Analiza konkurencji SEO i sklep internetowy. Jak szpiegowa膰 inne firmy w e-commerce (audyt i optymalizacja)

stripe
Stripe -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
12 listopada, 2021
historia airbnb co to jest firma
Historia AirBnb Co to jest. Od Dmuchanych Materacy Do Miliard贸w Przychodu (firma booking)
16 listopada, 2021
Analiza konkurencji SEO

Analiza konkurencji SEO sklep internetowy. Jak szpiegowa膰 inne firmy w e-commerce (audyt i optymalizacja)

Analiza konkurencji SEO

Oto jak przeprowadzi膰 analiz臋 konkurencji w seo:

Transkrypt filmu pt. Analiza konkurencji sklep internetowy

Zastanawiasz si臋 co robi膮 Twoi konkurencji w e-commerce? Po obejrzeniu tego ca艂ego filmu b臋dziesz wiedzia艂 co dok艂adnie robi膮, jak i gdzie, dzi臋ki czemu Twoja sprzeda偶 eksploduje.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Analiza konkurencji SEO

Cze艣膰, z tej strony Rafa艂 Szrajnert. W艂a艣ciciel agencji UniqueSEO i w tym filmie poka偶臋 Ci jak sprawdzamy to co robi Twoja konkurencja online. Na tapet臋 we藕my zalando, lidera w swojej niszy. Sugeruj臋 u偶ywa膰 trybu incognito, bo je艣li by艂es juz wczesniej na ich stronie albo co艣 kupi艂e艣 i posiadasz konto to obraz kt贸ry zobaczysz mo偶e ju偶 by膰 pod Ciebie odpowiednio sprofilowany.

Konkurencja sklepu internetowego

Pierwsze od czego zaczynamy to przeklikanie ca艂ej strony, przejrzenie kategorii, jak stworzona jest struktura i zanotuj wszystko co rzuca Ci si臋 w oczy.

Druga kwestia to ich newsletter. Zapisz si臋, zobacz co oferuj膮, tutaj mamy kupon rabatowy na pierwsze zakupy w wysoko艣ci 10%. Jest to 艣wietna taktyka dla ecoomerce bo je艣li masz kogo艣 w bazie email to mo偶esz mu wys艂a膰 wiadomo艣膰 praktycznie za darmo w przeciwie艅stwie do reklam retargetingowych, czy remarketingu.

Powodem dla kt贸rego chcesz to zrobi膰 jest to w jaki spos贸b witaj膮 nowych klient贸w. Jak wygl膮da ich strategia lead nurturing, jakie maj膮 kampanie okoliczno艣ciowe, jak na przyk艂ad zmiana sezonu, 艣wi臋ta, black friday.Je艣li lider w bran偶y co艣 robi to znaczy to 偶e najprawdopodobniej mo偶e to te偶 zadzia艂a膰 u Ciebie. A m贸wi膮c o zalando to tego typu firmy na prawd臋 maj膮 olbrzymie bud偶ety na testowanie

Nast臋pnym krokiem jest to 偶eby艣 kupi艂 ich produkt. Od razu m贸wi臋 偶e nie mam z nimi 偶adnej afiliacji a pude艂ko jest tylko dlatego 偶e rzeczywi艣cie co艣 kupi艂em.

Celem jest to 偶eby艣 przejrza艂 dok艂adnie ich proces sk艂adania zam贸wienia. Jak wygl膮da dodawanie do koszyka, jak wygl膮da strona zam贸wienia. Co艣 o czym wiele os贸b nie wie to fakt 偶e bardzo du偶o os贸b rezygnuje z zakupu b臋d膮c na stronie wyboru p艂atno艣ci i nie optymalizuj膮 jej. A konwersje trzeba wci膮偶 bada膰. Sprawd藕 ponadto to jak wygl膮da email potwierdzenia zam贸wienia, jak wysy艂aj膮, zobacz jak pakuj膮. Zr贸b ma艂y unboxing i przetestuj produkt. Najlepiej je艣li kupisz co艣 co najlepiej si臋 u nich sprzedaje.

Kolejna wa偶na rzecz to porzu膰 koszyk zam贸wienia. Czyli nie dokonaj zakupu. Przejd藕 na stron臋 wype艂nienia danych i j膮 porzu膰. Robisz to po to 偶eby zobaczy膰 jak wygl膮da ich sekwencja dla porzuconych koszyk贸w. Jakie wiadomo艣ci email wysy艂aj膮. Jakie reklamy zaczn膮 Ciebie 艣ciga膰. Czy b臋d膮 to reklamy z kuponem rabatowym czy tylko nak艂aniaj膮ce 偶eby艣 doko艅czy艂 zam贸wienie.

Jak wykona膰 analiz臋 konkurencji seo Twojego sklepu

Idziemy ju偶 troch臋 dalej z nasz膮 analiz膮 i b臋dziemy potrzebowa膰 profesjonalnych narz臋dzi. Mo偶esz u偶y膰 semrush, ahrefs, simialrweb, lub kilku innych.

Ja osobi艣cie najbardziej lubi臋 semrush, pod tym filmem masz link do darmowego triala wi臋c mo偶esz sobie przeklika膰 to samo co ja teraz Ci poka偶臋 ale u swojego konkurenta.

Zacznijmy od wpisania naszego konkurenta.

Jak sprawdzi膰 wyniki wyszukiwania na jakie widoczny jest konkurent

Tak jak m贸wi艂em to jest gigant i Twoi konkurenci raczej tacy nie b臋d膮 w szczeg贸lno艣ci je艣li dzia艂asz bardziej lokalnie. Ale zobaczmy ich ruch organiczny, czyli SEO. prawie 5 milion贸w miesi臋cznie. Istny kosmos. Widzimy dosy膰 znacz膮cy spadek z a偶 nieca艂ych 10 milion贸w. Po prostu gigant. Zobacz dalej, paid search traffic, czyli to s膮 google ads. Obecnie miesi臋czny ruch to estymowane milion i sto tysi臋cy. Kolejna kolumna to display advertising. Czyli displaye, lub banery. Zobaczymy jak wygl膮daj膮 przyk艂adowe ich kreacje, ale zanim to zrobimy od razu powiem 偶e te dane z regu艂y s膮 lekko zani偶one wi臋c podejrzewam 偶e zar贸wno ruch organiczny jak i ten z reklam p艂atnych jest u nich wi臋kszy, ale bez wgl膮du w ich oficjalne konto google ads i google analytics nie da si臋 tego powiedzie膰.

Wi臋c zobaczymy jakie maja produkty na banerach reklamowych w sieci.

Widzimy 偶e mocno reklamuj膮 opcje wysy艂ki 偶e jest bardzo prosta i mo偶na 艂atwo odebra膰 produkt w 偶abce, kt贸ra jest prawie na ka偶dym kroku. Dalej html … Dla Ciebie, dla niego, aha… Witaj na zalando… i przy艂ady tekstowe… pre-owned… stylowe nowo艣ci…

Dodatkowo mo偶esz jeszcze zobaczy膰 ich konkurent贸w na podstawie widoczno艣ci. Jest to zawsze pomocne.

Tak偶e w ten spos贸b badasz jak wygl膮da ich seo i wyszukiwanie organiczne, plus google adsy. Tekstowe i banerowe.

Kolejnym krokiem s膮 social media. Przejrzyj wszystkie profile, jaki maj膮 engagement, jak si臋 pozycjonuj膮. Jak膮 strategi臋 wizerunku marki wybieraj膮. Sa bardziej przyjacielscy, mili, czy raczej maj膮 styl profesjonalny i korporacyjny. U siebie na blogu zrobi艂em kiedy艣 wpis na temat wizerunku marki i archetyp贸w. Je艣li nie zapomn臋 podczas wgrywania film贸w to link do wpisu do艂膮cz臋 r贸wnie偶 w opisie.

Dobrze… wejd藕my na ich instagram. 1 milion i trzysta tysi臋cy obserwuj膮cych. Widzimy 偶e dodaj膮 rolki, co ostatnio jest popularne na ig i daje w miar臋 dobry zasi臋g organiczny w por贸wnaniu do innych form, jak IG tv czy zdj臋cia.

Tak na marginesie, musisz 艣ledzi膰 co si臋 dzieje od strony technicznej na ka偶dej platformie na kt贸rej jeste艣. Algorytmy cz臋sto si臋 zmieniaj膮 i r贸zne rzeczy inaczej dzia艂aj膮. Na przyk艂ad obecnie z relacji na instagramie nie zdob臋dziesz nowych followers贸w, ale z rolek ju偶 tak bo s膮 mocno promowane w karcie eksploruj.

Przeklikaj kilka kreacji, zobacz influencer贸w z kt贸rymi kolaboruj膮. Zwr贸膰 uwag臋 co publikuj膮 ich influecnerzy na swoich profilach, zdj臋cia, opisy, kody rabatowe w opisie profilu, lub linki afiliacyjne.

Zobacz jak wygl膮da ich konto na tiktok. Jakie filmy wgrywaj膮, jakie maj膮 przes艂anie marki.

Zr贸b to dok艂adnie.

Kolejna rzec to facebook. Przejrzyj ich profil, posty, tak samo jak wcze艣niejsze social media. I teraz ma艂a uwaga, biblioteka reklam.

Mo偶esz podgl膮da膰 ich aktualne reklamy. Nie zobaczysz do kogo je targetuj膮 ale mniej wi臋cej z kontekstu wywnioskujesz przynajmniej czy jest to zimny ruch czy remarketing. Tak czy inaczej Tobie bardziej chodzi o strategi臋, zdj臋cia produktowe, kategorie, to na czym si臋 skupiaj膮. Same reklamy i lejek marketingowy zostaw swojej agencji, czyli oczywi艣cie zapraszam do nas:)

Wpisz nazw臋 profilu, i przejrzyj wyniki. Zdj臋cia, wideo, przes艂anie marki, do kogo je kieruj膮. Ups. Maj膮 kilka profili wi臋c upewnij si臋 偶e wybierasz dobry. Franca, w艂ochy, zalando lounge, polska… jest.

Jak widzisz maj膮 sporo r贸偶nych rodzaj贸w reklam. Tutaj jaki艣 quiz 偶eby zwi臋ksza膰 zasi臋g, typowe reklamy produktowe na rozgrzany ruch…

I zbli偶amy si臋 do ko艅ca, bo teraz czas poczyta膰 opinie klient贸w. To co m贸wi膮 o produktach, o wysy艂ce.

Portali na kt贸rych mo偶esz to zrobi膰 jest sporo. Opinie google, trust pilot, amazon, allegro. Oczywi艣cie bier to wszystko z przymr贸偶eniem oka bo konkurencja te偶 cz臋sto wypisuje brednie, a sami klienci rzadko pisz膮 jak co艣 jest bardzo dobre. Raczej pisz膮 jak cos posz艂o nie tak albo im si臋 nie spodoba艂o. Wi臋c zobaczmy trustpilot. Og贸lnie dosy膰 s艂aba ocena. Mamy pozytywy, negatywy odno艣nie anulowania zam贸wie艅, i to kilka, rozmiar贸wka by艂a nie taka jak powinna.

To na czym musisz si臋 tutaj skupi膰 to g艂贸wne problemy i punkty niezadowolenia ludzi. Co im nie pasuje, na co narzekaj膮, co chc膮 zmieni膰 albo 偶eby by艂o lepsze. Musisz upewni膰 si臋 偶e tworzysz co艣 lepszego.

Je艣li Tw贸j konkurent ma wystawia r贸wnie偶 swoje rzeczy w sklepie na allegro to tak samo. Przejrzyj oceny kupuj膮cych i komentarze, Analogicznie z amazon lub innymi platformami.

Wi臋c to by艂y oceny i opinie, upewnij si臋 偶e przejdziesz dok艂adnie przez te punkty, sprawdzisz wszystkie rzeczy o kt贸rych rozmawiali艣my bo ka偶dy z nich mo偶e by膰 decyduj膮cym na Twojej 艣cie偶ce do sukcesu.

Analiza konkurencji SEO

Skorzystaj z naszej oferty! Profesjonalna Analiza konkurencji SEO przez nasz膮 agencj臋 wraz z wytycznymi do optymalizacji pod pozycjonowanie stron.

Analiza konkurencji w e-commerce

Je艣li chcesz prowadzi膰 konkurencyjny serwis w internecie to Tw贸j e-sklep musi by膰 dopracowany w ka偶dym calu. Wyszukiwarka nie poka偶e Ciebie wy偶ej ni偶 konkurencji tylko dlatego 偶e chcesz. Potencjalny klient mo偶e trafi膰 do Ciebie tylko je艣li wykonasz starannie badanie konkurencji i dopracujesz sw贸j sklep pod s艂owa kluczowe (fraza) i ca艂y cykl zakupowy.

Bran偶a e-commerce jest niezwykle konkurencyjna. Nie liczy si臋 tylko asortyment. Ruch na stronie robisz wykonuj膮c pozycjonowanie sklepu internetowego i prowadz膮c kampanie reklamowe.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)