Marketing rekomendacyjny
Marketing gospodarczy -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
3 czerwca, 2022
Shoplo sklep internetowy. Promocja, marketing, reklama i seo w ecommerce
4 czerwca, 2022

Aromamarketing marketing zapachowy przykłady-co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

marketing zapachowy

Czym jest marketing zapachowy?

W obecnych czasach wiele firm stawia na marketing zapachowy. Dzięki niemu można zwiększyć przychody w swojej firmie. Jest to skuteczne działanie, które wpływa na zwiększenie zainteresowania daną marką. Warto dowiedzieć się, na czym polega marketing zapachowy.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Dlaczego marketing zapachowy jest popularny?

Wiele osób zna takie uczucie, kiedy zapach przypomina nam o wydarzeniach, które miały miejsce wiele lat temu. Okazuje się, że zapachy silnie działają na neurony w naszym mózgu. Udowodnili to naukowcy w 2004 roku. Jednakże nadal nie poznaliśmy jeszcze wszystkich tajemnic, które związane są zapachami.

Marketing zapachowy badania

Z tego powodu ciągle organizowane są nowe badania, także na rodzimych uczelniach państwowych. Świetnym przykładem będą tutaj badania, które zostały przeprowadzone przez Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Warto zaznaczyć, że wyniki tego badania zdają się potwierdzeniem tezy, która wskazuje na nieuświadomione działanie wszelakich zapachów.

Nawet w przypadku, kiedy nuta zapachowa jest wybrana podchwytliwie, okazuje się, że sam zapach intryguje odbiorcę, zachęcając go w ten sposób do zakupu produktu.

Istnieją też badania naukowe, które zostały przeprowadzone w Uniwersytecie Padeborn w Niemczech. Naukowcy udowodnili, że aromamarketing wydłuża czas zakupów nawet o 15,9 procent. Dlatego marketing zapachowy jest chętnie wykorzystywany przez firmy na całym świecie.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Warto też dodać, że badania pokazały, iż zanotowano też wzrost chęci zakupu, a końcowy zysk zwiększyć się o ponad 6 procent.

Jednakże według innych badań, które zostały przeprowadzone przez Mood Poland And Baltics, w wielu przypadkach właściwie dobrana muzyka, a także zapachy zwiększają sprzedać danych produktów o blisko 30 procent.

Należy pamiętać, że zależnie od okresu w danym roku efekty mogą mieścić się przedziale od 10 procent do nawet 40 procent.

Dlatego ciężko się dziwić, iż na zachodzie, tak jak w reszcie rozwiniętych społecznościach gospodarczych, marketing zapachowy stosowany jest codziennie. Tego typu działanie zostało wprowadzone także jako marketing zewnętrzny, a także wewnętrzny.

W jakich miejscach może sprawdzić się marketing zapachowy?

Według tezy ekspertów marketing zapachowy sprawdza się świetnie praktycznie wszędzie. Okazuje się, że bogate oferty zapachowe pozwalają klientom wybrać odpowiednią nutę.

Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób wybrać zapach, żeby została zwiększona sprzedaż. Warto wiedzieć, że niektóre propozycje wydają się dla nas oczywiste.

Trzeba tutaj powiedzieć przede wszystkim o aromatach oraz zapachach, takich jak świeże pieczywo, świąteczny pierniczek, a także wielkanocne ciasto. Jeśli mowa o sprzedaży w sektorze gastronomicznym, okazuje się, że wybór jest banalnie prosty, a efekty są bardzo zauważalne.

Jeśli mowa natomiast o branży motoryzacyjnej, odzieżowej czy kosmetycznej, wybory nie są wcale tak proste. Warto wiedzieć, że w salonach samochodowych bardzo często stosowane są zapachy skóry, które kojarzone są przeważnie z luksusowymi obiciami.

Inną propozycją są też zapachy perfumowane ekskluzywnymi nutami, które mają typ klasyczny. Efektem takiego działania jest to, że powstają zapachy prestiżu. Kojarzone są one z luksusowymi sklepami.

Marketing zapachowy przykłady: Zapachy zwiększające sprzedaż

Warto zwrócić uwagę na fakt, że marketing zapachowy świetnie sprawdzi się też w biurach, w branży kosmetycznej, a także usługowej.

Inną sprawą są olejki eteryczne, które tworzone są na bazie naturalnych perfum. Takie produkty wykazują widoczne, pozytywne działanie, które jest cenione przez klientów.

Trzeba też powiedzieć o zapachach orzeźwiających oraz motywujących. Jeżeli chcemy zmotywować pracowników, a także klientów do działania oraz podejmowania decyzji właściciele firm stosują cytrusowe nuty zapachowe.

Bardzo często wykorzystywane są też zapachy leśne, które mają dodatek olejku sosnowego.

Takie aromaty są cenione przez klientów. Jeśli mowa o marketingu zapachowym, nie można zapomnieć o zapachach prestiżowych. W takim przypadku najlepiej sięgać po kompozycje z dodatkiem klasycznych nut.

Mowa tutaj głównie o znanych firmach, tj. Gucci, Dior, a także Chanel. Na polskim oraz zagranicznym rynku można zakupić też odświeżacze powietrza, które mają aromat wzorowany na luksusowych klasykach.

Warto też powiedzieć o świeżych aromatach. Bardzo popularne są obecnie odświeżacze powietrza, które mają zapach świeżego prania. Okazuje się, że taki wybór idealnie sprawdza się na przykład w sklepach tekstylnych, lecz także w pomieszczeniach sanitarnych, niezależnie od branży oraz sektora gospodarczego. Należy też powiedzieć o zapachach dla gastronomii.

Okazuje się, że w kawiarniach, piekarniach, a także restauracjach świetnie sprawdzają się aromaty, które kojarzone są przez ludzi z pysznym posiłkiem bądź napojem.

W takim przypadku stosowane są na przykład aromaty kawowe, słodkie wanilie czy zapachy czekolady. Dlatego marketing zapachowy jest wykorzystywany w wielu firmach. Warto postawić w swojej firmie na marketing zapachowy, który jest bardzo skuteczny.

Można wiele zyskać na takim zabiegu.

Co to jest Aromamarketing?

Aromamarketing (znany również jako marketing zapachowy) to działania polegające na używaniu aromatu w pewnym konkretnym celu jakim może być na przykład wzmocnienie wizerunku marki, poprawa jakości obsługi klienta, czy zwiększenia sprzedaży.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Aromamarketing (aromarketing) marketing zapachowy przykłady?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)