnością GA i to jaki ma potężny wpływ na biznesie XXI wieku, przygotowaliśmy ten obszerny poradnik dotyczący koncepcji ruchu botów, czyli spamerskiego bot traffic.
Zawartość strony
Boty do generowania ruchu to innowacyjny rodzaj spamu w Google Analytics, który zniekształca rzeczywisty obraz naszej witryny. Prowadzi to do mniejszej trafności w wyciąganiu wniosków i testowaniu skuteczności kampanii marketingowych. Przecież nie chcemy badać sztucznego ruchu tylko taki od prawdziwych osób.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Stosunkowo często zdarza się, że boty generujące fałszywy ruch zakłócają wyniki Google Analytics. Zawsze mówimy swoim klientom, że kluczowe jest zapobieganie i regularne wychwytywanie zaburzeń w danych statystycznych w celu walidacji danych przede wszystkim ze względu na cel biznesowy.
Ruch niestandardowy może pochodzić z rożnych adresów, ale zwracaj uwagę na podobne do:
Odpowiedź na pytanie „Jak rozpoznać ruch generowany przez boty?” nasuwa się nie jednemu analitykowi do głowy, ale na szczęście jest to bardzo proste. Wystarczy zwrócić uwagę na niestandardowy ruch w narzędziu analitycznym, a następnie potwierdzić sprawdzając dane w obszarze analizy. Gdzie możesz to zrobić na przykład w google analytics?
Sprawdź:
Sprawdzając te 2 miejsca prawdopodobnie spostrzeżesz pewne anomalie, które są generowane właśnie przez bot traffic. Warto więc wyeliminować ruch botów z widoku tworząc odpowiedni segment.
Wyeliminowanie botów z Analytics jest dość złożonym zadaniem i możemy to zrobić na kilka sposobów, tj:
Dobrze, więc bardziej szczegółowo -poniżej przeczytaj o 3 najpopularniejszych sposobach na eliminację traffic botów z Google Analytics.
Zacznijmy od najłatwiejszego:
Zablokować ruch z traffic botów w pliku robots.txt to bardzo szybka metoda. Na początku może wydawać się trudna ale tak nie jest. Po prostu musisz dodać do swojego pliku robots.txt taki oto kod:
Dzięki temu wykluczymy konkretnego bota tzn. trafficbot, bottraffic lub bot-traffic. Ale jeśli na Twoją stronę wejdzie inny trafic robot, który będzie mieć inną nazwę, to analogicznie musisz dopasować inne wykluczenia.
Utworzenie takiego filtra który będzie zapobiegał gromadzeniu informacji pochodzących z traffic botów w przyszłości jest bardzo ciekawym rozwiązaniem, a co najważniejsze działa skuteczne.
Co zrobić? Otóż powinieneś:
I wreszcie metoda trzecia.
Jest to bardzo dobre rozwiązanie. Czyli usuwamy traffic bota lub każdego innego „spamera”, który zniekształca nasze dane, z analizy zgromadzonych danych. Żeby to zrobić, musisz wykonać poszczególne kroki:
Możesz jeszcze dodatkowo zweryfikować wyniki ruchu, poprzez porównanie wszystkich danych z wykluczeniem, co powinno stanowić czy rzeczywiście faktyczne ruch traffic botów miał wpływ na odczytywane przez Ciebie działania użytkowników na stronie.
Szybkie odpowiedzi na wasze pytania:
Google Analytics to darmowe narzędzie do analizy internetowej statystyk portali i serwisów WWW, które zostało udostępnione przez firmę Google. GA był stworzony na bazie systemu firmy Urchin Software. Jako ciekawostka, Google udostępniło darmową usługę Analytics w listopadzie w 2005.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Bot traffic – jak wyeliminować spam w Google Analytics?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |